Auteur |
Bericht |
rovako
kijk eens naar je cabriokap of je interieur!!pijnacker
|
cabriokap
goede middag heren,
mijn evaring is de cabriokap onder de tien graden openen is vragen om schade aan de achterruit.
aangezien het plastic achterritje 1mm dik is en gewoon heel hard wordt als deze koud is.
je zou hem kunnen openen door zoals altijd!!eerst de kap te ontgendelen
dan de ruit los ritsen en hem dan plat neer leggen.aanbevolen om de ruit warm te maken van te voren.maar de kans op breken blijft bestaan.
en dat is dan gewoon een vervelende schade.
een even een ruitje vernieuwen is het niet zoals olaf al beschreef moet de cabriokap bijna in zijn geheel los.
ik hoop dat jullie hier wat aan hebben en anders kun je me altijd bellen om advies.
groet ronald
|
24 okt 2007 12:53 |
|
|
horn
PF #57
|
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
24 okt 2007 20:21 |
|
|
cabrio wim
|
Heb nu mijn tweede cabrio, en heb nog nooit problemen gehad met mijn ruitje. Rits het los en zotg dat het mooi recht achter de stoeltjes valt en leg dan de kap erop, komt er echt niks aan.
@Ronald,
snap niet dat je hierover advies geeft, zo ben je een dief van je eigen portefeuille.
OM OPEN TE RIJDEN HARALD, stelletje zeuren
|
24 okt 2007 20:30 |
|
|
$TEEF
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
|
klopt helemaal, heb 5 jaar zo gereden ; droog weer, ruitje ritsen, goed naar de stoelen toe recht leggen en naar beneden die kap....deed hem eerder dicht vanwege het gebulder van de wind (met flink doorrijden, lange stukken) dan de kou..
|
24 okt 2007 20:41 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
Re: cabriokap
Is er bij het dak/plastic ruitje van de 996 dan iets veranderd Ronald?
In het instructieboekje staat (samen met een bijgeleverde kaart), dat er wordt geadviseerd om het dak niet onder de 0 graden te openen.
_________________________________________ Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
|
24 okt 2007 20:46 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Volgens mij staat er bij de 964 ook 'nul' graden op het kaartje in de linker zonneklep
Bij de latere Porsche's knikt het ruitje niet in het midden - denk dat dat al 'n hoop 'belasting' scheelt
... ook zal de ouderdom van het ruitje mee gaan tellen - 'n 964 Cabrio ruitje van 15 a 17 jaar oud zal eerder 'knakken' dan 'n jonger stukje plastic van bv 'n 996
|
24 okt 2007 20:51 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Wat ik wel altijd deed is achteruit kijken of het ruitje netjes vouwt. Zo niet dan deed ik even met de hand helpen.
|
24 okt 2007 22:04 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Komt op mij als couperijder allemaal wat vreemd over, deze-bij <10gr-zeer duur-kaput-gaande raampjes...
|
24 okt 2007 22:08 |
|
|
drknauf
___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ
ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
|
horn 993 targa kopen zomer en winter genot
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
24 okt 2007 22:46 |
|
|
horn
PF #57
|
vind het model (nog) minder mooi.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
24 okt 2007 22:48 |
|
|
drknauf
___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ
ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
|
sja dan week het niet,
emigreren naar oord boven de 10 graden
of boxster glazen ruitje
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
24 okt 2007 22:50 |
|
|
roenkie
Boxster: ex 986-97, ex 986s-02.
Cayenne: ex 958-10, 9YA-18Dirksland
|
Kan iemand me uitleggen wat er nou zo lekker is om bij die lage temperaturen open te rijden? Bij ons zit de hartop er rond deze tijd van het jaar meestal op, je zet 's winters toch ook niet je ramen en deuren open met de kachel op 10
_________________________________________ gang is alles, roak is power!
|
24 okt 2007 23:09 |
|
|
drknauf
___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ
ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
|
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
24 okt 2007 23:11 |
|
|
horn
PF #57
|
open rijden heeft wat mij betreft niet met de temperatuur te maken, maar juist met het rijden in de open lucht. als het te koud is, hou ik het dak dicht, maar met een windscherm, verwarming en stoelverwarming is het dat niet. vergelijk het voor mijn part met in het bos lopen op zondagochtend om 7 uur in de winter in de eerste zon. persoonlijk vind ik het heerlijk (deed dit met eerdere cabrio's dan ook) om na een goede sneeuwbui in de zon open naar huis te rijden. daar word ik nou vrolijk van...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
24 okt 2007 23:19 |
|
|
drknauf
___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ
ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
|
hetzelfde als op je harley rijden in de wintahh lijkt mij,
gewoon het geeft een enorme kick
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
24 okt 2007 23:23 |
|
|
anton964
997.2 4s pdktholen
|
nou misschien is er wel een optie.laatvoor de wintermaanden een kap zonder achterruitje maken.
ik heb voor mijn targa ook een winterdak,kost een paar cent maar dan heb je ook wat
anton964
|
24 okt 2007 23:50 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
... tuurlijk auto in 'n garage op kamertemperatuur brengen - dak open doen en de rest van de winter lekker open rijden ... van het voorjaar is het dan wss weer warm genoeg om het dak zonder problemen te sluiten
|
25 okt 2007 1:47 |
|
|
cabrio wim
|
Met respect naar de Engelsen, die rijden altijd open, zeker in de jaren 50 tot 70. En om nu te zeggen dat het daar altijd mooi weer is.
Is door hun dat dat de europeanen (vaste land) na het old-timer virus eindelijk inzagen om ook maar in die markt te springen.
|
25 okt 2007 8:28 |
|
|
rovako
kijk eens naar je cabriokap of je interieur!!pijnacker
|
cabriokap
hallo cabrio wim,
tja wat zal ik zeggen natuurlijk is het mijn brood maar ik geef ook eerlijk advies.en zoals alweer olaf omschreef(wat weet ie toch veel )bij de 964 serie is het ruitje al een paar jaar oud waardoor het allemaal wat harder wordt dan wanneer het van een nieuwer model is.
en het is toch heerlijk met het zonnetje openen rijden
|
25 okt 2007 9:06 |
|
|
cabrio wim
|
Ronald >
|
25 okt 2007 9:17 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Ik zit graag in de buitenlucht. En met een goede verwarming + stoelverwarming zit je warm zat. Vergelijk het met een verwarmd terras...
Ga jij als je aan het skiën bent en de zon schijnt binnen wat eten/drinken, of ga je dan ook lekker buiten zitten in de zon?
|
25 okt 2007 10:14 |
|
|
roenkie
Boxster: ex 986-97, ex 986s-02.
Cayenne: ex 958-10, 9YA-18Dirksland
|
Geen idee... als het goed is ga ik deze winter voor het eerst op skivakantie. Dat krijg je als je ouders een zaak hebben. Ik werk meestal als het personeel vakantie heeft en als het personeel werkt dan zit ik weer aan de studie
Maar back on topic.... als open rijden met elke temperatuur kan... wat moet ik dan met die hardtop Vind het weer net teveel werk om de hardtop erop te doen met regen en eraf te halen als de zon schijnt
_________________________________________ gang is alles, roak is power!
|
25 okt 2007 12:08 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
|
25 okt 2007 12:35 |
|
|
horn
PF #57
|
aan een ander watje verkopen.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
25 okt 2007 18:18 |
|
|
Hielkema993S
911 993 CarreraS
Ex 911 997 Coupe, Ex 911 993 TargaNuenen / N-Brabent
|
_________________________________________ "There is no substitude"
|
25 okt 2007 19:56 |
|
|