Auteur |
Bericht |
Raf
Porsche
|
Heb 2 jaar een S gehad, en ook kunnen vergelijken met een 4s.
Je merkt wel duidelijk een verschil, maar dat wil niet zeggen dat een 4s behelpen is. Hangt gewoon af van wat je wil/verwacht. Ben je iets meer op sportiviteit gesteld, dan s, meer op het normale rijden , 4s. Al blijft dit alles relatief. Wie weet voel jij wel geen verschil, en iemand anders voelt een wereld van verschil. In ieder geval is de s wel een hele goeie auto...
_________________________________________ 997 GT3 rules !!!!
|
23 nov 2007 0:31 |
|
|
jwstuijv
|
|
23 nov 2007 0:49 |
|
|
F@RGO
|
Verschil voelen tussen 4s en S bij optrekken kan je een beetje vergelijken met alleen of met 4 in de auto zitten.
Beter kan ik het niet verwoorden.
|
23 nov 2007 9:18 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
23 nov 2007 10:49 |
|
|
D.D.
Op zoek naar...Noordwijk aan zee
|
ahum...
_________________________________________ HOOTERS.....;)
|
23 nov 2007 11:07 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Als ik het voor het kiezen had een S.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
23 nov 2007 17:05 |
|
|
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
Toch wel een beetje jammer dat men de brede kont niet aanbiedt voor de achtertrekkers...bestaat heus wel een markt voor
_________________________________________ Respekt für die Eltern
|
23 nov 2007 17:52 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
gt3(rs) toch en de gt2
_________________________________________ Got coffee?
|
23 nov 2007 18:27 |
|
|
FS1
|
Een krachtig statement dat staat als een worst.....eh huis......
|
23 nov 2007 20:50 |
|
|
Carrera4s
997SBelgische kust
|
Tja, ik rijd met een 997 S en voordien een 996 4S en de vierwielaandrijving heb ik nog niet gemist hoor. De 997 heeft gewoon een pak meer mechanische grip dan de 996, als op rails. Je moet al heel hard gaan in heel slechte omstandigheden om de extra veiligheid van de 4 te kunnen benutten.
Deze morgen trouwens eens bewust de wagen laten uitbreken op het natte wegdek, perfect onder controle (zonder dat PSM ingreep, sportstand laat 7° drifthoek toe).
Echt, ik was bang dat ik weinig vertrouwen zou hebben met enkel achterwielaandrijving, maar dit is geenszins het geval !
De 4S vind ik wat vetter ogen (en dus wat mooier, tja) maar uiteindelijk blijft de 2S de snelste versie van de carrera, zeker als je zoals bij de mijne de X51kit hebt.
Uiteindelijk beslis je zelf...
|
23 nov 2007 21:08 |
|
|
corry
997 S /2006
|
Zou deze uitslag van de poll ook de verkoopverhouding S en 4S weerspiegelen bij Porsche in Stuttgart?
_________________________________________ Puts a smile on my face every day
|
23 nov 2007 21:53 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Het "verschil" in snelheid lijkt míj flauwekul in deze afweging; blijft over weggedrag, het uiterlijk (dikke kont of niet) en het idee tussen de oren...
|
23 nov 2007 23:02 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
@Carrera4S: even off-topic, maar hoe bevallen jou die PCCB-remmen.
Hoor toch wel wat kanttekeningen bij 'normaal' straatgebruik
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
23 nov 2007 23:49 |
|
|
F@RGO
|
Voor hard uit de bocht te kunnen scheuren moet je sowieso toch wel accelereren hoor.
|
24 nov 2007 7:47 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Vind het altijd grappige discussies.
Een Porsche mag geen 4 zijn om plezier te hebben blablabla. Je kan met een 4S evenveel plezier hebben als met een 2S. Schakel de lampjes uit en je kan de kont van een 4S evengoed laten komen als van de 2S. Trouwens kreeg ik de kont van de 4 makkelijker over dan van de GT3.
En ja even in de regen proberen is leuk dan weet je wat gaat gebeuren, en je moet al hard gaan voordat de 2S uitbreekt enz. Wacht maar even tot hij uitbreekt wanneer je niet aan het proberen bent
De hoofdreden voor een 4S te kopen en daar heeft mijn inziens Porsche hem voorgemaakt, is voor mensen die met hun 911 winter en zomer rijden en ook in de winter hun gas weten staan en niet enkel in de zomer met mooi weer.
Pas als je je wagen daar voor gaat gebruiken ga je een 4S echt waarderen.
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
24 nov 2007 10:42 |
|
|
ruud964
Hoeksche Waard
|
|
24 nov 2007 11:07 |
|
|
Lydia
|
Stap maar eens bij mij in de auto. Laat ik je eens zien hoe snel en hoe makkelijk je een 4S uit kunt laten breken
Dus, niets minder sportief rijden, hóór! En ja, misschien is ze iets langzamer (wat ik betwijfel) dan de S, maar altijd nog snel genoeg!
Bovendien makkelijk te compenseren door het gewicht van de bestuurster
|
24 nov 2007 11:25 |
|
|
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
...hopla...wij allemaal mond gesnoerd...
_________________________________________ Respekt für die Eltern
|
24 nov 2007 11:45 |
|
|
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
...I'm impressed!
_________________________________________ Respekt für die Eltern
|
24 nov 2007 11:46 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
@F@rgo: bedoelde dat er geen verschil in acceleratie is tussen de 2
@Naamgenoot: jij (her)kent dus wel het verschil tussen een 4 en de andere aandrijving
Beschrijf dat verschil nu eens in termen van beleving en vergeet daarbij dat praktische alle-dag-gedoe.
Ik luister/lees met aandacht en denk velen met mij
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
24 nov 2007 12:04 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
24 nov 2007 12:10 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Dit had ik natuurlijk al gelezen Paul.
Dat gaat 2 alineas over het alle-dag-gedoe.
En verder over het bekende al of niet makkelijke uitbreken en opvangen.
Wat zijn de verschillen in RIJDEN van de 2?
Dus zonder uitbreken, kritische situaties, maar daarvoor?
De 4 zwaarder in de neus, te merken o.a. in langere bochten?
Makkelijker, fijner door korte bochten of niet.
Dat soort informatie.
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
24 nov 2007 12:17 |
|
|
Carrera4s
997SBelgische kust
|
@ PvE : PCCB bevalt enorm goed, pedaalgevoel is duidelijk anders, nog meer vertrouwen als met de gewone remmen en ik vind het sturen ook preciezer. PCCB is zeker geen noodzaak omdat de gewone remmen quasi even goed zijn, maar ze voelen dus wel anders aan.
@ PPP : ik pleitte zeker niet tegen de 4S hoor, die zal uiteraard toelaten om in de slechtste omstandigheden harder te gaan, maar wat wel een feit is, is dat je al echt bijzonder zot moet doen om het zover te laten komen. En dan nog, ook de 2S heeft PSM. Maar je hebt zeker gelijk als je zegt dat een 4S evenveel rijplezier geeft als een 2S : ik ervaar op dat punt geen verschil. Het enige wat mij opviel bij een testrit met een 997 C4 was dat het stuurgevoel minder precies was als bij de 996 4S.
Slotsom is dat 2 en 4 super zijn en dat de keuze afhangt van budget en voorkeur.
Ik heb nu een 2S, maar was er een 4S geweest met de uitrusting die ik zocht (X51 + PCCB) dan had ik evengoed voor de 4S gegaan
|
24 nov 2007 12:56 |
|
|
jwstuijv
|
Jullie reacties hebben een mega CHAOS in mijn overwegingen veroorzaakt. Het is een witte geworden! Patrick Jansen blijft nog geen seconde zitte met een witte...............
|
25 nov 2007 17:59 |
|
|
Henk
PF # 136
|
Gefeliciteerd met deze schitterende auto!
_________________________________________ "Just be yourself, there are plenty of others"
|
25 nov 2007 18:33 |
|
|