Auteur |
Bericht |
Janssen
black 911scmestreech
|
Jaja, we zijn begonnen met de SC te reviseren
In maart heb ik met starten een backfire gehad
Met het gevolg dat de motorblok begonnen te ratelen
Na het verbouwen van mijn huis ben ik nu, een dik half jaar later, eindelijk begonnen met het revisren van mijn SC
Vandaag de blok helemaal kaal gemaakt.
Nou wou ik de blok open gaan maken, maar ik weet niet precies hoe ik de ditributieketting moet afstellen (en nu uit elkaar halen).
heeft iemand wat tips of foto's/links
Kleppen afstellen heb ik al gevonden.
Nou heb ik al meerdere motoren gereviseerd/opgebouwd (16vg60) vw
maar ik moet toch eerst zeker weten hoe ik dat moet afstellen.
Natuurlijk hou ik jullie op de hoogte wat er nu kapot is gegaan
alvast bedankt
_________________________________________ How Low Can A 911 Go!!
|
10 nov 2007 17:32 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Ik zou eerst maar eens een paar goede handboeken gaan opzoeken.
Op Pelicanparts.com vind je veel incl een boek over revisie van een 911 motor.
Hier: http://www.cannell.co.uk/Manuals.htm kun je ook een werkplaatshandboek downloaden van de 911. Motor komt daar ook uitvoerig aan de orde.
Voor andere demontage en herstelklussen ook een erg zinvol boek !
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
10 nov 2007 18:27 |
|
|
Janssen
black 911scmestreech
|
bedankt voor de link.
Nou wou ik zowiezo een handleiding gaan kopen.
Even een update:
Oorzaak van het ratelen is :
Een afgebroken zelftapper van 1cm lang en 2mm dik in cilinder 5
Nou denk ik zelf:
Met starten is een backfire onstaan, die heeft mijn luchtfilter kast opgeblazen, tevens is punt van de zelftapper, waar de luchtfilterkast mee vast, zit afgebroken, en in de 5de cilinder gezogen
Dat verklaart ook dat ik nog 2 straten gereden heb voor dat hij begon te ratelen.
Als een klep krom was dan had de motorblok meteen gerateld.
Vrijwel geen schade aan de cilinder(kop).
_________________________________________ How Low Can A 911 Go!!
|
10 nov 2007 20:40 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
| | | | Janssen schreef: bedankt voor de link. Nou wou ik zowiezo een handleiding gaan kopen. Even een update: Oorzaak van het ratelen is : Een afgebroken zelftapper van 1cm lang en 2mm dik in cilinder 5 Nou denk ik zelf: Met starten is een backfire onstaan, die heeft mijn luchtfilter kast opgeblazen, tevens is punt van de zelftapper, waar de luchtfilterkast mee vast, zit afgebroken, en in de 5de cilinder gezogen Dat verklaart ook dat ik nog 2 straten gereden heb voor dat hij begon te ratelen. Als een klep krom was dan had de motorblok meteen gerateld. Vrijwel geen schade aan de cilinder(kop). | | | | |
Had je al zo snel het blok laten zakken en de koppen er af !?
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
13 nov 2007 0:38 |
|
|
dreamer
Nissan 370Z roadster
Ex-BWM Z4 3.0
Ex-350Z 313pk grijs
Ex-350z in 't zwart (kort)
Ex-944, 1984
Ex-968 targa
ex-944 S2 CabrioKrimpen aan den IJssel
|
Succes met de revisie! Blijf je draadje volgen
|
13 nov 2007 19:16 |
|
|
Janssen
black 911scmestreech
|
Blok had ik al eruit gehaald.
De cilinderkoppen eraf halen was ook zo gebeurt
_________________________________________ How Low Can A 911 Go!!
|
13 nov 2007 21:08 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Klinkt goed; keep us posted !! (feauteaus ?)
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
14 nov 2007 0:41 |
|
|
Janssen
black 911scmestreech
|
Vandaag cilinder(koppen) weggebracht voor revisie.
vraagje:
Is het normaal dat je de drijfstangen van links naar recht kunt bewegen.
Nou weet ik wel dat ze iets bewegen, maar het is net of er veel speling in zit.
Bij alle 6 de drijfstangen heb ik dezelfde speling (links en rechts wegen)
Naar voor en achter heb ik geen speling gevoeld.
Een Drijfstang lager heb ik eraf gehaald, zie geen koperkleur doorschijnen.
Nummer in het lager is 930.148.00
Neem aan dat het orgineel is.
alvast bedankt
_________________________________________ How Low Can A 911 Go!!
|
17 nov 2007 19:32 |
|
|
Peter
Geen Boxster 981 S meer
|
930.103.148.00 is standaard drijfstanglager van een SC. Maar, meten is weten, dat is echt de enige manier. Een beetje op gevoel de lagerspeling controleren lijkt me niet zo goed idee. Overigens, ik neem aan dat je alle lagers vervangt, incl. de bouten en moeren van de drijfstang helften, die zijn namelijk niet herbruikbaar. En zeker de lagers van de tussenas zullen versleten zijn. Kan je meteen kijken of het tussentandwiel niet 'gepit' is en de oliepomp nog goed is.
|
17 nov 2007 22:31 |
|
|
Janssen
black 911scmestreech
|
Het is wel de bedoeling dat ik alle lagers nieuw zet.
Alleen dat je de bouten nieuw moest zetten wist ik niet......
_________________________________________ How Low Can A 911 Go!!
|
17 nov 2007 23:36 |
|
|
Peter
Geen Boxster 981 S meer
|
Ik zou je adviseren om een goed boek te kopen over het reviseren van de luchtgekoelde 911 motor, er zijn toch wel een aantal weetjes en "do and do not"s. Het kan veel frustratie en ellende ($$$$$) schelen. Bijvoorbeeld "How to rebuild en modify Porsche 911 engines". Vind ik persoonlijk een erg leuk en duidelijk boek.
|
18 nov 2007 13:50 |
|
|
mckok
996 TURBO!!! Ex 964 cabrio, ex 3.0SC, ex 944 turbo 2X.Zuid Holland zuid
|
Nog beter, laat hem reviseren
|
18 nov 2007 18:24 |
|
|
lagel
911 carrera 3.2 targa 1984hoeven
|
| | | | Janssen schreef: Vandaag cilinder(koppen) weggebracht voor revisie. vraagje: Is het normaal dat je de drijfstangen van links naar recht kunt bewegen. Nou weet ik wel dat ze iets bewegen, maar het is net of er veel speling in zit. Bij alle 6 de drijfstangen heb ik dezelfde speling (links en rechts wegen) Naar voor en achter heb ik geen speling gevoeld. Een Drijfstang lager heb ik eraf gehaald, zie geen koperkleur doorschijnen. Nummer in het lager is 930.148.00 Neem aan dat het orgineel is. alvast bedankt | | | | |
links naar rechts mag zit meestal een lichte speling. omhoog en omlaag mag absoluut geen speling hebben.
_________________________________________ porsche project
|
18 nov 2007 18:37 |
|
|
shaggy
ex 964 c4 '89 zwart
997 c2 zwart
|
je moet toch echt alles met de micrometer nameten, het is geen brommerblok waar je aan sleutelt.
als je echt goed gereedschap hebt kun je dit wel doen, en je bent technisch genoeg?
|
20 nov 2007 22:48 |
|
|
Nine-eleven
981 Boxster GTS
|
Ook bij VW moet je de drijfstangbouten vervangen, als je dat nooit eerder hebt gedaan, heb je veel geluk gehad.
Bij mij (ook vergeten) plofte een getuned 16V blok (pas na 170.000 km dat wel).
_________________________________________ Trained by GP E L I T E
|
21 nov 2007 19:16 |
|
|
Janssen
black 911scmestreech
|
update:
In Cilinderkop bleek een klep krom te zijn (waar de zelftapper inzat )
Was natuurlijk te verwachten, alleen de klepgeleiders vervangen, rest was allemaal ok
Ook de cilinder/zuigers zijn allemaal nog goed.
_________________________________________ How Low Can A 911 Go!!
|
21 nov 2007 21:33 |
|
|
Janssen
black 911scmestreech
|
shaggy schreef, je moet toch echt alles met de micrometer nameten, het is geen brommerblok waar je aan sleutelt.
als je echt goed gereedschap hebt kun je dit wel doen, en je bent technisch genoeg?
Als ik niet technische genoeg was, dan begin ik niet eens aan, met gamma gereedschap.
_________________________________________ How Low Can A 911 Go!!
|
21 nov 2007 21:40 |
|
|
shaggy
ex 964 c4 '89 zwart
997 c2 zwart
|
technisch ben je zeker als je zelf je blok eruithaalt en reviseert
bedoel te zeggen dat deze werken perfekt moeten gebeuren en niet redelijk goed.
ben zelf monteur en zie vaak mensen met doos onderdelen komen of kapot voertuig na middagje zelf sleutelen.
|
22 nov 2007 0:04 |
|
|
Janssen
black 911scmestreech
|
Weet nog iemand een adres voor onderdelen te bestellen
Kom zelf uit, qua prijs, bij Febo in duitsland.
alvast bedankt
_________________________________________ How Low Can A 911 Go!!
|
25 nov 2007 13:52 |
|
|
anton964
997.2 4s pdktholen
|
hallo
leuk project als je nog eens tijd hebt koop dan nog eens een digitale camera.kunnen wij het ook zien!
gr anton964
|
25 nov 2007 15:49 |
|
|
yohanv
911 3.2 Cabrio 1986Het hoge noorden
|
_________________________________________ Ex: 944 Targa(x2)-->968(Nep)-->911 SC Targa+968 targa-->911 3.2 Cabrio-->993 Cabrio-->997S Coupe
|
25 nov 2007 17:01 |
|
|
janssen1
911eindhoven
|
Re: Jaja, we zijn begonnen met de SC te reviseren
Even een (late) reactie Wegens ander email adres kon ik niet meer inloggen. Dus maar een nieuw email naam aangemaakt. Motor is ondertussen al een tijd geleden gereviseerd. Wel de nodige tegenslag gehad met name het revisie bedrijf, wat een aantal dingen niet goed gedaan had, dit gecombineerd met verkeerde kleppenrubbers in de pakkingset.. Ik heb alles zelf gedaan, ook zelf ondekt dat het revisiebedrijf fouten heeft gemaakt, incl verkeerde kleppenrubbers, (binnen diameter te groot) Tevens de bekende roestplekken aan gepakt, voorspatborden er af gehaald, enz. en opnieuw gespoten Tenslotte lots of onderdelen vernieuwd, en heeeel veel geleerd.
Laatst bijgewerkt door janssen1 op 09 nov 2010 20:25, in totaal 2 keer bewerkt.
|
09 nov 2010 16:54 |
|
|
bully
|
Re: Jaja, we zijn begonnen met de SC te reviseren
Das alles wat we te zien krijgen, twee halve foto's?
|
09 nov 2010 18:26 |
|
|