Auteur |
Bericht |
Jack
911 SC targa '79Amsterdam
|
Knabbel, knabbel knuisje, wie eet daar van mijn P?
ROEST! Oei, drie jaar geleden (voordat hij de stalling in ging) waren dit twee kleine plekjes.
Aangezien A-point mijn deur gaat uitdeuken en spuiten
(verzekering werk, tegenpartij gaat dat betalen ) willen ze deze plekken gelijk mee spuiten maar ze willen dit niet gaan ontroesten en lassen etc. Zoek dus iemand die deze roestplekken kan wegwerken en spuit klaar kan maken.
Wie en waar en enig idee m.b.t. kosten?
Gr,
Jack
P.S. Mag dan wel verzinkt zijn... Overigens lijkt het zo op die foto's erger dan het is. Verder issie puntje gaaf en ziet er uit als nieuw.
Laatst bijgewerkt door Jack op 01 dec 2006 14:10, in totaal 1 keer bewerkt.
|
11 okt 2004 0:09 |
|
|
Marcel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616Uden
|
ik denk als je daar aan gaat "krabben" je nog wel eens voor vervelende verassingen kunt komen staan....
|
11 okt 2004 6:24 |
|
|
ErikE
987 3.2S '07 /
ex-986 2.7 '03 /
ex-964 C2 '91 /
ex-968 CS '92 /
ex-964 C4 targa '91regio Waterland
|
Idd Marcel, bij zulke plekken zou ik zeker eerst à lle rubbers en afdekplaten (dorpels e.d.) optillen en kijken wat er onder zit....
Zegge Jack... die stalling: welke vochtigheidsgraad heerst daar?
_________________________________________ Take the long way home....
|
11 okt 2004 9:13 |
|
|
faas
|
Hoi jack,
Voor de deurstijl is een reparatiestuk te verkrijgen.Ik dacht iets van 100euro.
gr,
Faas
|
11 okt 2004 9:16 |
|
|
Erwin
Porsche Classic Specialist
|
Re: Knabbel, knabbel knuisje, wie eet daar van mijn P?
Sorry Jack, ik denk dat je beter de waarheid kunt weten. Als je zoiets hebt aan de Porsche is het altijd het topje van de ijsberg.
De kans dat het erger is dan het op de foto lijkt is vele malen groter dan anders om.
Ik zeg dit uit ervaring want wij voeren deze reparaties regelmatig uit.
Als je gaat voor uiterlijk : Lekker die deur laten spuiten.
Als je gaat voor kwaliteit : Slotplaat uitboren en vernieuwen, achterste stukje van de kokerbalk laten vernieuwen, en de altijd slechte carrosserie versteviging die zichtbaar wordt bij verwijderde slotplaat is eigenlijk altijd slecht. Ook vervangen dus!
En je hebt nog een Targa ook!
Dan is nog belangrijker dan bij een coupé dat dit gaaf en sterk is.
En bij die reparatie kan natuurlijk die deur eenvoudig strak gemaakt worden en worden gespoten.
Erwin.
|
11 okt 2004 9:19 |
|
|
ome piet
993 C2Svechtdal
|
Zo te zien ''golft''die deur behoorlijk,waarom geen nieuwe!!??Dat strakmaken...hmm
_________________________________________ t beste maar weer...
|
11 okt 2004 9:43 |
|
|
Erwin
Porsche Classic Specialist
|
Voor het geld van een nieuwe kun je een hele goede plaatwerker die deur wel 3X laten strakmaken.
En hoef je alleen de buitenkant te spuiten en niet alles te demonteren.
Logisch dus.
Bij een jonge auto wordt dit natuurlijk veel eerder gedaan.
De verzekering keert alleen de schade uit. Niet een plaatselijke vernieuwing van de auto, dat zou mooi geweest zijn.
|
11 okt 2004 9:50 |
|
|
Jack
911 SC targa '79Amsterdam
|
Waarheid is altijd het best en ik weet dat als je 'm stript meer van de ijsberg te zien zal zijn en dat het erger is dan zo lijkt. Heb heel wat Renault's (4, 5, 12, 16, 20 en een 30) en Alfa Romeo's (Junior, GTV, Julia, etc) gehad die onder mijn kont vandaan roesten. Maar ik bedoelde eigenlijk de rest van de auto. Andere kant bijv heeft het niet (nog geen klein blaasje).
Stalling is gewoon een garage in Breda.
Denk inderdaad niet dat de verzekering de rekening voor een nieuwe deur op gaat pakken. Om het goed te doen spuiten ze wel zoals ik al zei een deel van de rest van de carrosie ook mee dus even deze rotte stukken eruit slijpen, nieuwe slotplaat erin en spuitklaar maken toch?
Erwin, je voert dit soort reparaties regelmatig uit zeg je. Wat kan ik op de factuur verwachten zo ongeveer tussen de min en de max gewoon voor een ideetje waar ik je niet aan ga houden? Wat is een slotplaat?
En zo ziet de ijsberg er dus onder de laklaag uit. De rest is nog hard. Durf nog niet de lak onder de Targa beugel weg te halen...:
Laatst bijgewerkt door Jack op 11 okt 2004 14:13, in totaal 1 keer bewerkt.
|
11 okt 2004 10:34 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Rust never sleeps
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
11 okt 2004 13:12 |
|
|
Marcel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616Uden
|
kan me haast niet voorstellen dat ie dan alleen daar zo roest en verder helemaal "keihard is" - zou toch maar eens even flink met de ouderwetse schroevendraaier gaan prikken voordat je ter plekke gaat renoveren, want dan schiet het ook niet op...
|
11 okt 2004 18:08 |
|
|
horn
PF #57
|
Jack; waarom niet naar Steenwijk brengen. Verzekering betaalt toch (iig een deel) en dan weet je zeker dat het goed gebeurt. Referenties zat voor Renntech hier. Ervaring en referenties, wat wil je nog meer? En een mooie factuur voor de verzekering zodat een zo groot mogelijk gedeelte gedekt is...
Ik zou het wel weten (en dan kom je gelijk een keer die grote stad uit )
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
11 okt 2004 18:19 |
|
|
Erwin
Porsche Classic Specialist
|
Ik was er al 'bang' voor. Altijd het zelfde, nooit valt het mee..
( op de facturen bij ons na dan )
Een slotplaat is het gedeelte waar je slotplaat op gemonteerd is. Dat gedeelte is nu een stuk korter bij jouw auto.
Je ziet daaronder al een gat in de kokerbalk en het verstevigingsbalkje wat nu zichtbaar zou moeten zijn is er al helemaal niet meer!
Een prijs is wel te noemen maar schrikt zo af dat ik het maar niet zal doen......of éh, wat kan mij het ook schelen.: ong. € 1250,-
Hoe ik hier aan kom?
10 uur laswerk á € 50.- (incl. ged. zijscherm verwijderen)
slotplaat, kokerbalk, en verst.balkje € 175.-
strakmaken 3 uur á 50,-
Spuiten €250.-
Nl. staat € 200.-
Erwin.
|
11 okt 2004 18:44 |
|
|
horn
PF #57
|
Erwin, je kan zeggen wat je wil, maar voor een dergelijke klus valt het me mee. 't Is gelukkig niet mijn auto maar ik had ruim meer verwacht.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
11 okt 2004 18:48 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Voor dat geld kan je niet tobben!
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
11 okt 2004 18:55 |
|
|
Shark
Middelburg
|
|
11 okt 2004 19:23 |
|
|
ome piet
993 C2Svechtdal
|
| | | | Erwin schreef: Ik was er al 'bang' voor. Altijd het zelfde, nooit valt het mee.. ( op de facturen bij ons na dan ) Een slotplaat is het gedeelte waar je slotplaat op gemonteerd is. Dat gedeelte is nu een stuk korter bij jouw auto. Je ziet daaronder al een gat in de kokerbalk en het verstevigingsbalkje wat nu zichtbaar zou moeten zijn is er al helemaal niet meer! Een prijs is wel te noemen maar schrikt zo af dat ik het maar niet zal doen......of éh, wat kan mij het ook schelen.: ong. € 1250,- Hoe ik hier aan kom? 10 uur laswerk á € 50.- (incl. ged. zijscherm verwijderen) slotplaat, kokerbalk, en verst.balkje € 175.- strakmaken 3 uur á 50,- Spuiten €250.- Nl. staat € 200.- Erwin. | | | | |
Dat kun je niet goed hebben met de hele zijkantreparatie erbij
_________________________________________ t beste maar weer...
|
11 okt 2004 19:45 |
|
|
Erwin
Porsche Classic Specialist
|
Ik heb het hier ook over deze hoek op de foto, niet over de rest van de auto.
De prijs klopt aardig, maar omvat natuurlijk ook alleen deze reparatie.
Uiteraard kan ik geen waterdichte prijsopgaaf maken, ik heb jouw auto nog nooit gezien.
Die 10uur werk is heel redelijk , en het strakmaken is ook alleen voor het achterzijpaneel waar een las van 40 cm. moet komen.
Het enigste wat ik vergeten ben is een instaplijst van 3 tientjes en de/ - montage van o.a. de zijdorpel, echter is dit met 1.5 uur geklaard.
Het is natuurlijk een indicatie, jij wilde graag een prijs horen.
Erwin.
|
11 okt 2004 20:01 |
|
|
Erwin
Porsche Classic Specialist
|
Inderdaad nog al wazige taal. Ik zie het nu pas. Ik bedoel: Een slotplaat is het gedeelte waar de slotvanger op geschroefd zit. Het is dus het 50 cm hoge en 9cm. brede gedeelte dat vanaf je deurrubber naar het achterscherm loopt en aan het achterscherm gelast zit. Alleen het verticale gedeelte dus. Dit is te vernieuwen, maar kost veel werk. Wij zagen altijd een stuk spatbord van 35 cm hoog hiervoor weg. Dit is wel wat werk maar het voordeel is dat je perfect bij het verstevigingsbalkje kan komen, om te vervangen.
Laatst bijgewerkt door Erwin op 08 okt 2014 7:46, in totaal 3 keer bewerkt.
|
11 okt 2004 20:04 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Goede raad.
|
11 okt 2004 20:08 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
En over dat kleine blaasjes toch eng kunnen zijn:
Voor:
Tijdens:
Na:
(overigens was het puur oppervlakkig en super gemaakt door bovengenoemde specialist )
(plaatje NA erbij gezet )
Laatst bijgewerkt door Pascal op 12 okt 2004 21:02, in totaal 1 keer bewerkt.
|
11 okt 2004 20:44 |
|
|
Lou
EX Carrera Targa 1985 zilvergrijs,
bijna ex 993 Cabrio 1994 zwart,
EX Boxster 1999 zwartWachtebeke
|
'k zie hier gewoon voor en tijdens, waar is de "na"?
_________________________________________ La vie est nulle sans bulles.
|
11 okt 2004 20:59 |
|
|
ErikE
987 3.2S '07 /
ex-986 2.7 '03 /
ex-964 C2 '91 /
ex-968 CS '92 /
ex-964 C4 targa '91regio Waterland
|
"NA:" wist u niet, dat paSCal nu gewoon zó rond rijdt
_________________________________________ Take the long way home....
|
11 okt 2004 21:04 |
|
|
rolph
Utrecht
|
Maar nu richting winter heeft ie toch wel een (plastic) inzetraampje neem ik aan...?!
_________________________________________ P o r s c h e
D r e a m e r
|
11 okt 2004 21:17 |
|
|
kevin-GT
CGT is besteld!!Boxtel
|
Was iets fout gegaan bij Erwin nu is hij zijn targa-dak toch kwijt
_________________________________________ Kevin, "Adult" met Porsche geduld.
|
11 okt 2004 21:19 |
|
|
Airhead
1986 C1Friesland
|
En zo ziet het er dan uit:
_________________________________________ Im Prinzip bist du bei dem Auto mit dem Denken schon zu langsam. [Walter Röhrl - über den 911 3.2]
|
11 okt 2004 22:27 |
|
|