Auteur |
Bericht |
Superseven TwinCam
|
Din-pluggen in Carrera 3.2?
Good morning Gentlemen,
Heeft er iemand een idee of mijn Carrera 3.2 van 1986 Din-stekkers kent voor de autoradio, of is dat pas later gekomen bij Porsche?
Zit nu een keurige radio-casette in, maar wil toch eigenlijk wel mijn cd-collectie kunnen gebruiken in de auto...
Groet,
Jilles.
|
23 okt 2007 11:01 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Wat voor type radio zit er in de 3.2 ?
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
23 okt 2007 11:17 |
|
|
Superseven TwinCam
|
Philipsje. Wel met al digitaal schermpje voor de afstemming en druktoesten voor het zoeken.
Vraag het zo maar even om rap iets te weten te komen; heb nog geen enkel blik onder het dashboard geworpen om te zien of men wellicht (al?) DIN stekkers heeft gemonteerd?
Zonder trouwens te weten of dat te zien is, of het dashboard dusdanig gesloten is dat de radio er eerst uit zou moeten?
Weinig zin in sloopwerk...
J.
|
23 okt 2007 11:32 |
|
|
lindemans
|
Of er een aansluiting voor een externe speler op zit zou je specifiek voor die Philips radio moeten nagaan (google ?).
Grote kans echter dat dat niet het geval is; radio is overigens snel en makkelijk te wisselen hoor in een 3.2
Andere forummer gaf in een andere posting aan dat hij zn Becker radio cassette gaat vervangen; misschien is dat een optie.
Op een becker is wel makkelijker van alles aan te sluiten.
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
23 okt 2007 14:32 |
|
|
Tom80
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0
nu: fiets, ovUtrecht
|
Philips werkt al sinds een jaar of tien, vijftien met DIN-aansluitingen. Grote kans dat er dus DIN-connectors in je auto zitten... zo niet, dan zijn ze makkelijk te monteren (voor een euro of zes te koop bij elke behoorlijke automaterialenzaak en zelfs bij Halfords). Gebruik voor het zelf monteren van een DIN-kabelboom geen kroonsteentjes maar kabelschoentjes + een behoorlijke tang of soldeer alle verbindingen.
Mocht je de uitbouwtools voor die Philips-radio niet hebben, dan kun je 'm er overigens ook uithalen met vier spijkers.
_________________________________________ Ex-eigenaar van een 'doorleefde' 924 uit 1980 en een paar Audi's, nu alleen nog maar schaalmodellen...
|
23 okt 2007 14:42 |
|
|
Superseven TwinCam
|
Zou mij idd louter en alleen gaan om de autoradio/cd-speler zelf. Op de "hedendaagse" autoradio's zit nl. vaak een auxilair-ingang waar je je mp3-speler of (in mijn geval) mobiele telefoon aan kunt sluiten.
Ik heb kort geleden in mijn BMW coupé ook een autoradiootje gemonteerd; werkje van niks. Je schuift de houder in het dashboard, steekt de twee DIN-pluggen en antenne-stekker in de achterzijde van de autoradio, schuift de autoradio erin (opletten dat de kabels niet klem komen te zitten) en spelen maar!
Ik heb dus echter geen idee of deze twee DIN-pluggen in 1986 al als standaard op de Porsche zaten en of een modern formaat radiohouder overeen komt met de ruimte in het dashboard?
J.
|
23 okt 2007 14:51 |
|
|
Tom80
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0
nu: fiets, ovUtrecht
|
Dat laatste zeker wel, DIN is een Duitse standaard en wordt al sinds de jaren '70 gehanteerd. Vermoedelijk zijn die DIN-connectors er voor de Philips aangezet of zaten ze er al aan. De originele Blaupunkt gebruikte waarschijnlijk ook DIN-connectors.
_________________________________________ Ex-eigenaar van een 'doorleefde' 924 uit 1980 en een paar Audi's, nu alleen nog maar schaalmodellen...
|
23 okt 2007 15:10 |
|
|
Jos Targa
Porsche 914 2.7 1970
Porsche Panamera GTS 2016
Porsche Boxster CupUrmond
|
Gewoon even onder je dashboard kijken, kun je zo zien of er dinstekkers zitten. Echter in mijn 87 3.2 zaten ze nog niet, dus ga ervan uit dat ze re niet zitten, of jou voorganger heeft ze al gemonteerd.
Je hoeft niets te demonteren, hooguit even op je knieen met het hoofd omlaag en je ziet het zo
|
23 okt 2007 15:53 |
|
|
pvanwiggen
Carrera 3.2Zwitserland
|
In mijn 3,2 van 1988 zijn alleen de luidspreker stekkers DIN (rond + plat). Er zat een Blaupunkt met cassette speler in.
|
23 okt 2007 19:50 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Origineel of niet, het kan ook al weer veranderd zijn
Dus even kijken.
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
23 okt 2007 20:38 |
|
|
lindemans
|
Bedoel je nu echt DIN pluggen of bedoel je standaard ISO stekkers ?
In je auto horen ISO stekkers te zitten die standaard zijn voor ieder type radio van de laatste decennia. Dus swap naar Radio CD moet makkelijk zijn.
|
24 okt 2007 0:10 |
|
|
pvanwiggen
Carrera 3.2Zwitserland
|
Er zitten 4 lp stekkers ik denk din. Ik heb op de nieuwe radio 4 contra stekkers gemonteerd om de installatie origineel te houden en makkelijk naar de originele radio terug te kunnen gaan. Je kunt dus makkelijk een ander radio in bouwen. (mijn 3.2 is 2 decenia oud.....)
|
24 okt 2007 0:18 |
|
|
Hans 3.2
911 Carrera 3.2 1987 (964 look)Oegstgeest
|
Bedradingsschema en PET zal aantonen dat porsche toen niet de din stekkers in zijn 3.2 monteerde.
Ik heb ze zelf toevallig twee weken er wel ingebouwd (kost weinig, setje van Halfords en een uurtje solderen / krimkousjes). Maakt alle losse draden onder je dashboard een stuk netter en zou vervanging van je radio eenvoudig moeten maken (maarja, hoe vaak dioe je dat, mijn muziek komt uit zes luidsprekers achter mijn achterbank!)
Groet en succes
Hans
_________________________________________ luchtgekoeld is gewoon lekkerderderderder
|
25 okt 2007 17:07 |
|
|