Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 0:40



Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 
Moeilijke start na de eerste kou 's nachts 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Moeilijke start na de eerste kou 's nachts
Nu de eerste echte koude nachten zijn geweest start de P veel moeilijker dan normaal. Ik rijdt er elke dag mee, maar toch moet ik gas geven bij het starten... Heeft dit ook al met lekstroom te maken?? Of alarm?
_________________________________________
* * *


26 okt 2007 11:53
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht Re: Moeilijke start na de eerste kou 's nachts
Wimpie77 schreef:
Nu de eerste echte koude nachten zijn geweest start de P veel moeilijker dan normaal. Ik rijdt er elke dag mee, maar toch moet ik gas geven bij het starten... Heeft dit ook al met lekstroom te maken?? Of alarm?


Als je gas moet geven heeft het te maken met het benzine-lucht mengsel (beter: de verhouding) en niet met stroom.


26 okt 2007 14:02
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Door de kou loopt de capaciteit van de accu terug. Ook is de olie dikker en ondervindt het starten dus meer weerstand.
_________________________________________
Verba volant, scripta manent.


27 okt 2007 11:24
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
WdePundert schreef:
Door de kou loopt de capaciteit van de accu terug. Ook is de olie dikker en ondervindt het starten dus meer weerstand.


Dat wel, maar als de startmotor niet snel genoeg draait, dan helpt gas bij ook niet.


27 okt 2007 16:31
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Moeilijke start na de eerste kou 's nachts
Wimpie77 schreef:
.. maar toch moet ik gas geven bij het starten...


Gas (benzine) of lucht :?: :wink:

Lucht is kouder, je hebt er dus iets meer van nodig - toch :roll:


27 okt 2007 16:36
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht 
Ik moet mijn gaspedaal in trappen om hem startend te krijgen. Dan is dat dan toch benzine?
_________________________________________
* * *


29 okt 2007 17:23
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 3.2 cabrio '87
Den Haag
Bericht 
Misschien niet een voordehand liggend antwoord, maar probeer de bougieskabels eens in te spuiten met W40 olie (spuitbus). :?

Had dezelfde problemen (niet met een P) maar met W40 olie over de bougieskables was starten geen probleem meer. :lol:

Als het lukt is het de goedkoopste reparatie ooit. Heeft geloof ik met de combinatie vocht en kou te maken...

Succes!


31 okt 2007 23:16
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964 C2 Cabrio
Bericht Re: Moeilijke start na de eerste kou 's nachts
Olaf schreef:
Wimpie77 schreef:
.. maar toch moet ik gas geven bij het starten...


Gas (benzine) of lucht :?: :wink:

Lucht is kouder, je hebt er dus iets meer van nodig - toch :roll:

Koude lucht bevat meer zuurstof atomen dan warme lucht (per gelijke hoeveelheid lucht).
Het gaat om de verhouding brandstof / zuurstof lijkt mij.
_________________________________________
hgttg


31 okt 2007 23:39
Profiel
PorscheForum Rakker
911 carrera 3.2 targa 1984
hoeven
Bericht 
ik moet mijn accu ook weer aan de druppellader hangen in deze koude nachten.
_________________________________________
porsche project


31 okt 2007 23:46
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
@ Wessemius: Hoe is dat op lange termijn? Uiteindelijk zul je imho toch aan nieuwe bougiekabels moeten.
_________________________________________
Verba volant, scripta manent.


01 nov 2007 17:09
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht 
De laatste dagen start hij weer beter... Als het weer slechter wordt, dan zal ik het eens met olie proberen. Bedoel je dan gewone 10W40 olie ofzo?
_________________________________________
* * *


01 nov 2007 17:15
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Het gaat volgens mij over WD40. Dit is in een spuitbus verkrijgbaar.
_________________________________________
Verba volant, scripta manent.


01 nov 2007 17:17
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht 
Dat dacht ik ook, maar 2 keer de "D" vergeten leek me stug... :wink:
_________________________________________
* * *


01 nov 2007 17:20
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Devils son schreef:
WdePundert schreef:
Door de kou loopt de capaciteit van de accu terug. Ook is de olie dikker en ondervindt het starten dus meer weerstand.


Dat wel, maar als de startmotor niet snel genoeg draait, dan helpt gas bij ook niet.

Dat niet! :lol:
Door hitte (zomers) loopt de capaciteit van een accu terug, maar dat ervaar je pas als het kouder wordt en inderdaad de accu zwaarder wordt belast. :idea: :wink:
_________________________________________
Geniet van wat je hebt en wees blij voor wat een ander heeft!


01 nov 2007 21:00
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 3.2 cabrio '87
Den Haag
Bericht 
Sorry, klopt. WD40!! uit de spuitbus. :oops:

Het is inderdaad een korte termijn oplossing, maar je komt er waarschijnlijk wel de winter mee door. Ik zou zeggen probeer het gewoon. Bij mij heeft het in de winter geholpen. :wink:


01 nov 2007 23:37
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 15 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.