Auteur |
Bericht |
ASW
718 Spyder
|
Vandaag een Porsche dealer bezocht en twee auto's bekeken. Allebei 3.4 motor, de een handgeschakeld de ander tiptronic.
Zoals gezegd ga ik donderdag proefrijden met een tip en heeft deze dealer me aangeboden om ook eens te rijden met een handgeschakeld exemplaar. Voordeel is inderdaad de garantie mogelijkheden maar het wordt even afwachten wat ik qua inruil kan doen.
Binnenkort ga ik ook nog naar een 2001 3.6 kijken, ben benieuwd. Wel duurder. Hoeveel duurder is reeel eigenlijk?
Hiernaast ben ik benieuwd welke verzekeringsmaatschappij populair is onder Porscherijders? Ik zal ook even via de zoekbutton zoeken.
To be continued!
(de weg erheen is ook leuk )
|
30 okt 2007 20:43 |
|
|
horn
PF #57
|
Da's een beetje lastig - moet je echt de specs van beide auto's naast elkaar zetten om daar iets zinnigs over te kunnen zeggen.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
30 okt 2007 20:47 |
|
|
ASW
718 Spyder
|
Op Autoweek.nl heb ik inmiddels gezien dat het verschil in richtprijs tussen een gelijkwaardige 911 uit 2000 of 2001 ongeveer € 8.000,- mag zijn.
Verschil dat ik feitelijk ondervind bij twee potentiele auto's ligt (iets) lager. De 3.4's die ik bekeken heb hebben wel een kilometerstand welke 20 tot 40.000 km lager ligt dan de 3.6 die ik ga bekijken. De 3.6 is daarentegen wel 'voller' met Xenon, groot navigatie, park assist en volledig leder.
Met alle verhalen over de 3.4 lijkt de 3.6 de betere optie maar het zijn natuurlijk wel weer extra centen......
|
30 okt 2007 22:02 |
|
|
drknauf
___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ
ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
|
ik zou persoonlijk als ik kon gaan kijken vd 3,6 gaan kijken
een keer een motorwissel en je hebt er al uit
en de 3,6 rijd ook veel beter maar das mijn mening he
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
30 okt 2007 22:10 |
|
|
Gert
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
|
Het verschil qua rijden is nauwelijks merkbaar (van horen zeggen) het is ook slechts 20pk meer.
Maar ik zou ook een zekerheid inbouwen en voor de 3.6 gaan.
En dat zeg ik, ondanks dat ik een 3.4 rijder ben die in ruim 2 jaar geen problemen heb ondervonden en 100% tevereden is over zijn Porsche.
_________________________________________ Racefun events
Laatst bijgewerkt door Gert op 30 okt 2007 22:16, in totaal 1 keer bewerkt.
|
30 okt 2007 22:13 |
|
|
ASW
718 Spyder
|
Ik ga zeker kijken en wellicht rijden. Belangrijk wordt de staat van de auto en wat er op tafel moet. De besproken 3.6 staat niet bij een dealer of P specialist.
|
30 okt 2007 22:16 |
|
|
ASW
718 Spyder
|
|
30 okt 2007 22:17 |
|
|
ASW
718 Spyder
|
Vandaag proefgereden in de tip. Auto is meer GT dan verwacht. Mijn vrouw is hier erg blij mee Hoewel ik meer spartaanse sportauto's gewend ben denk ik dat een dergelijke sportauto (996) me ook gelukkig kan maken
Kindjes mee is ook een nieuwe en aangename dimensie
Heb vooral genoten van de souplesse: 100km/u op de snelweg, gas, kickdown en niet veel later 200km/u!
Nu eerst nog een handbak en een 3.6 proberen en dan de balans opmaken. Vandaag ben ik in iedergeval positief verrast over de inruilprijs/bijbetaling! Toegegeven: vraagprijs is niet misselijk.
Later meer
|
01 nov 2007 23:25 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Succes met de verdere keuze en we lezen wel hoe het afloopt.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
02 nov 2007 15:08 |
|
|
ASW
718 Spyder
|
Tadaaa!!!!!!!
Komende donderdag gaan we hem ophalen. Zo blij als een kind!
Via een bevriende Porscherijder ben ik geattendeerd op deze auto. Volledig gecheckt op NAP, onderhoudshistorie en schadeverleden. Porschedealer onderhouden en 6 maanden garantie. Goede deal kunnen maken op inruil en de mogelijkheid tot keuring achteraf (waarbij alles in orde gemaakt wordt).
Belangrijkste: 3,6 liter 320pk motor. Verder alles erop en eraan (Xenon, Tiptronic, schuif/kantel, Porsche navi, parkeersensor, vol leder + alcantara hemel, vol electr. stoelen, etc.)
Auto is zakelijk gereden en heeft daardoor al wel 111.000 km gereden.
Ik kan niet wachten! Nog 4 nachtjes
|
04 nov 2007 15:55 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Handbak niet bevallen
Gefeli, met de aanschaf van het blauwe kanon
|
04 nov 2007 16:04 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Ziet er goed uit. Gefeliciteerd hoor.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
04 nov 2007 18:02 |
|
|
LeoH
Amsterdam
|
Kijk, precies de gulden middenweg : 2001 3.6
Ik zou me over die kilometers maar geen zorgen maken, zijn er over korte tijd al VEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEL meer
|
04 nov 2007 18:45 |
|
|
ASW
718 Spyder
|
Dank voor felicitaties! Veronderstel dat ik nu extra budget moet uittrekken voor de vele extra kilometers die ik ongetwijfeld de eerste paar weken ga rijden
Naar het poldermodel: Ik wil een Porsche, zij een tiptronic
|
04 nov 2007 18:59 |
|
|
ASW
718 Spyder
|
Guys (and girls),
Ik zit momenteel in dubio en kan wel wat advies gebruiken. Ik heb mijn P nu bijna 14 maanden in bezit en krijg (mede door dit forum) af en toe kriebels om iets anders aan te schaffen. Na 14 maanden P bezit mag ik vaststellen dat ik verliefd ben geworden op dit merk en voorlopig qua merk niet meer anders wil. Mijn keuze is vorig jaar na een korte periode van twijfels op mijn huidige gevallen om een aantal redenen:
- praktische inzetbaarheid als tweede dagelijkse auto
- beschikbaar budget
- voorkeur 3,6 liter motor
- gezien de inruil van de auto van mijn vrouw heeft zij een doorslaggevende stem gehad in kleur (blauw/beige, net als de 3200GTA waarin we ook hadden proefgereden) en tiptronic.
Zowel tijdens de Porsche-Ferrari meeting als het Autobahnrasen bemerk ik dat ik een aantal andere P's uiterst verleidelijk vind. GT3 of een mooie luchtgekoelde kan mij zeker bekoren echter dan weet ik zeker dat ik een (kleine) derde auto erbij moet kopen terwijl ik juist bewust heb gekozen voor 1 leasebak en 1 eigen auto.
Vandaag samen met vrouw en jongste dochter (on)bewust naar Theo Jansen gereden om me eens verder te orienteren en om vooral mijn nieuwsgierigheid naar de inruilprijs van mijn P beantwoord te zien. Buiten dat dit me tegenviel ben ik uiterst geintresseerd geraakt in een 997. Sterker ik heb proefgereden met een zwart/beige en een net binnengekomen zwart/zwarte S. Beiden handgeschakeld! En mijn vrouw heeft ook gereden en vond het warempel ook erg lekker rijden. Haar voorkeur ging naar de zwart/beige carrera2 en die van mij natuurlijk naar de (duurdere) S.
Ik heb vandaag geen beslissing genomen omdat er nog een verschil zit tussen vraag en aanbod en ik ook een goede afweging wil maken. Vragen die door mijn hoofd gaan zijn zeer divers:
- zal de afschrijving van mijn huidige P op dezelfde wijze doorgaan?
- kan ik met dezelfde uitgave nog een betere keuze maken (toch een kleine derde erbij?)
- eerst proberen particulier te verkopen?
Alle adviezen zijn welkom natuurlijk...
_________________________________________ Success is going from failure to failure without losing enthusiasm!
Laatst bijgewerkt door ASW op 20 dec 2008 21:26, in totaal 3 keer bewerkt.
|
20 dec 2008 20:12 |
|
|
zuugnap
|
je denkt teveel zie ik wel aan je relaas , mischien eerst lekker doordenken en tja wat is geld, plak de afschriften tegen de muur en kan je dan trots zijn? een auto is nooit een juiste investment qua geld,(hoewel sommigen zich rijk rekenen) leef de dag! geniet! En anders niet
|
20 dec 2008 20:31 |
|
|
ASW
718 Spyder
|
Grappig dat je dat zegt, mijn vrouw vindt namelijk dat ik veel te weinig nadenk
Wellicht heb je wel gelijk en moet ik gewoon voor mezelf even verder nadenken....
Toch bedankt voor je (snelle) reactie natuurlijk
_________________________________________ Success is going from failure to failure without losing enthusiasm!
|
20 dec 2008 20:35 |
|
|
LarsW
'01 996 C2 Cabriolet
|
Ben je niet bang dat je na een jaartje dan ook al een beetje uitgekeken bent op een 997? Met name als het een Carrera word en geen S.. Tussen de auto die je nu hebt en de 997 Carrera zit namelijk vrij weinig verschil (vind ik ).
Wellicht 996 Turbo of GT3 (Mk.II) wat spannender?
|
20 dec 2008 21:57 |
|
|
yohanv
911 3.2 Cabrio 1986Het hoge noorden
|
Ik denk dat LarsW despijker op de kop slaat.
Om nu over te schakelen naar een model die niet zoveel toe gaat voegen aan beleving, waar het naar mijn idee om gaat, zal een 997 ook vrij snel gaan 'vervelen'.
De beste tip is luister inderdaad naar jezelf. Het wisselen van model gaat gepaard met de nodige euri. En vrouw lief zal denk ik bij een volgende wissel ook niet erg blij zijn met dit gegeven... Ga de komende tijd lekker orienteren op wat je echt wilt en blijf lekker genieten van de 996. Er zijn zat 997's en intussen schrijven die nog wel een stukje af.
_________________________________________ Ex: 944 Targa(x2)-->968(Nep)-->911 SC Targa+968 targa-->911 3.2 Cabrio-->993 Cabrio-->997S Coupe
|
20 dec 2008 22:21 |
|
|
ASW
718 Spyder
|
Heb je wel een punt.... Ik moet wel toegeven bijzonder gecharmeerd te zijn van de 997. Van binnen veel mooier dan de 996. Van tip met 124k km naar hand met 35k km is ook aantrekkelijk. De Carrera is wat mooier van binnen vind ik (zandbeige) echter de S heeft meer pk's
Ik vind een 996GT3 MK2 of Turbo nog weer wat begerenswaardiger maar niet reeel voor elke dag. Zeker niet met mijn twee dochters.
Wat ook nog door mijn hoofd gaat is om bijvoorbeeld naar een GT3 MK1, of een 964RS of een luchtgekoelde turbo te kijken en dan wel een andere kleine auto (500tje?) voor de vrouw aan te schaffen. Hmmm...
Wat denken jullie over particuliere verkoop van mijn P. Zelf nog nooit gedaan namelijk. Snijd dat hout?
_________________________________________ Success is going from failure to failure without losing enthusiasm!
|
20 dec 2008 22:24 |
|
|
ASW
718 Spyder
|
Maar denk je dat mijn 996 niet minimaal evenredig mee afschrijft?
_________________________________________ Success is going from failure to failure without losing enthusiasm!
|
20 dec 2008 22:26 |
|
|
LarsW
'01 996 C2 Cabriolet
|
GT3 zal ik idd niet doen als het gaat om (grotendeels) dagelijks gebruik, maar de Turbo daarentegen is daar volgens mij toch wel geschikt voor (?).
Dagelijks inzetbaar en een beest op commando, dat is de Turbo is mijn ogen , wellicht wat eigenaren contacteren hiervoor.
|
20 dec 2008 22:31 |
|
|
Erick
987 Boxster S 3.4 Tiptronic &
Harley - Davidson FXDLS Low Rider SLemmer (PF #48)
|
Turbo lijkt mij in dit geval ook het verstandigst.
Maar de 997 is in mijn ogen velen malen mooier dan de 996.
Succes, en ik zie 'm binnenkort wel rijden door onze wijk.
_________________________________________ Styles change, Style doesn't
|
20 dec 2008 22:37 |
|
|
yohanv
911 3.2 Cabrio 1986Het hoge noorden
|
Ik denk dat de grootste afschrijving van de 996 nu wel zo'n beetje is geweest en zal iets langzamer gaan...
De 997 zit nog een beetje in de stroomversnelling van afschrijven....
Maar ik moet toegeven dat dit gebasseerd is op persoonlijk gevoel en het meelezen van een paar draadjes her en der. Ik denk dat er wel een paar anderen die ook op zoek zijn een betere visie kunnen geven.
Nu je op zoek bent zou het voor jezelf wel eens in de gaten kunnen houden.
_________________________________________ Ex: 944 Targa(x2)-->968(Nep)-->911 SC Targa+968 targa-->911 3.2 Cabrio-->993 Cabrio-->997S Coupe
|
20 dec 2008 22:37 |
|
|
ASW
718 Spyder
|
@Lars: ik ga me inderdaad eens inlezen over de Turbo. Lijkt me op het eerste gezicht niet de auto waarmee je ook even naar bijv. de sportschool gaat maar ik kan me vergissen natuurlijk. Ik zal de zoekbutton activeren
@Erick: Hebben we nog steeds niet gekoffied en ben ik inmiddels alweer in dubio wat de volgende mag worden
Ik vind de 997 dus ook erg mooi maar weet dus nog niet zeker of ik hem in deze tijden de gevraagde extra munten waard vind. We zaten vanmiddag overigens niet veel van elkaar af (vraag&aanbod) maar zag geen reden om toch direct mee te gaan.
@Yohanv: ik ga dat inderdaad eens in de gaten houden. thx
Hoewel ik vaak stel dat je maar 1 keer leeft wil ik dit toch met de nodige ratio doen ....af en toe
_________________________________________ Success is going from failure to failure without losing enthusiasm!
Laatst bijgewerkt door ASW op 20 dec 2008 23:15, in totaal 1 keer bewerkt.
|
20 dec 2008 23:12 |
|
|