Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 16:29

Antwoord op onderwerp  [ 541 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 22  Volgende
LCD / plasma TV's 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht 
roenkie schreef:
Mick schreef:
roenkie schreef:
Nog niemand gehoord over Loewe... Op dit moment een van de mooiste LCD's op de markt. Ze werken met panelen van Sharp maar halen een veel hogere beeldkwaliteit.

Klopt niet zoals DS al aangaf ;).
Het design van Loewe spreekt me wel aan, maar als ik veel geld ervoor over zou hebben dan zou ik voor het "echte" werk gaan: B&O BeoVision 9. :D

Ik heb het op dit moment vooral over de beeldkwaliteit op kabelsignaal omdat de meeste mensen toch vooral tv kijken. Deze is subliem.. het toetstel heeft een ingebouwde dvb-c decoder waardoor je digitaal tv kan kijken zonder extra kastje/afstandsbediening. Ben benieuwd op basis waarvan je stelt dat ik het niet bij het goede eind heb?

Ben benieuwd op basis waarvan jij stelt dat ik vind dat je het niet bij het goede einde hebt :roll: . Als jij er blij mee bent dan is het voor jou de juiste keuze, maar die van mij is het niet en wat (beeld)kwaliteit van Loewe betreft zijn de meningen blijkbaar ook verdeeld. :wink:

22 okt 2007 11:20
Profiel
PorscheForum Junkie
Boxster: ex 986-97, ex 986s-02. Cayenne: ex 958-10, 9YA-18
Dirksland
Bericht 
Op basis van het regeltje "klopt niet" waarmee je je post start :wink: Ik werk in een radio/tv winkel en zie zo dus een groot aantal schermen in de markt en heb ook de tijd om ze met elkaar te vergelijken.

De Philips schermen hebben vaak erg veel kleur waardoor ze niet natuurlijk zijn, deze zijn wel goed met snelle bewegende beelden. Sony heeft net als Loewe vaak een ingebouwde DVB-C tuner en is natuurlijker van beeld. Sharp is met de nieuwe modellen ook weer goed aan de weg aan het timmeren.

Loewe heeft als nadeel dat ze de techniek vernieuwen maar de kast hetzelfde blijft waardoor je technisch 2 verschillende toestellen kan hebben met dezelfde vormgeving.. dit is meteen ook een sterk punt omdat je als consument niet snel met een achterhaalde tv in huis zit. De xelos lijn is pas ververst en werkt nu met 100hz techniek. Ook voor de individual komen nieuwe 100hz en full hd panelen waardoor ze weer helemaal bij de top horen.

22 okt 2007 11:37
Profiel
PorscheForum Junkie
Dirksland
Bericht 
Jort schreef:
703 komt alleen tot z'n recht met een flinke ruimte en een dito versterker. In vergelijking met een 705 vond ik hem echt tegenvallen, met name vanwege de gevraagde meerprijs. Maar dat is vaak het dilemma bij de keuze tussen vloerstaanders en "boekenplank" formaat.

Dat is zeker waar. Heb de 703 tot nu toe alleen verkocht aan mensen die er de plaats voor hebben. de 705 wordt praktich alleen als surround gekocht omdat de prijs met stands gewoon dicht in de buurt van een zuil komt en de zuil dan ook altijd beter klinkt.

Op papier moet de apperatuur van vincent erg goed zijn maar moet toegeven dat ik het nog nooit zelf gehoord heb

22 okt 2007 11:40
Profiel
PorscheForum Junkie
Dirksland
Bericht 
Devils son schreef:
Daarnaast ben ik erg gelukkig met de keuze voor zuilen rondom. Bij muziek-dvd's en SACD komt dat het geluid ten goede. Bij films maakt het geen donder uit natuurlijk.

Dat is toch het allerbelangrijkste... dat jij met plezier naar je installatie luistert, dan heb je de goeie keuze gemaakt 8)

22 okt 2007 11:42
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
roenkie schreef:
Op basis van het regeltje "klopt niet" waarmee je je post start :wink: Ik werk in een radio/tv winkel en zie zo dus een groot aantal schermen in de markt en heb ook de tijd om ze met elkaar te vergelijken.

Misverstand dus, want "klopt niet" sloeg op "nog niemand gehoord over Loewe". ;)

22 okt 2007 11:48
Profiel
PorscheForum Rakker
Utrechtse Heuvelrug
Bericht 
Mick schreef:
Misverstand dus, want "klopt niet" sloeg op "nog niemand gehoord over Loewe". ;)

Joehoe !!!! Ik wel, zie mijn eerdere post. Complete loewe individual 40 installatie met B&W XT-4 zuilen. Mooi spul 8)

22 okt 2007 16:57
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
TD (zonder I) schreef:
Mick schreef:

Joehoe !!!! Ik wel, zie mijn eerdere post.

Het moet niet gekker worden :roll: . Ik schreef juist dat het niet klopte dat er nog niets was geschreven over Loewe. Moet ik de dubbele ontkenning in voorgaande zin nog verduidelijken? ;)

22 okt 2007 17:05
Profiel
PorscheForum Junkie
Dirksland
Bericht 
Mick schreef:
roenkie schreef:

ok helder, kleine miscommunicatie dus :roll: :oops:

22 okt 2007 17:34
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
roenkie schreef:

Loewe heeft als nadeel dat ze de techniek vernieuwen maar de kast hetzelfde blijft waardoor je technisch 2 verschillende toestellen kan hebben met dezelfde vormgeving.. dit is meteen ook een sterk punt omdat je als consument niet snel met een achterhaalde tv in huis zit. De xelos lijn is pas ververst en werkt nu met 100hz techniek. Ook voor de individual komen nieuwe 100hz en full hd panelen waardoor ze weer helemaal bij de top horen.

Het zijn zonder meer goede toestellen, maar wel voor een specifiek publiek. Zeg maar B&O publiek, hoewel B&O wat hoger in de markt zit.

Ik kan mij overigens de tijd nog herinneren dat Loewe gewoon goedkoper was dan de gevestigde orde. Was toen al mooi spul.

22 okt 2007 18:08
Profiel
PorscheForum Junkie
Dirksland
Bericht 
Klopt, wij verkopen het ook veel aan een ouder publiek om dat het bedieningsgemak erg hoog is. Prijs is minder een issue voor deze doelgroep, service en gemakt wel. Tegenwoordig spreken ze ook een wat jongere doelgroep aan met features als een ingebouwde harddisk die supersimpel te bedienen is

22 okt 2007 18:55
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Devils son schreef:
Het zijn zonder meer goede toestellen, maar wel voor een specifiek publiek. Zeg maar B&O publiek, hoewel B&O wat hoger in de markt zit.

Mick schreef:
Het design van Loewe spreekt me wel aan, maar als ik veel geld ervoor over zou hebben dan zou ik voor het "echte" werk gaan: B&O BeoVision 9. :D

:lol:

22 okt 2007 19:36
Profiel
‘64 Kever
Bericht 
Goed, gaan we: Naieve modus aan...

Die 40W2000, daar zit een DVB-T tuner in... Is dat nou alleen Digitenne, of ook bijvoorbeeld Casema via de kabel? (damn, moet ik me toch verdiepen in die dingen ;) )...

Zeker een mooie TV, maarja, wordt ook weer een nieuwe DVD-recoder kopen, eentje met HDMI :cheesy: ...

En nog zo'n naieve opmerking... Een PS3 is toch een Bluray speler? Toch geen HD-DVD? (oef, duidelijk, nog meer onderzoek voor ik tot aanschaf overga ;) )

22 okt 2007 20:28
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
991.2 Carrera 4 GTS Hendrik-ido-Ambacht
Bericht 
In ingebouwde DVB-T tuner is alleen Free to air zenders op basis van Digitenne. (Ned1, Ned2 en Ned3 + Provinciale omroep)

In de PS3 zit inderdaad een Blu-Ray speler en is dus de tegenhanger van HD-DVD. Kwaliteit is om het even.

22 okt 2007 20:39
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2
Bericht 
Vandaag uitgebreid de nieuwe 50" Full HD Kuro serie van Pioneer gezien ....
In één woord waanzinnig goed beeld. 5499,= Euro en met een beter filter 5999,= Euro.
Op Blue Ray, zwart is echt zwart in combinatie met veel detail.
Geen wonder dat ze het Japanse woord Kuro hebben gekozen, staat namelijk voor zwart.

22 okt 2007 20:42
Profiel
‘64 Kever
Bericht 
Jep, weet/wist dat Bluray de tegenhanger is van HD-DVD, maar DS had het over HD-DVD op een PS3, vandaar ;)

1300-1400 is op zich een mooie prijs voor een Full-HD TV... Hmmm... Eerst maar es een nieuwe kast waar ie op moet komen :cheesy:

22 okt 2007 20:48
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
991.2 Carrera 4 GTS Hendrik-ido-Ambacht
Bericht 
paSCal schreef:
DS had het over HD-DVD op een PS3

En dat is dus niet correct. :wink:

Oh ja, de gratis PS3 actie geld niet voor aankoop via internet :cry:

22 okt 2007 21:01
Profiel
PorscheForum Junkie
Dirksland
Bericht 
paSCal schreef:
Goed, gaan we: Naieve modus aan...

Die 40W2000, daar zit een DVB-T tuner in... Is dat nou alleen Digitenne, of ook bijvoorbeeld Casema via de kabel? (damn, moet ik me toch verdiepen in die dingen ;) )...

Voor kabel heb je een DVB-C tuner nodig, deze zit in bijna alle toestellen van loewe en in bijvoorbeeld in de W3000 serie van sony.

Nog ff de verschillen wat betreft DVB

DVB-T staat voor terrestrial en is digitenne
DVB-C staat voor cable, spreekt voor zich
DVB-S staat voor sattelite

paSCal schreef:
1300-1400 is op zich een mooie prijs voor een Full-HD TV... Hmmm... Eerst maar es een nieuwe kast waar ie op moet komen :cheesy:

Let er dan wel op dat je het tv-beeld ook bekijkt voor je tot aanschaf overgaat... bij de goedkope full hd schermen is vaak op de tuner bespaart, dit zorgt voor een slecht beeld bij gewone tv uitzendingen.

Als je toch full hd wilt maar niet zo'n grote tv dan heeft sharp een alternatief: 32 inch maar toch full hd LC-32X20E

22 okt 2007 21:31
Profiel
PorscheForum Junkie
Dirksland
Bericht 
P-911 schreef:
Vandaag uitgebreid de nieuwe 50" Full HD Kuro serie van Pioneer gezien ....
In één woord waanzinnig goed beeld. 5499,= Euro en met een beter filter 5999,= Euro.
Op Blue Ray, zwart is echt zwart in combinatie met veel detail.
Geen wonder dat ze het Japanse woord Kuro hebben gekozen, staat namelijk voor zwart.

Prachtige tv's idd, heb ze gister op de VAD hifi show in veldhoven gezien. Pioneer levert haar dealers ook een speciale DVD met testpatronen. Als je een beetje goeie dealer hebt dan wil deze dat plaatje best laten zien met verschillende tv's zodat je goed de verschillen tussen de tv's kunt zien... een beetje zoals het ouderwetse testscherm

22 okt 2007 21:38
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2
Bericht 
roenkie schreef:
Prachtige tv's idd, heb ze gister op de VAD hifi show in veldhoven gezien. Pioneer levert haar dealers ook een speciale DVD met testpatronen. Als je een beetje goeie dealer hebt dan wil deze dat plaatje best laten zien met verschillende tv's zodat je goed de verschillen tussen de tv's kunt zien... een beetje zoals het ouderwetse testscherm

Ja daar heb ik ze ook gezien, aan de andere zijde hing volgens mij een 60" indrukwekkend scherm, waarzinnig.
De grootste fout die mensen maken is dat ze het scherm op de fabrieksinstellingen laten staan of er zelf mee gaan rommelen.
Mijn dwingende advies: Laat je (kostbare) scherm ISF Calirberen, eeuwig zonde als je het niet doet.

22 okt 2007 21:48
Profiel
PorscheForum Junkie
Dirksland
Bericht 
zeker waar... kost een paar honderd euro maar het resultaat is top. Ik vond die 60 inch toch minder overtuigend. Qua zwartwaarden was ie erg goed maar er zat wel een bepalde mate van onrust in de beelden die hij via blue ray kreeg aangeleverd

22 okt 2007 21:51
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2
Bericht 
Toevallig ook JVC's opvolger van de full HD1 beamer, de HD1000 gezien??
is er nog beter vraag je je af :shock:

22 okt 2007 22:06
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
paSCal schreef:

Alleen digitenne.

Citaat:
Zeker een mooie TV, maarja, wordt ook weer een nieuwe DVD-recoder kopen, eentje met HDMI :cheesy: ...

Tenzij je een HD-DVD recorder wil kopen hoef je geen nieuwe DVD-recorder te kopen. Een goede scart is ook prima. Tenzij je de DVD-recorder ook als speler wil gebruiken, maar de PS3 is dan een betere keuze vanwege upscaling.

Citaat:
En nog zo'n naieve opmerking... Een PS3 is toch een Bluray speler? Toch geen HD-DVD? (oef, duidelijk, nog meer onderzoek voor ik tot aanschaf overga ;) )

Blu-ray idd.

22 okt 2007 22:26
Profiel
Bericht 
paSCal schreef:
Jep, weet/wist dat Bluray de tegenhanger is van HD-DVD, maar DS had het over HD-DVD op een PS3, vandaar ;)

Ik lees zelf toch echt blu-ray in mijn post... :? Was het maar HD-DVD, dat is nl. regiovrij. Maar blu-ray is ook aardig natuurlijk.

Citaat:

Ik heb eerst de TV gekocht en binnen enkele dagen had ik inspiratie en heb ik de kast (zie foto) in elkaar geschroefd. Dat zeg ik: Gamma! :wink:

22 okt 2007 22:30
Profiel
Bericht 
Gerhard schreef:

Oh ja, de gratis PS3 actie geld niet voor aankoop via internet :cry:

Devils son schreef:
Neem het toestel dat ik heb. Is nu relatief goedkoop omdat er een nieuwe versie is en je krijgt er een PS3 bij, die als HD DVD speler goed van pas komt. Denk op dit moment aan 1600-1700 euro incl. PS3... Stel je geen prijs op een PS3 dan kun je via het internet voor ong. 1300-1400 euro spekkoper zijn.

:wink:

22 okt 2007 22:32
Profiel
‘64 Kever
Bericht 
Daar staat toch "HD DVD speler" ;) (ja ja, geen streepje, ik weet het ;) )

22 okt 2007 22:36
Profiel Facebook 
Antwoord op onderwerp   [ 541 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 22  Volgende