Auteur |
Bericht |
Erwin
Porsche Classic Specialist
|
Dank je Tamme, ik kan zelf deze foto's niet op de site plaatsen!
Heb je die ook nog waar alles nog weg is?
Erwin.
|
12 okt 2004 10:30 |
|
|
Jack
911 SC targa '79Amsterdam
|
Jongens, wat een duidelijkheid allemaal. Mooi hoor en thanx!
Tuurlijk gaatie naar Steenwijk maar ik moet even wachten. Starten doetie ook niet nu. Slaat niet aan en een nieuw relais wil niet helpen.
Daarnaast is dit niet de enige roestplek. Deze is er ook nog en daar durf ik niet aan te komen om te kijken wat eronder vandaan komt.
Iemand ervaring met die plek?
Even een beetje sparen dus en dan sleep ik 'm wel naar Renntech. Is maar 117.2 km vanuit Amsterdam
|
12 okt 2004 12:39 |
|
|
Anonymous
|
Als ik al je berichten nog eens op een rij zet begin ik bijna te denken aan
A. Volledige restauratie
B. Sparen voor een andere
Misschien krijg ik een te negatief beeld...
|
12 okt 2004 14:06 |
|
|
Marcel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616Uden
|
denk ik eerlijk gezegd ook, voor het geld dat al de reparaties moeten gaan kosten indien je alles moet laten uitvoeren kan het waarschijnlijk niet meer uit...
|
12 okt 2004 14:19 |
|
|
Lou
EX Carrera Targa 1985 zilvergrijs,
bijna ex 993 Cabrio 1994 zwart,
EX Boxster 1999 zwartWachtebeke
|
Begin ook de indruk te krijgen dat je je budget zal moeten overschrijden. Het terug in leven brengen van een Porsche is een nobel doel, maar of je dat nou echt wil?
_________________________________________ La vie est nulle sans bulles.
|
12 okt 2004 20:26 |
|
|
Jack
911 SC targa '79Amsterdam
|
Inruilen... krijg er zo niet veel voor terug en lieve mensen, ik kan deze toch moeilijk op maandagochtend bij de vuilnisbak zetten? Zit een gereviseerd blokkie in vol pit. Heeft nog een beetje liefde, ik bedoel eurootjes, nodig. Die roest dat is het risico van een auto uit '78 en hoort er een beetje bij. Als ik 'm voor 1500 weer blinkend heb issie 't waard. Als ik 'm nou maar eens aan de praat kon krijgen. Dat zou fijn zijn.
|
12 okt 2004 21:32 |
|
|
Lou
EX Carrera Targa 1985 zilvergrijs,
bijna ex 993 Cabrio 1994 zwart,
EX Boxster 1999 zwartWachtebeke
|
_________________________________________ La vie est nulle sans bulles.
|
13 okt 2004 7:29 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Zou ik ook niet doen , maar ze zetten in A'dam wel meer dingen bij het vuilnis die ik er niet neer zou zetten.
Opknappen kost waarschijnlijk veel geld, maar je weet dan wel wat je hebt en dat moet je als je voor hetzelfde geld erbij iets anders koopt maar afwachten.
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
13 okt 2004 11:27 |
|
|
Marcel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616Uden
|
Jack schreef:
en
Jack, we snappen het allemaal maar "bezint eer gij begint" - bepaal eerst wat/hoe je haar wilt hebben - bepaal dan wat dit gaat kosten en vermenigvuldig dat x 2 - neem dan de beslissing of je echt zoveel van haar houdt en wat de alternatieven zijn.
Vandaag een paar 100 euro om ze aan de praat te krijgen
Morgen 1250 eurootjes om de slotplaat te repareren
Overmorgen weer ettelijke 100-en euro's om die rotte plek onder de beugel aan te pakken (en die valt ook tegen)
en dan wat heb je dan...wat is dan het volgende?
Moeilijke beslissing maar hier moet ook het verstand een beetje mee regeren...
|
13 okt 2004 11:48 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Een auto met dergelijke mancos verkoopt ook niet lekker hoor, dan blijf je toch ook daar met een gat zitten. Koop je een andere, dan betaal je ook de marge die de verkoper op die auto wil maken.
Als je die 2 verschillen optelt kun je nog heel wat versleutelen aan deze auto voordat je er echt bij inschiet. Even vooropgesteld dat je'm graag wil houden.
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
13 okt 2004 16:06 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
geen ervaring mee, maar ik kan me hier wel alles bij voorstellen
en wat ik tussen de regels doorlees is jack verliefd op zijn targa...dus
_________________________________________ Got coffee?
|
13 okt 2004 16:14 |
|
|
dirkie
Boortmeerbeek (B)
|
en liefde is blind ...
|
13 okt 2004 17:25 |
|
|
Jack
911 SC targa '79Amsterdam
|
liefde... Blijft inderdaad toch wel jouw autootje waarmee je al heel wat hebt meegemaakt. Mijn afstuderen, vakanties etc dat schept wel een band. Maar, het is ook een beetje als met een gokkast; als je er al zoveel in heb zitten loop je niet makkelijk weg. Nou houd ik niet zo van gokken en in dit geval krijg ik er ook iets voor terug.
Vergeet niet dat de verzekering een rekening verwacht van een eurootje of 700 voor de schade aan de deur. Als ik nou het hele boeltje laat doen bij/door Erwin dan leg ik de rest bij. Het bedrag dat ik moet bijleggen komt zeker niet overeen met wat ik moet bijleggen als ik 'm zou inruilen en, als het gedaan is weet ik dat het goed is. Als ik ooit nog eens aan een andere P begin dan zal het toch zeker een nieuwer model zijn.
|
13 okt 2004 17:31 |
|
|
André
KozijnenboerBerkelland (Achterhoek) PF #345
|
Hey jack,
Laat anders de auto inspecteren door een "specialist" ,er zijn er wel een paar op dit Forum,bv Erwin.
En kun je niet rijden,op een autoambulance er mee
Kun je een hoop tijd,geld en ellende mee besparen.
André 3.0
_________________________________________ De wijzen komen uit het oosten.....:wink: Ingenium res adversae nudare solent, celare secundae Si vis pacem, para bellum
|
13 okt 2004 20:46 |
|
|
Jack
911 SC targa '79Amsterdam
|
Is een idee! Drie jaar geleden issie nog getaxeerd op 33.000 ouderwetse guldens en dat was voor de revisie van de motor en nog wat andere reparaties zoals een nieuwe uitlaat (had ik toen maar geweten dat een potje van een voor 74 model beter was geweest...) en de toen kleine blaasjes... Weet wel dattie dat niet zal opbrengen bij verkoop maar is toch indicatie dat het geen barrel is.
Hoe dan ook, ik heb al heel wat porsche garages afgelopen maar denk dat Erwin the man is voor een eerlijk advies en degelijk werk en eerlijkheid duurt het langs en is uiteindelijk goedkoper. Weet zeker dat de roestplekken voor mijn tijd al eens 'behandeld' zijn door een zachte heelmeester en dat heeft stinkende rottende plekken opgelevert. Nu mes erin en de ziekte volledig wegslijpen.
Autoambulance is natuurlijk ook een idee maar ik wil 'm gewoon aan de praat kunnen krijgen. Af en toe doetie het weer en dan weer niet. Kan dat een haperende benzinepomp zijn? Denk toch aan de blokkering van het alarm die het niet helemaal meer op een rijteje heeft. Moet even bellen met inbouwstation want ik heb tot nu toe alleen maar de toeter en de sensor van het alarm kunnen vinden.
|
13 okt 2004 21:01 |
|
|
Erwin
Porsche Classic Specialist
|
Jack, ik wil je wel helpen om jouw auto aan de praat te krijgen en vindt dit het makkelijkst om dit per telefoon te doen.
Als je me overdags belt help ik jou hiermee.
Zorg dan wel dat je bij de auto bent en de tank en accu voldoende vol hebt.
Een spanningszoeker erbij is ook handig.
Groeten, Erwin.
|
13 okt 2004 21:51 |
|
|
Jan A. (997 4S)
997 4S Cabrio
ex. 993 4S,
ex. 964 C4,
ex. 968Nederland
|
Kijk das mannepraat Oh en je autosleutels niet vergeten natuurlijk.
_________________________________________ Fietste ik maar net zo hard als mijn Porsche!!! https://manfredmilatoertocht.nl
|
13 okt 2004 22:17 |
|
|
horn
PF #57
|
En je telefoon.... Sterkte!
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
13 okt 2004 22:28 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Wat kan deze wereld toch nog leuk zijn he mannen.
Succes jongens, ik hoop dat jullie 'm aan de gang krijgen.
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
14 okt 2004 0:40 |
|
|
Jack
911 SC targa '79Amsterdam
|
En, gelukt? Nee! Erwin gebeld maar we kwamen er niet uit. Even zitten rommelen met wat draadjes direct van de accu op het voetje van het relais maar in plaats van het verwachte gezoem van een benzinepomp begon de startmotor te draaien ... Leuk maar niet wattie zou moeten doen.
Waarschijnlijk gevolg van het omleggen van wat circuits i.v.m. het alarm en daarvoor zallie toch terug moeten naar Kraan die 'm ingebouwd heeft.
Wel leuk om Erwin eens te spreken en Erwin, thanx! Heel tof van je dat je het zo wilde proberen
|
14 okt 2004 20:02 |
|
|
dirkie
Boortmeerbeek (B)
|
Erwin ... reviseer jij ook de motor via de telefoon ...
|
15 okt 2004 5:11 |
|
|
horn
PF #57
|
U spreekt met Rebel Engineering te Steenwijk. Wilt u instructie hoe een koprevisie uit te voeren, toets een 1. Wilt u weten hoe u uw kleppen moet stellen, toets een 2. Moet u DME gereset worden, toets een 3. Wilt u weten hoe uw Carrera logo op uw motorkap geplaatst moet worden... bel ome Piet... Ja hallo, met Dirkie. Awel, widde gij ok hoe ik mijn verwarming weer aon de praot kreg?
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
15 okt 2004 5:47 |
|
|
dirkie
Boortmeerbeek (B)
|
|
15 okt 2004 5:49 |
|
|
Joost993
ex 997 Carrera S, ex 3,2 ex 993 C2 PF#233Limburg
|
Heb net op netmotor.de een plaats gezien waar bijna alle 911's roesten, ook bij de mijne even gekeken en ja hoor ook 2 plekjes.
Iemand hier ervaring mee?
Die Karosserie des Porsche Carrera 3,2 ist durch ihre Verzinkung widerstandsfähig gegen Rost. Trotzdem gibt es ein paar Stellen, denen man besonderes Augenmerk schenken sollte. Dazu zählt der Bereich unter den Einstiegsleisten aus Plastik an den Türen. Unter ihnen bildet sich oft ein Feuchtbiotop, das dem Rost eine gute Lebensgrundlage gibt.
Vor allem an der Stelle, an der sich zwei Schwellerbleche überlappen, droht Gefahr. Dort bildet sich eine kleine Sicke, in der das Wasser stehen bleibt. Zudem scheint dort die Konservierung ab Werk nicht immer perfekt gewesen zu sein. Die Folge: Dort bildet sich Rost. Es gibt kaum einen Wagen, der von diesem Problem nicht betroffen ist. Teilweise kommt es an dieser Stelle sogar zu Durchrostungen. Deshalb sollte man diesen Bereich unbedingt in festen Abständen kontrollieren. Dazu sollte man auch die Türgummis lösen. Oft hat sich der Rost schon bis unter die Dichtung gefressen.
Wenn man das Übel beseitigt hat, sollte für einige Zeit Ruhe einkehren. Aber auch danach empfiehlt es sich, nach zwei bis drei Jahren wieder einen Blick unter die Abdeckung zu werfen. Die oft unansehnlichen Abdeckleisten kann man dann gleich durch neue Exemplare ersetzen. Die Klebeschicht an ihrer Unterseite ist sehr dünn und haucht ihr Leben bei der Demontage aus. Sie lässt sich mit anderen Mitteln leider kaum ersetzen. Vor der Montage der neuen Leisten muss man den Lack mit Siliconentfetter reinigen. Sonst findet der Klebestreifen an den Leisten keinen richtigen Halt.
|
26 okt 2004 22:48 |
|
|
Lou
EX Carrera Targa 1985 zilvergrijs,
bijna ex 993 Cabrio 1994 zwart,
EX Boxster 1999 zwartWachtebeke
|
'k durf nie gaan kijken eigenlijk
_________________________________________ La vie est nulle sans bulles.
|
26 okt 2004 23:21 |
|
|