Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 23 apr 2025 0:14



Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ] 
remolie lekkage 964 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993tt, 993 cabrio TOTMBO:964
Bericht remolie lekkage 964
Zoals gemeld net een 964 erbij en toch nog maar een keer de auto nagelopen.

Constateerde in de bagage ruimte wat olie achtige vlekken. Ik wist dat de vorige bezitter, Jouke, net remolie had bijgevuld dus dacht dat ie wat gemorst had. Dus direct maar schoonmaken want remolie is nogal agressief. Toen zag ik dat alles onder die troep zat. Wat bleek.....er zat een leiding los onder het reservoir, en goed los ook.

Afbeelding


Op de foto is toch wel te zien hoe e.e.a. lekte.
Ik pakte het vast en trok em zo eruit. Flink vloeken.

Afbeelding

Auto was enkele weken bij een specialist geweest voor nieuwe schokbrekers en daarbij zijn ook de remleidingen bij het wiel vernieuwd. Bovendien is toen een APK uitgevoerd en is de auto volledig gecontroleerd
Ergens is iets flink mis gegaan..............
Nou ja kan overal gebeuren. Edit : ..kan overal gebeurd zijn.

Alles (behalve ABS) gedemonteerd en goed schoon gemaakt (het begon al een beetje te roesten) nu nog even conserveren.
Maar voor het zelfde geld kom je er pas na langere tijd achter, dan ben je verder van huis....
_________________________________________
http://www.dstt.fr


Laatst bijgewerkt door dynamic op 28 okt 2007 14:27, in totaal 2 keer bewerkt.



28 okt 2007 0:22
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex 997 4S, ex 993 Targa, ex 964 Targa
Amstelveen
Bericht 
Remolielekkage...Shit zeg, ben jij even blij dat je het hebt nagekeken :shock: Voor het zelfde geld kom je er vanzelf achter (bij een noodstop op de snelweg). Succes


28 okt 2007 9:58
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
911 Carrera S
Bericht 
... als het goed is had je voor die tijd al 'n alarm gehad :idea:

Als ik me niet vergis zijn het 4 gescheiden compartimenten in het remvloeistof reservoir (bij 'n 964)....


28 okt 2007 10:21
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Erg slordig. :shock:
_________________________________________
Verba volant, scripta manent.


28 okt 2007 10:22
Profiel WWW
Bericht 
Lekkere specialist. :roll:


28 okt 2007 10:23
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 964 C2 1991
Bericht 
Mazzel dat je het op deze manier ontdekt hebt :!: Het kan gebeuren dat je als specialist wat vergeet, maar dit is toch wel niet zo netjes :?
_________________________________________
Porsche 964C2 Nachtblauw


28 okt 2007 10:25
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
911 Carrera S
Bericht 
BJ964 schreef:
Het kan gebeuren dat je als specialist wat vergeet, maar dit is toch wel niet zo netjes :?


Weet jij wat er gebeurd is tussen de tijd dat die P bij de specialist was en nu bij dynamic is :?: ... of vergis ik mij & was deze P. al van dynamic toen deze bij de specialist stond :roll:

.... vraag me ook af of 'n specialist/dealer/garagist voor 'n APK de auto 'helemaal' uit elkaar gaat halen - of dat hij alleen even naar het niveau van de remvloeistof kijkt :idea:


28 okt 2007 11:54
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche Classic Specialist
Bericht 
Aangezien wij de Porsche-specialist zijn waar het hier om gaat wil ik hier even op reageren.

Wij hebben 8 weken geleden idd. schokdempers vervangen. Daarbij horen ook de remleidingstukjes naar de remklauwen ivm vastzitten en kapot gaan bij het losdraaien.

Dat er een leiding loszit op een plaats waar wij niet komen bij deze reparatie kunnen wij ook niet weten. (Overigens heb ik deze leiding nog nooit bij een Porsche hoeven los te draaien)
Als de auto was gekomen voor een remvloeistoflekkage hadden wij naar de lekkage gezocht en dit ook wel gevonden.
Ik denk dat de lekkage er 8 weken geleden nog niet was, het vloeistof nivo was op normale hoogte bij het brengen van de auto.

Ik heb de auto zonder dat de vorige eigenaar er om vroeg gecontroleerd als zijnde een soort akk, echter komt deze leiding dan niet aan de orde, net zo min als alle stekkerverbindingen achter het dashboard etc.

Erwin.
_________________________________________
Rebel engineering


28 okt 2007 12:24
Profiel WWW Facebook 
Bericht 
Citaat:
Daarbij horen ook de remleidingstukjes naar de remklauwen ivm vastzitten en kapot gaan bij het losdraaien.
Erwin.


Hoe bedoel je kapot gaan?
Ik heb dezelfde gewoon gebruikt, al had ik nog nieuwe liggen, vond het niet nodig op de wat ronde kantjes van sleutelmoer 11 na dan.


28 okt 2007 12:47
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
marcelSC schreef:
vond het niet nodig op de wat ronde kantjes van sleutelmoer 11 na dan.

Ik denk dat dat bedoeld wordt met kapotgaan. Lijkt me een verschil als jij het doet of een specialist dat beroepsmatig doet. Ik zou het nl. niet leuk vinden als ik een profi betaal voor het vervangen en hij dan zegt 'ze zijn een beetje rond maar ik heb ze maar laten zitten'. Zal ook niet de wereld kosten, dan graag vervangen. Maar ook hier geldt weer - wie betaalt bepaalt.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


28 okt 2007 13:24
Profiel
Bericht 
aha OK, maar alle kleine beetjes.....
Ik zou het DUS niet leuk vinden als ze vervangen worden, daar ik ze heb liggen, klokje tikt door.

Klinkt mij als ruitesproeier vullen terwijl deze al vol is, wat bij de 'normale' dealer gebeurd, zoiets doe je bij mij 1x en nooit meer, met van te voren overleg kom je daarin tegen heel ver bij mij....en verder.


28 okt 2007 13:35
Moderator
Avatar gebruiker
911 Carrera S
Bericht 
marcelSC schreef:
Ik zou het DUS niet leuk vinden als ze vervangen worden, daar ik ze heb liggen, klokje tikt door..


Je hebt ze 'liggen' ... da's MI stilstaand kapitaal :arrow: .. ook 'n klokje wat door tikt :wink:

Zou ze dan wel in je P leggen, voor het geval deze eens in 'n garage staat waar ze om wat voor reden het wel willen/moeten vervangen :idea:


Overigens zou ik geen auto willen kopen waarvan (alle) moeren ronde kantjes hebben - zeker geen Porsche 8)


28 okt 2007 13:42
Profiel WWW Facebook 
Bericht 
Heb net de klauwen gereviseerd dus het is nog een testopstelling met de oude leidingen, de nieuwe leidingen zaten bij 2e hands klauwen voor 50,- van marktplaats :P
Overigens lopen de wielen nu wel vrij, maar trekt nog naar rechts bij hard remmen, denk dat het uitwegen wordt bij Erwin...of ligt het aan mijn nieuwe Bilstein's die nu alle fouten aan het licht brengt?

(Trouwens misschien handig om eens een topic te openen over "how to" uitwegen/afstellen wagen :roll: Het is zo'n pokke eind rijden en plannen is lastig. b.v een 400kg weegschaal van marktplaats en waar aan te draaien?)


28 okt 2007 14:11
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche Classic Specialist
Bericht 
@ Marcel, we hebben net een actie in november :arrow:

Gratis ruitensproeiervloeistof bijvullen bij uitwegen of uitlijnen. :shock:



.
_________________________________________
Rebel engineering


28 okt 2007 14:15
Profiel WWW Facebook 
Bericht 
:lol: plan maar in dan, die vloeistof nekt me net financieel :shock:
je begrijpt me toch wel joh, zag die weger van jou onder die GT2, da's mooi spul én het is je specialisme las ik hier elders!
Ik wil gewoon TIJDELIJK zelf wat oplossen voordat ik halverwege jou van de weg vlieg.....


28 okt 2007 14:21
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993tt, 993 cabrio TOTMBO:964
Bericht 
Even voor de duidelijkheid. Er worden slechts feiten of vermeende feiten aangehaald in mijn bericht. Correctie de APK was ergens anders ca 3 maanden geleden uitgevoerd..
Er worden geen conlusies getrokken of waarde oordelen gegeven:
Overigens had e.e.a. niet zo snel gevaarlijk kunnen worden, er zitten veiligheden ingebouwd.
Gezien de hoeveelheid olie i.c.c. met het veloop vermoed ik, dat het al langer speelde, maar of dat nu 1 maand of 3 maanden is?
Jouke moest 2 weken geleden het potje bij vullen.


Verder is het niet de bedoeling om anderen te waarschuwen voor specialist a of b. sterker nog ik heb Jouke zelf naar Renntech gestuurd.
Als ik al een boodschap had, was het dat ik gisteravond baalde (ik wil en moet nou eenmaal direct het probleem oplossen (zaterdag avond of niet). Een andere boodschap is dat je altijd zelf op je auto moet letten. En daarom noemde ik ook het verhaal van de specialist. Er zijn nogal wat lieden die denken dat een afgestempeld boekje, aanschaf bij een dealer en een AKK een garantie zijn voor kwaliteit. Zelf opletten en een beetje mazzel is minstens zo belangrijk!

Verder zijn we trouwens heel blij met de auto, en hopelijk blijft dat zo!
_________________________________________
http://www.dstt.fr


28 okt 2007 14:23
Profiel WWW
Moderator
Avatar gebruiker
911 Carrera S
Bericht 
dynamic schreef:
Als ik al een boodschap had, was het dat ik gisteravond baalde ..


... kan het me heel goed voorstellen - temeer je net zo blij was dat je vrouwtje (ook en in haar eigen) 911 kon rijden :!:


28 okt 2007 14:33
Profiel WWW Facebook 
Bericht 
dynamic schreef:
Er zijn nogal wat lieden die denken dat een afgestempeld boekje, aanschaf bij een dealer en een AKK een garantie zijn voor kwaliteit. Zelf opletten en een beetje mazzel is minstens zo belangrijk!


Mooi gezegd en je hebt gelijk! (tot op zekere hoogte, niet iedere dealer is hetzelfde)
Zo heb ik pas een apk gedaan bij een garage waarvan ik wist dat deze voor 40,- niet eens naar de auto keek, hoeft voor mij ook niet omdat ik zelf wel weet wat er mis is, ik moest hem alleen even 'legaal' op de weg hebben om te kunnen testen.


28 okt 2007 14:39
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 18 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot]


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.