Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 16:59

Antwoord op onderwerp  [ 541 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 22  Volgende
LCD / plasma TV's 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
roenkie schreef:

Let er dan wel op dat je het tv-beeld ook bekijkt voor je tot aanschaf overgaat... bij de goedkope full hd schermen is vaak op de tuner bespaart, dit zorgt voor een slecht beeld bij gewone tv uitzendingen.

Ik vind het zonder meer prima beeld. Met analoge kabel...

22 okt 2007 22:37
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
paSCal schreef:
Daar staat toch "HD DVD speler" ;) (ja ja, geen streepje, ik weet het ;) )

Ik lees dit:

Devils son schreef:
Ik krijg er ook nog een Playstation 3 bij binnenkort (actie van Sony). Die gaat dan dienst doen als Blu-ray speler.

Maar ik zou elders in zijn algemeenheid van een HD DVD speler gesproken kunnen hebben, want beiden zijn een High Definition DVD speler. Waarvan er voor het gemak één HD-DVD heet en de ander Blu-ray (en strikt genomen zijn ze dat ook allebei, althans, beiden hebben een blauwe laserstraal).

22 okt 2007 22:40
Profiel
Bericht 
P-911 schreef:
Laat je (kostbare) scherm ISF Calirberen, eeuwig zonde als je het niet doet.

Waarbij aangetekend dat het nog zo simpel niet is om iemand te vinden die dat KAN... (althans, niet in omgeving Breda).

Wil het wel gaan doen, maar wacht even tot de beamer aan 200 branduren zit, dan kunnen ze samen.

22 okt 2007 22:42
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2
Bericht 
Devils son schreef:
roenkie schreef:

Weleens geprobeerd met een andere kabel??? :roll: :wink:

22 okt 2007 22:44
Profiel
Bericht 
P-911 schreef:

Ja, de HDMI... :twisted:

Wijsneus. :wink:

22 okt 2007 22:47
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2
Bericht 
Devils son schreef:
P-911 schreef:
Laat je (kostbare) scherm ISF Calirberen, eeuwig zonde als je het niet doet.

Waarbij aangetekend dat het nog zo simpel niet is om iemand te vinden die dat KAN... (althans, niet in omgeving Breda).

Wil het wel gaan doen, maar wacht even tot de beamer aan 200 branduren zit, dan kunnen ze samen.

Ik weet iemand (een zeer goed en kundig bedrijf) die regelmatig een rondtour door Nederland maakt. Eén van de eerste ISG gecertificeerden in Nederland.
Dus als je echt interesse hebt, een vriend van mij woont in de Hooekse Waard en heeft het met zijn Panasonic ook laten doen.
In Zevenbergen zit trouwens ook een bedrijf die dit kan doen.

22 okt 2007 22:48
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2
Bericht 
Devils son schreef:
P-911 schreef:

Ja, de HDMI... :twisted:

Wijsneus. :wink:

hahahah en niet beter??

22 okt 2007 22:49
Profiel
PorscheForum Junkie
Boxster: ex 986-97, ex 986s-02. Cayenne: ex 958-10, 9YA-18
Dirksland
Bericht 
Devils son schreef:

Tenzij je een HD-DVD recorder wil kopen hoef je geen nieuwe DVD-recorder te kopen. Een goede scart is ook prima. Tenzij je de DVD-recorder ook als speler wil gebruiken, maar de PS3 is dan een betere keuze vanwege upscaling.

Nou de meeste nieuwe recorders hebben niet alleen HDMI maar ook een 1080p upscaler waardoor het beeld van je gewone dvd's toch net ff strakker wordt... of dat een reden is om een nieuwe te kopen moet ieder voor zich weten, ik verkoop dvd-recorders dus mijn zegen hebben mensen als snel :wink:

22 okt 2007 22:50
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2
Bericht 
Devils son schreef:
(en strikt genomen zijn ze dat ook allebei, althans, beiden hebben een blauwe laserstraal).

En zelfs allebei een golflengte van 405 nm

22 okt 2007 22:51
Profiel
PorscheForum Junkie
Dirksland
Bericht 
Devils son schreef:
roenkie schreef:

Let er dan wel op dat je het tv-beeld ook bekijkt voor je tot aanschaf overgaat... bij de goedkope full hd schermen is vaak op de tuner bespaart, dit zorgt voor een slecht beeld bij gewone tv uitzendingen.

Had het hier ook niet over de W2000, da's een prima tv... bij ons ook een hardloper geweest... maar je ziet al full HD rond de 1200 euro, mensen denken dan: oww da's full hd dus dikke prima" maar full HD geeft alleen aan dat de tv 1920x1080 beeldlijnen kan weergeven en zegt dus niks over de verdere kwaliteiten van de tv zoals b.v. contrastwaarden en kleurweergave

22 okt 2007 22:53
Profiel
Bericht 
P-911 schreef:

Ik weet iemand (een zeer goed en kundig bedrijf) die regelmatig een rondtour door Nederland maakt. Eén van de eerste ISG gecertificeerden in Nederland.

Ik denk dat ik weet wie je bedoeld. Zit op een of ander forum waar ze aangekondigd worden... Maar komt wel heel zelden in de buurt.

Citaat:

Interessant. Weet je ook of deze het goed doet en wat dat geintje daar kost?

22 okt 2007 23:10
Profiel
Bericht 
P-911 schreef:
hahahah en niet beter??

Ik heb nog geen digitale tv. Wacht even tot er meer HD uitzendingen komen en de HD-tuners wat in prijs zakken.

22 okt 2007 23:12
Profiel
Bericht 
roenkie schreef:

Nou de meeste nieuwe recorders hebben niet alleen HDMI maar ook een 1080p upscaler waardoor het beeld van je gewone dvd's toch net ff strakker wordt... of dat een reden is om een nieuwe te kopen moet ieder voor zich weten, ik verkoop dvd-recorders dus mijn zegen hebben mensen als snel :wink:

Volgens mij ben je dan beter af met een HD speler die kan upscalen tot 1080p.

22 okt 2007 23:15
Profiel
PorscheForum Junkie
Dirksland
Bericht 
Het beste blijft om te wachten op de HD recorders.... of een full HD tv kopen met DVB-C,DVB-S en harddisk zodat je nu al in topkwaliteit op kan nemen,helaas kun je het dan alleen in die kwaliteit kijken op de tv waarmee je opgenomen hebt

22 okt 2007 23:20
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2
Bericht 
Devils son schreef:
P-911 schreef:

Ik denk dat ik weet wie je bedoeld. Zit op een of ander forum waar ze aangekondigd worden... Maar komt wel heel zelden in de buurt.

Citaat:

Interessant. Weet je ook of deze het goed doet en wat dat geintje daar kost?

Ja klopt Frank D. doet het daar. Hoe vaak hij in de buurt komt weet ik niet. Er is een lijst waar je je op in kan schrijven. Hij is wel heeel erg goed.

Audio Excellence, Kees Jan, doet het daar.
Ik weet op audiogebied dat hij een supervakman is. Hij heeft bij mij mijn tv ook een keer in een spoedsessie met alleen DVD ingeregeld.
Ik heb er alle vertrouwen in dat hij het volledige ISF Callibratieprogramma ook goed kan. Ze installeren complete high-end HomeCinema sets.
Aardige lui hoor :wink:
Prijs weet ik eigenlijk niet uit mn hoofd.

22 okt 2007 23:22
Profiel
Bericht 
roenkie schreef:
Het beste blijft om te wachten op de HD recorders.... of een full HD tv kopen met DVB-C,DVB-S en harddisk zodat je nu al in topkwaliteit op kan nemen,helaas kun je het dan alleen in die kwaliteit kijken op de tv waarmee je opgenomen hebt

Ik geloof nog altijd in een separate recorder en afspeler. Heb ik voor SD ook. Mijn afspeler (de onvolprezen Philips SA963 als ik de cijfertjes nu juist gok) is kwalitatief een stuk beter dan de recorder. Naast dat de recorder alleen scart heeft overigens en niet aan SACD doet.

Wel denk ik dat het verstandig kan zijn om te wachten op een HD recorder alvorens een HD tuner los te kopen.

Maar goed, ik krijg binnenkort die PS3, dus wordt sowieso voorzien van een HD speler (blu-ray!).

22 okt 2007 23:31
Profiel
Bericht 
P-911 schreef:

Ja klopt Frank D. doet het daar. Hoe vaak hij in de buurt komt weet ik niet. Er is een lijst waar je je op in kan schrijven. Hij is wel heeel erg goed.

Ik werp af en toe een schuin oog op die lijst. Maar goed, die 200 uur moeten eerst gehaald worden. Kerst wil het aantal uur nog wel boosten. De PS3 zal dat overigens ook wel doen.

Citaat:
Audio Excellence, Kees Jan, doet het daar.

Ik zal eens bellen. Dank voor de tip iig.

22 okt 2007 23:32
Profiel
Bericht 
Ik heb hier net een 42" Pioneer, maar geen fullHD, de komende 7 jaar nergens voor nodig, of ik moet BlueRay dvd's in mijn PS3 willen draaien...
De PS3 is een aanrader, zelfs vergeleken met een cheapo dvd speler een verademing met dezelfde dvd.
Neem een schotel erbij met een dreambox als tuner, ik kijk het hele pakket van CanalDigitaal voor nog geen tientje p/m (illegale cardsharing) en een superbeeld, daar kan geen kabel of andere digishit aanbieder tegenop.

23 okt 2007 8:21
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxster
ex RS4
Bericht 
P-911 schreef:
()Mijn dwingende advies: Laat je (kostbare) scherm ISF Calirberen, eeuwig zonde als je het niet doet.

Wat is dat en waarom zou ik dat doen :?:

23 okt 2007 9:41
Profiel WWW
Bericht 
marcelSC schreef:
Ik heb hier net een 42" Pioneer, maar geen fullHD, de komende 7 jaar nergens voor nodig, of ik moet BlueRay dvd's in mijn PS3 willen draaien...
De PS3 is een aanrader, zelfs vergeleken met een cheapo dvd speler een verademing met dezelfde dvd.
Neem een schotel erbij met een dreambox als tuner, ik kijk het hele pakket van CanalDigitaal voor nog geen tientje p/m (illegale cardsharing) en een superbeeld, daar kan geen kabel of andere digishit aanbieder tegenop.

Dus je hebt nu al toegang tot meerdere HD bronnen en toch vind je fullHD nog 7 jaar nergens voor nodig? Dat begrijp ik niet.

23 okt 2007 11:05
Profiel
Bericht 
Harley schreef:
Wat is dat en waarom zou ik dat doen :?:

T.v.'s (en beamers) komen niet perfect afgesteld uit de fabriek. Die komen op een standaardafstelling die wel aardig is zeg maar.

Door te calibreren worden de kleuren (middels grijstinten als ik mij niet vergis) perfect afgesteld. Dat komt je beeld ten goede (en zelfs de levensduur).

Google eens op ISF calibratie en je komt een veel betere uitleg tegen vermoed ik, maar in de kern...

23 okt 2007 11:08
Profiel
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
soort van chiptuning icm uitlijnen en uitwegen dus :lol: :wink:

23 okt 2007 11:10
Profiel WWW Facebook 
Bericht 
Marco schreef:
soort van chiptuning icm uitlijnen en uitwegen dus :lol: :wink:

Uitlijnen en uitwegen vind ik wel een aardig vergelijk...

23 okt 2007 11:23
Profiel
PorscheForum Junkie
991.2 Carrera 4 GTS Hendrik-ido-Ambacht
Bericht 
Dit ziet er wel gaaf uit :lol:

Afbeelding

Samsung kondigt ultradun 40"-lcd-scherm aan
Door René Gerritsen, dinsdag 23 oktober 2007 09:06, views: 8.245

Samsung heeft een lcd-paneel met een diagonaal van 40" aangekondigd dat niet alleen dunner, maar ook zuiniger moet zijn dan traditionele schermen van die grootte. Samsung zal het scherm nog deze maand aan het Japanse publiek tonen.

De rand van de behuizing van het nieuwe lcd-paneel is slechts 14,6mm dik, wat een halvering is van de dikte van de huidige schermen met deze beelddiagonaal. Het led-backlit scherm biedt een 1080p-resolutie en een kleurverzadiging van maar liefst 92 procent. Het paneel heeft een verbruik van slechts 90W, wat drie keer minder is dan hetgeen 40"-schermen met ccfl-verlichting verbruiken.

Samsung zal het paneel onthullen op de Foreign Parts Distributors International 2007-beurs die van 24 tot 26 oktober wordt gehouden in Yokohama in Japan. De eerder aangekondigde laptopschermen met led-backlight zullen daar ook te zien zijn. Samsung zal tevens een e-paper met een diagonaal van 8,1" en een 14,1"-oled-scherm tonen. Daarnaast zal een 2,1"-lcd-scherm met ingebouwde lichtsensor aanwezig zijn, dat de backlightintensiteit aanpast aan de hoeveelheid omgevingslicht. Deze techniek zou voor een energiebesparing van 25 procent zorgen.

bron: tweakers.net

23 okt 2007 11:34
Profiel
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxster
ex RS4
Bericht 
Devils son schreef:
Google eens op ISF calibratie en je komt een veel betere uitleg tegen vermoed ik, maar in de kern...

Interessant... ben al druk aan het lezen.

23 okt 2007 12:06
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 541 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 22  Volgende