Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 22 mei 2025 9:19

Antwoord op onderwerp  [ 68 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Waarom toch zo'n mooie auto? 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht 
Mijn lease bak gaat er in april uit. Helaas krijg ik per schade een eigen risico van EUR 135 aangelapt. Het bedrijfsrecord staat tot nu op 4x 135 euri. Op de gracht wonen is leuk maar ik denk dat ik de nieuwe recordhouder wordt. Heb hem vorige week nog even door de wasstraat gehaald maar schrok van het aantal deuken/krasjes...... En nog nooit 1 briefje onder de ruitenwisser!!

25 nov 2007 17:44
Profiel
PorscheForum Junkie
911 3.2 Cabrio 1986
Het hoge noorden
Bericht 
1) Ben wel bang voor deukjes en krassen en kom vaak met 'sneller' kloppend hart terug bij auto...
2) kwak 'm wel overal neer....
3) Baal ontiegelijk van krasjes en deukjes..... Zodra dit gebeurt....

Maar als het gebeurt... So be it... Ik baal der dan even behoorlijk van. En dan ga je weer verder.... 8)

Volgens mij behoor ik dan tot beide categorieen.... :roll:

25 nov 2007 17:44
Profiel
___________________ ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ ησ ѕυвѕтιтυтє ___________________
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
Bericht 
ik was hem meestal gewoon nog een keer :wink:

_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:

25 nov 2007 17:47
Profiel WWW Facebook 
Cayenne Turbo S Hybrid & Boxster S (987)
Rotterdam
Bericht 
Jij wast die deukjes eruit? :shock: :mrgreen: :wink:

Volgens mij is er bij jou door dat wassen al geen lak meer over, en kijken wij nu gewoon naar de grondlak! :lol: 8) :lol:

25 nov 2007 17:51
Profiel WWW
Bericht 
ja ik was ze d,r uit met die speciale st tropez emmer die jij hebt vastgelegd :wink:

thnx vd cd nog met m,n podia pics 8)

25 nov 2007 17:57
Profiel WWW Facebook 
Westervoort
Bericht 
Nee hoor, ging mijn inziens niet over de Porscherijders, maar over diegenen die achteloos hun deur tegen de jouwe aankwakken én zich er dan ook nog amper voor verontschuldigen.

Deze mensen, door de ene groep aangeduid als "onwetend en achteloos" , door de andere groep veroordeeld als aso's die schijt hebben aan andermans goed.

Bij mij zitten de deurengooiers in dezelfde categorie als asbakkenlegers voor een stoplicht . Het kan een fatsoenlijk mens ook onverhoopt gebeuren, natuurlijk, maar hoe je er dan mee omgaat zegt pas wat over wie je bent!!

25 nov 2007 18:02
Profiel
‘64 Kever
Bericht 
Nah, ben ik niet helemaal met je eens Jurgen...

Je asbak legen bij het verkeerslicht is gewoon ontzettend asociaal. Net als je nog na-smeulende peuk "uit het raam de snelweg op" gooien. Als JIJ (niet jij, men!) zo nodig moet roken in de auto, ruim dan ook gewoon je eigen troep op. Er staan OVERAL vuilnisbakken, zo'n moeite is het toch niet?
Ik bedoel, ik drink ook water uit een spa-flesje in de auto. Maar die gooi ik toch ook niet voor een ander uit de auto op de snelweg als ie leeg is?

Die "deurgooiers" zijn er volgens mij dan ook weer in drie categorie'en.
1. "Ik geef er niks om, moet ie daar maar niet parkeren" -> 10%
2. Oh, verhip, eigenlijk nooit bij stil gestaan dat je daar een deukje aan over kan houden -> 70%
3. Hij glipte uit mijn vingers, met de wind, je kent het wel -> 20% (waarvan dan zo'n 20% WEL een briefje onder de wisser doet!)

Ach.... Gewoon dwars op 2 vakken parkeren toch? *kuch*

25 nov 2007 19:06
Profiel Facebook 
Westervoort
Bericht 
Zou 70% van die mensen zo dom zijn? Denk 't niet.

Maar goed, is een eindeloze discussie geworden...iedereen denkt 't er het zijne van en mensen proberen te overtuigen van jouw gelijk is bij voorbaat kansloos...

Begin bij jezelf als je de wereld wilt veranderen...en veel succes... :wink:

25 nov 2007 19:15
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
paSCal schreef:
Ach.... Gewoon dwars op 2 vakken parkeren toch? *kuch*

Aso's. :twisted:

25 nov 2007 19:32
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Wat een discussie en verongelijkte reacties zeg. :roll:

Wat mij betreft is het aso als iets opzettelijk wordt gedaan. Als iets onbewust wordt gedaan dan is het onnozelheid. De deur tegen andermans auto aan laten komen wordt echt zelden opzettelijk gedaan. Een auto over twee vakken parkeren daarentegen. Juist :idea: .

Dat je het vervelend vindt is heel begrijpelijk. Vind ik ook! Je er echter zo druk over maken? In dat geval er vooral niet meer mee gaan rijden, maar een hele grote vitrinekast er voor kopen. Zie ervaring van Marcel B. ;). Nooit ermee in de regen rijden, altijd ver van andere auto's parkeren en vervolgens let iemand niet op tijdens het autorijden in plaats van tijdens het in- of uitstappen. Respectloos asociaal of gewoon onbewust niet goed opgelet? 8)

25 nov 2007 19:51
Profiel
PorscheForum Rakker
993 C2
Bericht 
Volgens mij gaat de hele discussie niet over auto's (porsches), maar over menselijk gedrag en zijn de reacties gebaseerd op persoonlijke ervaring en aangezien deze totaal verschillend kunnen zijn is het reageren navevant. :wink:

25 nov 2007 20:00
Profiel
Bericht 
oplossing: een 2 en 3tje over de volle lengte van de auto over de zijkant :shock: :mrgreen: :wink:

25 nov 2007 20:04
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
993 C2
Bericht 
:shock: Gaat wel vér.

25 nov 2007 20:06
Profiel
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht 
Heb de "afwijking" voor mooie auto's duidelijk van mijn vader overgenomen :wink:
Flink aantal jaren geleden stond zijn auto voor hetzelfde kantoor waar ik nu in zit te glimmen :!:
Joh wat was hij precies op zijn auto :shock: daar was ik een sloddervos bij alles perfect en schoon, hoezen over de stoelen extra matten op de grond en de auto werd van onder volop in de teer gezet :oops:
Wij wonen in de polder even buiten de stad en verkochten o.a. koolteer, black varnish en carbolineum (wie kent dat nog :?: )
Zo kwam er een boer aan fietsen met zijn klompen, pet en blauwe overal om wat teer op te halen en wat laatste nieuwtjes door te nemen :D
Hij zet zijn grote ouwe zwarte fiets zo tegen mijn vaders auto aan ( er stonden er meer maar precies tegen die van hem :!: )
Nou je wil niet weten hoe snel hij naar buiten vloog en uit zijn dak ging :shock:
"Ach Ko maak je niet zo druk, heb hem er heel voorzichtig tegen aan gezet ":evil: :twisted:
Mooie herriningen :D

27 nov 2007 13:53
Profiel
M140i
Bericht 
horn schreef:
en dat is nou precies wat ik bedoel. het heeft geen reet met respect te maken, maar met onnozelheid. Mensen die uitstappen en de deur open doen, zonder zich bewust te zijn van het feit ze 10 seconden daarvoor strak ergens tussen geparkeerd hebben. Ik zie geregeld huisvrouwen, bejaarden of kinderen bij het uitstappen hun deur tegen een andere auto aantikken, mensen met een winkelwagentje, fietsen of kinderwagens tussen auto's doorlopen terwijl dat echt een verhoogd risico is. Ik geloof niet dat ze dat expres doen, meer dat ze onnadenkend zijn. Daarom vind ik het te zwaar om die mensen asociaal te noemen. Hetzelfde als mensen die met 60 langs een school rijden. Als je ze ermee confronteert zeggen ze sorry en zullen ze er (voorlopig) aan denken, maar daarvoor realiseerden ze het zichzelf gewoon niet. Bewustwording... :idea:

Respect heeft alles te maken met bewustzijn van en waardering voor een bepaald persoon of zijn bezittingen. Als je je niet bewust bent dat je een ander persoon of andermans bezittingen om de een of andere reden moet waarderen en respecteren, dan heb je in mijn ogen dus geen respect voor die persoon of zijn bezittingen. "Geen respect" wordt vaak geassocieerd met het aanwezig zijn van negatieve gedachtes over een persoon of zijn bezittingen, maar ik zie het ook als het afwezig zijn van positieve gevoelens en waardering voor iets/iemand. Onnozelheid is daarom in mijn ogen ook hetzelfde als "geen respect hebben". Of je respect moet hebben (d.w.z je waardeert iets of iemand) in een bepaalde situatie is van mens tot mens verschillend. Sommige mensen vinden dat je niet zo hoeft op te letten als je uit je auto stapt of als anderen een deukje in je auto veroorzaken. Als ze dan een deukje maken in de auto van een ander, dan is dat slechts "onnozel" en "niet expres" gedaan. Anderen vinden weer dat je je niet druk hoeft te maken over hoe bepaalde woorden op een ander overkomen. Zij beledigen bijvoorbeeld andere mensen volop. En vervolgens zeggen zij dat ze zeker niet respectloos zijn ten opzichte van de ander, het beledigen doen ze immers "niet expres" en zij zijn slechts een "beetje onnozel".

Respect heeft alles te maken met bewustwording. En waar je respect voor wilt hebben, waar je je bewust van wilt zijn en waardering voor wilt tonen (bijvoorbeeld eigendommen van een ander), dat hangt onder andere van je opvoeding af...

29 nov 2007 1:09
Profiel
Westervoort
Bericht 
:thumright: Uit mijn hart gegrepen.

29 nov 2007 8:21
Profiel
Bericht 
Hèhè, eindelijk iemand die mijn verhaal snapt. En daarom voed ik mijn kinderen ook zo op. En dat heeft dus effect gehad want zij lopen niet vanuit hun garage met de fiets langs een Porsche die op hun oprit staat (lees mijn post een stukje terug). Simpelweg omdat ik ze zo opgevoed heb, dat als jij niet wilt dat iemand iets van jou stuk maakt (ongeacht expres of onnozel) dan let je er op dat je dat ook niet bij een ander doet!

29 nov 2007 9:16
PorscheForum Rakker
993 C2
Bericht 
:thumright:

29 nov 2007 10:14
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 68 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3