Auteur |
Bericht |
flatsix
964 C4 Targa zwart, zwarter, zwartst!N.Brabant
|
K&N luchtfilter: goed of slecht?
Ik heb een K&N luchtfilter in mijn 964. Nu hoor ik allerlei verschillende verhalen erover, varierend van vermogenswinst tot -verlies (in het middentoerengebied). En dat de motor er harder van slijt, omdat het filter een "zandhapper" is.. Maar mijn sleutelkoning zegt weer; niet als je hem regelmatig goed schoonmaakt en opnieuw behandelt. (waarmee dan?)
Dus daarom mijn vraag: K&N filter: goed of slecht?
_________________________________________ Blij dat ik Rij!
|
02 nov 2007 23:47 |
|
|
LouisXIV
964 C2 coupe schiefer grau
ex 993 C4 vesuvio '97
ex 964 C2C zwart metallic '91Meerssen Zuid Limburg
|
Heb hem er ook inzitten. Geeft iets mooier aanzuiggeluid en theoretisch een paar PK. Gwoon iedere 10K km met speciale olie behandelen geeft geen problemen. Nooit meer filter wisselen.
_________________________________________ Its about as fast as you can go without having to eat airline food!
|
02 nov 2007 23:53 |
|
|
Erwin
Porsche Classic Specialist
|
Goed
.
_________________________________________ Rebel engineering
|
03 nov 2007 0:02 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
@Erwin: toelichting graag
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
03 nov 2007 0:46 |
|
|
Flatsix6
993 Carrera 4S
993 Carrera Cabriolet
912 SWB 1966
Cayenne MY '13Limburg (België)
|
Hallo,
Ik heb eveneens een K&N Luchtfilter laten installeren, maar in combinatie met de zogenaamde Airbox (Geperforeerde behuizing) en roestvrijstalen eindpijpen.
Het geluid gaat hierdoor met rasse schreden vooruit.
Het feit dat het officiële Porsche Center mij zelf deze luchtfilter heeft aangeraden en verkocht, lijkt het mij dan ook werkelijk totale nonsens dat deze luchtfilters enige schade zouden toebrengen aan de motor.
Wel is het zo dat je om de 20.000 km de filter dient te reingen met een speciaal daarvoor in de handel te koop zijnde vloeistof van K&N.
De vermogenswinst is verwaarloosbaar, maar het geluid en de trekkracht bij lagere toeren varen er wel mee.
Op mijn vorige Porsche (Boxster 2,7 Modeljaar '04) had ik eveneens een K&N filter laten installeren en het geluid werd werkelijk nog mooier.
Veel plezier,
Flatsix6
_________________________________________ Porsche, so baut man Sportwagen!
|
03 nov 2007 0:50 |
|
|
M a r c
Ex 964 C2 en ex GT3 MkII
...nu kappersauto
|
Iedere 10K opnieuw inolieen? Ben je gek man, da's véél te vaak. EN spuit er zeker niet teveel olie op want dan kan bij sommige Porsches de LMS problemen gaan geven. Voor de rest een goede upgrade, iets betere respons en een ietsiepietsie meer vermogen.
_________________________________________ www.europeantuning.nl voor Volvo & Porsche, FABSPEED MOTORSPORT dealer www.mh-schietsport.nl voor sportschutters
|
03 nov 2007 1:23 |
|
|
Master Ken
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 TargaGemert, N-Brabant
|
Misschien een item om te behandelen tijdens de technische dag??
|
03 nov 2007 2:42 |
|
|
horn
PF #57
|
Een K&N luchtfilter? Is net zo'n vraag als 'hoe duur is een huis'? Je hebt zoveel verschillende K&N luchtfilters....
Ik had destijds in mijn 964 coupe's ook zo'n plat K&N filter. Voordeel zoals gezegd het geluid en dat je ze in principe nooit meer hoeft te vervangen, maar eens in de zoveel jaar (nooit meegemaakt, ben wat dat betreft net HenkC2C ) moet schoonmaken. Wat mij betreft een aanrader.
Heb in mijn huidige 964 een ander K&N filter wat je nog duidelijk hoort aanzuigen en een mooi geluid geeft. Zat er al op, vind het zelf geen gezicht, zo'n ding maar who cares. De klep zit toch altijd dicht.
Enfin, flatsix, aan wat voor filter dacht je?
Schoonmaaksetje
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
03 nov 2007 6:09 |
|
|
Erwin
Porsche Classic Specialist
|
Ik gaf gewoon gericht antwoord op zijn vraag.
_________________________________________ Rebel engineering
|
03 nov 2007 9:27 |
|
|
flm900
|
ik zou een k&n filter nemen voor in je origineel filterhuis ,zo een kelk is niet zo goed voor je luchtmassameter en bij hoge snelheid heb je vermogen verlies omdat je geen airbox (een buffer aan lucht) meer hebt maar k&n is niet voor niks een wereld merk
|
03 nov 2007 16:08 |
|
|
Nicolò
3.2 Carrera '87er J-serie
|
Met zo'n K&N-filter leek mijn 3.2'tje zwaar astmatisch; qua aanzuiggeluid dan. Heb 'm eraf gegooid en terug naar originele papieren.
_________________________________________ Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!
|
03 nov 2007 17:53 |
|
|
Erwin
Porsche Classic Specialist
|
_________________________________________ Rebel engineering
|
03 nov 2007 23:18 |
|
|
horn
PF #57
|
gelukkig maar. hebben ze mijn auto voorzien van een hittedraadje en weet ik wat voor ongein nog meer incl conisch K&N filter, was ik al bang dat ik alleen maar langzamer geworden was...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
03 nov 2007 23:24 |
|
|
Roi
niet meer....
|
Enne dat draadje maakt je aanzuiglucht warmer...o jeetje das niet goed voor het rendement....
_________________________________________ Alles is relatief....maar o wat had ik mijn Porsche lief.
|
04 nov 2007 0:48 |
|
|
horn
PF #57
|
daarom heet het toch ook een hittedraadje? anders was het wel koutouw genoemd.
@ Roi: Schiet eens op met die S6, overloper! feauteau's!
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
04 nov 2007 7:41 |
|
|
Roi
niet meer....
|
Waar wil je ze hebben hier...moet er woensdag a.s. mee naar de RDW voor het "kentekenonderzoek"..ik zal al wat feauteau's in mijn album plaatsen.....
_________________________________________ Alles is relatief....maar o wat had ik mijn Porsche lief.
|
04 nov 2007 11:00 |
|
|
horn
PF #57
|
cool! welk jaar?
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
04 nov 2007 11:04 |
|
|
Roi
niet meer....
|
2002
_________________________________________ Alles is relatief....maar o wat had ik mijn Porsche lief.
|
04 nov 2007 11:05 |
|
|