Auteur |
Bericht |
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Cayman: NU of NOOIT?
Vroeg me af of deze mooie presentatie een (laatste?) poging is om dit model nu eindelijk een stevige plaats in de markt te bezorgen
Meen de eerste keer dat Porsche Design zich zo direct met de auto's bemoeit
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
16 nov 2007 22:33 |
|
|
Jort
Groningen
|
Nu eindelijk? Worden meer Caymannen dan Boxsters verkocht.
Genoemde speciale versie is hier al eens besproken.
_________________________________________ Tjolk.
|
16 nov 2007 23:34 |
|
|
Gert
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
|
Begin de Cayman steeds vaker tegen te komen.
Er is ook een gerucht dat er een RS versie gaat komen.
Die zal zeker heel wat 911jes zoek gaan rijden.
_________________________________________ Racefun events
|
17 nov 2007 0:31 |
|
|
horn
PF #57
|
"Oh had hij maar een achterbank..." (op de wijs van "Gijzelaar" van het Goede Doel )
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
17 nov 2007 0:34 |
|
|
Gert
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
|
Heb jij dat dan wel?
Mensen met claustrofobie zullen zo'n auto niet kopen, vind het zelf ook erg vreemd idee om de achteruit zowat in je nek te hebben.
_________________________________________ Racefun events
|
17 nov 2007 0:38 |
|
|
horn
PF #57
|
3 kinderen die het top vinden in de porsche
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
17 nov 2007 0:41 |
|
|
Gert
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
|
Ziet er ook helemaal top uit
Maar achterin zitten toch twee stoelen (of iets wat daar op moet lijken) ipv een achterbank.
_________________________________________ Racefun events
|
17 nov 2007 0:45 |
|
|
Erick
987 Boxster S 3.4 Tiptronic &
Harley - Davidson FXDLS Low Rider SLemmer (PF #48)
|
Bij de afgelopen nachtrit van de NPC had ik wederom een Cayman S bij me.
Ik vind dat echt een FANTASTISCHE auto
Je ziet de Cayman idd. steeds vaker op de weg, al vind ik dat persoonlijk ruim onder de maat.
Deze auto verdient echt beter !!!
_________________________________________ Styles change, Style doesn't
|
17 nov 2007 5:14 |
|
|
ECT
|
De Cayman vind ik persoonlijk mooier dan de Boxster. Jammer dat de Cayman gepositioneerd zit tussen de Boxster en de 911, waardoor deze ten onrechte naam heeft gemaakt als een Porsche voor mensen die geen 911 kunnen betalen (dat zei o.a. klojo JC van Top Gear: hij noemt het zelf de Gayman ).
De verkopen van de Cayman zullen pas stijgen als de Boxster uit het assortiment wordt gehaald.
Ik zie ze vaker en vind ze steeds mooier worden...
|
17 nov 2007 10:40 |
|
|
Gert
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
|
Het lijkt mij dat de Cayman bedoeld is om bestuurders van sportauto's van andere merken met middenmotor over te halen om eens met een Porsche te gaan sturen en niet meteen over willen gaan naar de 911 met motor en aandrijving achterin.
Veel Porsche rijders blijven trouw aan de 911 en vinden "afwijkende" modellen vaak niks.
Ik vind hem best mooi, maar zal nooit een 2-zitter kopen, komt meer door mijn lengte en gewicht; dat vind ik niet passen bij zo'n auto.
_________________________________________ Racefun events
Laatst bijgewerkt door Gert op 17 nov 2007 11:55, in totaal 1 keer bewerkt.
|
17 nov 2007 11:17 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Daar wil ik wel op wachten.
Heb onlangs het genoegen gehad eens in een S te mogen sturen.
Imho. een van de best sturende auto's waar ik de laatste jaren mee heb gereden.
Ik vind het een echte Porsche itt. wat velen hier op het forum verkondigen.
Rijdt nu al een stuk beter dan een 911, wil ik zo'n RS versie wel eens meemaken.
Deze graag Sinterklaas
|
17 nov 2007 11:35 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
In een 911 ook niet.
Al laten uitwegen?
Nog gefeliciteerd met je geweldige aanwinst.
|
17 nov 2007 11:38 |
|
|
Gert
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
|
De tekst iets aangepast, tnx voor de felicitatie dan maar he
_________________________________________ Racefun events
|
17 nov 2007 11:57 |
|
|
Hans Luna
Ex: Boxster 986 3.2SDEN HAAG
|
Zilvergrijs...?
Volgens mij heb ik een aardig stukje achter je gereden...
Maar inderdaad ook van achteren mooie lijnen en een prachtige auto
_________________________________________ A part of beauty comes from the inside, the rest is up to you...!
Privilege Beauty & more...
|
17 nov 2007 13:10 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
|
17 nov 2007 13:34 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
gewone Cayman (dus niet de S) kopen en er een X51 (3.8 uit de 997S) motor inhangen
kom je qua prijs waarschijnlijk niet zo gek veel boven die van een Cayman S
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
17 nov 2007 14:41 |
|
|
Godspeed
PF #911België
|
Begin de Cayman ook steeds mooier gaan te vinden, met Techart-opsmuk (alhoewel ik meestal niet van dergelijke tuningspullen hou) wordt het plots zelfs een van de knapste wagens op de markt
De Porsche Design Edition 1 mag er best wel wezen, alleen kost hij in België 10.000€ meer dan de basis Cayman S wat ik toch wel wat prijzig vind...
|
17 nov 2007 14:54 |
|
|
Erick
987 Boxster S 3.4 Tiptronic &
Harley - Davidson FXDLS Low Rider SLemmer (PF #48)
|
Ja idd. een zilvergrijze.
Goed mogelijk dus
_________________________________________ Styles change, Style doesn't
|
17 nov 2007 17:00 |
|
|
Retep
2e prijs Jubileumrit 2013
|
Ik denk dat het moeilijk blijft voor de Cayman. Ik vind de lijn van de 997 mooier, en voor minder heb je een roadster (= Boxster 987) met bijna dezelfde prestaties.
Volgens mij is de Cayman veel te duur in de markt gezet.
|
17 nov 2007 19:23 |
|
|
$TEEF
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
|
ondergewaardeerde auto, ten onrechte. Ik heb al een heleboel auto's gereden maar qua wegligging, insturen en directheid kunnen er maar weinig auto's tippen aan de cayman met 19 inch en sportonderstel... waanzinnig de bocht om..
|
17 nov 2007 20:12 |
|
|
HV
3.2 cabrio 1987 marineblauwNijmegen
|
vind Cayman eveneens te duur in de markt gezet; ook een beetje korte kont, maar desondanks toch ook een gelikte auto. RS versie dicht ik meer dan de standaard een goede toekomst toe, met een positionering van pure en relatief lichte stuurmans auto; zo'n RS kan denk ik goed uit schaduw 911 treden en een eigen plek claimen als compromisloze sportauto.
|
17 nov 2007 21:29 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Wel eens gereden met een GT3 (versie 996 of 997...) of een gewone 997 (S)
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
17 nov 2007 21:41 |
|
|
Peperbus
Cayenne S 2006071
|
ja op dezelfde dag met de Cayman en de 997 stevig geslaomd( is dit een werkwoord?).....en ik ben het met $teef eens
|
17 nov 2007 23:26 |
|
|
Retep
2e prijs Jubileumrit 2013
|
Ik denk dat niemand de prestaties van de Cayman in twijfel trekt. Daar gaat het niet om.
Maar met alleen hard door de bocht kunnen etc. ben je er niet met een sportwagen. Daar komt meer bij kijken, zoals bekendheid, historie, emoties, status etc.
De 968 kon ook hard door de bocht. Deze was ook duur in de markt gezet en verkocht ondanks zijn goede prestaties slecht.
Voor dat geld had je bijna een 911, net zoals nu met de Cayman.
Latere pogingen met 'special editions' zoals de 968 CS (en in de UK de 'Sport') om de verkopen op te krikken hielpen niets, hoe goed uitgevoerd ook.
Cayman 'Porsche Design Edition 1'? Cayman RS? Klinkt bekend....
|
18 nov 2007 1:10 |
|
|
Newt
Papendrecht
|
Alleen is de PD1 helaas niet meer te verkrijgen...
|
18 nov 2007 10:14 |
|
|