Aantal jaren geleden ook een crash meegemaakt met m’n 944 turbo. Het was ochtend en glad, kwam de snelweg op, had vaart gemaakt, reed 100, voegde in, ging daarna naar de linkerbaan. Kwam uit de vrachtwagensporen omdat ik gesneden werd. Inmiddels reed ik 120. Daarbij een 180 graden rol gemaakt. Vlak voor de vrachtwagen draaiend het bos in gegaan. Ook daarbij betonnen palen langs de weg ter afscheiding van het bos met prikkeldraad meegenomen het bos in.
Op dat moment kreeg ik een enorme adrenaline smaak in m’n mond, echt heel bitter. Ben zo goed en kwaad als het kan verdwaasd uitgestapt. Inmiddels waren een paar auto’s gestopt voor hulp. Heb een lift van een KLPD er in burger naar m’n werk gekregen. Daar aangekomen was er niemand, heb keihard gehuild.
Gelukkig was de onderbuurman van mijn werk anwb hulpdienst en heeft de auto naar pon Leusden gebracht. Tijdens bergingswerkzaamheden van de auto was de KLPD ook aanwezig en krijg je te horen “meneer, als u in een renault 5 had gezeten dan had u het niet overleefd”. Leuk meneer, maar daar zit ik nu niet op te wachten.
Auto was echt helemaal kapot, happen uit de deur van de betonnen palen, ruiten gesprongen etc. Pon heeft de auto voor me verkocht. Had zo de balen van een porsche dat ik er een tijdje geen heb gehad. Rationeel slaat het nergens op, maar zo was mijn gevoel.
Je zit in een slechte film en je hebt een hoofdrol, alles is die dag als een waas langs me gegaan. Ik had geen auto meer, maar kon direct de auto van mijn vader lenen, met de boodschap, “rijden, meteen, als je nu niet doet heb je kans dat je angst houdt”
Ik heb er lichamelijk (gelukkig) niets aan over gehouden. Geestelijk slijt zoiets, vergeten doe je niet, ik kan die slechte film zo weer in m’n hoofd afspelen. Je geeft het een plek. Mij heeft geholpen dat ik direct weer ben gaan rijden en even geen porsche vanwege de snelheden en brute kracht. Had gevoelsmatig het idee dat ik de porsche tijdens mijn slip niet onder controle had en daardoor ben kwijtgeraakt. Wellicht allemaal nonsens, maar zo was mijn gevoel.
Ga rijden in een andere sportieve auto en probeer daar flinke snelheden mee te maken, je moet door een barriere heen. Wellicht helpt zo iets ?
Voor zoiets zijn geen standaard oplossingen, ieder beleefd het op zijn of haar manier. Veel sterkte en wijsheid