Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 05 apr 2025 19:40

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 115 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
restaureren 3.2 targa 1984 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
911 carrera 3.2 targa 1984
hoeven
Bericht 
niet heel veel. nog niks namelijk :x had een kleine aanrijding gehad paar maanden geleden. was niet mijn schuld, maar de tegenpartij werkt niet echt mee. nja iig van de verzekering mag ik dus niks aan de auto doen, anders loop ik de kans dat ik geen vergoeding krijg en dat heb ik liever niet :wink:

als het goed is is het over en maand afgehandeld, maarja met verzekeringen weet je het maar nooit. alle plannen zijn al netjes uitgetikt, we zijn alleen nog steeds niet uit over de kleur haha, waarschijnlijk een donkere kleur.

ook meteen wat informatie laten afdrukken :D

Afbeelding

22 okt 2007 17:00
Profiel
PorscheForum Super Junkie
991.1 gts
tholen
Bericht 
ik snap niet wat er mee tewerken valt hoor.
je bent fout of niet.daar zit nix tussen.
als ze niet mee werken en advocaat erop.moeten zij toch betalen want ze verliezen.
ik heb overgens bij een aan rijding nog nooit hoeven wachten om de auto telaten maken hoor.fout of niet.

anton964

22 okt 2007 23:37
Profiel
PorscheForum Junkie
911 3.2 Cabrio 1986
Het hoge noorden
Bericht 
anton964 schreef:
ik heb overgens bij een aan rijding nog nooit hoeven wachten om de auto te laten maken hoor

Ik heb wel eens moeten wachten. Maar dit was naar mijn idee alleen tot de schade inspectie.

On Topic:

Een project die respect (en "sceptiek" 8) ) afdwingt. :wink:

23 okt 2007 3:14
Profiel
PorscheForum Rakker
hoeven
Bericht 
verzekering is eindelijk afgehandeld. heb mijn gelijk gekregen. volgende week word de auto gedemonteerd en ik heb een aantal onderdelen besteld. waarschijnlijk komen die over 2 weken binnen.

ik zal dus nu op mijn nieuwe vervoersmiddel naar mijn werk moeten :D

Afbeelding

binnenkort foto's en meer info

06 nov 2007 18:14
Profiel
PorscheForum Rakker
hoeven
Bericht Update 25 november 2007
even een update.

ik ben begonnen met het strippen van de auto. ondertussen is het eindstuk van de einddemper afgebroken.

AfbeeldingAfbeelding

ik heb als eerst de voorbumper eraf gehaald. en kwam al meteen een flinke dosis roest tegen bij de rubbers aan het eind van de bumper. de brackets waren helemaal doorgeroest. ook braken een aantal boutjes spontaan tijdens het losdraaien. maar de meeste boutjes zullen toch worden vervangen dus dat wordt geen probleem.

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

ik heb nog wel een vraagje is dit normaal zoals de crashabsorber erbij hangt op de foto hieronder. hij lijkt ingedeukt maar aan de andere kant is het precies hetzelfde dus ik twijfel of dat het zo hoort.

Afbeelding

daarna heb ik de side skirts eraf gehaald en daar kwam ik weer een mooie laag met zand tegen. de voorlampen zijn ook gedemonteerd.

AfbeeldingAfbeelding

verder heb ik alles gelabeld en genummerd, zodat ik tijdens de opbouw niks vergeet.

Afbeelding

de bedoeling is nu om eerst de achterbumper en achterlichten te demonteren, dan de voorklep en daarna de zijschermen. binnenkrot dus weer een update.

lawrence

26 nov 2007 1:54
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster S Spyder 550
Turnhout Belgie
Bericht 
Zo daar gaat nog wat werk aan zijn, maar ja met de winter voor de deur...
Die shockabsorbers achter de bumper lijken me normaal.
Ik dacht hetzelfde als u toen ik de bumper van mijn toenmalige 3.2 demonteerde om hem opnieuw te laten lakken. Ze lijken aan het uiteinde idd. wat ingedeukt maar het is normaal. Don't worry :wink:

26 nov 2007 11:27
Profiel
PorscheForum Rakker
hoeven
Bericht 
al een lange tijd geen update! Ik heb ook 4 weken aan een stuk gewerkt, dus amper tijd gehad voor porsche. ik heb even een vraagje. ik ben een mooi setje lederen zetels tegen gekomen, alleen deze hebben electrische bediening en mijn zetels hebben dat niet. Is het moeilijk dit om te bouwen?

08 jan 2008 0:30
Profiel
PorscheForum Junkie
911 carrera 3.2 '86
Kapelle
Bericht 
Indien er geen bedrading ligt lijkt het mij een kwestie van een paar draden trekken met een zekering ertussen. De originele electrische verstelling werkt namelijk ook gewoon buiten het contact om. Ik weet niet in hoeverre er ook kabels liggen voor optionele zaken zoals dit.

09 jan 2008 21:22
Profiel
Porsche 914 2.7 1970 Porsche Panamera GTS 2016 Porsche Boxster Cup
Urmond
Bericht 
lagel schreef:
al een lange tijd geen update! Ik heb ook 4 weken aan een stuk gewerkt, dus amper tijd gehad voor porsche. ik heb even een vraagje. ik ben een mooi setje lederen zetels tegen gekomen, alleen deze hebben electrische bediening en mijn zetels hebben dat niet. Is het moeilijk dit om te bouwen?

Heel simpel, een plus draad trekken naar je zetels, en de min ( bruine draad) van de stekers aan elkaar zetten met een oogklem en monteren onder je stoel aan de carroserie. ( wel even een zekering tussen de plusdraad zetten)

09 jan 2008 22:27
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
hoeven
Bericht update 17-02-2008
zal maar eens wat foto's posten want dat is alweer lang geleden. :lol:

de voorschermen heb ik eraf gehaald, wat nog een project op zichzelf is :shock: schermen zijn niet in een goede staat, deze ga ik vervangen. Dit lijkt mij een betere optie dan repareren, voor zitten fikse gaten en de strip waarmee ze aan het frame bevestigt is, is op veel plaatsen door geroest.

de kant waar de tankdop zit is er slechter aan toe dan de andere kant. de rest van de carrossrie is roestvrij :D

AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

verder had ik een mooi setje voor en achterzetels gevonden. volledig leer en elektrisch. afspraak gemaakt met de verkoper om op te halen, maar kreeg een dag van te voren een telefoontje dat ze al aan een ander waren verkocht en opgehaald. dat was dus flink balen en natuurlijk niet echt netjes van de verkoper. ben dus nu nog steeds op zoek naar mooie lederen stoelen.

volgende week ga ik de motor eruit halen, binnenkort meer.

lawrence

18 feb 2008 0:10
Profiel
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Wat een klus. Sterkte ermee :!:

18 feb 2008 16:32
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Bericht 
Inderdaad een behoorlijke klus, maar wel een leuke! Top dat jullie hebben gekozen voor de restauratie. :thumleft:

18 feb 2008 18:34
Profiel
Bericht 
Mooi project Lagel, en ook fantastisch dat en leuk dat je het zelf doet, drukt de kosten dan ook nog.
Ik blijf het volgen natuurlijk. :thumleft:

18 feb 2008 19:07
PorscheForum Rakker
996 Turbo
Brussel, België
Bericht 
Weer een Targa die binnekort terug kan schitteren op de (snel)wegen, alsook op meetings zeker :)

18 feb 2008 19:24
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
hoeven
Bericht 
natuurlijk kom ik op meetings als hij klaar is. het is leuk om eraan te werken, maar nu ook erg koud aangezien de garage niet verwarmd is.

18 feb 2008 23:53
Profiel
PorscheForum Junkie
3.2 cabrio 1987 marineblauw
Nijmegen
Bericht 
electrische kachel kopen ?? Zonder dollen, mooi project, erg veel werk, maar als je het voor elkaar krijgt heb je straks weer een topper die qua carosserie weer jaren meekan. Veel succes!

19 feb 2008 8:19
Profiel
PorscheForum Rakker
hoeven
Bericht update 13-03-2008
zo weer eens een update, het motorblok ligt er inmiddels onderuit. In totaal zo'n 8 uur mee bezig geweest. En ik moet zeggen voor de eerste keer ging het vrij goed. Was maar 1 olieleiding die niet los ging en die heb ik maar doorgeslepen, deze wordt toch vervangen bij een SSI uitlaatsysteem.

het is wel veel heen en weerlopen als je het in je eentje moet doen, maar het is me toch goed gelukt :D

motor+bak heb ik opzij gezet deze komen later aan de beurt. het volgende wat nu op de lijst staat is de ophanging. deze gaat eronderuit, wordt gestraald, gecoat en nieuwe rubbers ingezet. tevens worden alle schokdempers vervangen. weet iemand toevalling wat de originele schokbrekers zijn van een 3.2 uit 1984? volgens mij zijn het boge, ik zag wel dat er achter al gele koni sports op zaten. deze worden alsnog vervangen, want ik heb geen idee van de leeftijd van deze schokbrekers.

als dan toch de ophanging eronder uitligt. ga ik meteen de gehele bodem opnieuw in de coating zetten. maargoed genoeg gepraat hier de foto's

AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

13 maart 2008 23:04
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 964 c4 '89 zwart 997 c2 zwart
Bericht 
mooi projekt ook van jouw 8)
je pakt het grondig aan, bij het demonteren van de ramen zul je ook nog wel wat roest tegenkomen ook al staan er geen blazen op die je ziet.
zelf ook gehad bij het achterraam

15 maart 2008 19:53
Profiel
PorscheForum Junkie
3.2 cabrio 1987 marineblauw
Nijmegen
Bericht 
Gaat de Targa nog dit voorjaar ´de baan´ op Lagel, of ga je dat niet meer redden. Respect voor jouw grondige project, wordt straks vast een beauty!

15 maart 2008 20:40
Profiel
PorscheForum Rakker
hoeven
Bericht 
die gaat dit voorjaar zeker de baan niet meer op :P mischien halverwege de zomer als het meezit. vandaag bezig geweest met schoonmaken, want zo kan je niet aan een auto werken :oops:

AfbeeldingAfbeelding

en 3 uur later

AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Nu kan ik tenminste normaal aan de auto werken, zonder telkens een kilo zat op me kop te krijgen :D

15 maart 2008 23:57
Profiel
PorscheForum Rakker
hoeven
Bericht 
even een kleine update zonder foto's.

Ik ben nu bezig met de ophanging van de auto en met het opnieuw coaten van de onderkant. word veel vervangen, want dat heeft ze nodig. de onderkant is al een keer behandeld blijkbaar en degene die dit gedaan heeft is lekker bezig geweest. want hij heeft meteen alles maar meegnomen. (lees veerpoten, tierods, boutjes, moertjes schroefdraad :x ) alles zit onder de taaie coating. ik ben dus bezig alles mooi schoon te krijgen en het zelf dan maar eens goed te doen.

24 mei 2008 20:55
Profiel
PorscheForum Junkie
911 3.2 cabrio
Haarlem PF # 2694
Bericht 
Altijd weer leuk, de sh#t van een ander op moeten knappen maar uiteindelijk als je klaar bent geeft het dan weer een hoop voldoening!
Klopt het dat je banden tegen de draairichting in zijn gemonteerd?

24 mei 2008 22:07
Profiel
PorscheForum Rakker
hoeven
Bericht 
ja dat kan daar kijk ik nu niet naar. ze gaan er nogal vaak af en weer op :D

24 mei 2008 22:31
Profiel
Bericht 
Bert schreef:
Klopt het dat je banden tegen de draairichting in zijn gemonteerd?

Pas op hoor Lagel met wat je doet, want de inspecteur ziet werkelijk alles. :wink: :lol:

25 mei 2008 9:01
PorscheForum Junkie
911 3.2 cabrio
Haarlem PF # 2694
Bericht 
:lol: ik let vnl op de verkeerde zaken die er bij een restauratie niet toe doen.

26 mei 2008 23:13
Profiel
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 115 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende