Auteur |
Bericht |
Roi
niet meer....
|
Zekers ......een zwaardere dus tragere auto
Roi
_________________________________________ Alles is relatief....maar o wat had ik mijn Porsche lief.
|
31 jan 2006 12:22 |
|
|
Double G
911 carrera 3.2 '86Kapelle
|
Ik had het over een slang, geen loden pijp
_________________________________________ NPC 0577
|
31 jan 2006 12:26 |
|
|
morgoth924
924 2.0i '80
|
Verhaal van Roi over LMM klopt, vaak (zeker niet altijd) zit er toch nog een temperatuursensor bij, onder andere om kleine correcties uit te voeren en je LMM te calibreren, die wordt namelijk vuil (brandt zichzelf wel regelmatig schoon). Op deze manier kan ie na een schoonbrandactie (vaak gebeurt dit bij het stilleggen van de motor) weer juist ingesteld worden. Da's niet superkritisch, maar met de huidige emissienormen wel zo handig.
Proeven met bladblazers en dergelijke nooit zelf uitgevoerd, maar dat ga ik binnenkort eens proberen, ben benieuwd!
_________________________________________ Wees vriendelijk tegen domme mensen
|
31 jan 2006 13:08 |
|
|
anton964
997.2 4s pdktholen
|
weten we nog steeds niet waar die bocht voor is.
anton964
|
02 feb 2006 23:53 |
|
|
cabrio '87
carrera 3.2 cabrioKapellen
|
er zijn warme en nog warmere plekken in je moter compartiment (logisch),men probeerd de intake te plaatsen waar hij het minst warme lucht trekt.
Ik persoonlijk heb mijn lucht intake (van een LB1 met coon) met een (uit een turbo) bocht onder de gril geplaatst.
Ik heb bijna direct buiten lucht en ik vind (weet zeker) dat dit mijn motor meer adem geeft.
sneller voelbare pk's .
_________________________________________ eveneens POCA member
|
03 feb 2006 17:09 |
|
|
924carreragt
911 SC(VERKOCHT); 924 turbo; 944 turbo 220pk(verkocht); 944 turbo S silver rose!!! (helaas verkocht...)Stekene; België
|
Bochtje=demping aanzuig"lawaai"
|
05 feb 2006 2:46 |
|
|
cabrio '87
carrera 3.2 cabrioKapellen
|
daar ben ik niet van overtuigt, trouwens ik heb een fantastisch uitlaat "sound" !
_________________________________________ eveneens POCA member
|
05 feb 2006 15:36 |
|
|
morgoth924
924 2.0i '80
|
Bochtje zal inlaatgeluid wel dempen, maar dient vooral om op koelere en propere plaats lucht te pakken, zo ver mogelijk van een vuile, warme motor. Je uitlaatsound heeft overigens weinig te maken met het eventueel gedempte inlaatgeluid hoor.
_________________________________________ Wees vriendelijk tegen domme mensen
|
05 feb 2006 15:58 |
|
|
cabrio '87
carrera 3.2 cabrioKapellen
|
Alleen de luchtfilter veranderen zal niet zoveel uitmaken ,volgens mij.
Meer pk's bekom je met (steeds maar volgens mijn mening) meer benzine/lucht toevoer en de mogelijkheid dit alles te verwerken.
Trouwens weet ik niet zozeer of er VEEL meer pk's geproduceerd worden,maar ze worden wel sneller geleverd.
En dan waarschijnlijk nog naargelang het type porsche, ik weet uit ondervinding dat mijn '87 3.2 (dus G 50) nu bij lager toeren meer pk's geeft.
duidelijk voelbaar!
LB 1 -open coon-chip - 964 nokkenas-SSI uitlaat en zeer goed afgesteld
_________________________________________ eveneens POCA member
|
05 feb 2006 20:39 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Naar alle waarschijnlijkheid niet. En als het al iets scheelt (ten goed OF ten kwade), dan is het iig niet merkbaar.
|
05 feb 2006 21:45 |
|
|
Nicolò
3.2 Carrera '87er J-serie
|
De motor gaat wel een astmatisch geluid maken, en als je daarvan houdt, is dat erg mooi!
_________________________________________ Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!
|
05 feb 2006 22:44 |
|
|
Harm
964 C4's-Gravenhage
|
Het resultaat mag er zijn, wat een diepe roffel, K&N + cup uitlaat, ze horen dat ik er aan kom.
|
10 feb 2006 14:04 |
|
|
morgoth924
924 2.0i '80
|
Alleen looks & Sound, da's toch iedereen z'n vrije keuze...
_________________________________________ Wees vriendelijk tegen domme mensen
|
10 feb 2006 21:02 |
|
|
Harm
964 C4's-Gravenhage
|
that's all
|
10 feb 2006 22:25 |
|
|
horn
PF #57
|
Schijnt 2-3 pk te zijn. Ga je niet merken.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
11 feb 2006 7:13 |
|
|
Harley
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxsterex RS4
|
Sluit ik me geheel bij aan. Loud pipes save lives
_________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
|
11 feb 2006 21:34 |
|
|
porsche1973s
Porsche 930- Targa '70
|
temp
Jongens stop met discussiëren, stop er gewoon een digitale temp. meter in en ga touren, is toch veel makkelijker dan al die ingewikkelde formules..... Weet je direkt op welke temp. de lucht is die de moter inademt...het leven kan toch simpel zijn
|
06 nov 2007 22:13 |
|
|
horn
PF #57
|
je had gezien dat dit topic al meer dan anderhalf jaar in een diepe diepe winterslaap gedompeld was hè?
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
06 nov 2007 22:38 |
|
|
Meneer aard
924 `77Wijchen
|
Open luchtfilters zijn voor sjonnies die veel geluid uit hun 1.6je willen halen (als je ze af en toe hoort langs trekken..maloten).
Wil je een alternatief, zou ik zeggen neem een inleg filter van K&N, is gewoon standaard formaat maar wel onderhouds vriendelijk. Pk`s voel je toch niet en je krijgt er ook niks voor terug. Het kan best zijn dat een papieren filter meer lucht tegenhoud, knoop er dan een panty om die meer doorlaat.
En er valt niks verders te ontbranden want je lucht wordt er niet kouder door. Hoe kouder de lucht hoe meer moleculen, waar je weer brandstof kan toevoegen. Ga dan voor geblazen + een leuke ic`tje. Daar heb je meer aan.
|
06 nov 2007 23:04 |
|
|
MetalGreen911SC
911 3.0 SC & 911 2.4E Targa &
Boxster 3.2S
|
Idd diepe winterslaap, maar wel leuk. Nieuw leven "inblazen "
Hier de video genoemd in van de posts met de bladblazer (en NO2)
http://videos.streetfire.net/video/ab544e3b-5dff-416d-9cfd-a1ad23ca9564.htm
_________________________________________ 8600cc & 18 cylinders
|
06 nov 2007 23:05 |
|
|
Walter964
964 C2C->997 C2C->997.2 GT3Empel
|
Ben heel content met mijn kn-filter en cuprohr.
Mijn P lijkt sneller en dat is toch al heel wat.
grt
w
_________________________________________ Een dag niet vol gas gegeven is een dag niet geleefd
|
07 nov 2007 0:23 |
|
|
cabrio '87
carrera 3.2 cabrioKapellen
|
ik zal er hier nog even wat olie op het vuur gooien ( lol )
en een antwoord geven aan Renntech ,
met alles wat ik veranderd heb (voordien al beschreven )
getest door "Kempower" 262 PK (231 origineel) en 300 koppel (274 ? origineel)
na chip van "Kempower" 277 PK en 320 koppel,
ZEEEEER goed voelbaar hoor !
heb trouwens ook al 80 KG laten verdwijnen
_________________________________________ eveneens POCA member
|
07 nov 2007 9:36 |
|
|
Henk
PF # 136
|
Wie bestuurt de auto nu dan...?
_________________________________________ "Just be yourself, there are plenty of others"
|
07 nov 2007 10:15 |
|
|
Wimpie77
|
Ha ha!!!
_________________________________________ * * *
|
07 nov 2007 11:05 |
|
|
cabrio '87
carrera 3.2 cabrioKapellen
|
euh...euh..!
NU.... niemand zeker..?
want ik ben hier aan't tijdverliezen.
_________________________________________ eveneens POCA member
|
07 nov 2007 16:08 |
|
|