Auteur |
Bericht |
horn
PF #57
|
wellicht trucker zonder groot rijbewijs?
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
22 nov 2007 1:01 |
|
|
karelv
964Noordwijk
|
Waarom niet even een kopie plaatsen op site van de laaste faktuur aan de werkplaats?.....staat de km stand toch op.....nog leuk om te zien ook
maar rob zijn verhaal klinkt toch niet zo gek?
|
22 nov 2007 1:19 |
|
|
robbie993
|
't blijft me bezighouden, zit al de hele dag te prakiseren wie er nou dagelijks 1000 km gaat rijden met z'n P
|
22 nov 2007 11:38 |
|
|
TD (zonder I)
Utrechtse Heuvelrug
|
Wat boeit het, en reageren doet hij momenteel toch niet, want
Zag vandeweek ook in een werkplaats bij een specialist een 968 coupe met inmiddels 480.000 km op de klok.
Okee, het is een andere motor, weet ook niet of de motor al een keer gereviseerd is of dat er een nieuw blok in ligt (zal ik eens vragen) maar zulke standen zijn blijkbaar redelijk probleemloos mogelijk. Zelfs met een waterkoeler
|
22 nov 2007 12:17 |
|
|
robbie993
|
dat de auto's de km standen halen, dat geloof ik wel, dat is 't punt niet, maar wie rijdt er nou 1000 km per dag élke dag (behalve weekeinde) met een PO? ik laat het maar gaan, want de starter van dit forum is muisstil geworden, ik ga weer aan iets anders denken
|
22 nov 2007 12:27 |
|
|
996 c2 cabrio i
|
kwaliteit 996
met nooit stil staan bedoel ik dat is dus nog nooit stuk is geweest en dus nog nooit heeft stil gestaan. doet het altijd het kreng.
en die km zijn gewoon in 6 jaar.
en dat moet je niet per dag uit gaan rekenen, je kunt het gem dan ook per min doen. nee die ritten zijn zo lang want ik neem de P alleen maar op de lange baan. Dus ff naar NL op en neer en ff door Italie, of naar de
Baltic etc etc.
dus hij staat wel eens een paar dagen buiten voor de deur en dan moet i weer ff op 1 dag 1200 km rijden of laats in 2 dagen non stop 2600km.
dus het is niet zo moeilijk. Was ff weer een weekendje aan haar slakken op de weg. vandaar geen reactie
Als dit 996je straks 10 jaar is staat er dus ruim 650dzkm op de klok.
ik zal maar eens gauw op jullie meeting langs komen.
|
22 nov 2007 14:31 |
|
|
Mauk
Vergane glorie: 993 2S VesuvioZwijndrecht
|
Het is niet dat we niet WILLEN geloven, alleen zonder phautooos KUNNEN we het haast niet geloven. Is het nu zo moeilijk om effe een pica te plaatsen in je album van de afstandstachometer
Doe je zelf een plezier, dan houden ze je ook niet meer voor de gek Ik ken maar weinig mensen die met grote regelmaat door Italie suffen en vervolgens in de zelfde week ook nog eens langs de baltische staten rijdt......
Mauk
|
22 nov 2007 14:38 |
|
|
Valentijn
911/964 Carera 2 BJ 1992
|
Gewoon een ongeshopte foto plaatsen
Of je teller op 6 ton zetten
_________________________________________ Porsche 911/964 Carrera 2 Bouwjaar 1992
|
22 nov 2007 14:41 |
|
|
dreamer
Nissan 370Z roadster
Ex-BWM Z4 3.0
Ex-350Z 313pk grijs
Ex-350z in 't zwart (kort)
Ex-944, 1984
Ex-968 targa
ex-944 S2 CabrioKrimpen aan den IJssel
|
plaatjes zeggen meer als duizend woorden!
Fotootje van laatste (MH) werkplaats bon met KM-stand doet wonderen.
Fotootje KM stand uit dashboard.
Etc.
Als je zegt dat je slakt snap ik alleen niet dat je 1200 km op een dag rijden kan of 2600 in twee dagen. Rij met een Leon 2.0 tdi over 1100 km met topsnelheden van 200+ kmh (Hij wil 209 volgens de navigatie en met drukken van de heuvel af 215) toch minimaal 9,5 uur wanneer er geen files zijn en geen stops. Er is veel te veel verkeer om dit overdag veel sneller te kunnen doen, of rijd je alleen maar 's nachts? (overigens is dit het traject middel NL - Wenen)
|
22 nov 2007 14:54 |
|
|
aleh
ex-993 cabrio
ex-996 cabrio
ex-996 turbo
ex-Cayenne S
ex-Panamera S
993 cabrio
Haarlem
|
400k is veel. En zeker zonder dat i stuk gaat. Ik heb mijn auto net ingeruild en er is een jaar tijd 50000 bijgereden (nu 155000) en ik rij vooral op de snelweg. En ik heb een voorwaardelijke rij-ontzegging dus: NOOIT harder dan 30km te hard. Verbruik is constant 1:8,4. Beter lukt wel op de snelweg, maar nooit met een paar stadse km erbij. En geloof me: stuk kan i. Draagarmen moeten vervangen, dak klappert, motor ratelt bij starten en de tip begint schikkerig te schakelen.
Kan niet wachten op mijn turbo met een verse 40k erop! Leve de lage kmstand
_________________________________________ http://www.autodisk.nl
|
29 nov 2007 21:38 |
|
|
LeoH
Amsterdam
|
draagarmen rond 120-140K is normaal onderhoud.
Dat schikkerige van je tip, wat bedoel je daar precies mee ?
|
29 nov 2007 22:40 |
|
|
aleh
ex-993 cabrio
ex-996 cabrio
ex-996 turbo
ex-Cayenne S
ex-Panamera S
993 cabrio
Haarlem
|
sorry, schokkerig moet dat zijn natuurlijk. Maar hij begint met "klapjes" terug te schakelen. Onprettig.
En trouwens, hij heeft al draagarmen gehad bij 85k.
_________________________________________ http://www.autodisk.nl
|
29 nov 2007 23:06 |
|
|
996 c2 cabrio i
|
kwaliteit 996
Het is me dan toch gelukt om eens wat stuk te krijgen. hij heeft 1 ochtend stil gestaan. Reed weer eens een lekker stuk en toen begon er wat te piepen. waterpomp er compleet uitgelopen. water stroomde over de straat en roken als een gek. Originele pomp.
2 uur sleutelen (kwam vooral door wachten op het afkoelen van het blok)en € 300,- voor werkloon en nieuwe pomp en we gingen gewoon weer verder. Hoefde zo goed als niks los. ze pakten de pomp na het onspannen van de riem en 8 boutjes er zo even af.
meteen maar voor €75 nieuwe bougies ook laten plaatsen.
we gaan eind zomer de 450 er op zetten.
|
12 jan 2008 11:27 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Ben inderdaad ook nog steeds benieuwd naar wat plaatjes.
Een defecte waterponp is niet zo ernstig na zoveel kilometers.
Wees blij dat je het op tijd door had en geen oververhitte motor hebt opgelopen.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
13 jan 2008 16:37 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Maar als je een voorwaardelijk hebt dan is geflitst worden meteen fataal toch? Toch niet alleen een niet Mulder?
|
13 jan 2008 19:43 |
|
|
aleh
ex-993 cabrio
ex-996 cabrio
ex-996 turbo
ex-Cayenne S
ex-Panamera S
993 cabrio
Haarlem
|
Nee Maarten, tot "wet mulder" norm wordt alles administratief afgehandeld. Niemand die iets ziet bij justitie tot je 30 km/h te hard rijdt. Daarboven gaan er ALTIJD meldingen naar justitie. Dus ik ram naar 130 cq 150 en klik: cruise control aan en toeren maar.
Overigens is het een fabeltje dat je alleen je rijbewijs kwijt kan raken als je boven de 50 km/h te hard rijdt. 2x binnen een jaar > 30 km/h te hard = voorwaardelijke rijontzegging. In mijn geval 4 maanden voorwaardelijk met een proefperiode van 2 jaar. 6 september as. ben ik er vanaf. PFfffff
_________________________________________ http://www.autodisk.nl
|
13 jan 2008 21:21 |
|
|
Thomas986
Boxster 2.5België (nabij zeeland)
|
Men vader heeft 996 3.4 Tot nu toe 158k gelopen en geen last van "plof motor) heeft naar mijn weten ook nooit ruilmotor gehad.
dus hier goede ervaringen met de 996 3.4 & helemaal geen horror of wat dan ook
|
13 jan 2008 21:51 |
|
|
Fringe
US 993 C2 '96 HandbakDen Haag
|
Vloeken in de kerk. Dus vergeef mij.
Maar waarom rijdt iemand zoveel km in een 996 cabrio?
Voor zoveel km's zijn er (zeer) comfortabele diesels te koop. Wel zo kosten effectief. En van een 530D of een E320D geloof ik de 400k zonder twijfel.
Je moet wel heel veel van je P houden om zoveel in een Euro loodvrij gestookte auto te rijden.
Verder sluit ik niets uit. In mijn studententijd heb ik 286.000 km op de klok van een Citroen AX 1.4 op LPG staan. De laatste 100k zelf in 4 jaar. Nooit problemen gehad. Op de normale slijtage na (remmen, rubbers ,banden, schokkbrekers, verdamper, waterpomp, dynamo en startmotor). Maar daar doe je niets aan. Dat verbruik je. Net als brandstof.
Geloof het of niet maar ik heb hem na het uitzoeken van mij eerste lease auto aan een student gegeven. M.a.w. er gebeuren vreemde dingen in deze wereld.
Maar.... ik ben ook erg benieuwd naar de foto's van de teller.
Gr T
_________________________________________ It's not how to survive the storm, it's how you dance in the rain. 'Later' is allang begonnen...
|
17 jan 2008 0:51 |
|
|
996 c2 cabrio i
|
kwaliteit 996
He,
grappig over die prijzen. dit is niks duurder dan rijden in een 530d of iets soort gelijks. Ik rij nu dus met gemak 1 op 10 zo'n 530 doet 1 op 13 (moet je niet te hard gaan) en waar ik rij kost diesel en benzine verschil zeker niet meer dan 10 cent.
En waarom rij ik nou niet duurder??
Simpel, een porsche van deze leeftijd schrijft gewoon vreselijk weinig af en een 530 koop je en een dag later is i al weer veel minder waard. en hij schrijft gewoon helemaal door af naar bijna 0.
Onderhoud heb ik aan de P niet meer dan €400,- per jaar. En stuk gaat i niet.
|
17 jan 2008 18:27 |
|
|
LeoH
Amsterdam
|
Re: kwaliteit 996
..................
Banden, remmen, rubbers, grote of kleine beurt, 13 l olie......
Geef me snel je onderhouds-adres
|
17 jan 2008 18:35 |
|
|
cvvracing
Antwerpen
|
400 euro per jaar en dit aantal KM's? Met een gewone gezinswagen en dit aantal km's ben je meer aan onderhoud kwijt.
Als jullie nog in zijn leugens trappen zijn jullie heel goedgelovig ofwel d*m
Als je met je 911 op klein onderhoud gaat mag er al niet veel mis gaan of je bent al meer dan 400 euro kwijt
|
17 jan 2008 18:53 |
|
|
996 c2 cabrio i
|
kwaliteit 996
Olie doe ik elke 30 Dkm en kost mij incl filter (er gaat bij mij 9 liter in)
€ 118,-
bougies elke 80dkm € 75,-
Grote of kleine beurt doe ik niet. ik doe alleen olie, bougies en luchtfilter en elke 2 jaar remvloestof (€ 30). Maar zo'n luchtfilter kost echt bijna niets en die wissel je zo op de parkeerplaats. Het zelfde geld voor het interieur filter. 3tientjes en 5minuutjes werk met 1 schroevendraaier.
Polyriem elke 100dkm € 90,-
Dan net voor € 300,- incl loon nieuwe waterpomp.
koppeling kost € 900,- maar die zit er nu al dik 2 ton in. zal binnen 40dkm wel eens gaan.
uitlaten gaan nooit. en rubbers zou het niet eens meer weten merk er niks van
Remmen kost nog geen 100E voor voor en ze gaan 100dkm mee en schijven gaan dik 250dkm mee.
|
17 jan 2008 19:05 |
|
|
cvvracing
Antwerpen
|
Re: kwaliteit 996
|
17 jan 2008 19:36 |
|
|
996 c2 cabrio i
|
kwaliteit 996
Ja, airco, echt veel kosten al 1 x bij laten vullen voor € 45,- das natuurlijk wel veel voor 7 jaar. En Rollers voor polyriem, ja 1 x vervangen nu, wiellagers end nog nooit. Eens een kogeltje en armpje maar verder niks.
Remmen, gewooon blokjes op internet bestellen auto opkrikken en ze zitten er in enkele minuten weer onder, zeer fijn wissel systeem van de blokjes.
ga maar eens kijken op internet wat die onderdelen kosten en je voelt je meteen dik in de zeik genomen door je garage. Ik koop dus niks bij de dealer. Ja soms een kleinigheidje omdat die zelfs bij de dealer niks kosten.
heb net gister een nieuw knopje in het dasbord gezet, voor de alarmlichten, dat mooi verlichte driehoekje. maar het lampje was van 400dkm branden eens moe geworden en de lampjes kan je niet losvervangen. knopje compleet. € 32,77
|
17 jan 2008 20:07 |
|
|
mooiweerrijder
968 still going strong since 2006.Utrechtse heuvelrug
|
Ja dit klinkt meer als een iemand die nooit remt en rijdt als een 65 + die op bezoek gaat naar het bejaardenhuis.
Beetje rijstijl met zware rechtervoet levert toch een rapper slijtagepatroon op aan banden en remschijven.
Meneer laat zeker de auto uitrollen vanaf een heuvel en stopt alleen heuvelopwaarts.
Tenslotte een formule 1 auto haalt ook ,maar 700 km op een setje schijven en de banden komen ze maar aan 200 km.
Rijdt hij soms op Toyo of Vikingbanden die kanonhard zijn.
Zoals velen heb ik een beetje moeite hiermee. Krijg eerder het gevoel dat hij berijder en eigenaar is van een 2CV.
|
17 jan 2008 20:19 |
|
|