Auteur |
Bericht |
horn
PF #57
|
nachtstand op binnenspiegel?
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
12 nov 2007 23:32 |
|
|
Lydia
|
Helpt weinig als iemand voortdurend met groot licht seint en van links (buitenspiegel) naar rechts (andere buitenspiegel) rijdt.
Het enige voordeel van het zo dicht op m'n bumper rijden was, dat ik effe die verblindende lampen niet meer zag ...
|
12 nov 2007 23:40 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Tamelijk schofterig rijgedrag. Heb je z'n kenteken?
|
12 nov 2007 23:42 |
|
|
horn
PF #57
|
had ik allang hard op de rem gestaan. en daarna nog een keer.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
12 nov 2007 23:44 |
|
|
drknauf
___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ
ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
|
dat zou wel heel knap zijn als je z,n kenteken hebt als die achter je rijd en je verblind
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
12 nov 2007 23:44 |
|
|
Lydia
|
Nee, heb ik helaas niet gezien. Had er deze keer niets mee te maken dat ik als vrouw in de Porsche zat. Hij heeft me van achter niet kunnen zien (niemand kan me trouwens vanachter zien in die stoel ). Gewoon een kwestie van P nijd, zo van rijden dan met dat kreng!
Maar ik kan het wel beamen, zo gauw als 'mannen' (sorry) zien dat je als vrouw in een P rijdt, gaan ze je uitdagen. Zo van: je kunt er wel in zitten, maar je kunt vast niet rijden. Daar maak ik me niet meer zo druk om. Ben ik inmiddels te oud (lees: verantwoordingsbewust) voor
|
12 nov 2007 23:47 |
|
|
rse
porsche 944S2
|
Tis zijn keuze om lomp en dom te rijden, niet die van Lydia.
Je kan nooit verantwoordelijkheid nemen voor andermans domme acties, alleen hopen dat je niet in de buurt bent als ze ze maken !!
_________________________________________ Indisch rode 944S2, 1991
http://home.tiscali.nl/porsche944s2
|
12 nov 2007 23:49 |
|
|
Lydia
|
@ Harald: natuurlijk gaat het wel eventjes door mijn hoofd om te remmen, maar wat als hij tegen je aan rijdt met 90 km per uur (want dat reed ik)?
Maak je een 360 op een 2 baans-80km-weg ... Dat is mij té gevaarlijk. Ik heb er voor gekozen om m'n verstand te gebruiken en me niet door m'n macho-gevoel te laten leiden.
|
12 nov 2007 23:50 |
|
|
horn
PF #57
|
dat zeg ik: wél het gas erop houden. remmen zodat de remlichten aangaan en gewoon doorrijden.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
12 nov 2007 23:56 |
|
|
Lydia
|
Tja, had ook gekund. Ik heb maar gedaan waar ik het sterkst in ben: gas geven in de bochten. Meneer Petje kan alleen snel als de weg recht is!
|
13 nov 2007 0:00 |
|
|
Justin
Porsche 964 C4
|
hulde @dreamer:
GSI hahah
oplossing 1: koop een supersprintuitlaatsysteem, geef twee keer vol gas, en die jongen naast je in zijn R32, GTI, GSI poept op zijn namaak recaro sportstoel. En maak eventueel dat gebaar even wat die vent maakt in 2fast2Furious(die vent in die American Muscle car) voor degene die deze uiterst kwalitative film hebben gezien.
optie 1 (90% kans): Hij geeft het op een gaat maar eens flink aan zijn plasticeke deurhandels friemelen die eruit vallen voordat hij uberhaupt de auto uit moet.
optie 2(10 kans): de man in zijn GSI komt met een mes/knuppel(zullen deze mensen relatief toch vaker bij zich hebben dan een Pr-ijder) uit de auto zitten--> wordt het alsnog een sprintwedstrijd omdat je dan tenminste echt racet(kan je hem eens flink doortrekken en wedden dat je nu wel goed schakelt)
maar goed dan verlaag je je uiteraard wel, de echte oplossing:
oplossing 2:
Met zijn allen de 25e(van november ja) naar Erwin(Renntech, Steenwijk), met zijn alle de technische P cursus doen en hem aanmoedigen om ook alles van de motor inclusief tunen te bespreken/toe te gaan passen. Staan wij er na de winter ook met een paar pk'tjes extra.
maar eiegenlijk ik zal er vooral niet mee zitten(ben je jaloers op die kerels in die GSI?)
Laatst bijgewerkt door Justin op 13 nov 2007 0:13, in totaal 1 keer bewerkt.
|
13 nov 2007 0:12 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
Nee, zeker geen goed gevoel, maar ook geen schuldcomplex (zijn eigen rechtervoet!)
Als je zo verblind bent door een petje, hoe weet je dan zeker dat het niet mevrouw Petje was?
_________________________________________ Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
|
13 nov 2007 0:12 |
|
|
Tom80
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0
nu: fiets, ovUtrecht
|
Ach kom, de heer in het verkeer is toch vaak een dame?
_________________________________________ Ex-eigenaar van een 'doorleefde' 924 uit 1980 en een paar Audi's, nu alleen nog maar schaalmodellen...
|
13 nov 2007 0:15 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
gewoon de vinger geven, die eikels
|
13 nov 2007 0:23 |
|
|
GhostRider
ex. '77 911S US Targa
_ex. '07 Cayenne 957_
ex. ’07 997.1 C2S X51
____'96 993 C4S____
_’12 991.1 C2S X51_
_’10 LP560-4 Spyder_Nederland
|
Voor sprintjes pak ik de Alfa wel.....
Heb al menig VR6 rijder aan het huilen gemaakt .
Dan denken ze weer een JTD naast zich te hebben. LOL
De Porsche is bij mij voor de fun, de Alfa voor de sport (en dagelijks vervoer ).
_________________________________________ IF IT ROLLS, THEN RACE IT!
|
13 nov 2007 1:40 |
|
|
craze
ex-911 3.2 '86, ex-TT quattro 260pk, nu saab 9-5 aero 250pk
|
....zij willen het , wij hebben het ....
gewoon laten gaan die gasten, bij stoplicht juist overdreven rustig wegrijden terwijl zij ervan door gaan, priceless
anders idd ff remlicht aantikken als je al voor ze rijd, werkt 9 v.d. 10 keer.
voor de rest, laat gaan laat gaan...
_________________________________________ 911 redenen om de 3.2 te pakken!
www.thefloorfactory.nl
|
13 nov 2007 12:46 |
|
|
JorgoIJ
'93 964 C2 Cabrio
|
Nou nou wat een reacties zeg! Blijkbaar houdt het toch veel mensen bezig!
Inderdaad is het niet de bedoeling dat ik mij laat verleiden bij IEDERE man met pet; maar soms wil je gewoon even knallen. (Zoals sommigen van jullie dat graag in Duitsland doen). Wat is er dan leuker om je snelheid af te meten aan een andere auto?
Ik ben het met een van de bijdragen eens dat je niet moet stunten met het gezin erbij. Iemand anders zei dat ik nog niet zo goed kon rijden. Klopt helemaal! Dit is de eerste 'snelle' auto en de controle moet inderdaad nog komen!
De bochten zoals Lydia die neemt zijn aan mij nog niet besteed!
Nu we het daar toch over hebben: waar zou ik mijn skills wat kunnen bijscherpen. Uiteraard de Porsche Zandvoortdays en de NPC slalom maar ik vraag mij af of er nog meer 'vaardigheids'trainingen worden gegeven (m.n. slaloms) Kan iemand dit eens posten?
|
13 nov 2007 12:49 |
|
|
HV
3.2 cabrio 1987 marineblauwNijmegen
|
Grappige discussie. Ben zelf nog Porsche zoekend (hopelijk niet lang meer!) en kan het dus vanuit de petjeshoek benaderen (dan met een V70 i.p.v. GSI en gleufhoed i.p.v. pet).
Heb inderdaad al diverse Porsche's uitgedaagd en soms gewonnen, m.n. in veel bochtenwerk (erg vermoeiend in de Porsche vermoed ik). Ook, uiteraard, er regelmatig finaal uitgereden, laats nog bij Bremen door een zwarte 997 (mooie kont hoor). De scoringscans is overigens beduidend hoger bij bijv. Maserati's, wiens berijders het over het algemeen al snel voor gezien houden.
Laat mij helaas nog altijd te makkelijk verleiden, al wordt het met de jaren langzaamaan wat minder. Vervelendst is dan inderdaad om eruit te worden gereden door auto's van een IMO wat minder allooi (Seat Leon Cupra of Golf VR6 bijvoorbeeld). Naarmate het aantal en volume aan spoilers, oorlogskleuren en in het bijzonder aantal petten op voorstoelen en achterbank toeneemt, houd ik mij steeds meer gedeisd; het moet natuurlijk wel leuk blijven .
|
13 nov 2007 13:27 |
|
|
Rick
Haaglanden
|
Heb je een V70 R dan? Anders lijkt het me erg onwaarschijnlijk dat je welke Porsche dan ook in je kont kunt laten kijken.
|
13 nov 2007 15:32 |
|
|
michael
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replikaReuver
|
Turbo kopen, probleem opgelost.
_________________________________________ 911 turbo, the boosted beast.
mhaschreurs.hyves.nl
|
13 nov 2007 15:38 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Zeg ik 'n keertje gedag, is het ook niet goed
Inderdaad ...
|
13 nov 2007 16:13 |
|
|
michael
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replikaReuver
|
Yeah, kan ik weer met de smart gaan sprinten .
_________________________________________ 911 turbo, the boosted beast.
mhaschreurs.hyves.nl
|
13 nov 2007 16:23 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
|
13 nov 2007 16:35 |
|
|
dynamic
993tt, 993 cabrio
TOTMBO:964
|
Zielig die bewijs figuren. Zelfs met de Jaguar hebben we er las van, vooral als mijn vriendin achter het stuur zit, vaak gefrustreerde mannetjes die wel willen maar niet kunnen.
Wel oppassen voor die VW R32's, rijdt de politie ook vaak mee.
enne 1: mijn onderschrift zegt genoeg dacht ik............
enne 2: als zo'n mannetje zich dood rijdt is dat zijn eigen schuld, jippie voor zijn familie, maar Lydia hoeft zich daar niet voor te verantwoorden.
_________________________________________ http://www.dstt.fr
|
13 nov 2007 17:05 |
|
|
Lydia
|
@ Rob: menéér Petje stond even later naast me bij de verkeerslichten. Toch even naar binnen loeren wat voor "gek" er nu maar 90 km per uur rijdt in de regen op een stikdonkere 80-km-weg
@ Wolf, ik ben niet zo van een vinger. Past ook niet bij een dame, hè?
@ Olaf, ik hád het kunnen weten. Er is er maar één zo gek ...
@ Harald: dat rem-aantikken met het gas erop ... is een goed idee, maar plotsklaps opdoemende remlichten wekt alleen maar agressie op. En als zo iemand bij de verkeerslichten naast je stil komt te staan, géén idee hoe hij dan reageert en wat er dan gebeurt!
Het blijf gewoon een vervelende situatie. Het beste er van maken en het dan uit je kop zetten. Effe raampje open, lekker genieten van de frisse zeelucht en het Boxter geluid. Wie doet je wat???
|
13 nov 2007 18:53 |
|
|