Auteur |
Bericht |
Stefx911
964 C4 - 931 - 911 32 Targa G50 - Alpina B3 Cabrio -Antwerpen
|
964 Klep luchtdruk interieur
Als ik mijn deur dicht doe hoor ik sinds kort een tik van een klep die dichtvalt.
Met het raam open heb ik dit niet.
Ik vermoed dus dat het een klep is die de luchtdruk weglaat uit de binnenruimte en dat hier een rubber of iets is verdwenen.
Waar zit die klep en hoe kan ik er het makkelijkste aan ?
Het is niet echt een probleem maar het stoort mij en ik hou mijn wagens graag tip top.
_________________
_________________________________________ PORSCHE, nothing else even comes close
|
21 dec 2006 16:22 |
|
|
Roi
niet meer....
|
Stefx911,
Volgens mij moet je er helemaal niets aan doen.
Het zijn de kleppen/flappen van het verwarmingsluchtkanaal aan de motor zijde die normaal openen om extra koeling te geven aan de motor middels het aansturen van de grote blower/ventilator achterin de motorruimte.
Bij mij ook een klapperend geluid te horen, iedere keer weer, geen enkel probleem mee. Volgens mij moet je dit dus niet willen verhelpen.
Misschien dat andere 964 eigenaren dit ook kunnen bevestigen....
Ik weet niet hoe het precies zit bij de overige modellen.
mvgr. Roi
_________________________________________ Alles is relatief....maar o wat had ik mijn Porsche lief.
|
21 dec 2006 17:22 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Volgens mij kan het ook een klep in het verwarmingskanaal zijn. Daarover is hier al eens eerder geschreven.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
21 dec 2006 17:46 |
|
|
Denniz C2
993 C2
|
betekend dat de klepjes iig lekker soepel gaan Geen zorgen over maken! Hoor het nagenoeg bij alle 911-jes
_________________________________________ Ut et Zeeuwse
|
21 dec 2006 18:21 |
|
|
Stefx911
964 C4 - 931 - 911 32 Targa G50 - Alpina B3 Cabrio -Antwerpen
|
Ik vroeg me dit af daar ik het pas sind een enkele weken hoor. Voordien nooit opgevallen.
Ik dacht dus dat er misschien een "dempings" rubber ofzo was verdwenen.
Alvast bedankt voor jullie reacties!
_________________________________________ PORSCHE, nothing else even comes close
|
21 dec 2006 18:35 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Ja hoor. Het is juist verdacht indien je het niet hoort.
|
21 dec 2006 19:11 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Inderdaad ...... dan moet je meteen een stuk harder gooien met die deuren
|
21 dec 2006 21:10 |
|
|
ruud964
Hoeksche Waard
|
Heb ik ook, vind het geen probleem.
|
21 dec 2006 22:49 |
|
|
Valentijn
911/964 Carera 2 BJ 1992
|
geen last van
_________________________________________ Porsche 911/964 Carrera 2 Bouwjaar 1992
|
21 dec 2006 23:16 |
|
|
yohanv
911 3.2 Cabrio 1986Het hoge noorden
|
Dus.... Harder gooien Valentijn
_________________________________________ Ex: 944 Targa(x2)-->968(Nep)-->911 SC Targa+968 targa-->911 3.2 Cabrio-->993 Cabrio-->997S Coupe
|
21 dec 2006 23:37 |
|
|
Double G
911 carrera 3.2 '86Kapelle
|
Heeft een 3.2 ook deze ontuchtingskleppen en waar zitten deze dan? Ik moet mijn portieren ook behoorlijk hard dicht slaan als alle ramen gesloten zijn.
_________________________________________ NPC 0577
|
22 okt 2007 19:55 |
|
|
Mick
|
Na 10 maanden spontaan een doorstart van dit topic?
Overigens zal een 3.2 geen ontuchtingskleppen hebben hoop ik.
_________________________________________ Geniet van wat je hebt en wees blij voor wat een ander heeft!
|
22 okt 2007 19:57 |
|
|
Double G
911 carrera 3.2 '86Kapelle
|
Ont Luchtingsklep
_________________________________________ NPC 0577
|
22 okt 2007 20:27 |
|
|
Double G
911 carrera 3.2 '86Kapelle
|
Maar weet er niemand of deze zich nou ook in een 3.2 bevindt? Of fungeren de gaten boven de achterruit hier soms voor?
_________________________________________ NPC 0577
|
23 okt 2007 19:53 |
|
|
ruud964
Hoeksche Waard
|
Nee kan je niet helpen
|
23 okt 2007 20:59 |
|
|
anton964
997.2 4s pdktholen
|
waar zitten deze dan precies?ik ben ze bij de 964 nog nooit tegen gekomen.ik heb ze ook nog nooit gehoort en moet ook best met de deuren gooien.
gr anton964
|
23 okt 2007 22:55 |
|
|
paulb
ex 964 Turbo 3.3
|
Ik hoor ze wel en moet ook met de deur toch ook best fors "dichtdoen" anders zit ie dus niet goed dicht. Met het raampje of dak een stukje open kan ik de deur met een keurig zacht duwtje sluiten
Dat is eigenlijk het enige minpuntje van de hele auto.....tja het verbruik ook wel maar daar krijg je wat voor terug
Volgens mij een normaal fenomeen maar ik ben geen expert, slechts een gebruiker
|
24 okt 2007 0:58 |
|
|
turbowannes
964 turbo 3.3 1991 nachtblauw/zwart
|
dat verklaart veel!! ik heb dat recent bij de 964 turbo ook ontdekt...als ik het portier dichtgooi , dan hoor ik ook iets kletteren...dacht dat er iets aan de ophanging los was gekomen.... zal ze eens dichtgooien met het raampje op een kier
|
24 okt 2007 9:10 |
|
|
Roi
niet meer....
|
Volgens mij zijn dit ze, uit een PET PDF'je, mag verder niets selecteren/kopieren in dit bestand
de Heizklappenkasten:
964.572.087.00 /L
964.572.068.00 /R
En mittelmotor heeft er geen pic's van...en elferteile is me ok te vaag....dus iemand???
_________________________________________ Alles is relatief....maar o wat had ik mijn Porsche lief.
|
27 okt 2007 21:15 |
|
|
anton964
997.2 4s pdktholen
|
ik zou niets anders kunnen verzinnen als onder het dashbord door ik heb achter langs de ruit bij de targa ook twee inkepingen zitten maar volgens mij zit daar niets achter.ik zou het anders niet weten.
anton964
|
27 okt 2007 22:22 |
|
|
Roi
niet meer....
|
Nee, volgens mij in de motorruimte, voordat ze de "koker" ingaan om de warme lucht naar voren te transporteren.
Zoals ik hierboven al schreef, citaat A.S. 964 boek, vrij vertaald:
"Het zijn de kleppen/flappen van het verwarmingsluchtkanaal aan de motor zijde die normaal openen om extra koeling te geven aan de motor middels het aansturen van de grote blower/ventilator achterin de motorruimte."
Klinkt toch aanemelijk dat ie voor extra motorkoeling (grote elek fan in de motorruimte) het daar wil weg blazen...en niet naar voren want dan wordt anders binnen behoorlijk heet, dat zou een ontwerpfout zijn. Mijn mening
mvgr.
Roi
_________________________________________ Alles is relatief....maar o wat had ik mijn Porsche lief.
|
28 okt 2007 11:39 |
|
|
anton964
997.2 4s pdktholen
|
ik heb altijd gedacht dat de van die achter bij de motor zit er is om de warme lucht naar voren te blazen.
de rest snap ik nog steeds niet want waar gaat dan de deruk de auto uit?er moet ergens binnen in de auto iets zijn roostertje gaatje?
volgens mij weten de techniekers het ook niet?
anton964
|
28 okt 2007 23:38 |
|
|
anton964
997.2 4s pdktholen
|
-toch vreemd dat niemand dit weet,zelf op zondag niet las net nog zoeen mooi verhaal op de beste porsche motor
anton964
|
04 nov 2007 11:24 |
|
|
hubertus
|
deuren
hallo ik heb sinds korte tijd het zelfde probleem ik moet de deuren hard dicht duwen
ik ben bij een carrosserie bedrijf geweest en deze zijden dat het de ontluchtingsklep was maar bij een porsche wist hij deze niet te zitten
|
04 nov 2007 17:11 |
|
|
Roi
niet meer....
|
kheb de oplossing.....verkoop je 964, heb ik ook gedaan...werkt prima
_________________________________________ Alles is relatief....maar o wat had ik mijn Porsche lief.
|
05 nov 2007 0:19 |
|
|