Auteur |
Bericht |
Rene
911 3.2 cabrio TLomgeving eindhoven
|
Vervanging rechter portier
Eind vorig jaar is bij mijn 911 3.2 het rechter portier vervangen.
Bij aflevering door de schade reparateur bleek het alarm het niet te doen.
Na onderzoek is gebleken dat de deur die er in is gezet niet een originele deur voor een 3.2 is maar een deur van een 964.
Aangezien de vorm van de deur net iets anders is als van een 3.2 wordt de verlichting niet uitgeschakeld en geeft het alarm een foutcode.
Dit is met wat extra rubbertjes tijdelijk opgelost.
Ook de bekabeling loopt net anders en de draden van de electrische spiegels wordt afgeklemd en de spiegels wijgeren inmiddels dienst waarschijnlijk omdat er een draadbreuk is ontstaan.
Bij navraag bleek dat de originele deur van de 3.2 niet meer geleverd werd en de vervangingsduer die van de 964 is.
Ik heb de reparateur toen gemeld dat dat allemaal leuk en aardig is maar dat dit geen definitieve oplossing kan zijn. Aangezien een kenner zo ziet dat er iets niet klopt aan die deur en dan wordt een eventuele verkoop een stuk lastiger.
Hij wil wel maar wil natuurlijk niet voor de kosten opdraaien.
Ook mijn porschedealer voelt zich niet verantwoordelijk voor de verkeerde deur en wil deze niet omruilen voor de originele deur die inmiddels vreemd genoeg wel weer leverbaar is.
Mijn vraag is nu of er iemand via Porsche een deur heeft besteld voor een 3.2 in de periode oktober vorig jaar t/m september dit jaar
Ik kan niet achterhalen of de deur echt niet te leveren is geweest of dat er gewoon een verkeerde deur is geplaatst.
Ik heb namelijk weinig zin om de kosten van een juiste deur zelf te dokken aangezien alles in het verleden ddor de verzekering is betaald.
Iemand nog ideeen hoe hiermee om te gaan
|
16 okt 2004 15:34 |
|
|
horn
PF #57
|
Lijkt me niet zo moeilijk - Pon bellen. Raar verhaal. Geloof er geen donder van wat je reparateur zegt. Als een 3.2 deur niet meer geleverd wordt en een 964 deur past niet, ga je er toch niet zomaar een 964 deur inzetten?
Sorry meneer, de rechterdeur wordt niet meer geleverd, ik heb er maar een linkerdeur ingezet...
Volhouden en niet om laten l*llen!
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
16 okt 2004 15:53 |
|
|
DeniS2
911 3.2 | MJ 1989Omgeving Posbank
|
heeeel raar
en laat je inderdaad niet in met een verkeerde deur het riet insturen.
ook al zou het zo zijn
dan nog kan ie niet zo maar zonder overleg zijn eigen plan trekken.
er zijn toch nog altijd zoiets als tweede hands portieren
Ik vermoed dat je schade 'expert' een extra centje wilde overhouden aan het verzekeringsgeld.
succes
denis
|
16 okt 2004 16:55 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Simpel... schade niet naar tevredenheid hersteld
Reparateur gaat het dus maar oplossen
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
16 okt 2004 17:03 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
bizar verhaal, zeker geen genoegen mee nemen
ik zou er gewoon een jurist op zetten
_________________________________________ Got coffee?
|
16 okt 2004 17:20 |
|
|
Erwin
Porsche Classic Specialist
|
Pas op, niet te snel oordelen.
Het is bij een autofabrikant normaal dat , als een bepaald onderdeel op is van een automodel dat allang niet meer geproduceerd wordt, er naar een alternatief wordt gezocht.
In het geval van de deur kan het goed zijn dat er gewoon geen 3.2 deuren meer zijn. Porsche kan dit opgelost hebben door het bestelnummer te wijzigen in een 964 nummer onderdeel nummer.
Ik weet dat er een deur van een bepaald type 911 niet meer leverbaar is en een jonger type deur wordt uitgeleverd. Ik heb ook wel eens een informatieblad gelezen van Porsche waar in beschreven staat wat er veranderd moet worden aan de deur, om deze geschikt te maken voor in het oudere type. Ik denk zelfs dat het om de 3.2 ging waar het nu ook om gaat.
Ik kan mij er dus wel iets bij voorstellen.
Groeten, Erwin.
|
16 okt 2004 19:22 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Dan is er in dit geval toch iets niet helemaal goed gegaan .
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
16 okt 2004 19:53 |
|
|
dirkie
Boortmeerbeek (B)
|
Pfieuwww .... dan nog liever een opnieuw gelakte 2ehands deur met het correcte nummer zie je nix van ...
Wel raar verhaal ... zeker dat ze nu opeens WEL weer leverbaar zouden zijn ...
|
16 okt 2004 21:31 |
|
|
Airhead
1986 C1Friesland
|
Straks schroeven ze nog een watergekoelde deur in me 3.2
Ik ga nu al me advocaat op scherp stellen
_________________________________________ Im Prinzip bist du bei dem Auto mit dem Denken schon zu langsam. [Walter Röhrl - über den 911 3.2]
|
16 okt 2004 22:17 |
|
|
dirkie
Boortmeerbeek (B)
|
Alvast enkele 100'en €uri's overmaken "in geval van" ...
|
17 okt 2004 0:00 |
|
|
Jan A. (997 4S)
997 4S Cabrio
ex. 993 4S,
ex. 964 C4,
ex. 968Nederland
|
Tis inderdaad allemaal niet erg strek wat er hier is gebeurd. Zou toch minimaal van te voren moeten worden overlegd met de eigenaar lijkt mij.
Jammer weer een hoop gez...k heb je dan weer.
Suc6 ermee in elk geval !
_________________________________________ Fietste ik maar net zo hard als mijn Porsche!!! https://manfredmilatoertocht.nl
|
17 okt 2004 0:26 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Dat de deuren van een 3.2 "opeens" weer wel leverbaar zijn zou heel goed kunnen.
Porsche maakt zelf nul komma nul onderdelen.
Alle fabrikage wordt uitbesteed. Met name incourante onderdelen zijn daardoor niet altijd op voorraad omdat die slechts één keer in de zoveel tijd geproduceert worden
Kans is ook groot dat de schade hersteller het verschil pas heeft opgemerkt op het moment dat 'ie de deur is gaan afmonteren
Dat laatse had 'ie gewoon even netjes moeten oplossen...
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
17 okt 2004 2:43 |
|
|
Rene
911 3.2 cabrio TLomgeving eindhoven
|
Bedankt voor alle reacties. Het is inderdaad een hoop ellende en gezeur.
De brief naar Pon gaat vandaag op de post. Maar ik ben bang dat ik daar ook
Ik hou jullie op de hoogte van de verdere ontwikkelingen.
|
17 okt 2004 10:52 |
|
|
horn
PF #57
|
Hoezo een brief? De beller is sneller! Of een emailtje. En ik geloof niet dat je bij Pon botvangt. De jongens die daar de werkplaats/magazijn runnen zijn aardige hulpvaardige kerels.
@ Erwin: ik kan me jouw verhaal best voorstellen. Jammer dat de reparateur dan jouw informatieblad niet gelezen heeft hoe een 964 deur passend te maken voor een 3.2. Als het nl. past hoor je mij niet. Ik wil het verschil niet zien, niet merken en niet voelen. Dan vind ik het best. Al knalt hij er de deur van een kever cabrio in. Oh nee, dat was in Soesterberg...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
17 okt 2004 12:58 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Of een Engelse deur
|
18 okt 2004 20:20 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Als hij niet conform instructies van P de 964 deur heeft gemodificeerd is de reparatie niet conform instructie fabrikant uitgevoerd. Helder lijkt me, moet ook bv door Pon eenvoudig vastgesteld kunnen worden.
In Leusden zitten enkele zeer hulpvaardige mensen met kennis van zaken dus maak daar absoluut gebruik van. Vroeger zat daar Gerrit Extercate maar ik vermoed dat hij zo ongeveer wel met pensioen zijn zijn.
Volgens mij is het verder zo dat de laatste serie 3.2's al de complete body van de 964 hebben (carrosserie, voorruit) en afgebouwd zal met gewone 3.2 onderdelen.
Als je zo'n late 3.2 hebt is de 964 deur wellicht zelfs de goede dus.
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
24 okt 2004 12:12 |
|
|
dirkie
Boortmeerbeek (B)
|
Euuuhhhh HELEMAAL NIET hoor
Het gehele vloerplan is gewijzigd.
De hele kofferbak is gewijzigd.
De hele achtersectie is gewijzigd.
Moet ik nog verder gaan ....
en even ter info ... de 964 verschilt voor maar eventjes 85% van de 3.2 ...
|
24 okt 2004 20:14 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Uh... ja, dat dacht ik dus ook te weten
Zo-ie-zo zijn de montagepunten van de wielophanging compleet verschillend
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
24 okt 2004 20:59 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
OK, zo zie je maar;
ik meen dat Piet uit Uithoorn ooit eens riep: hee da's een van de laatste 3.2's want hij heeft al de bollere voorruit van de 964...
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
24 okt 2004 22:58 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Voorruit is (volgens mij) nou net weer niet gewijzigd
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
24 okt 2004 23:06 |
|
|
dirkie
Boortmeerbeek (B)
|
En als ik t goed heb kan je zelfs met de voorruit nog een paar jaartjes extra terug ...
|
24 okt 2004 23:58 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Tot 1964
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
25 okt 2004 0:07 |
|
|
dirkie
Boortmeerbeek (B)
|
Dat durf ik nocht te bevestigen noch tegen te spreken ... maar ik dacht dat het idd wel een "behoorlijk" aantal jaartjes waren jahh ...
Maar echt johh ... tot 1964
|
25 okt 2004 0:11 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
1 964
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
25 okt 2004 13:43 |
|
|