Auteur |
Bericht |
hackbox
964 C2 Cabrio
|
OPGELOST: Schakeling achteruit lijkt niet te willen pakken
Schakelen naar achteruit wil niet lukken.
Het voelt als of deze wordt geblokkeerd.
Schakelen naar 1 2 3 4 5 geen probleem, maar achteruit wil niet pakken.
Hoe te werk te gaan?
_________________________________________ hgttg
Laatst bijgewerkt door hackbox op 29 okt 2007 21:20, in totaal 1 keer bewerkt.
|
29 okt 2007 10:47 |
|
|
Mick
|
Re: Schakeling achteruit lijkt niet meer te willen pakken
Lastig, maar beter dan andersom. Dit rijdt een stuk gemakkelijker naar de specialist.
_________________________________________ Geniet van wat je hebt en wees blij voor wat een ander heeft!
|
29 okt 2007 11:18 |
|
|
Harry 911
964 C2 1991
|
Bij mij moet je redelijk stevig duwen om hem in zijn achterruit te zetten, de overige versnellingen gaan redelijk soepel. Maar wat harder duwen zal de oplossing wel niet zijn in jou geval. Je kan het beste een specialist even laten kijken, misschien is het een kwestie van het schakelmechanisme afstellen.
|
29 okt 2007 11:19 |
|
|
hackbox
964 C2 Cabrio
|
Probleem is dat de auto normaal de garage is ingereden en dat ik hem wel kan laten 'rocken' in 1-2-3-4-5 , maar ik krijg hem niet in z'n achteruit.
Het lijkt mij bijna een temperatuur i.c.m. luchtvochtigheidsgraad (herfst) gerelateerd probleem te zijn aangezien ik dit vorig jaar ook wel eens heb gehad. Toen echter als sneeuw voor de zon opgelost (bij wijze van spreken).
Ik zal zo trachten met wat gebundelde krachten de auto achteruit de garage uit te duwen en kijken of ik na een korte rit wel weer een achteruit heb.
_________________________________________ hgttg
|
29 okt 2007 11:27 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Vreemd ... bij mij gaat de bak zo makkelijk in z'n achteruit - dat ik bij het wegwillen rijden in z'n 1ste altijd voorzichtig even de koppeling op laat komen om te zien of ik niet toevallig in z'n achteruit sta
|
29 okt 2007 12:00 |
|
|
Fonz
ex 3.2, ex 944s, ex 964C4, nu Avant RS2 en TT
|
bekend verhaal , ik check dat ook altijd even voor het wegrijden, want een stoplichtsprintje in de achteruit levert zo maar een hele boel schade op
|
29 okt 2007 13:49 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Is mij inderdaad ook wel eens overkomen. Denken dat je in z'n één schakelt en het blijkt de achteruit te zijn. Voortaan ben ik dus ook wel voorzichtig bij verkeerslichten.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
29 okt 2007 17:40 |
|
|
cabrio wim
|
Wat ben ik blij met mijn 915 bak.
|
29 okt 2007 18:20 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
|
29 okt 2007 19:01 |
|
|
hackbox
964 C2 Cabrio
|
STOM STOM STOM ...
Een Porsche 964 schakelt anders dan een Mercedes Vito ... Waar ik de afgelopen week meer dan 2000 km mee heb gecrossed door Andalucia ..
Als je dan met je slaapdronken kop (na een lang weekendje zeilen en weinig slaap) in de auto stapt en doet alsof het nog steeds een Vito is zal het ook niet erg lukken
Ik heb me achteraf wel suf gelachen om mijn eigen stommiteit ...
_________________________________________ hgttg
|
29 okt 2007 20:35 |
|
|
horn
PF #57
|
met andere woorden: de achteruit zat op een andere plaats dan je verwachtte/probeerde?
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
29 okt 2007 20:42 |
|
|
hackbox
964 C2 Cabrio
|
Yes indeed ...
m.a.w. ... niets aan de hand ...
Je had echter de paniek op m'n gezicht moeten zien vannochtend .. toen keek ik echt wel even anders dan nu
_________________________________________ hgttg
|
29 okt 2007 20:43 |
|
|
horn
PF #57
|
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
29 okt 2007 20:47 |
|
|
BJ964
Porsche 964 C2 1991
|
Mogguh
_________________________________________ Porsche 964C2 Nachtblauw
|
29 okt 2007 21:09 |
|
|
DeniS2
911 3.2 | MJ 1989Omgeving Posbank
|
_________________________________________ Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen.
|
29 okt 2007 21:12 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
... ook niet even naar de cijfertjes en het lettertje op de pook gekeken
|
30 okt 2007 9:42 |
|
|
Harry 911
964 C2 1991
|
Fijn dat die ie het weer doet, de 'R' van race!
|
30 okt 2007 9:46 |
|
|
yohanv
911 3.2 Cabrio 1986Het hoge noorden
|
_________________________________________ Ex: 944 Targa(x2)-->968(Nep)-->911 SC Targa+968 targa-->911 3.2 Cabrio-->993 Cabrio-->997S Coupe
|
30 okt 2007 10:15 |
|
|
anton964
997.2 4s pdktholen
|
heb je het ook geprobeerd met de motor uit?stukje naar voren rijden en nog eens proberen.
kijk eens of er ergens olie licht misschien is de boel een beetje lek en trekt hij hem niet goed vrij.
wat ook wel eens helpt is de koppeling iets oplaten komen en dat hij er dan in schiet.
gr aton964
|
30 okt 2007 12:59 |
|
|
Mick
|
_________________________________________ Geniet van wat je hebt en wees blij voor wat een ander heeft!
|
30 okt 2007 13:06 |
|
|
anton964
997.2 4s pdktholen
|
wat valt er te lachen?
bij een 964 is de koppeling hydrolies.
anton964
|
30 okt 2007 13:36 |
|
|
Harry 911
964 C2 1991
|
|
30 okt 2007 13:42 |
|
|
hackbox
964 C2 Cabrio
|
Ochtend, garage donker, dak dicht ...
Nee dus, dat was nou niet bepaald de gedachte die zo even in mij opkwam ... Het gevoel in mijn hand had de leiding, het visuele aspect kwam pas nadat ik door had dat ik later (11:15 AM ) 'per ongeluk' in zijn achteruit schakelde en alsnog met spoed naar mijn klant kon rijden.
_________________________________________ hgttg
|
30 okt 2007 14:29 |
|
|
hackbox
964 C2 Cabrio
|
JA, en bij een Mercedes Vito is de achteruit naar achteren gericht i.p.v. naar voren
_________________________________________ hgttg
|
30 okt 2007 14:32 |
|
|
anton964
997.2 4s pdktholen
|
dit meen je niet he?zat je in zijn 6 in plaats van achterruit?
snap nog niet wat er valt telachen hoor?
anton964
|
30 okt 2007 14:39 |
|
|