Auteur |
Bericht |
horn
PF #57
|
heen met de trein? geniet ervan man, mooie dag. oordopjes mee voor de terugweg? 
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
23 nov 2007 8:46 |
|
 |
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Zou ik niet accepteren, nogmaals opendoen en kijken of de kras/deuk daarvan de oorzaak is
Mijn dag zou al verziekt zijn Harald  , kan daar gewoon niet tegen 
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
23 nov 2007 8:46 |
|
 |
Marcel B.
ex 996 4S Cabrio; ex 996 4S; ex 930 (2x); ex 3.0 cabrio
|
Nee Harald, heen met de Saab 9-3 met mijn zoon en een vriend van me die geïnteresseerd is in de Speedster van Michael.
Ik heb het verhaal gehoord van de uitlaat  Ik zal me daar deze dag zonder oordopjes doorheen moeten slaan.
Komt binnenkort een andere onder (RUF-4 pijps), maar ik weet niet of ik dan wel zonder oordopjes kan gaan rijden.
|
23 nov 2007 8:52 |
|
 |
Mauk
Vergane glorie: 993 2S VesuvioZwijndrecht
|
|
23 nov 2007 9:52 |
|
 |
Marcel B.
ex 996 4S Cabrio; ex 996 4S; ex 930 (2x); ex 3.0 cabrio
|
Mauk, terug in de P zal waarschijnlijk iets sneller zijn 
|
23 nov 2007 9:57 |
|
 |
Jurgen
Westervoort
|
Ben het bij uitzondering totaal niet met je eens Harald ; íedereen weet, liefhebber of niet, dat een auto een kostbaar goed is. Als iemand er zo mee omgaat als jij schetst is dat niet minder dan een grote asociale kloothommel.
Je gebruikt toch ook niet iemands nieuwe trui om een koffievlek mee van tafel te halen...  ongeveer net zo dom.
Onwetend en onverschillig zijn twee andere dingen wat mij betreft...
Ook een goeiemorgen trouwens... 
|
23 nov 2007 10:01 |
|
 |
Hielkema993S
911 993 CarreraS
Ex 911 997 Coupe, Ex 911 993 TargaNuenen / N-Brabent
|
MArcel, have fun 
_________________________________________ "There is no substitude"
|
23 nov 2007 11:56 |
|
 |
erwin996
M140i
|
Eens met Jurgen 
_________________________________________ In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas
|
24 nov 2007 23:14 |
|
 |
912
|
O ja? Wat is kostbaar? Een auto van 1000, 10.000, 100.000 euro?
Het zijn 'maar' auto's... Jij bent echt gelukkiger met een auto zonder deukje?
_________________________________________ There are those who love 912’s... and those who have never driven one...
|
25 nov 2007 5:59 |
|
 |
LouisXIV
964 C2 coupe schiefer grau
ex 993 C4 vesuvio '97
ex 964 C2C zwart metallic '91Meerssen Zuid Limburg
|
porsche is ook niet gemaakt om naar de albert heijn te gaan...past geen kratje bier in
Oftewel ik ga onder geen beding met de P boodschappen doen omdat je weet dat er van die huisvrouwen (en huismannen...) zijn die op zaterdag in de auto van manlief mogen rijden om de boodschappen te doen met alle gevolgen vandien.
Dacht dat ie er nog wel tussen kon
De duitsers hebben daar een oplossing voor

_________________________________________ Its about as fast as you can go without having to eat airline food!
|
25 nov 2007 11:03 |
|
 |
Lydia
|
Ik ben het met Jurgen eens. Natuurlijk is voor de één een auto van € 2.000 veel en voor de ander een auto van € 50.000 maar daar gaat het niet om. Strekking van het verhaal is: je blijft met je tengels van andermans spullen af. Dus óók van die auto van € 2.000.
En ja, ik ben gelukkiger als er géén deuk in mijn auto zit.
Typisch ook zoals dan geopperd wordt: niet ergeren, maar deuk eruit laten halen en spuiten. Is het bij degene ooit wel eens opgekomen dat niet iedereen dit zomaar kan laten doen?
The keyword hier is: respect!
|
25 nov 2007 12:00 |
|
 |
horn
PF #57
|
en dat is nou precies wat ik bedoel. het heeft geen reet met respect te maken, maar met onnozelheid. Mensen die uitstappen en de deur open doen, zonder zich bewust te zijn van het feit ze 10 seconden daarvoor strak ergens tussen geparkeerd hebben. Ik zie geregeld huisvrouwen, bejaarden of kinderen bij het uitstappen hun deur tegen een andere auto aantikken, mensen met een winkelwagentje, fietsen of kinderwagens tussen auto's doorlopen terwijl dat echt een verhoogd risico is. Ik geloof niet dat ze dat expres doen, meer dat ze onnadenkend zijn. Daarom vind ik het te zwaar om die mensen asociaal te noemen. Hetzelfde als mensen die met 60 langs een school rijden. Als je ze ermee confronteert zeggen ze sorry en zullen ze er (voorlopig) aan denken, maar daarvoor realiseerden ze het zichzelf gewoon niet. Bewustwording... 
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
25 nov 2007 12:27 |
|
 |
Rob Herfst
Cayenne Turbo S Hybrid &
Boxster S (987)Rotterdam
|
Denk dat het het hier wel te zwaar ziet (en van opzet uitgaat!), geloof ook meer in de onnozelheid van Harald of een moment van onachtzaamheid........ Ik vind mijn auto wel mooier zonder deuken, maar ik wordt toch echt niet gelukkiger van!
Dit zal wel op mijn post slaan  maar je stelt het nu wel even wat ongenuanceerd  , dus maar even een kleine nuancering!
Ik had het namelijk over uitdeuken zonder spuiten (hetgeen nog minder kost dan één volle tank).
Vandaar mijn opmerking dat ik mij niet uren, dagen, weken ga lopen ergeren, terwijl de dader toch op het kerkhof ligt!
Of dat ik heel spastisch en neurotisch op zoek moet gaan naar een parkeerplaats of zelfs de Porsche maar thuis laat voor de zekerheid........ daar wordt IK dus niet gelukkiger van
Als zo'n deukje ontdek, dan denk ik HAMLAPPEN  (!), maar binnen 5 minuten is dat gevoel echt weer weg en wordt er gewoon weer 
_________________________________________ Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
|
25 nov 2007 12:43 |
|
 |
mike 93
993 C2
|
Ach, ergeren heeft geen zin, als ik bij deze "onachtzame" mensen thuis ben en ik druk per ongeluk mijn peuk op hun nieuwe bank uit, of laat vla over hun kleding vallen of pleur m'n patat met veel mayo over hun tapijt, dan maakt niemand zich daar druk om toch?  Dus waarom wel over een deukje? 
_________________________________________ Een Porsche is meer dan de som der (onder)delen
|
25 nov 2007 12:55 |
|
 |
Jurgen
Westervoort
|
|
25 nov 2007 13:09 |
|
 |
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Echt gebeurd,
Was op vakantie in het Zwarte Woud in een mooi hotel met mijn net nieuwe auto
Dat weekend bleek er een congres te zijn met veel gasten, dus ik denk verstandig te zijn en zet mijn auto 500 m verder op een berg.
Kijk nog of alles eruit is en komt een dame met haar ouders er ruim naast staan met een 2 deurs auto
Ze doet de deur open terwijl de auto schuin staat en met een geweldige knal botst de portier met het uiterste puntje tegen mijn auto
Wist echt niet wat me overkwam  wat een k@#$ wijf en werd warm en koud tegelijk
Kreeg wel keurig haar gegevens om alles te regelen, maar dat dat mij nou net moest gebeuren
Wel weer leuk om op een verjaardag te vertellen, ojee mijn vrouw Saskia is vandaag jarig 
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
25 nov 2007 13:26 |
|
 |
Lydia
|
Precies, Mike. Jij snapt het. En natuurlijk heeft het wel met respect te maken. Deze mensen interesseert het niet wat zij in hun "onachtzaamheid" voor schade aanrichten, maar owee als je het bij hen schade maakt!
Mijn kinderen hebben respect voor andermans spullen, zullen nooit met hun fiets langs een auto lopen. Ongeacht of het de mijne is of die van een ander. Ik had enige tijd geleden een Porsche rijder op bezoek. Had zijn auto op de oprit gezet. Mijn meiden wilden met de fiets de garage uit. Zij kwamen binnen om te vragen of degene zijn auto iets naar achter wilden zetten, omdat ze niet met de fiets zo dicht langs de auto wilden.
En, oja, sommigen kunnen zomaar even een deuk uit hun auto laten halen, met of zonder spuiten, of hun tank volgooien. En zijn ook mensen bij wie dat allemaal niet zo vanzelfsprekend gaat. Denk dáár maar eens over na!
|
25 nov 2007 13:28 |
|
 |
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Moet Lydia niet naar haar afspraakje met de Porschemannen 
|
25 nov 2007 13:33 |
|
 |
horn
PF #57
|
wat een dom gekwaak zeg. als jij bij mij zit te eten en je laat een klodder mayonaise op de bank vallen, ga ik ook op mijn friet-met-mayonaise-forum niet lopen klagen dat je altijd van die aso's hebt die 'zomaar' hun mayonaise op de bank laten vallen. Kennelijk geen enkel respect voor mijn bank. Jaja 
|
25 nov 2007 13:49 |
|
 |
horn
PF #57
|
Als je dit nou overleest, vind je je zelf dan een beetje triest? Die mevrouw doet zoiets per ongeluk, geeft jou meteen haar gegevens zodat eea afgehandeld kan worden en jij noemt haar een k@#$ wijf...
Nee, dat is lekker respectvol... 
|
25 nov 2007 13:51 |
|
 |
mike 93
993 C2
|
@ Lydia: Afgezien van het geld wat je maar moet hebben, kost het ook nog je kostbare vrije tijd die je er ( door een ander) in moet stoppen. Dagje vrij nemen?  érg gemakkelijk denken 
_________________________________________ Een Porsche is meer dan de som der (onder)delen
|
25 nov 2007 13:56 |
|
 |
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Nou Harald om eerlijk te zijn ging er nog wel wat aan vooraf, kan je "gewoon wegpoetsen" en nog meer van die onzin en ook nog in het Duits
Tot ik een beetje boos werd en toen kwam ze met de gegevens 
|
25 nov 2007 14:00 |
|
 |
yohanv
911 3.2 Cabrio 1986Het hoge noorden
|
Geen woorden maar daden 
_________________________________________ Ex: 944 Targa(x2)-->968(Nep)-->911 SC Targa+968 targa-->911 3.2 Cabrio-->993 Cabrio-->997S Coupe
|
25 nov 2007 14:26 |
|
 |
Pascal
‘64 Kever
|
Hmm, maareh, als ik het goed lees, zijn er dus 2 soorten (porsche) autobezitters... 1 soort die zijn auto gewoon overal durft te zetten en de ander die in angst leeft dat er een deuk in zit al hij/zij terug komt bij zijn auto.
Kom op mensen. De Punto had hier laatst ook een deukje, niet gaaf, even boos over geweest (bij Esther op haar werk gebeurd), maar deukje weg laten halen met spotrepair en de auto is weer net zo mooi als vlak tevoren en we zijn er weer net zo blij mee hoor...
Moet er niet aan denken dat ik elke keer met kloppend hart bij mijn auto in de buurt moet komen, hopende dat er geen deukje of krasje op zit. (gaat vast na een weekje wel over toch?  )
|
25 nov 2007 17:18 |
|
 |
Rob Herfst
Cayenne Turbo S Hybrid &
Boxster S (987)Rotterdam
|
Dat denk ik ook!
Wij gaan hier dus ook niet uitkomen!  :wink:

_________________________________________ Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
|
25 nov 2007 17:31 |
|
|