Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 21 mei 2025 0:50

Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
jaarlijks rijtaks in belgië ?? 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
ex 914, nu Ferrari 208 GTB
Haacht
Bericht jaarlijks rijtaks in belgië ??
ik denk er serieus aan om m'n 914 in te ruilen tegen een 928 s van 1982 (oldtimer dus...)
NU is de rijtakst voor wagens van minstens 25 jaar oud slechts 30 euro

maar een collega van mij vertelde mij dat hij gehoord had dat ze dit gingen afschaffen, en dat je dus de volle pot zou moeten betalen (voor een 4.7 l = veel taks ) indien je hem verzekerd voor dagelijks gebruik
is dit waar ??? of niet ???? (want als dit waar is.... ik heb echt niet veel goesting om veeeeel taks te betalen......(ik weet niet precies hoeveel je moet betalen voor een 4.7 l ) maar als dit niet waar is, dan is de kans groot dat ik binnenkort met een (rode) 928 s rondrij
(lekker zuinige wagen, 8 liter op 100 km :?: :?: :roll: )

14 nov 2007 4:15
Profiel
PorscheForum Rakker
Dr. Ir. werktuigbouw
86 944, 83 928S
Bericht 
8L / 100 km? :D Dat is wel HEEL optimistisch. De onze neemt 11L en dat is nog 10% zuiniger dan normaal (andere motormanagement).

14 nov 2007 10:17
Profiel Facebook  ICQ  Twitter 
PorscheForum Junkie
Haacht
Bericht 
ik ben een 1 voor de 8 vergeten te typen :roll: :roll: (18l/100 km dus...)

14 nov 2007 11:29
Profiel
PorscheForum Rakker
911 SC TARGA
België
Bericht 
Ik ben een 911 3.0 SC aan het restaureren. Hij zou voor de zomer klaar moeten zijn. Ik ben van plan hem in te schrijven voor dagelijks gebruik. dan betaal je inderdaad de volle pot aan taks. De verzekering valt dan weer wel mee. IK geloof dat ik rond de 145 euro zal moeten betalen.

als je de wagen inschrijft als oldtimer is de rijtaks inderdaad heel laag, maar dan heb je heelwat rijbeperkingen (van en naar meetings, straal van 25km rond woonplaats, enkel tussen zonsopgang en zonsondergang, enz)

Dit is al lang zo, maar er werd weinig of geen controle op gedaan. Aan u de keuze of u het risico neemt.

05 dec 2007 16:40
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche
Bericht 
(edit door paSCal: Volledige quote van bovenstaande post verwijderd!)

Klopt niet ! Alle auto's ouder dan 25 jaar vallen onder de regel van 30 euro taks. indien je hem laat keuren voor dagelijks gebruik ook. Als hij gekeurd is als oldtimer, dan heb je de bovengenoemde beperkingen, maar kost de verzekering ook maar ca 50 euro.(bij de juiste maatschappij toch). Dan heb je wel een VEEL minder strenge keuring.

05 dec 2007 22:46
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Sint-Niklaas (B)
Bericht 
svm schreef:
Ik ben een 911 3.0 SC aan het restaureren. Hij zou voor de zomer klaar moeten zijn. Ik ben van plan hem in te schrijven voor dagelijks gebruik. dan betaal je inderdaad de volle pot aan taks.

Ik heb n.a.v. je post zitten zoeken op de sites van resp. Financiën en Mobiliteit en volgens mij klopt dit niet : >25 jaar oud is minder betalen ongeacht dagelijks gebruik of niet.
Veel succes met je restauratie uiteraard !

edit -> Raf was intussen blijkbaar al tot dezelfde conclusie gekomen

05 dec 2007 22:54
Profiel
PorscheForum Rakker
911 SC TARGA
België
Bericht 
Wel dat is goed nieuws voor mij. Ik heb die info nogthans van mijn verzekeringsagent (was wel iemand in opleiding). Ik had er al rekening mee gehouden dat ik de rijtaks voor een 3 liter ging moeten betalen. Dat zal aardig wat schelen. Zal het geld kunnen gebruiken voor mijn restauratie, want zoals altijd ... meer kosten dan verwacht.

Bedankt voor de info, ga er vandaag mijn verzekering eens over aanspreken.

06 dec 2007 10:11
Profiel
PorscheForum Junkie
Haacht
Bericht 
svm schreef:
De verzekering valt dan weer wel mee. IK geloof dat ik rond de 145 euro zal moeten betalen.

.

Ik vrees dat de verzekering voor dagelijks gebruik een klein beetje duurder zal zijn voor een 3 - liter ....

06 dec 2007 13:48
Profiel
PorscheForum Rakker
911 SC TARGA
België
Bericht 
nee hoor, oldtimer met beperkt gebruik 50 euro, voor dagelijks gebruik 145 euro. vandaag gecheckt

06 dec 2007 18:36
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 9 berichten ]