Auteur |
Bericht |
KC
My ride:
Cayman S 987
----------------------------
Ex 996 (m030, m220)
Ex: Boxster S,
Ex 944 TurboDen Haag
|
993 Twin Turbo
Je ziet ze niet al te vaak... maar wat zijn ze toch mooi! Iemand bekend met deze ? http://autotelegraaf.nl/autokopen/toon/?id=12032136
Ook 993TT aankoop tips welkom...
Alvast bedankt!
_________________________________________ Passie: "Je porsche parkeren en vervolgens nog 3 keer je nek verdraaien om te genieten van de beauty die je net hebt geparkeerd"
|
18 okt 2007 22:24 |
|
|
drknauf
___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ
ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
|
nou zo op de foto vind ik hem wel heel errug fraai ,
hij is helaas niet bekend bij mij
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
18 okt 2007 22:26 |
|
|
KC
My ride:
Cayman S 987
----------------------------
Ex 996 (m030, m220)
Ex: Boxster S,
Ex 944 TurboDen Haag
|
Mooie stoelen ook; volgens mij niet standaard... Maar goed, een tt kan natuurlijk een moneypit worden. Misschien ga ik wel ff kijken.
_________________________________________ Passie: "Je porsche parkeren en vervolgens nog 3 keer je nek verdraaien om te genieten van de beauty die je net hebt geparkeerd"
|
19 okt 2007 8:36 |
|
|
ER
Boxster S 3.4 zwart 2007 993 TT Arenarood 1997Rosmalen
|
Zeker een mooie auto KC!
Lees je vóór een bezoek even verder in, bijvoorbeeld met het recente artikel uit Total 911;
Zie: Album / Leesvoer
of met behulp van het Autovisie artikel uit 1995........
|
19 okt 2007 9:16 |
|
|
Sanhi
997.2 4S / 993 TT
|
Zeer fraaie kleur ook. Zoek ook even in dit forum op de algemene aankoop tips. Mocht je naar deze auto gaan kijken, let dan ook even goed op de raamrubbers en eventuele roestvorming daaronder. Is een veel voorkomend probleem.
groet,
Sander
|
19 okt 2007 20:50 |
|
|
LouisXIV
964 C2 coupe schiefer grau
ex 993 C4 vesuvio '97
ex 964 C2C zwart metallic '91Meerssen Zuid Limburg
|
grootste probleem met de turbo's zijn....
de turbo's! Niet iedereen laat ze goed nadraaien alvorens de auto uit te zetten, dus let goed op de status van de turbo's
_________________________________________ Its about as fast as you can go without having to eat airline food!
|
19 okt 2007 21:32 |
|
|
horn
PF #57
|
de status van een turbo zit wel goed. de staat daarentegen...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
19 okt 2007 21:38 |
|
|
Sanhi
997.2 4S / 993 TT
|
algemeen bekend is dat (een turbo) motor een tijdje stationair moet lopen (na flinke belasting) alvorens af te schakelen. Of dit nou een specifiek 993TT probleem is.... denk het niet.
|
19 okt 2007 23:33 |
|
|
KC
My ride:
Cayman S 987
----------------------------
Ex 996 (m030, m220)
Ex: Boxster S,
Ex 944 TurboDen Haag
|
Bedankt voor de reacties zover. De onderdelen schijnen toch wel behoorlijk duurder te zijn dan voor de "standaard" 993. Voor het zelfde bedrag heb je een C4s, maar... die turbo he...
Vraag me ook af wat waardevaster zou zijn; een 993 C4S of een TT ?
_________________________________________ Passie: "Je porsche parkeren en vervolgens nog 3 keer je nek verdraaien om te genieten van de beauty die je net hebt geparkeerd"
|
19 okt 2007 23:57 |
|
|
Sanhi
997.2 4S / 993 TT
|
Beide modellen zijn redelijk waardevast. De prijzen lijken min of meer naar elkaar toe te kruipen. (Ondanks het nieuwprijs verschil). Heb zelf een C4S gehad, maar binnen een jaar overgestapt naar een TT. Het verschil in vermogen is enorm..
Grt,
Sander
|
24 okt 2007 14:27 |
|
|
funnyname
Porsche 944 Turbo sDen Haag
|
Tegenwoordig is dit allang geen probleem meer.
Zelfs mijn 944 turbo uit '88 heeft al een systeem dat de turbo voor ongeveer een halve minuut koelt als dit nodig is wanneer het kontakt uitgezet is.
De enige turbo die echt last had van dit 'fenomeen' was de 924, onder andere omdat deze ook nog eens gemonteerd zat aan de warme kant van de motor.
_________________________________________ -----------------------------------------------------------
1988 944 turbo S(ilber Rosa)
Guru Chips, 3 bar FPR, Tial WG, MBC, 1 bar druk
-----------------------------------------------------------
|
24 okt 2007 14:43 |
|
|
jokke
997 turboOudsbergen - Belgie
|
KC,hoe ver sta je met de zoektocht naar een 993 TT?Ben geinteresseerd omdat ik zelf ook zoekende ben naar een zwarte 993TT,met de luchthappers in de zijflanken (turbo S-look dus),maximum ongeveer 80.000 km enz....
Ik weet het....de zoektocht is al een klein jaar bezig en zal misschien nog even duren.Mijn eigen 993 moet trouwens eerst verkocht worden.Is het voor jullie Nederlanders nadeliger om eentje in Duitsland te kopen?Veel meer keuze bovendien.
|
21 nov 2007 21:32 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Nadeliger dan voor Belgen (in ieder geval op 1 punt) door de BPM die je nog moet betalen. Ik schat al gauw 5000E voor een TT!
|
21 nov 2007 22:42 |
|
|
M a r c
Ex 964 C2 en ex GT3 MkII
...nu kappersauto
|
Jouw 944 laat het koelwater na circuleren.... maar een 993 TT heeft geen koelwater De olie staat gewoon stil na afzetten motor en die zorgt bij deze motoren voor smering én koeling...
_________________________________________ www.europeantuning.nl voor Volvo & Porsche, FABSPEED MOTORSPORT dealer www.mh-schietsport.nl voor sportschutters
|
21 nov 2007 23:10 |
|
|
funnyname
Porsche 944 Turbo sDen Haag
|
Dan kan alleen een turbo timer je nog helpen ..
_________________________________________ -----------------------------------------------------------
1988 944 turbo S(ilber Rosa)
Guru Chips, 3 bar FPR, Tial WG, MBC, 1 bar druk
-----------------------------------------------------------
|
22 nov 2007 12:42 |
|
|