Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 19 mei 2025 22:52

Antwoord op onderwerp  [ 78 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Porsche 944 Racing - Porsche356sc - AFGEROND! 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Misschien vanwege de af te nemen hoeveelheden :roll: :?: (Ik gok maar wat want weet het ook niet)

Laatste update 22/10/2013

01 aug 2007 16:34
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
356 924 944 944 cupracer(s) 968CS Boxster S Cayman S
Aalsmeer
Bericht 
kijk, weer vooruitgang, super!

v.w.b. de verf.... ik denk dat de moderne 2K auto lakken het kunststof zomaar kunnen 'opvreten'

01 aug 2007 23:05
Profiel WWW
Groningen
Bericht 
Dat zou inderdaad kunnnen.

Hoeveelheid niet bij stil gestaan, maar als ik bij mijn spuiter om een kleine hoeveelheid vraag voor bijvoorbeeld bijstippen, is dat geen enkel punt (misschien wel als het om hele zeldzame kleuren gaat).

01 aug 2007 23:20
Profiel
PorscheForum Junkie
Aalsmeer
Bericht 
idd, ook 'mijn' spuiter kan kleine hoeveelheden aanmaken, maar dan praat je nog over 50 gram of zo, kan je de wagens in 1/24 in serie mee spuiten....

01 aug 2007 23:39
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
SpeedGelb 987.2
Kaatsheuvel
Bericht 
De spuiter waar ik mijn lak meestal laat maken kan inderdaad alleen maar forse (voor schaalmodellen dan ;)) hoeveelheden mengen.
Ook had ik geen kleurnummers van de Gulf kleuren, maar toen ik die setje zag, heb ik het maar erop gegokt en besteld. De recenties van deze verf zijn erg goed, dus maar meteen 2 extra kleuren besteld om op mijn eigen modellen te spuiten :)
Misschien is het wel geen streep beter als echte autolak (wat dat spuit namelijk erg zalig) en dan is dit meteen wel de laatste bestelling geweest.

Het is dus even afwachten op mijn ervaring met de lak.
Ik zag wel dat ze erg snel zijn met hun orders. Gisteren besteld en direct via airmail verstuurd. Ik vrees dat het net niet zal lukken om het voor het weekend in huis te hebben, maar anders ligt het er begin volgende week :D

In 1963 vindt de werkelijke geboorte plaats van de automobiel.
https://www.instagram.com/arno.smulders78/

02 aug 2007 9:06
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
SpeedGelb 987.2
Kaatsheuvel
Bericht 
De verf is inmiddels binnen. Het zat erg netjes verpakt (en het was snel geleverd) en ik ben dus nu een aantal kleuren rijker:
Afbeelding
De Gulf kleuren komen dus op deze wagen.

De Basalt Grau ga ik denk ik gebruiken voor mijn volgende wagen: 993 Targa. Dat wordt ook nog een interessant project, want ik moet de Coupe ombouwen tot Targa.
De Tannen Grun wordt in elk geval gebruikt om een klassieke Turbo Targa. Ik heb die hele zeldzame kit een tijd terug op de kop getikt voor een redelijk bedrag. Het model is zo gedetailleerd dat zelfs de zuigers van het blok in de bouwdoos zitten :D

Jullie zijn dus voorlopig nog niet van mij af. ;)

08 aug 2007 8:54
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
SpeedGelb 987.2
Kaatsheuvel
Bericht 
De rolkooi is inmiddels lekker gespoten met de nieuwe verf. Het is wel wat wennen, die verf, maar het resultaat is toch wel fraai.
Afbeelding

Daarna heb ik het aangepaste dashboard geplaatst. Er moet nog wel wat worden bijgewerkt. Ik heb even de rolkooi erin egzet om te kijken of alles past:
Afbeelding

Straks de stoelen, vloerplaten en gordels erin en dan is deze fase klaar.

20 aug 2007 12:30
Profiel WWW
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
mooi mooi mooi

20 aug 2007 13:26
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
veel miniaturen
Schijndel
Bericht 
Ziet er goed uit Arno :!:

Ik heb ook wel intresse in de gulf kleuren verf, heb nog een paar projectjes liggen hier voor.

20 aug 2007 21:18
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Aalsmeer
Bericht 
ik kan bijna niet wachten.......

TOP!

21 aug 2007 0:16
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
SpeedGelb 987.2
Kaatsheuvel
Bericht 
Ahhh... DroomAutoos. Ik ben nog eens ooit bij u geweest (enkele jaren geleden) voor een doosje Supercal decals.
Hoewel ik inmiddels ander decalpapier gebruik, maak ik nog steeds mijn eigen decals. Leuk om zo weer eens een oude bekende tegen te komen.

Ik kan je wel wijzen waar de Gulf kleuren te koop zijn als je dat wilt?

@Harrie: Ik heb gisteren helaas niet veel meer kunnen doen dan de wijzerplaten monteren. Maar met mijn andere projecten (bijna) afgerond, kan ik nu lekker met grote stappen aan jouw wagen werken.

Arno

21 aug 2007 9:26
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
SpeedGelb 987.2
Kaatsheuvel
Bericht 
Helaas nog geen nieuwe camera en mijn oude doet momenteel zo goed als niets meer :(

Maar ik heb nog wel wat te vertellen ;)
Ik heb de stoelen in het interieur gezet en voorzien van gordels. Het race harnas van de bestuurdersstoel was wel een hoofdbreker, maar hij zit erin :) Alleen straks als de rolkooi definitief wordt geplaatst, moet ik nog enkele gordels daaraan monteren. Het plaatsen van de rolkooi doe ik pas als ik alle decals heb gemaakt, want op de bestuurderstoel komt ook nog een decal.

Naast het werk aan het interieur, heb ik ook het motorblok onderhanden genomen. Met de foto's van Harry bij de hand, heb ik zo goed als mogelijk het motorblok teruggebracht van een Turbo blok naar een niet-Turbo blok. Ik heb daarvoor de leidingen naar de intercooler verwijderd en voorbereid op de aansluiten van de radiateur. Ook de uitlaat is bijna geheel verbouwd, zodat we weer een normale uitlaat hebben.

Tot slot heb ik de body ontdaan van de gietnaden (ontstaan door de mal van het bouwpakket) en stootrubbers. De onderdelen die moeten worden meegespoten vast te lijmen. Dit staan nu allemaal klaar voor de eerste spuitbeurt.

Arno

11 sep 2007 10:53
Profiel WWW
Hasselt/België
Bericht 
Klinkt leuk.
En nu maar snel een cameraatje scoren :wink:

11 sep 2007 11:06
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
SpeedGelb 987.2
Kaatsheuvel
Bericht 
Tja... het is welliswaar geen foto, maar al wel een plaatje. ;)

Dit zijn de decals die ik inmiddels klaar heb voor op de auto.
Afbeelding
De overige sponsoring heb ik inmiddels al wel gevonden, maar die moet nog een beetje worden aangepast. Hopelijk lukt het mij omdat vanavond verder af te ronden.

Arno

14 sep 2007 8:57
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
SpeedGelb 987.2
Kaatsheuvel
Bericht 
Zo weer een stapje dichterbij het eindresultaat. Ik heb nog een paar vragen voor Harry, maar die stel ik wel even via PB. Jullie kunnen ondertussen even kijken naar het tussenresultaat van de te maken decals.
Afbeelding

14 sep 2007 21:22
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
SpeedGelb 987.2
Kaatsheuvel
Bericht 
En dan eindelijk weer eens wat foto's. Ik heb gauw even de camera van mijn broertje opgehaald en ben wat plaatjes gaan schieten. Eerst maar eens het werk van vandaag.

Laag 1 is het Gulf blauw:
Afbeelding

Daarna was het afplakken geblazen om het oranje te spuiten.
Afbeelding

Terwijl het oranje lag te drogen, heb ik het interieur er nog eens bij gepakt en wat foto's ervan gemaakt.
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

Inmiddels was de verf droog en ik ben maar meteen de tape gaan verwijderen.
Eerst een overzichtje:
Afbeelding

Helaas wel een beetje overspray. Ik had een klein stukje tape vergeten te plakken :oops:
Afbeelding
Ik zou het wel weg kunnen schuren, maar helaas zit het ook op de spiegel. Ik moet dus nog een keer een beetje overdoen.

AfbeeldingAfbeelding

Tja... en met zoveel randjes, krijg je altijd wel iets of wat bleeding (verf die onder de tape kruipt). Dat wordt ook bijwerken.
Afbeelding
Overigens die plekken in de meest onderste groef vallen straks achter een stootstrip. Waar ik wel van baal, is dat ik vergeten ben die gaten te dichten :( Ook daar zit dus nog wat werk in.

Ook hier is een klein oranje tikje te zien, maar dat is wel weg te schuren.
Afbeelding

De luchtgaten in de neus zijn ontdaan van de verticale "schoepen". Het lijkt op deze macro fot wel erg rommelig, maar in het echt is het vrij strak. Maar er moet hier sowieso nog wat zwart geschilderd worden en ook komt er gaas achter de gaten.
AfbeeldingAfbeelding

Zo... dat was weer eens een lekkere flinke update. :D
Misschien dat ik morgen nog wat tijd heb om verder te klussen.

Arno

15 sep 2007 17:39
Profiel WWW
Hasselt/België
Bericht 
Eindelijk weer wat footootjes en wat een vorderingen :shock:
Fenomenaal werk :thumleft:

16 sep 2007 1:31
Profiel WWW Facebook 
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Mooi werk. Ik wou dat ik ook wat meer geduld had en handiger was.

16 sep 2007 9:16
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
SpeedGelb 987.2
Kaatsheuvel
Bericht 
Ik had helaas deze week geen tijd meer gehad om nog wat details aan de wagen te herstellen, dus kon ik vandaag ook niet spuiten. Ik vond het erg jammer, want het was er ideaal weer voor.

Maar ik heb wel eindelijk alle decals af voor de auto:
Afbeelding

Sommige gekleurde randjes zijn bedoelt om mij te helpen bij het uitknippen.
Al met al is een zeker een week werk geweest om ze allemaal af te krijgen. Ik heb ze al een keer op gewoon papier geprint om te kijken of de maten goed waren. Van de week zal ik het eens voor het echie gaan doen :D

Arno

23 sep 2007 17:11
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
SpeedGelb 987.2
Kaatsheuvel
Bericht 
Nee, snel gaat het niet, maar ik heb wel weer een update te melden:

Ik heb namelijk eindelijk de zwarte bies op het model kunnen spuiten. Ook de spuit foutjes van eerder, zijn allemaal hersteld.

Afbeelding
Helaas zie je hier dat bij de moeilijke hoeken de verf van het model af is gekomen. Dat wordt dus bij tippen :( Ook lijkt de zwarte lijn erg grillig. Dat was me zonder de macro foto's nog niet zo opgevallen. Misschien dat het het opstaande randje is van de verf tegen de tape. Die moet er nog af worden geschuurd.

Afbeelding
Afbeelding

Als dit even heeft kunnen uitharden, gaat er een laagje glanslak overheen als ondergrond voor de decals.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik me wel wat heb vergist in de hoeveelheid werk van dit model. Het is zeker dubbel zoveel als ik aanvankelijk dacht, maar ik ben wel blij met het resultaat tot zover.

Arno

10 okt 2007 8:37
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
SpeedGelb 987.2
Kaatsheuvel
Bericht 
Na het spuitwerk was het nu echt tijd voor het bestickeren. Ik ben vanochtend rond 10uur begonnen en zo tegen 4uur vanmiddag was ik klaar. En het resultaat is het beste wat ik tot dus ver uit mijn vingers heb gekregen. (stiekem ben ik toch wel erg trots)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

14 okt 2007 16:29
Profiel WWW
Moderator
911 Carrera S
Bericht 
Deathtrap schreef:
(stiekem ben ik toch wel erg trots)

Dat mag best :!:

... ziet er weer super uit :thumleft:

14 okt 2007 16:43
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
964 C2 coupe schiefer grau ex 993 C4 vesuvio '97 ex 964 C2C zwart metallic '91
Meerssen Zuid Limburg
Bericht 
Wat is Gulf blauw toch mooi!.....goed werk :res:

14 okt 2007 16:49
Profiel
Groningen
Bericht 
Ziet er goed uit!

14 okt 2007 18:20
Profiel
PorscheForum Rakker
SpeedGelb 987.2
Kaatsheuvel
Bericht 
Na het grote werk van de bestickering, is het weer tijd voor iets minder zichtbaar werk...

De decals zijn inmiddels afgesloten met 2 lagen blanke lak. Er zullen er zeker nog 2 volgen.
De droogtijd (en tevens uitharden) van de lak, geeft mij de gelegenheid weer eens wat aan het onderstel te doen.
Afbeelding
De uitlaat is vanaf het motorblok tot aan de verdikking net voor de torsie-vering (bij de achterwielophanging), geheel zelf gemaakt. Ik heb de bochten er zelf in gebogen om een mooie aansluiting te maken.

En het interieur dat nu echt helemaal af is.
Afbeelding
Ik heb alle gordels op zijn plaats zitten en zelfs de Sabelt logo's zitten op hun plaats.

Je ziet op de eerste foto al een deel van de voorwielophanging liggen. Die gaat er hopelijk nog voor het weekend onder, dan kan de wagen op eigen benen.... uhhh.. wielen staan ;)

Arno

Laatst bijgewerkt door Deathtrap op 25 okt 2007 13:42, in totaal 1 keer bewerkt.

25 okt 2007 10:38
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 78 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende