Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 5:28

Antwoord op onderwerp  [ 33 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Slalom leren rijden 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
'93 964 C2 Cabrio
Bericht Slalom leren rijden
Hi,

Ik ben sinds kort in het bezit van een 964 C2 Cabrio. Graag zou ik de wagen beter willen kennen (door onder meer naar de Techinsche dag van Renntech te gaan). Daarnaast wil ik mij ook het beroemde bochtenwerk vaardig maken. Natuurlijk kan ik dat op de weg doen maar ik heb geen idee waar de grens valt te zoeken. Kortom een beetje link!!

Tuurlijk heb ik gekeken naar de NPC slalom (pas volgend jaar weer) maar voor de komende winter zou ik graag nog wat willen oefenen. Ben dus op zoeken mensen in Midden-Nederland die hier ook naar op zoek zijn. (Heb ondermeer Team Wimedo gezien maar heb geen zin om allerlei Civic's te rijden!)

Benodigdheden lijken me een grote parkeerplaats (weet iemand deze) en een aantal pylonen. Het lijkt me leuk om dit een keer te proberen; is het leuk dan kunnen we dit vaker doen! Tijdregistratie lijkt me overbodig.

Wellicht dat een van de meer ervaren drivers wat instructie kan geven?

Ik heb gezien dat in 2005 als iets dergelijks is georganiseerd maar ik zoek nu iets wat nog laagdrempeliger is!

Kortom, ik gooi hierbij een balletje op voor een PF Slalom experience te houden in Midden-Nederland.

Iedereen die iets kan bijdragen: kom maar op met de reacties! Graag ook die reacties die dit een slecht idee vinden!

14 nov 2007 17:00
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
foxtrot / oscar
Bericht 
niet te ethousiast hoor, met z'n allen :mrgreen:

het is een probleem om een locatie te vinden waar je met toestemming (politie/gemeente) mag slalommen
ook aansprakelijkheid/verzekering...

maar als iemand dat toch voor elkaar weet te krijgen, dan kom ik ook wel een paar pilonnetjes omver rijden 8)

14 nov 2007 19:54
Profiel WWW
Bericht 
Lid worden van de NPC. Ze hebben per jaar 2 of 3 slalommen. Meestal op circuit Lelystad!

Ik slalom nog wel eens stiekum 's nachts op de A9 bij de wegwerkzaamheden... :lol:

14 nov 2007 22:00
foxtrot / oscar
Bericht 
JorgoIJ schreef:
Tuurlijk heb ik gekeken naar de NPC slalom (pas volgend jaar weer) maar voor de komende winter zou ik graag nog wat willen oefenen.

Lydia schreef:
Lid worden van de NPC. Ze hebben per jaar 2 of 3 slalommen. Meestal op circuit Lelystad!

:roll:

15 nov 2007 1:59
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
'93 964 C2 Cabrio
Bericht 
Toestemming van de gemeente?

Ik zie vaak genoeg lesmotoren slalommetjes draaien om pylonen en vraag mij af of er dan ook toestemming is...

Denk dat het niet te serieus moet worden met officiele toestemming; gewoon een goede locatie, pylonen en wat Porsches. Mocht er politie komen dan regelen we ter plekke wel wat. Kan mij niet voorstellen dat er overtredigen worden gemaakt die zij kunnen bekeuren?

Voor wat betreft verzekering; het zou geen wedstrijd worden dus de enige beschadiging zal aan het loopvlak van je banden zijn! Of een omgevallen pylon.

Ik hoop dat er wat meer mensen reageren want het lijkt me sterk dat iedereen hier als een Slalom kampioen is!

15 nov 2007 9:26
Profiel WWW
Bericht 
Jeroen914 schreef:
JorgoIJ schreef:
Tuurlijk heb ik gekeken naar de NPC slalom (pas volgend jaar weer) maar voor de komende winter zou ik graag nog wat willen oefenen.

Lydia schreef:

:roll:

Hij heeft er gekéken. Je moet niet kijken, maar lid worden en meerijden!

15 nov 2007 9:31
PorscheForum Rakker
Amsterdam
Bericht 
Een grote parkeerplaats weet ik wel te vinden in midden Nederland. In Amersfoort om precies te zijn.

overdag staan er uiteraard wel redelijk wat auto's. Maar s'avonds is het bijna altijd compleet leeg!

:twisted:

15 nov 2007 11:22
Profiel
PorscheForum Rakker
'93 964 C2 Cabrio
Bericht 
Ik woon in Amersfoort; welke parkeerplaats zou dat dan zijn?

Volgens mij weet ik nog wel iemand die in Amersfoort woont en interesse zou hebben voor zoiets. Hebben we er toch al weer drie.

Ik zal eens op Marktplaats kijken naar pionnen....

maarreh, welke P plaats is het dan?

15 nov 2007 11:35
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Amsterdam
Bericht 
De P vlakbij de Drik van de broek, achter de zandfoort aan de eem.

Er zal in iedergeval overleg moeten zijn met de studenten woningen ernaast, die bellen nog wel eens de polite voor driftende auto's op die parkeerplaats.

15 nov 2007 11:39
Profiel
PorscheForum Rakker
'93 964 C2 Cabrio
Bericht 
Zit ff met Google Maps om te kijken of er betere alternatieven zijn want dit vind ik te dicht in de stad --> kans op overlast en dus gezeik.

15 nov 2007 13:17
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
968cs
amersfoort
Bericht 
daar woon ik vlakbij in de buurt lijkt me een vrij kleine plek

27 nov 2007 0:41
Profiel
PorscheForum Rakker
Amsterdam
Bericht 
Die parkeerplaats is best behoorlijk :twisted:

Maar zoals JorgoIJ al zei er is inderdaad ook overlast daar. Al zitten alleen de studenten woningen ernaast. Waar ik woon overigens.

Ik kan hier wel een balletje opgooien over de overlast....

JorgoIJ al een ander alternatief gevonden!?

27 nov 2007 1:10
Profiel
PorscheForum Rakker
'93 964 C2 Cabrio
Bericht 
Ik heb er even gereden en de parkeerplaats is wat grootte betreft helemaal goed! Het probleem is dat de omwonenden er overlast van gaan krijgen en dat er maar een toegangsweg is en je dus niet snel weg bent in geval van problemen.

Maar begrijp ik nu goed dat naast Pete928/968 ook BmX944 graag mee wil doen?

27 nov 2007 11:47
Profiel WWW
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxster
ex RS4
Bericht 
He, wat :?: Slalommen in Amersfoort :?: Count me in. 8)

27 nov 2007 14:23
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Amsterdam
Bericht 
Daar wil ik zeker bij zijn ja 8)

27 nov 2007 15:06
Profiel
foxtrot / oscar
Bericht 
JorgoIJ schreef:
Het probleem is ... er maar een toegangsweg is en je dus niet snel weg bent in geval van problemen.

Je moet zeker ook een petje dragen en neon onder je auto schroeven voordat je mee kan doen :roll:

27 nov 2007 15:13
Profiel WWW
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxster
ex RS4
Bericht 
Porsche: Check
Petje: Check (de officiele FIA GT3 Cup pet)
Neon: No Way :!: :wink:

27 nov 2007 15:15
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
'93 964 C2 Cabrio
Bericht 
Jeroen914 schreef:
JorgoIJ schreef:
Het probleem is ... er maar een toegangsweg is en je dus niet snel weg bent in geval van problemen.

Je moet zeker ook een petje dragen en neon onder je auto schroeven voordat je mee kan doen :roll:

Makkelijk, jammer!

Doe je nu mee of niet?

27 nov 2007 16:08
Profiel WWW
foxtrot / oscar
Bericht 
als je een serieuze slalom organiseert doe ik mee
als je illegaal wilt gaan straatracen haak ik af...

27 nov 2007 16:11
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
'93 964 C2 Cabrio
Bericht 
Okay, ik snap het!

Wat ik graag wil is een mogelijkheid om mijn eigen vaardigheden bij te schaven zonder dat het nu allemaal helemaal officieel/organisatorisch complex wordt. Om het zo maar te zeggen: ik voel me nu nog niet zeker genoeg om mee te doen met de slalommen van de NPC, maar wil dat volgend voorjaar zeker wel zijn!

Met andere woorden ben ik op zoek naar een terrein dat beschikbaar is/wordt gesteld waar we met pionnen kunnen uitzetten om daar te slalommen. Misschien met een provisorische tijdmeting maar geen klassement ofzo. (Misschien later als het een succes blijkt te zijn kunnen we het wat grootser aanpakken) In eerste aanleg wordt het dus kleinschalig.

Daar heb ik dus een aantal zaken voor nodig:
-een terrein
-mensen die willen oefenen
-pionnen

Het is ZEKER NIET de bedoeling om er een straatrace van te maken!

27 nov 2007 16:17
Profiel WWW
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Gewoon lekker meedoen met de NPC-slalom. Hoef je helegaar niet goed voor te zijn hoor. En je auto loopt geen/weinig risico, dus dat kan het probleem ook niet zijn. (gebaseerd op eigen ervaring).

27 nov 2007 16:31
Profiel
PorscheForum Rakker
'93 964 C2 Cabrio
Bericht 
.....maar ik wil nu rijden en niet wachten tot april!

27 nov 2007 17:00
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
968cs
amersfoort
Bericht 
BmX944 schreef:
Die parkeerplaats is best behoorlijk :twisted:

Maar zoals JorgoIJ al zei er is inderdaad ook overlast daar. Al zitten alleen de studenten woningen ernaast. Waar ik woon overigens.

Ik kan hier wel een balletje opgooien over de overlast....

JorgoIJ al een ander alternatief gevonden!?

heeey ?? een collega soesterkwartierder ? :mrgreen:

27 nov 2007 20:50
Profiel
PorscheForum Rakker
968cs
amersfoort
Bericht 
ik heb mischien een geschikter alternatief moet het alleen nog effe kijken of het groot genoeg is .

27 nov 2007 21:05
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
voor een bmx is een parkeerplaats al gauw behoorlijk :lol:

wil best meedoen, maar ga niet op een parkeerplaats rijden waar ik 'snel weg moet zijn als de politie komt'. Dat heb ik vroeger op mijn fietsje te vaak moeten doen bij het vuurwerk afsteken... :cheesy:

ik denk dat je het beste een keertje mee kan doen bij een eran dag op een circuit. dan kan je je porsche echt op het randje rijden, heb je gediplomeerde instructeurs en leer je ook nog wat. heb 3x meegereden met de NPC slalom en 1x een halve dag met het PF op Zolder met Eran. Heb echt 20x meer geleerd op Zolder.

My 2 pennies.

27 nov 2007 21:06
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 33 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende