Auteur |
Bericht |
Nine-eleven
981 Boxster GTS
|
Dat er zoiets moois uit voort kan komen . . . . . . .
_________________________________________ Trained by GP E L I T E
|
06 nov 2007 22:09 |
|
|
$TEEF
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
|
top Erwin ! dank voor je uitleg, klasse verhaal.
(toch blijf ik nog maar even bij de 3.2, 993 was qua motor prima, maar dat onderstel he...leuk projectje om een 993 blok in mijn 3.2 te bouwen als het zover is...)
gr
Steef
|
06 nov 2007 22:24 |
|
|
paul weiffenbach
964 C2 1991ouddorp
|
De 964 motor is absolute top en zeker in combinatie met een tiptronic
de combinatie automaat tiptronic is top
_________________________________________ 4711 is voor de geur
911 is voor de passie
|
12 nov 2007 15:56 |
|
|
mike 93
993 C2
|
Oei! laat dát bepaalde mensen maar niet lezen....................
|
12 nov 2007 16:26 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Interessant. Leg eens uit.
|
12 nov 2007 16:34 |
|
|
TD (zonder I)
Utrechtse Heuvelrug
|
|
12 nov 2007 16:42 |
|
|
mike 93
993 C2
|
Daar gáát ie weer!
|
12 nov 2007 16:56 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
leuke discussie, werd tijd dat die eens gevoerd werd
_________________________________________ Got coffee?
|
12 nov 2007 17:17 |
|
|
mike 93
993 C2
|
zeker in combinatie met een tiptronic de combinatie automaat tiptronic is top
Eindelijk!
|
12 nov 2007 17:30 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
12 nov 2007 17:55 |
|
|
mike 93
993 C2
|
En dat is jammer, zéér vermakelijk!
|
12 nov 2007 17:57 |
|
|
Retep
2e prijs Jubileumrit 2013
|
Waarom hoor ik hier niemand over de 4-cilinders van de 924, 944 en 968?
Dit zijn zeer goede motoren die bij regelmatig onderhoud niet stuk te krijgen zijn.
Olie verversen en op tijd de distributie vervangen is alles wat nodig is om vele 100.000-en km's met deze auto's te kunnen rijden.
Persoonlijk vind ik de 944 2.5 4-cilinder de beste motor die Porsche ooit heeft gebouwd...
|
15 nov 2007 23:04 |
|
|
Marcel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616Uden
|
Edit: Overbodige volledige quote van direct bovenstaande post verwijderd.
omdat we het hier over Porsche motoren hebben en niet over Audi derivaten
_________________________________________ Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present
|
16 nov 2007 8:13 |
|
|
mike 93
993 C2
|
944 een derivaat?
_________________________________________ Een Porsche is meer dan de som der (onder)delen
|
16 nov 2007 14:01 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Het zijn "halve" 928 motoren...
(op de 924 na)
|
16 nov 2007 14:59 |
|
|
Marcel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616Uden
|
volgens mij kun je "halve" en "derivaat" redelijk aan elkaar relateren en voordat mijn antwoord een eigne leven gaat "lijden" (met lange ij), het was als half grapje bedoeld.....
Ja je moet hier af en toe op je tenen lopen....
Volgens mij ging het over typische Porsche motoren als in de boxer configuratie, dus in de 911 en dat heeft mi weinig te maken met de motoren in de 924/44/28 series anders dan het woord Porsche, maar misschien hen ik he took hier mis en kan ik nog wat leren vandaag.
_________________________________________ Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present
|
16 nov 2007 15:09 |
|
|
horn
PF #57
|
het ging over 'de beste porsche motor ooit'. Kan dus ook die trekkerdiesel zijn.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
16 nov 2007 18:51 |
|
|
Auke231
996 GT3 Mk1Het Oosten
|
Dat zal 'm dan worden denk ik...
|
16 nov 2007 19:01 |
|
|
Retep
2e prijs Jubileumrit 2013
|
Voor de duidelijkheid dan maar: ik bedoel met 924 de 924S die een 150pk 2.5 motor had zoals de 944.
Misschien is het beter niet af te geven op de VW/Audi 2 liter uit de 'normale' 924. Die motoren zijn echt bullitproof, zelfs zonder enig onderhoud (eigen ervaring).
Nu even iets anders: wat denken de experts hiervan:
The Porsche 917 is a racecar that gave Porsche its first overall wins at the 24 Hours of Le Mans in 1970 and 1971. Powered by the Type 912 flat-12 engine of 4.5, 4.9, or 5 litres, the long-tailed version was capable of a 0-62mph time of less than 2.5 seconds and a top speed of over 248 mph (394 km/h).
Porsche 917 Kurzheck 4.5L, winner 1970 24 Hours of Le MansIn the 1973 CanAm series, the turbocharged version Porsche 917/30 developed over 1100 bhp, and as much as 1580bhp in qualifying tune.
Deze motoren waren de absolute top in de racerij op dat moment, en hielden het 24 uur vol op maximaal vermogen. En wat voor vermogen...
Ik bedoel, je hoeft je echt niet te beperken tot de 911 als het om goede Porsche-motoren gaat...
WATKINS GLEN 6 HOURS 1970 - A mechanic drives the #31 KG Salzburg Porsche of Vic Elford/Denny Hulme to the start. They finished as 4th.
En nog even speciaal voor de Audi-bashers hier, let op de tekst op deze 917 (kon het niet laten ) (EDIT: en die hierboven...!)
SEBRING 12 HOURS - It's almost sure that the #16, of Vic Elford and Kurt Ahrens, which qualified as 3rd, and which was was retired by accident after 61 laps, was the one with chassis 011.
Laatst bijgewerkt door Retep op 16 nov 2007 23:01, in totaal 1 keer bewerkt.
|
16 nov 2007 22:32 |
|
|
Auke231
996 GT3 Mk1Het Oosten
|
Super he?.. zo'n 917 . Misschien iets om er eentje op Porsche Motion 2008 te krijgen?, paar demo-rondjes rijden.. alleen al voor het geluid Regel je dat, Lydia?
|
16 nov 2007 22:51 |
|
|
mike 93
993 C2
|
Deze dus
_________________________________________ Een Porsche is meer dan de som der (onder)delen
|
17 nov 2007 13:06 |
|
|
mike 93
993 C2
|
Of deze
_________________________________________ Een Porsche is meer dan de som der (onder)delen
|
17 nov 2007 13:12 |
|
|
mike 93
993 C2
|
Nog een...........
_________________________________________ Een Porsche is meer dan de som der (onder)delen
|
17 nov 2007 13:29 |
|
|