Auteur |
Bericht |
petquesha
996 C4S
|
Hulp gewenst bij identificatie motor porsche 911
Kan iemand mij vetrellen hoe je aan een motor van een porsche kunt zien of het om een 3,2 gaat.
ik ben aan het kijken naar een porsche van 1973 met een 3,2 ltr motor erin volgens de huidige eigenaar.
Het motornr kan ik niet vinden er staat A T op, maar geen nr op de plek waar het hoort te staan.
Ook het injectie systeem rechtsboven ziet er niet uit als bij een 3,2 blok ,maar links zit wel de plastick zwart ssort van filter als op een 3,2 .
Waraan kan men nog meer een porsche 911 motor identificeren?( onderkant, evt nrs , een verborgen nr opf wat dan ook,)
Dank voor eventuele hulp
|
01 nov 2007 19:48 |
|
|
anton964
997.2 4s pdktholen
|
plaats hier een foto dan weet je het zo.
anton964
|
02 nov 2007 0:45 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
AT staat vaak op een fabrieksruilmotor (AusTausch); weet niet of dat hier ook zo is.
Motortype en motornummer horen op het blok ingeslagen te zijn, als je onder de klep kijkt tegen de fan aan: direct rechts van de fan op het blok.
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
02 nov 2007 1:48 |
|
|
Jos Targa
Porsche 914 2.7 1970
Porsche Panamera GTS 2016
Porsche Boxster CupUrmond
|
Lindemans heeft gelijk. Echter als er AT staat, staat dit op de plaats waar het motornummer was ingeslagen. Meestal staat er achter AT ook nog een nummer.
|
02 nov 2007 9:09 |
|
|
petquesha
996 C4S
|
motor hulp
Ik dacht al dat het voor austausch motor stond, ik weet niet hoe ik een foto moet uploaden hier, ik heb wel een foto van de motor.
[img]C:\Documents%20and%20Settings\Peter\Mijn%20documenten\Mijn%20afbeeldingen\schoonouders[/img]
|
02 nov 2007 10:49 |
|
|
petquesha
996 C4S
|
link naar foto van motor:
hier ziet men een foto van de motor, er zitten wat extra dinegtjes op vanwege het feit dat er een gastank in deze porsche zit.
http://www.mijnalbum.nl/Album=W8TUZEJK
|
02 nov 2007 10:53 |
|
|
Renntech
Diverse Porsche'sSteenwijk
|
180 of 188 pk SC motor.
Wel is de kunstof pijp na de kachelmotor van een 3.2
.
_________________________________________ http://www.renntech.nl
|
02 nov 2007 11:08 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
'n 3.0 .... en dus geen 3.2
|
02 nov 2007 11:15 |
|
|
petquesha
996 C4S
|
sc motor?
Weet je het zeker dat het een sc motor is , er zit onder op de bodem namelijk geen rond staal plaatje zoals bij een 2,7 en 3,0 ltr motor.
dus van onder ziet ie eruit als een 3,2 of een oudere 2,2 / 2,4 .
Geen rond stalen dekselachtig kapje aan onderkant in het midden, maar ik weet niet of alle 3,0 ltr motoren dit hebben ,ik dacht het wel.
en het misleidende is idd die kachel pijp.die is idd van een 3,2 .
maar kan je met zekerheid zeggen dat dit geen 3,2 is??
groetjes
|
02 nov 2007 11:16 |
|
|
Rick
Haaglanden
|
Opbouw, behoudens de reeds opgemerkte zwarte kunststofbuis en wat toeters en bellen, is 100% SC.
Neemt niet weg dat het blok zelf van een 3.2 kan zijn. Ik heb zelf in het verleden ook wel eens met de wat oudere blokken geexperimenteerd, bijv. 2,7 met carbs. Alles is mogelijk.
|
02 nov 2007 11:38 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: sc motor?
... dat je geen foto van de onderkant hebt gemaakt
Rick zou weleens gelijk kunnen hebben
|
02 nov 2007 11:41 |
|
|
petquesha
996 C4S
|
ok dan
Het kan dus zo zijn dat het een opbouw is van een sc op een 3,2 blok, dit past dus eventueel?
groetjes petquesha
PS:ik ga snel een foto van onderkant maken, iedereen is het toch met mij eens dat de sc een rond stalen plaatje heeft aan onderkant?
|
02 nov 2007 11:53 |
|
|
petquesha
996 C4S
|
kijk ook eens naar schakel pook
Hier nog even de link naar foto:
http://www.mijnalbum.nl/Album=W8TUZEJK
staat nu een foto bij van schakelpook, die lijkt kort en ik heb het vermoeden dat het om een g50 bak gaat, kan men dat nog ergens aan zien?
koppeling gaat licht en de pook is ook niet zoals bij een ouder model?!
Kan ik ergens aan zien of het een g50 is ?
Ik hoop snel een foto van onderkant motor te bezitten zodat we kunnen bepalen wat voor motor het is.
Alle info is welkom ,ik denk eraan om deze porsche te kopen ,maar motor is wel erg belangrijk, ik vermoedde zelf dat het om een 2,4 blok gaat.
Volgens huidige eigenaaar is 220 /230 geen probleem dan zou het dus toch een 3,2 zijn denk ik of.......................?
Kan ik met een foto van de onderkant met zekerheid vast stellen om wat voor motor het gaat?
regards petquesha
|
02 nov 2007 12:04 |
|
|
Rick
Haaglanden
|
Re: kijk ook eens naar schakel pook
Kom op, zeg. Niet zo na naïef. Niet alles aannemen wat een verkoper zegt. Toevallig ook van een oud vrouwtje geweest?
Met mijn SC van 1978 waren de prestaties (topsnelheid en accelleratie) beter dan die van mijn 83-er. 220-230 km/u ook geen probleem.
Laat nog maar wat foto's zien.
Waarom til je er eigenlijk zo zwaar aan dat het eventueel geen 3,2 is? Voor een 73-er maakt het m.i. niet uit, die is door dat blok (en andere aanpassingen) toch al niet meer authentiek.
|
02 nov 2007 12:24 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Zie ik het goed ...
.... 964 middentunnel ... met bijbehorende Pook
Laatst bijgewerkt door Olaf op 02 nov 2007 12:34, in totaal 1 keer bewerkt.
|
02 nov 2007 12:31 |
|
|
petquesha
996 C4S
|
blok is toch belangrijk
Hallo, ik ben geinteresserd in de porsche als er een 3.0 of een 3,2 inzit, dat kun je mij toch niet kwalijk nemen, of ie authentiek is of niet dat maakt mij niet uit.
ik vind het model erg mooi (964 targa turbo breed)en het feit dat ze belastingvrij is maakt het voor mij een interessante porsche, er zit wel redelijk wat werk aan , er komen blaasjes op en ze is 9 jaar terug gespoten geweest. tevens is de motorkap van polyester vervaardigd en sluit niet mooi.
ik vind het moeilijk om hier een prijskaartje op te plakken, vraag prijs is 14500 euro, maar dat is zeker veel te veel.
groetjes petquesha
ps is er echt geen methode om erachter tekomen of het hier een 3,2 betreft?
|
02 nov 2007 12:34 |
|
|
flm900
|
Re: kijk ook eens naar schakel pook
| | | | petquesha schreef: Hier nog even de link naar foto: http://www.mijnalbum.nl/Album=W8TUZEJKstaat nu een foto bij van schakelpook, die lijkt kort en ik heb het vermoeden dat het om een g50 bak gaat, kan men dat nog ergens aan zien? koppeling gaat licht en de pook is ook niet zoals bij een ouder model?! Kan ik ergens aan zien of het een g50 is ? Ik hoop snel een foto van onderkant motor te bezitten zodat we kunnen bepalen wat voor motor het is. Alle info is welkom ,ik denk eraan om deze porsche te kopen ,maar motor is wel erg belangrijk, ik vermoedde zelf dat het om een 2,4 blok gaat. Volgens huidige eigenaaar is 220 /230 geen probleem dan zou het dus toch een 3,2 zijn denk ik of.......................? Kan ik met een foto van de onderkant met zekerheid vast stellen om wat voor motor het gaat? regards petquesha | | | | |
als er een g50 onder zit moet de achterbrug ook verandert zijn ,daar deze een dikkere neus heeft
Laatst bijgewerkt door flm900 op 02 nov 2007 12:40, in totaal 1 keer bewerkt.
|
02 nov 2007 12:37 |
|
|
Rick
Haaglanden
|
Re: blok is toch belangrijk
Als die in de buurt van Den Haag staat, wil ik best wel even een blik werpen.
|
02 nov 2007 12:39 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: blok is toch belangrijk
Er word je hier ook niks kwalijk genomen
.... ben alleen heel benieuwd naar het verhaal wat achter deze Porsche schuil gaat
Als deze Porsche echt goed is, is die prijs niet teveel - je vind IMO geen knappe SC of 3.2 voor dat geld ...
Is het echter 'n gebakje (in de ruimste zin van het woord) ... dan kan deze prijs nog weleens ver-twee (of drie ) voudigen eer je de P helemaal goed hebt.
't nadeel in deze is dat je wss niet weet hoeveel KM deze motor gedraaid heeft
AKK'tje
|
02 nov 2007 12:39 |
|
|
petquesha
996 C4S
|
niet in buurt den haag
Nee ze staat helaas niet in de buurt van Den Haag.
|
02 nov 2007 12:46 |
|
|
Renntech
Diverse Porsche'sSteenwijk
|
Bedenk dat als idd. het draaiend gedeelte van de 3.2 gebruikt is en de opbouw van de SC, ook de motor totaal uit elkaar genomen moet zijn om het krukastandwiel van een SC te monteren.
De draairichting van een SC en 3.2 stroomverdeler verschillen namelijk.
Ik heb de foto's eens bekeken. Een akk is bijna altijd erg verstandig. En specifiek deze 911 zonder akk kopen zou ontzettend dom zijn.
.
_________________________________________ http://www.renntech.nl
|
02 nov 2007 13:36 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Bij een G50 bak ligt de achteruit naast de één.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
02 nov 2007 15:35 |
|
|
petquesha
996 C4S
|
nog een foto van motor
hier nog een foto van de motor,ik denk niet dat we er veel aan hebben maar ik plaats hem toch maar, groetjes petquesha
http://www.mijnalbum.nl/Album=W8TUZEJK
|
02 nov 2007 20:24 |
|
|
Renntech
Diverse Porsche'sSteenwijk
|
Re: nog een foto van motor
_________________________________________ http://www.renntech.nl
|
02 nov 2007 23:37 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Het is in ieder geval geen originele 3.2
Of het is een3.2 waar ze heeel veel moeite voor hebben gedaan om m op een 3.0 te laten lijken; waarom je dat zou doen met een goede 3.2 ... ?
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
04 nov 2007 9:54 |
|
|