Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 18:54



Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ] 
Jaja, we zijn begonnen met de SC te reviseren 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
black 911sc
mestreech
Bericht Jaja, we zijn begonnen met de SC te reviseren
In maart heb ik met starten een backfire gehad :cry:
Met het gevolg dat de motorblok begonnen te ratelen :oops:

Na het verbouwen van mijn huis ben ik nu, een dik half jaar later, eindelijk begonnen met het revisren van mijn SC :lol:



Vandaag de blok helemaal kaal gemaakt.
Nou wou ik de blok open gaan maken, maar ik weet niet precies hoe ik de ditributieketting moet afstellen (en nu uit elkaar halen).
heeft iemand wat tips of foto's/links
Kleppen afstellen heb ik al gevonden.

Nou heb ik al meerdere motoren gereviseerd/opgebouwd (16vg60) vw
maar ik moet toch eerst zeker weten hoe ik dat moet afstellen.

Natuurlijk hou ik jullie op de hoogte wat er nu kapot is gegaan :roll:

alvast bedankt
_________________________________________
How Low Can A 911 Go!!


10 nov 2007 17:32
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht 
Ik zou eerst maar eens een paar goede handboeken gaan opzoeken.

Op Pelicanparts.com vind je veel incl een boek over revisie van een 911 motor.

Hier: http://www.cannell.co.uk/Manuals.htm kun je ook een werkplaatshandboek downloaden van de 911. Motor komt daar ook uitvoerig aan de orde.

Voor andere demontage en herstelklussen ook een erg zinvol boek !
_________________________________________
Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig


10 nov 2007 18:27
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
black 911sc
mestreech
Bericht 
bedankt voor de link.

Nou wou ik zowiezo een handleiding gaan kopen. :lol:


Even een update:

Oorzaak van het ratelen is :
Een afgebroken zelftapper van 1cm lang en 2mm dik in cilinder 5 :(


Nou denk ik zelf:

Met starten is een backfire onstaan, die heeft mijn luchtfilter kast opgeblazen, tevens is punt van de zelftapper, waar de luchtfilterkast mee vast, zit afgebroken, en in de 5de cilinder gezogen :?
Dat verklaart ook dat ik nog 2 straten gereden heb voor dat hij begon te ratelen.
Als een klep krom was dan had de motorblok meteen gerateld.
Vrijwel geen schade aan de cilinder(kop).
_________________________________________
How Low Can A 911 Go!!


10 nov 2007 20:40
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht 
Janssen schreef:
bedankt voor de link.

Nou wou ik zowiezo een handleiding gaan kopen. :lol:


Even een update:

Oorzaak van het ratelen is :
Een afgebroken zelftapper van 1cm lang en 2mm dik in cilinder 5 :(


Nou denk ik zelf:

Met starten is een backfire onstaan, die heeft mijn luchtfilter kast opgeblazen, tevens is punt van de zelftapper, waar de luchtfilterkast mee vast, zit afgebroken, en in de 5de cilinder gezogen :?
Dat verklaart ook dat ik nog 2 straten gereden heb voor dat hij begon te ratelen.
Als een klep krom was dan had de motorblok meteen gerateld.
Vrijwel geen schade aan de cilinder(kop).


Had je al zo snel het blok laten zakken en de koppen er af !?
_________________________________________
Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig


13 nov 2007 0:38
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Nissan 370Z roadster Ex-BWM Z4 3.0 Ex-350Z 313pk grijs Ex-350z in 't zwart (kort) Ex-944, 1984 Ex-968 targa ex-944 S2 Cabrio
Krimpen aan den IJssel
Bericht 
Succes met de revisie! Blijf je draadje volgen


13 nov 2007 19:16
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
black 911sc
mestreech
Bericht 
Blok had ik al eruit gehaald.

De cilinderkoppen eraf halen was ook zo gebeurt :lol:
_________________________________________
How Low Can A 911 Go!!


13 nov 2007 21:08
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht 
Janssen schreef:
Blok had ik al eruit gehaald.

De cilinderkoppen eraf halen was ook zo gebeurt :lol:


Klinkt goed; keep us posted !! (feauteaus ?)
_________________________________________
Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig


14 nov 2007 0:41
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
black 911sc
mestreech
Bericht 
Vandaag cilinder(koppen) weggebracht voor revisie. :lol:

vraagje:

Is het normaal dat je de drijfstangen van links naar recht kunt bewegen.
Nou weet ik wel dat ze iets bewegen, :roll: maar het is net of er veel speling in zit. :?:
Bij alle 6 de drijfstangen heb ik dezelfde speling (links en rechts wegen)
Naar voor en achter heb ik geen speling gevoeld.
Een Drijfstang lager heb ik eraf gehaald, zie geen koperkleur doorschijnen.
Nummer in het lager is 930.148.00
Neem aan dat het orgineel is.

alvast bedankt
_________________________________________
How Low Can A 911 Go!!


17 nov 2007 19:32
Profiel
PorscheForum Junkie
Geen Boxster 981 S meer
Bericht 
930.103.148.00 is standaard drijfstanglager van een SC. Maar, meten is weten, dat is echt de enige manier. Een beetje op gevoel de lagerspeling controleren lijkt me niet zo goed idee. Overigens, ik neem aan dat je alle lagers vervangt, incl. de bouten en moeren van de drijfstang helften, die zijn namelijk niet herbruikbaar. En zeker de lagers van de tussenas zullen versleten zijn. Kan je meteen kijken of het tussentandwiel niet 'gepit' is en de oliepomp nog goed is.


17 nov 2007 22:31
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
black 911sc
mestreech
Bericht 
Het is wel de bedoeling dat ik alle lagers nieuw zet.
Alleen dat je de bouten nieuw moest zetten wist ik niet......
:oops:
_________________________________________
How Low Can A 911 Go!!


17 nov 2007 23:36
Profiel
PorscheForum Junkie
Geen Boxster 981 S meer
Bericht 
Ik zou je adviseren om een goed boek te kopen over het reviseren van de luchtgekoelde 911 motor, er zijn toch wel een aantal weetjes en "do and do not"s. Het kan veel frustratie en ellende ($$$$$) schelen. Bijvoorbeeld "How to rebuild en modify Porsche 911 engines". Vind ik persoonlijk een erg leuk en duidelijk boek.


18 nov 2007 13:50
Profiel
PorscheForum Rakker
996 TURBO!!! Ex 964 cabrio, ex 3.0SC, ex 944 turbo 2X.
Zuid Holland zuid
Bericht 
Nog beter, laat hem reviseren 8)


18 nov 2007 18:24
Profiel
PorscheForum Rakker
911 carrera 3.2 targa 1984
hoeven
Bericht 
Janssen schreef:
Vandaag cilinder(koppen) weggebracht voor revisie. :lol:

vraagje:

Is het normaal dat je de drijfstangen van links naar recht kunt bewegen.
Nou weet ik wel dat ze iets bewegen, :roll: maar het is net of er veel speling in zit. :?:
Bij alle 6 de drijfstangen heb ik dezelfde speling (links en rechts wegen)
Naar voor en achter heb ik geen speling gevoeld.
Een Drijfstang lager heb ik eraf gehaald, zie geen koperkleur doorschijnen.
Nummer in het lager is 930.148.00
Neem aan dat het orgineel is.

alvast bedankt


links naar rechts mag zit meestal een lichte speling. omhoog en omlaag mag absoluut geen speling hebben.
_________________________________________
porsche project


18 nov 2007 18:37
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 964 c4 '89 zwart 997 c2 zwart
Bericht 
je moet toch echt alles met de micrometer nameten, het is geen brommerblok waar je aan sleutelt.
als je echt goed gereedschap hebt kun je dit wel doen, en je bent technisch genoeg?


20 nov 2007 22:48
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
981 Boxster GTS
Bericht 
Janssen schreef:
Het is wel de bedoeling dat ik alle lagers nieuw zet.
Alleen dat je de bouten nieuw moest zetten wist ik niet......
:oops:


Ook bij VW moet je de drijfstangbouten vervangen, als je dat nooit eerder hebt gedaan, heb je veel geluk gehad.
Bij mij (ook vergeten) plofte een getuned 16V blok (pas na 170.000 km dat wel).
_________________________________________
Trained by GP E L I T E


21 nov 2007 19:16
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
black 911sc
mestreech
Bericht 
update:

In Cilinderkop bleek een klep krom te zijn (waar de zelftapper inzat ) :(
Was natuurlijk te verwachten, alleen de klepgeleiders vervangen, rest was allemaal ok :)
Ook de cilinder/zuigers zijn allemaal nog goed.
_________________________________________
How Low Can A 911 Go!!


21 nov 2007 21:33
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
black 911sc
mestreech
Bericht 
shaggy schreef, je moet toch echt alles met de micrometer nameten, het is geen brommerblok waar je aan sleutelt.
als je echt goed gereedschap hebt kun je dit wel doen, en je bent technisch genoeg?


Als ik niet technische genoeg was, dan begin ik niet eens aan, met gamma gereedschap. :D
_________________________________________
How Low Can A 911 Go!!


21 nov 2007 21:40
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 964 c4 '89 zwart 997 c2 zwart
Bericht 
technisch ben je zeker als je zelf je blok eruithaalt en reviseert :)
bedoel te zeggen dat deze werken perfekt moeten gebeuren en niet redelijk goed.
ben zelf monteur en zie vaak mensen met doos onderdelen komen of kapot voertuig na middagje zelf sleutelen.


22 nov 2007 0:04
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
black 911sc
mestreech
Bericht 
Weet nog iemand een adres voor onderdelen te bestellen :roll:
Kom zelf uit, qua prijs, bij Febo in duitsland.

alvast bedankt
_________________________________________
How Low Can A 911 Go!!


25 nov 2007 13:52
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997.2 4s pdk
tholen
Bericht 
hallo

leuk project als je nog eens tijd hebt koop dan nog eens een digitale camera.kunnen wij het ook zien!

gr anton964


25 nov 2007 15:49
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1986
Het hoge noorden
Bericht 
Janssen schreef:
Weet nog iemand een adres voor onderdelen te bestellen :roll:


:arrow: Ik weet niet hoeveel waarde je aan originele onderdelen hecht.... .....
_________________________________________
Ex: 944 Targa(x2)-->968(Nep)-->911 SC Targa+968 targa-->911 3.2 Cabrio-->993 Cabrio-->997S Coupe


25 nov 2007 17:01
Profiel
PorscheForum Rookie
911
eindhoven
Bericht Re: Jaja, we zijn begonnen met de SC te reviseren
Even een (late) reactie

Wegens ander email adres kon ik niet meer inloggen.
Dus maar een nieuw email naam aangemaakt.


Motor is ondertussen al een tijd geleden gereviseerd. :cheers:
Wel de nodige tegenslag gehad met name het revisie bedrijf, wat een aantal dingen niet goed gedaan had, dit gecombineerd met verkeerde kleppenrubbers in de pakkingset.. :(

Ik heb alles zelf gedaan, ook zelf ondekt dat het revisiebedrijf fouten heeft gemaakt, incl verkeerde kleppenrubbers, (binnen diameter te groot)

Tevens de bekende roestplekken aan gepakt, voorspatborden er af gehaald, enz. en opnieuw gespoten

Tenslotte lots of onderdelen vernieuwd, en heeeel veel geleerd.


Laatst bijgewerkt door janssen1 op 09 nov 2010 20:25, in totaal 2 keer bewerkt.



09 nov 2010 16:54
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Bericht Re: Jaja, we zijn begonnen met de SC te reviseren
Das alles wat we te zien krijgen, twee halve foto's? :mrgreen:


09 nov 2010 18:26
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 23 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.