Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 17:01

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 277 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 12  Volgende
Restauratie Triumph Stag '73 
Auteur Bericht
Bericht 
BJ964 schreef:
Keep up the good work! :D Hoe gaat het verder met de gezondheid?

Nieuwe mdeicijnen gekregen en die slaan goed aan, dus kan nu werken zonder altijd maar pijn te hebben.

Harry 911 schreef:
Is het hetzelfde principe als dat ding waar die twee duitsers altijd mee op de oldtimerbeurzen staan?!

Je bedoeld die dingen die ze op de wielen zetten en met een boormachine bedienen.

Dan nee, die niet.

Hebben een triangel gemaakt met daaronder 2 wielen en in hoogte verstelbaar ophangsysteem, daar tussen heb ik een buis die ik kan verstellen in een lengte van 3.74 mtr tot 5 mtr, de auto zelf hangt aan de bumperbevestiging, dus kan deze op verschillende hoogtes zetten en volledig rond draaien, zal volgende keer er een duidelijke foto van plaatsen. Handig voor mijn zoon als hij straks aan de carosserie begint, kan hij hem gewoon op hoogte zetten voor het schuren.

06 okt 2007 19:47
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
cabrio wim schreef:
Hebben een triangel gemaakt met daaronder 2 wielen en in hoogte verstelbaar ophangsysteem, daar tussen heb ik een buis die ik kan verstellen in een lengte van 3.74 mtr tot 5 mtr, de auto zelf hangt aan de bumperbevestiging, dus kan deze op verschillende hoogtes zetten en volledig rond draaien.

Zoiets :?: :arrow:

AfbeeldingAfbeelding

:wink:

06 okt 2007 20:06
Profiel WWW Facebook 
Bericht 
Inderdaad Olaf dat is hem, enige verschil met onze is dat wij hem nog in hoogte kunnen verstellen.
Badankt voor plaatsen foto's, weer minder werk voor mij. :wink:

06 okt 2007 20:10
PorscheForum Rakker
964 C2 1991
Bericht 
Aha, ik begrijp het. Lijkt me een prima oplossing. Ik ben aan't rond kijken of er niet een of ander eenvoudig systeem is wat ik mijn garagebox kan plaatsen, vandaar. Ik zoek iets waarbij de auto iets verder van de grond afkomt dan wanneer je hem op oprijplaten zet.

Ik zat inderdaad aan dat ding met die boormachine te denken. Het viel me op dat die twee Duitsers zo'n hele beursdag een Opel Astra op-en-neer lieten gaan met die boormachine (en ze keken er niet erg vrolijk bij)

06 okt 2007 23:33
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Harry 911 schreef:
Ik zoek iets waarbij de auto iets verder van de grond afkomt dan wanneer je hem op oprijplaten zet.

'n poetsbrug mss :?: ... komt'ie ongeveer 'n halve meter omhoog :idea: en hangen de wielen vrij ...

Met dat ding wat jij bedoelt worden aan 1 kant de wielen gedemonteerd om die "brug" aan vast te maken :?

07 okt 2007 1:02
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
964 C4 - 931 - 911 32 Targa G50 - Alpina B3 Cabrio -
Antwerpen
Bericht 
Knap project Wim!

07 okt 2007 11:14
Profiel
Bericht 
Hebben dus gisteren even doorgetrokken en hier het resultaat.

Afbeelding Afbeelding

Dit waren de drie slechte plekjes in de bodem, deze werden verwijdert en opnieuw stukjes ingelast en daarna vertint.

Afbeelding Afbeelding

Zijn nu zo ver dat bodem (2/3 deel) voor de eerste keer in loodmenie staat, dus kan komende week geschuurd worden om een tweede laag aan te brengen.
De twee plekjes zijn al gedaan en plekje voor bleek erger dan verwacht, dus zijn we nu een plaat met bodemprofiel aan het maken en hopen dit deze week ook te kunnen inlassen dat de gehel bodem eind van de week klaar is.

07 okt 2007 11:39
PorscheForum Super Junkie
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Keep up the good work, Wim. :wink:

07 okt 2007 11:41
Profiel WWW
Nissan 370Z roadster Ex-BWM Z4 3.0 Ex-350Z 313pk grijs Ex-350z in 't zwart (kort) Ex-944, 1984 Ex-968 targa ex-944 S2 Cabrio
Krimpen aan den IJssel
Bericht 
Wim, Fijn dat je wqeer bezig bent met de Stag! Ziet er nog steeds veelbelovend uit!

Succes Martijn

08 okt 2007 11:40
Profiel
Bericht 
Gisteren laatste slechte stukje verwijdert, en een nieuw gemaakt. Dit er met puntlasjes ingezet om het zo origineel mogelijk te houden.
Stukje teveel materiaal vandaag nog met dremel wegslijpen zodat onderkant van bodem aanzet weer mooi gelijk loopt, en als laatste strak zetten met tin.
Kunnen de bodem dan helemaal afwerken .

Afbeelding

10 okt 2007 8:50
Bericht 
Gisteren even mijn gedachten op iets anders gezet en aan de Stag gewerkt.
Heb het nieuwe stuk eerst op zijn plaats gezet met een paar lasje, en daarna met de plaatsnijder om maat gemaakt, valt er dan mooi tussen en houd dan 1mm over als tussenruimte voor de lasjes te plaatsen en kan zo de plaat niet gaan uitzetten en vervorming even.
Vandaag verder aflassen en slijpen, zodat onze zoon vanavond met de tin aan de gang kan.

Afbeelding Afbeelding

07 nov 2007 9:15
Amsterdam
Bericht 
:thumleft: Mensen als jij verdienen een eigen TV-show.
knap werk hoor.

07 nov 2007 9:20
Profiel
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Ziet er weer goed uit, Wim.

07 nov 2007 17:04
Profiel WWW
Bericht 
Na dat ik klaar was met het inzetstuk af te lassen is onze zoon begonnen met vertinnen.
Eerst heeft hij er hechtmiddel opgedaan, hierna worden dotjes tin op de plaats van bestemming aangebracht, waarna met hitte de tin verdeeld word over de te behandelen plek. Daarna met tinrasp erover tot het weer een vlak gedaalte is. De lasnaden van het inzetstuk worden ook op deze manier gedaan, voordeel is dat dan alle kleine oneffenheden en lasputjes gevuld worden, kan er later niks mis gaan.
Als laatste gaat er na alle voorbewerkingen dan spuitplamuur over, en komt er zo geen plamuur aan te pas.

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

09 nov 2007 17:00
PorscheForum Rakker
911 2.2E targa
Goirle, NB
Bericht 
mooi werk :thumleft:

09 nov 2007 17:04
Profiel Facebook 
Nissan 370Z roadster Ex-BWM Z4 3.0 Ex-350Z 313pk grijs Ex-350z in 't zwart (kort) Ex-944, 1984 Ex-968 targa ex-944 S2 Cabrio
Krimpen aan den IJssel
Bericht 
Lijkt voor mij (de leek) op vakwerk. Ziet er goed uit Wim. Blijf deze topic met veel interesse lezen!

09 nov 2007 17:51
Profiel
Bericht 
Gisteren naar bekleder geweest en achterbank en deurpanelen opgehaald, hij had alleen nog een probleempje, kon geen foam vinden voor de voorstoelen, had gebelt naar England en Duitsland, maar was volgens hem niet meer te leveren, Heb dan even met mijn leverancier gebelt in België, en die had ze op voorraad, dus ik even vlug naar Genk.
Kan het begrijpen dat Ronald (vriend van ons) nog niet de juiste adressen heeft, is dit jaar pas voor zijn eigen begonnen.
Stoelen worden ook volledig in het leer, ook achter en zijkanten.
Hier alvast een paar foto's van achterbank en deurpanelen, is werkelijk perfect gedaan, zijn er zeer blij mee. Als de stoelen ook zo worden.

Afbeelding Afbeelding

Dit moet je dan al een klein beetje fantaseren met een zwart/blauwe kleur van de auto.
De wollen stof onder aan het deurpaneel is de kleur van het tapijtenset.

17 nov 2007 12:57
PorscheForum Junkie
911 3.2 cabrio
Haarlem PF # 2694
Bericht 
Wim, is dat de achterbank van de Stag of van een Bayliner? :wink:

Sorry, heb het niet zo op wit leer.

17 nov 2007 21:22
Profiel
Bericht 
@ Bert, is niet wit, maar beige. Ik denk dat het op de foto door de flits wat heller is geworden als wat het in werkelijkheid is.
De stof onder aan de deur is cognackleur, is hier ook lichter op de foto, en dat is de kleur van het tapijtenset.

En wat in godsnaam is een Bayliner, :? ken ik echt niet.

18 nov 2007 10:41
Amsterdam
Bericht 
Bayliner is de "CIVIC" onde de speedbootjes..... 8) :wink:

18 nov 2007 10:53
Profiel
PorscheForum Junkie
911 3.2 cabrio
Haarlem PF # 2694
Bericht 
:lol: Ik had het niet mooier kunnen verwoorden Leo!

@Wim, dan is het ws Biscuit? Dat lijkt me al wat klassieker Engels :wink:

18 nov 2007 22:24
Profiel
Bericht 
Inderdaad die van Verkade :lol:

19 nov 2007 10:16
PorscheForum Junkie
911 3.2 cabrio
Haarlem PF # 2694
Bericht 
Dat zijn de lekkerste toch? :D

19 nov 2007 14:26
Profiel
Bericht 
Afbeelding Afbeelding

Hier de laatste foto' van het spatbord, onze zoon is klaar met het vertinnen en gaat het vandaag nog in de primer zetten.
Kan ik van volgende week de bodem en wielkasten verder doen, en alles in de chassislak gaan zetten.
Project zal nu iets vlotter gaan, na de laatste tegenslagen. :D

01 dec 2007 16:19
Bericht 
Even een nieuwe up-date.
We zijn nu zover dat de en onderdelen allemaal in de chassislak staan, en deze nu klaar liggen voor montage onder de auto.
Timo is bezig de laatste puntjes aan de koets te doen zoals afhangen deuren, motor en kofferklep, zodat deze straks als ze gespoten zijn er zonder problemen mooi inpassen.
Als dit gedaan is gaat auto terug op brug voor ophanging voor en achter te monteren.
Foto's van dat moment zal ik dan plaatsen, zien jullie gelijk dat we goed vooruit gegaan zijn.
Motor is ook klaar, hebben we tussen de verloren uurtjes gedaan, en ligt spic en span klaar voor inbouw.
Zal hier onder nog een paar foto's van plaatsen.

Laatst bijgewerkt door cabrio wim op 19 jan 2008 12:54, in totaal 1 keer bewerkt.

16 jan 2008 12:07
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 277 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 12  Volgende