BerendB: dat heb je snel en goed gezien
Mede dankzij jou mooie(-re) foto's ben ik toch verder geinteresseerd geraakt in deze Porsche.
Heb Wil van der Palen gebeld:aardige man, die me erg vriendelijk te woord stond en het niet erg vond al mijn vragen te beantwoorden.
Hij wist me te vertellen, dat hij deze Porsche 6 jaar in onderhoud heeft gehad (3 jaar bij PCZ en daarna 3 jaar bij hemzelf).
Auto is van een 60-jarige man geweest, wat weer kan verklaren waarom er een armsteun inzit (zal ik denk ik nooit gebruiken
.
Porsche heeft al zijn onderhoud op tijd gehad en laatste beurt op 17-11-06 met grote beurt met bougies.
Wil van der Palen wist verder dat ivm lichte parkeerschade rechts, hij de bumper en een rechterachterpaneel had moeten laten spuiten.Had BerendB ook al vermeld.
Na deze bevredigende woorden was mijn vertrouwen dusdanig dat ik het de moeite waard vond om naar Valthermond (239 km) te rijden.
Eest (vorige week vrijdag) naar Theo Janssen voor wat vergelijkingsmateriaal: man man wat een prijzen. Als vb. een 993 carrera coupe uit 1994 met 118.000 km voor maar liefst €47.500,-. Het interieur zag er lelijker uit dan die uit Valthermond. Aardige monteur daar gesproken maar de bedrijfsleider gunde ons bijna geen blik waardig (zagen er blijkbaar niet koopkrachtig genoeg uit).Pas toen we richting onze auto liepen, vroeg hij nog snel of we nog iets moesten weten. Kortom:ontvangst wasd niet geweldig.
Daarna doorgereden naar Luik BV en door een aardige verkoper tewoord gestaan (Harry Luik). Auto zag er afgezien van de punten die BerendB had opgesomd goed uit.Interieur is in erg mooie staat.Ik heb Porsches met een lagere kilometrage gezien , die er slechter uitzagen.
Proefrit gemaakt en mede door de gunstige prijs besloten om een keuring te laten uitvoeren door onze forumtechniker Erwin van Renntech.
Afgelopen donderdag was de keuring:
Erwin zei al meteen dat de Porsche er erg netjes uitzag.
Erwin nodigde me nog uit om mee te rijden met de testrit en liet gelijk zien waartoe de Porsche allemaal toe in staat is.
We hebben zeer verboden snelheden gehaald en op de climax haalde Erwin nog eens het stuur plotseling naar links en rechts uit.Wat een sensatie.
Auto is in het verleden een keer helemaal overgespoten geweest, maar niet ivm schade.Lakwerk zag er zelfs zo goed uit dat Erwin zelfs twijfelde of hij wel eens oversgespoten was geweest: hij kon nergens tekenen zien van afplakken.
Motorisch is de auto ook erg goed:de motor lekte niks,kurkdroog.
Zou volgens Erwin zelfs iets meer mogen zweten om oxidatie te voorkomen.
Keuring was dus zeer positief en natuurlijk zijn er dingen uit naar voren gekomen (oliekoeler, remschijven, roest, hitteschilden etc.), dit ivm wat achterstallig onderhoud.
Heb de auto gekocht en op de lange terugreis iedere weer weer verbassd over het versnellingvermogen.Terug met een hele brede grijns gezeten.
Wat een verslavende acceleratie.
Auto staat nu thuis in de garage.Is All-risk verzekerd bij Multisafe.
Komende weken wordt de roest en steenslag aangepakt.Komplete kop inclusief zijramen en parafan wordt overgespoten.
Verder komt er ivm matheid en condens rondom nieuwe verlichting, met uitzondering van de mistlampen en koplampen.Achter komen rode blinkers van de Turbo.
Volgende maand wil ik de auto APK laten keuren en de voornaamste technische reparaties, die Erwin heeft opgesomd laten uitvoeren.
Ben nog niet helemaal uit waar, maar Schmidt Oss is wel het dichtste bij en staat goed bekend, al zijn er genoeg forummers die bij Erwin zitten en die ook uit het zuiden des landes komen.
Zo nu hou ik ermee op en ga ik verder genieten van nmijn Porsche (iedere morgen kijk ik eerst in de garage om de Porsche te bewonderen: wat een beauty.Foto's hebben jullie kunnen zien).
Zal aan mijn vrouw vragen om zsm de avatar aan te passen en een mooie foto te plaatsen, aangezien ik zelf geen wizkid ben.
Nogmaals mijn dank aan BerendB voor zijn bijdrage (mooie foto's en goed verslag) en Erwin voor zijn uitgebreide, 2 uur durende, keuring.
Wellicht tot op een forummeeting.
Groetjes Free bee