Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 6:52

Antwoord op onderwerp  [ 74 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Voorkomen in België wegens snelheidsovertreding 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
997.2 4s pdk
tholen
Bericht 
is er na zoeen lange tijd niet zoiets als verjaren?

anton964

21 okt 2007 0:51
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
kan ik me zomaar voorstellen. Ging dus iets van anderhalf jaar overheen na de overtreding. Maar ik was zo geschrokken dat ik dat allemaal niet onderzocht hebt en alleen als doel had van die voorwaardelijke gevangenisstraf af te komen. achteraf had ik er graag 150 gulden voor over en zal ik sindsdien niet meer zo nonchalant met dergelijke info omgaan...

21 okt 2007 7:26
Profiel
PorscheForum Rakker
964 TL Limited Edition
Bericht 
En vast een paar jaar minder te leven...... Maar goed die laatste paar van je leven zijn toch niet zo belangrijk meer .. :P

21 okt 2007 20:43
Profiel ICQ 
PorscheForum Rakker
Boxster 2.7 2006
Bericht 
Je hebt in België altijd recht op rechtspraak in je eigen taal. Het is weinig waarschijnlijk dat de rechter in Dinant Nederlands spreekt. In dat geval zijn er twee mogelijkheden :
- er is een tolk aanwezig
- de zaak wordt overgeheveld naar een rechtbank in Vlaanderen.
Ik denk dat je dit moet aanvragen voor je voor de rechtbank moet verschijnen.
Het lijkt mij niet onwaarschijnlijk dat, bij niet verschijnen, de rechter de hoogste boete uitspreekt.

28 okt 2007 13:49
Profiel
PorscheForum Junkie
Porsche 964 C4
Bericht 
Een tip wellicht,

Een kennis van mij(lee svader maar dan ben ik zo'n broekie hier) heeft ooit 160 gereden waar hij 80 mocht(wel op een motor) in Belgie(is helaas zelf wel belg). En moest toen ook voorkomen, echter doordat zij de datum waarop hij geflitst was verkeerd hadden (stond ook inbrief) is hij uiteindelijk zonder 1 kleerscheur weggekomen. Ik zou die franse brieven dus op zijn minst eerst even laten vertalen om voor de zekerhied even te checken of alles wel correct is(misschien ook foto'yje opvragen??). Wie weet, zou echt niet de eerste keer zijn in belgie dat je eronderuit komt doordat zij een vormfout maken.

Sterkte

28 okt 2007 18:52
Profiel
PorscheForum Rakker
911 3.2 Carrera 1989 997 Carrera S 2004
Amsterdam
Bericht 
Heb de beslissing genomen om toch maar naar Dinant af te reizen.

Zonde van de 600 km onvrijwillige kilometers en zonde van m'n dag.
Maar met een etentje in Brussel op de terugweg en het gezelschap van mijn vriendin probeer ik het maar als een uitje te zien. Zal wel een duur uitje worden..maar goed.

Ik zal vanavond de ontknoping posten.

13 nov 2007 10:04
Profiel
Bericht 
Sterkte vandaag!

Ik hoop dat het eten toch nog lekker smaakt!

13 nov 2007 10:19
Profiel
PorscheForum Rakker
Amsterdam
Bericht 
Thanks! :)

13 nov 2007 10:21
Profiel
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht 
Geert schreef:
Heb de beslissing genomen om toch maar naar Dinant af te reizen.

Denk je aan je snelheid! :idea: :mrgreen: :wink:

Suc6 en eet smakelijk! 8)

13 nov 2007 10:44
Profiel WWW
964.c4
assendelft
Bericht 
succes en je gaat toch niet eten bij comme chez soi, want dat kost een aardige duit.

robert

13 nov 2007 10:57
Profiel WWW Facebook 
PF #911
België
Bericht 
rob964.c4 schreef:
succes en je gaat toch niet eten bij comme chez soi, want dat kost een aardige duit.
robert

Wij hebben ook nog steeds frietkoten hé :lol: :wink:

13 nov 2007 11:50
Profiel WWW
964.c4
assendelft
Bericht 
ik weet niet of zijn vriendin daar mee tevreden is, :wink: :twisted:

robert

13 nov 2007 12:04
Profiel WWW Facebook 
Bericht 
Wel zijn portomonee... :D
Die krijgt het al zwaar zat! :wink:

13 nov 2007 12:21
Profiel
Nissan 370Z roadster Ex-BWM Z4 3.0 Ex-350Z 313pk grijs Ex-350z in 't zwart (kort) Ex-944, 1984 Ex-968 targa ex-944 S2 Cabrio
Krimpen aan den IJssel
Bericht 
Hopelijk kom je er alsnog af zoals Horn.

Heb nog enkele parkeerboetes openstaan, moet ik mij nu naar 2 jaar hierover ook nog zorgen gaan maken.......(In Wevelgem, bedragen zijn wel heel laag)

13 nov 2007 12:38
Profiel
PorscheForum Rakker
997S
Belgische kust
Bericht 
Jammer (voor Geert) dat ik dit topic nu pas zie, ik had wel iets kunnen regelen.

Maar los daarvan is het zeker niet slecht om zelf naar ginder te gaan (en hopen dat er een tolk is, zoniet wordt de zaak uitgesteld en ben je voor niets tot daar gereden) en aan de rechter je relaas te doen, ingewikkeld is een snelheidsovertreding namelijk niet...

13 nov 2007 17:55
Profiel
PorscheForum Rakker
993S Vesuvio; 964 RS replica; 964 Turbo 3.6; 964 Alex 1224; project 1965 301xxx; project 1965 300xxx
Bericht 
Geert schreef:
Zal wel een duur uitje worden..maar goed.

Ik zal vanavond de ontknoping posten.

Geert, verstandige keuze gewoon te gaan lijkt me. En? :?
Ik hoop dat ze wel een vlammende salami (bekende belgische lekkernij, speciaal door agenten opgediend) bij je uitje gevoegd hebben. Hapt lekker weg bij de Dinantse Leffe triple, dat was wellicht een troost. :roll:

14 nov 2007 0:32
Profiel
PorscheForum Junkie
Freelance Copywriter - ex-911 2.2S 1969 - PF #369
amsterdam
Bericht 
ps schreef:
...bij de Dinantse Leffe triple, dat was wellicht een troost. :roll:

...krijgt-ie weer een boete...

hoe ging het daar?

14 nov 2007 1:05
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Amsterdam
Bericht 
Zo. Net terug.
Om een lang verhaal kort te maken: €20 (...) boete en 15 dagen rijontzegging in België.

En om een kort verhaal lang te maken; wat een vertoning zeg. Ik had me voorbereid op een wat serieuzere rechtzaak. Dit was gewoon nummertjes trekken. Met ze allen in een zaal en wachten tot je naam werd opgenoemd. Gelukkig was ik als eerste. Drie in zwart gestoken streng kijkende mevrouwen en mijnheren. In het Frans natuurlijk. En drie woordjes Nederlands. Nu spreek ik wel iets Frans maar dat vertikte ik. Je hebt nl recht om berecht te worden in een taal die je verstaat. En dan kunnen ze ineens toch best wat Nederlands. Waarschijnlijk een principekwestie dat ze dat niet spreken. Of niet willen spreken.
Waarom ik dan zo hard had gereden. Tja, einde vakantie he monsieur de rechtert. Amai, dus ons land is enkel goed genoeg om hard doorheen te scheuren! Dat was een verkeerde opmerking blijkbaar :D Nadat ik meermalen duidelijk had gemaakt dat dit hele verhaal mij een volle dag misgelopen inkomsten had gekost en 600 km benzine konden ze daar toch wel begrip voor opbrengen. Het verliep allemaal vrij losjes en vrolijk. De man zat meerdere malen geintjes te maken en te lachen. Maar zodra ik daar in meeging gingen de gezichten weer allemaal op volle ernst. Dat was dus duidelijk niet de bedoeling.
Uiteindelijk werd er druk gebrabbeld in het Frans en schreef een van hen €20 op en werd mijn 'permit de conduire' (ofzo) voor 15 dagen ingetrokken. Voor België wel te verstaan.

Toch geloof ik het pas als ik het zwart op wit heb, want ik vind €20 wel erg mild. Maargoed..hopelijk heb ik het goed begrepen. De post zal het binnenkort moeten uitwijzen.

Etentje en Belgische biertjes in Brussel was meer dan de moeite waard (02.00 en net thuis...) dus een weggeooide dag is het gelukkig niet. Omgeving Dinant is ook een erg mooi gebied om te rijden! Heerlijke slingerweggetjes!

Zodra er nieuws is zal ik dat hier wederom posten.
Thanks voor alle tips in ieder geval!

14 nov 2007 2:53
Profiel
Westervoort
Bericht 
Blijkbaar dus goed vanaf gekomen...voorlopig gefeliciteerd... :wink:

14 nov 2007 8:18
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
Sjezus, wat een hoop geld (de benzine voor die 600 km)... en ik vond 150 gulden destijds al zo'n mazzel. 8) gefeliciteerd! Mocht je nog wel terugrijden in Belgie gisterenavond?

14 nov 2007 8:22
Profiel
PorscheForum Junkie
ex Midnight blue 928 GTS 1995
Heerenveen
Bericht 
Man wat een d(a)uw zeg !! Gelukkig een gezellig etentje gehad verder.
En je mocht in België toch niet rijden, vandaar die biertjes natuurlijk. :wink:

14 nov 2007 8:40
Profiel WWW
Amsterdam
Bericht 
Mazzelaar :wink:

Dinand is mooi. Was er in het voorjaar, wil er binnenkort weer een weekeindje heen.
Inderdaad, vooral de bergweggetjes zijn erg leuk.

14 nov 2007 9:06
Profiel
PorscheForum Rakker
Amsterdam
Bericht 
horn schreef:
Mocht je nog wel terugrijden in Belgie gisterenavond?

Nee, want éigenlijk had ik wel een Duveltje teveel op :oops: Neehoor, viel wel mee.

Ik mocht gewoon terug rijden van de rechter. Vond ik ook al opmerkelijk maar in de brief die ik nog moet aan krijgen staat wanneer die 15 dagen ingaan. Denk ik. Ze spraken zo weinig Nederlands, maar net genoeg om te zeggen dat ik wel gewoon naar huis mocht rijden. Zodra 'de brief' er is zal ik wel weer even de inhoud posten.

14 nov 2007 9:09
Profiel
Bericht 
Als dat waar is die 20 euro, kom je er inderdaad goed vanaf, en 15 dagen rijontzegging in België zijn zo voorbij.
Maar ik geef je gelijk met wat je schrijft, even wachten tot je het zwart op wit hebt.
Dit is dan toch misschien het voordeel dat je naar daar gereden bent, wie weet wat de uitkomst was als je niet gereden was om de zitting bij te wonen.

14 nov 2007 9:10
Moderator
PF #57
Bericht 
voorwaardelijke gevangenisstraf denkelijk... :evil:

14 nov 2007 9:16
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 74 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende