Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 19:55

Antwoord op onderwerp  [ 69 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
997 S of 997 4S 

Een S of een 4S?
997 S 54%  54%  [ 36 ]
997 4S 46%  46%  [ 31 ]
Totaal aantal stemmen : 67

997 S of 997 4S 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Porsche
Bericht 
Heb 2 jaar een S gehad, en ook kunnen vergelijken met een 4s.
Je merkt wel duidelijk een verschil, maar dat wil niet zeggen dat een 4s behelpen is. Hangt gewoon af van wat je wil/verwacht. Ben je iets meer op sportiviteit gesteld, dan s, meer op het normale rijden , 4s. Al blijft dit alles relatief. Wie weet voel jij wel geen verschil, en iemand anders voelt een wereld van verschil. In ieder geval is de s wel een hele goeie auto...

23 nov 2007 0:31
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
dan maar even watertanden:
http://nl.youtube.com/watch?v=uvpMwtEPp ... re=related

23 nov 2007 0:49
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht 
Verschil voelen tussen 4s en S bij optrekken kan je een beetje vergelijken met alleen of met 4 in de auto zitten.
Beter kan ik het niet verwoorden.

23 nov 2007 9:18
Profiel
PorscheForum Super Junkie
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
Acceleratie maakt geen bal uit, het gaat om het verschil in bochten, lange flauwe en korte :idea:
Die dingen waar Porsches, 911'jes, voor gemaakt zijn :cheers:

Raf schreef:
Heb 2 jaar een S gehad, en ook kunnen vergelijken met een 4s.
Je merkt wel duidelijk een verschil, maar dat wil niet zeggen dat een 4s behelpen is.

... :shock: :twisted: 8)

23 nov 2007 10:49
Profiel
PorscheForum Junkie
Op zoek naar...
Noordwijk aan zee
Bericht 
Afbeelding

ahum... :wink:

23 nov 2007 11:07
Profiel
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Als ik het voor het kiezen had een S.

23 nov 2007 17:05
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht 
Toch wel een beetje jammer dat men de brede kont niet aanbiedt voor de achtertrekkers...bestaat heus wel een markt voor :wink:

23 nov 2007 17:52
Profiel
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
gt3(rs) toch en de gt2 :wink:

23 nov 2007 18:27
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Bericht 
ppp 356 schreef:
Als je het verschil tussen een S en 4S niet voelt, met alle respect, maar dan heb je echt geen gevoel voor autorijden.

Een krachtig statement dat staat als een worst.....eh huis...... :mrgreen:

23 nov 2007 20:50
Profiel
PorscheForum Rakker
997S
Belgische kust
Bericht 
Tja, ik rijd met een 997 S en voordien een 996 4S en de vierwielaandrijving heb ik nog niet gemist hoor. De 997 heeft gewoon een pak meer mechanische grip dan de 996, als op rails. Je moet al heel hard gaan in heel slechte omstandigheden om de extra veiligheid van de 4 te kunnen benutten.

Deze morgen trouwens eens bewust de wagen laten uitbreken op het natte wegdek, perfect onder controle (zonder dat PSM ingreep, sportstand laat 7° drifthoek toe).

Echt, ik was bang dat ik weinig vertrouwen zou hebben met enkel achterwielaandrijving, maar dit is geenszins het geval !

De 4S vind ik wat vetter ogen (en dus wat mooier, tja) maar uiteindelijk blijft de 2S de snelste versie van de carrera, zeker als je zoals bij de mijne de X51kit hebt.

Uiteindelijk beslis je zelf...

Afbeelding

23 nov 2007 21:08
Profiel
PorscheForum Rakker
997 S /2006
Bericht 
Zou deze uitslag van de poll ook de verkoopverhouding S en 4S weerspiegelen bij Porsche in Stuttgart?

23 nov 2007 21:53
Profiel
Westervoort
Bericht 
Het "verschil" in snelheid lijkt míj flauwekul in deze afweging; blijft over weggedrag, het uiterlijk (dikke kont of niet) en het idee tussen de oren...

23 nov 2007 23:02
Profiel
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
@Carrera4S: even off-topic, maar hoe bevallen jou die PCCB-remmen.
Hoor toch wel wat kanttekeningen bij 'normaal' straatgebruik :roll:

23 nov 2007 23:49
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht 
Paul van Engelen schreef:
Acceleratie maakt geen bal uit, het gaat om het verschil in bochten, lange flauwe en korte :idea:
Die dingen waar Porsches, 911'jes, voor gemaakt zijn :cheers:

Voor hard uit de bocht te kunnen scheuren moet je sowieso toch wel accelereren hoor.

24 nov 2007 7:47
Profiel
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Vind het altijd grappige discussies.

Een Porsche mag geen 4 zijn om plezier te hebben blablabla. Je kan met een 4S evenveel plezier hebben als met een 2S. Schakel de lampjes uit en je kan de kont van een 4S evengoed laten komen als van de 2S. Trouwens kreeg ik de kont van de 4 makkelijker over dan van de GT3.

En ja even in de regen proberen is leuk dan weet je wat gaat gebeuren, en je moet al hard gaan voordat de 2S uitbreekt enz. Wacht maar even tot hij uitbreekt wanneer je niet aan het proberen bent :wink:

De hoofdreden voor een 4S te kopen en daar heeft mijn inziens Porsche hem voorgemaakt, is voor mensen die met hun 911 winter en zomer rijden en ook in de winter hun gas weten staan en niet enkel in de zomer met mooi weer.

Pas als je je wagen daar voor gaat gebruiken ga je een 4S echt waarderen.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

24 nov 2007 10:42
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Hoeksche Waard
Bericht 
Amen, mag deze nu op slot :?: :twisted: :wink:

24 nov 2007 11:07
Profiel
Bericht 
Stap maar eens bij mij in de auto. Laat ik je eens zien hoe snel en hoe makkelijk je een 4S uit kunt laten breken :wink:

Dus, niets minder sportief rijden, hóór! En ja, misschien is ze iets langzamer (wat ik betwijfel) dan de S, maar altijd nog snel genoeg!

Bovendien makkelijk te compenseren door het gewicht van de bestuurster :lol:

24 nov 2007 11:25
PorscheForum Junkie
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht 
Lydia schreef:
Bovendien makkelijk te compenseren door het gewicht van de bestuurster :lol:

...hopla...wij allemaal mond gesnoerd... :lol:

24 nov 2007 11:45
Profiel
PorscheForum Junkie
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht 
ppp 356 schreef:
... Trouwens kreeg ik de kont van de 4 makkelijker over dan van de GT3...

:shock: ...I'm impressed!

24 nov 2007 11:46
Profiel
Bericht 
@F@rgo: bedoelde dat er geen verschil in acceleratie is tussen de 2 :!:

@Naamgenoot: jij (her)kent dus wel het verschil tussen een 4 en de andere aandrijving :!: :P
Beschrijf dat verschil nu eens in termen van beleving en vergeet daarbij dat praktische alle-dag-gedoe.

Ik luister/lees met aandacht en denk velen met mij :idea: :)

24 nov 2007 12:04
Profiel
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
ppp 356 schreef:
Vind het altijd grappige discussies.

Een Porsche mag geen 4 zijn om plezier te hebben blablabla. Je kan met een 4S evenveel plezier hebben als met een 2S. Schakel de lampjes uit en je kan de kont van een 4S evengoed laten komen als van de 2S. Trouwens kreeg ik de kont van de 4 makkelijker over dan van de GT3.

En ja even in de regen proberen is leuk dan weet je wat gaat gebeuren, en je moet al hard gaan voordat de 2S uitbreekt enz. Wacht maar even tot hij uitbreekt wanneer je niet aan het proberen bent :wink:

De hoofdreden voor een 4S te kopen en daar heeft mijn inziens Porsche hem voorgemaakt, is voor mensen die met hun 911 winter en zomer rijden en ook in de winter hun gas weten staan en niet enkel in de zomer met mooi weer.

Pas als je je wagen daar voor gaat gebruiken ga je een 4S echt waarderen.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

24 nov 2007 12:10
Profiel WWW
Bericht 
Dit had ik natuurlijk al gelezen Paul.

Dat gaat 2 alineas over het alle-dag-gedoe.
En verder over het bekende al of niet makkelijke uitbreken en opvangen.

Wat zijn de verschillen in RIJDEN van de 2?
Dus zonder uitbreken, kritische situaties, maar daarvoor?
De 4 zwaarder in de neus, te merken o.a. in langere bochten?
Makkelijker, fijner door korte bochten of niet.
Dat soort informatie.
:P

24 nov 2007 12:17
Profiel
PorscheForum Rakker
997S
Belgische kust
Bericht 
@ PvE : PCCB bevalt enorm goed, pedaalgevoel is duidelijk anders, nog meer vertrouwen als met de gewone remmen en ik vind het sturen ook preciezer. PCCB is zeker geen noodzaak omdat de gewone remmen quasi even goed zijn, maar ze voelen dus wel anders aan.

@ PPP : ik pleitte zeker niet tegen de 4S hoor, die zal uiteraard toelaten om in de slechtste omstandigheden harder te gaan, maar wat wel een feit is, is dat je al echt bijzonder zot moet doen om het zover te laten komen. En dan nog, ook de 2S heeft PSM. Maar je hebt zeker gelijk als je zegt dat een 4S evenveel rijplezier geeft als een 2S : ik ervaar op dat punt geen verschil. Het enige wat mij opviel bij een testrit met een 997 C4 was dat het stuurgevoel minder precies was als bij de 996 4S.

Slotsom is dat 2 en 4 super zijn en dat de keuze afhangt van budget en voorkeur.

Ik heb nu een 2S, maar was er een 4S geweest met de uitrusting die ik zocht (X51 + PCCB) dan had ik evengoed voor de 4S gegaan :wink:

24 nov 2007 12:56
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Jullie reacties hebben een mega CHAOS in mijn overwegingen veroorzaakt. Het is een witte geworden! Patrick Jansen blijft nog geen seconde zitte met een witte...............

25 nov 2007 17:59
Profiel
Moderator
PF # 136
Bericht 
Gefeliciteerd met deze schitterende auto! 8)

25 nov 2007 18:33
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 69 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende