Auteur |
Bericht |
MyFirst964
964C4Amsterdam
|
Uitlezen foutcodes (z. hammer)
How to read codes on Porsche 964 without a 9268 tool
--------------------------------------------------------------------------------
It is possible to read fault codes on the Porsche 964 with the use of a diagnostic tool.
This method only works on cars that have a check engine light.
1. With the engine off turn the ignition switch to the "ON" Position.
2. Press the accelerator pedal all the way to the floor for 3-5 seconds.
3. Wait for the "Check Engine" light to flash, then release the accelerator pedal.
The cars computer will begin to flash the "Check Engine" light.
Count the number of flashes between and notice the pause between flashes.
In this case code 24 is the "Oxygen Sensor"
How to clear codes
--------------------------------------------------------------------------------
1. With the engine off turn the ignition switch to the "ON" Position.
2. Press the accelerator pedal all the way to the floor for 11 seconds.
Porsche 964 Fault Codes
--------------------------------------------------------------------------------
11 Supply voltage
12 Idle speed contact ground short
13 Full load contact
14 Engine temperature sensor 2
15 Idle speed contact break
21 Air flow sensor
22 Idle speed control activation
23 Oxygen regulation stop
24 Oxygen sensor snsor signal
25 Intake air temperature sensor
31 Knock sensor 1
32 Knock sensor 2
33 Control unit faulty
34 Hall signal
41 Control unit faulty
43 Tank venting valve
44 Resonance plate
45 Check engine warning lamp
51 Injection valve cylinder 1
52 Injection valve cylinder 2
53 Injection valve cylinder 3
54 Injection valve cylinder 4
55 Injection valve cylinder 5
56 Injection valve cylinder 6
Heeft iemand hier ervaring mee?
|
26 okt 2007 8:10 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
geen ervaring mee,
ik ben het ook nog niet eerder tegen gekomen waar heb je deze info vandaan?
robert
_________________________________________ remmen is angst
|
26 okt 2007 8:20 |
|
|
horn
PF #57
|
stond onder die lijst met die nieuwe niet-detecteerbare flitsers in Nederland
Geintje, kende dit fenomeen ook niet.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
26 okt 2007 8:36 |
|
|
anton964
997.2 4s pdktholen
|
ja ik heb er wel eens iet over gelezen maar kon er niet aan uitkomen.
ik heb nu een mooi kastje gekocht bij http://jenniskens.livedsl.nl
http://home.hetnet.nl/~mirjam_paul/ werkt prima.
ik kan alles uitlezen en fouten wissen.
gr anton964
|
26 okt 2007 10:30 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Heb er wel eens over gelezen. Bij sommige modellen werkt het, bij nadere niet.
Heb je overigens dat Check-engine lampje, is dat niet iets voor de USA?
Gewoon proberen maar, kan geen kwaad
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
26 okt 2007 10:50 |
|
|
MyFirst964
964C4Amsterdam
|
volgens mij hebben de europese modellen idd geen check engine lampje...
de aansluiting zit wel op de diag.stekker. (pin 15) dit is pin 22 op de DME stekker. volgens mij kan er een led o.i.d. op de diag. steker om dit te maken.
|
26 okt 2007 10:55 |
|
|
MyFirst964
964C4Amsterdam
|
ik zal vanavond ff een scope op de diag. zetten en kijken of er wat gebeurt... weet iemand nu wat de diameter is van de bus van een contact in de diag. connector??? Ik zit nu op me werk dus ik kan ff niet kijken...
|
26 okt 2007 11:01 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Hangt af van het management systeem of dit werkt. Een aantal Bosch systemen kennen deze feature. Ik kan in mijn BMW exact hetzelfde doen.
Gewoon proberen, er kan niks mis gaan. Gebeurd er niks dan heb je een motor management systeem dat deze optie niet heeft.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
26 okt 2007 14:43 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Zijn het best regelmatig eens, niet Maurice
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
26 okt 2007 17:27 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Jazeker. OBD I voor VS/Japan. Is meer dan alleen het lampje, je hebt dan ook een andere DME.
|
26 okt 2007 18:56 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
kan je het verschil iets meer uitleggen aangezien in dat lampje wel heb?
robert
_________________________________________ remmen is angst
|
27 okt 2007 0:46 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Ik heb me suf zitten tellen met die storingen geintje
... doe mij de hammer maar
|
27 okt 2007 1:53 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Fijn dat je het er bij zet Olaf
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
27 okt 2007 10:05 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Het verschil zit kennelijk in "software" die bij een DME met OBD I wel aanwezig is...
|
27 okt 2007 16:30 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
ok ik dacht dat er meer verschillen zouden zijn in het DME verhaal.
robert
_________________________________________ remmen is angst
|
27 okt 2007 17:44 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Dat zou kunnen, maar dit is wat ik weet: andere DME. Dus meer dan alleen een lampje.
|
28 okt 2007 12:39 |
|
|