Auteur |
Bericht |
guidovdspek
993 carrera 2
|
964 of 993
Goedenavond forum,
Door de belastingregels ben ik op zoek naar een 964 (want 15 jaar oud en dan fiscaal aantrekkelijk bij te tellen) als auto van mijn eigen zaak.
In september 1993 is de 993 geintroduceerd...
Nu spreek ik een fervent Porsche rijder en die vertelt me dat de 993 het wachten waard is. Een technisch meer geavanceerde auto, minder wispelturig / onvoorspelbaar.
Wat is jullie mening? Als je ongeveer 10 á 15 duizend kilometer per jaar gaat rijden en moet kiezen tussen een 964 C2 of een 993, wat zou jij doen?
Dank!
Groet, Guido
|
25 nov 2007 22:50 |
|
|
horn
PF #57
|
964, want die vind ik mooier. maar daar heb jij geen ruk aan. ik vind een 993 niet zó veel beter rijden dan een goede 964.
gewoon in allebei gaan rijden, dan kan je op basis van je eigen ervaring beslissen wat je wilt.
veel wijsheid en plezier!
PS Zou je dat wel doen - compleet emailadres en mobiel nummer op een openbaar forum? en waarom?
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
Laatst bijgewerkt door horn op 25 nov 2007 22:59, in totaal 1 keer bewerkt.
|
25 nov 2007 22:58 |
|
|
ruud964
Hoeksche Waard
|
Het zijn beide fantastische betrouwbare sportwagens. Elk model heeft veel vorens en een paar tegens
Zijn voor jouw de looks niet bepalend
Ik zou niet kunnen wachten tot sept. 2008
|
25 nov 2007 22:59 |
|
|
horn
PF #57
|
ga lekker voor een 964 - inruilen over een jaar kan altijd nog...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
25 nov 2007 23:00 |
|
|
drknauf
___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ
ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
|
das een mooi antwoord harald
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
25 nov 2007 23:26 |
|
|
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
Voordeel van een 964 is ook dat een mooie/goede weer een leuk bedrag goedkoper is dan een mooie/goede 993.
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
25 nov 2007 23:46 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Heb 7 jaar een 964 gehad en nu 2,5 jaar een 993
De 993 is weer iets moderner en vooral wat soepeler met rijden.
Heerlijke schakelende 6 bak, betere en zwaardere ruitenwissers, beter werkende kachel en airco en wat ook wel lekker is hydraulische klepstoters
Suc6 met je keuze
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
25 nov 2007 23:51 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Re: 964 of 993
Ik rij zelf (zakelijk) een 964 (C4). Leg er zo'n 40K per jaar mee af. Bevalt uitstekend.
Een 993 zou ik niet nemen omdat ik de 964 mooier vind.
De 993 rijdt misschien wel makkelijker dan de 964, maar of dat meteen een voordeel is bij een sportauto? Wat dat betreft is het wel grappig dat de 993 is ontwikkeld met de opdracht dat het minder een "liefhebbers"-auto moet worden en meer een "allemansvriend".
Heel simpel: rij in beide typen en kijk dan wat JIJ de fijnste auto vindt. Ik kan je iig vertellen dat de 964 zonder meer voor dagelijks gebruik geschikt is (want daar gebruik ik de auto voor), maar ook goed over het circuit gaat (doe ik er ook mee), tevens prima werkt als wintersportauto (zie het draadje dat ik hier ooit over opende), enz.
All-round genoeg dus.
|
26 nov 2007 0:48 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Kijken, rijden --> beslissen. Kan niet anders dan dat je door te rijden en je erin te verdiepen vanzelf een voorkeur ontwikkelt. En ik sluit me aan bij Harald: emailadres en tel.nr weghalen!
|
26 nov 2007 0:57 |
|
|
Henk
PF # 136
|
Van beide typen heb ik er inmiddels een paar gehad.
Zowel de 964 als de 993 hebben hun specifieke voor- en nadelen.
Het advies om eens met beiden te gaan rijden, is het beste dat je kunt krijgen. Daarna is je eigen voorkeur je beste raadgever
Succes!
_________________________________________ "Just be yourself, there are plenty of others"
|
26 nov 2007 0:58 |
|
|
guidovdspek
993 carrera 2
|
Mannen,
Dank voor de wijze woorden, 't is logisch om eens goed met beide te gaan rijden.
De argumenten, 964 is stomweg is errug mooi, ik kan niet wachten tot september 2008 en inruilen kan altijd nog spreken me het meest aan!!
Nou maar eens gaan rijden...!
Groet, Guido.
ps. ik houd 't forum natuurlijk op de hoogte.
|
26 nov 2007 8:43 |
|
|
2000 gtv
Ex 993 c2,
Ex 997 4S,
Ex 964 c2 '92,
991.2 SSint Pancras
|
993 prive kopen en een barreltje van meer dan 15 jaar oud erbij nemen voor de bijtelling.Voor een 993 ga je anders toch ca 10% van de taxatiewaarde(ca 35k) effectief per jaar betalen.
_________________________________________ what is understood
need not be discussed.
|
26 nov 2007 10:41 |
|
|
Zürich
ex-993 TargaZürich
|
Rijd nu een 993 en heb ook een 964 C2 gehad. Als je de 964 mooier vind is de keuze simpel.
Ik heb de 993 puur en alleen genomen omdat ik 'm veel mooier vind dan de 964. Wat me stoort aan de 964 zijn de lompe bumpers. Verder heeft de 993 net iets bredere heupen en een mooiere kont (964 is iets te ver afgezakt ).
Verder is een 993 een stuk makkelijker te rijden dan een 964, zeker op nat wegdek.
Maar zoals gezegd voor mij waren de looks doorslaggevend anders had ik ook de 964 vanaf mod 91 genomen (incl airgbags).
Succes!
_________________________________________ Op zoek naar een 997 (4) S Cabrio
|
26 nov 2007 11:33 |
|
|
barolo
3.2S010
|
_________________________________________ That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
|
26 nov 2007 11:57 |
|
|
Eric
Achter de duinen.
|
Ook jou zie ik nog wel eens overstappen Edwin..
|
26 nov 2007 12:34 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Dacht al ligt het nu aan mij
De 993 is wel een topper hoor
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
26 nov 2007 12:40 |
|
|
Peet964
1971 911 SAntwerpen
|
Ik vind inderdaad het verschil in aanvoelen en rijden niet zo groot. Keuze moet bepaald worden door looks en door.....budget....
Zeer goede 964 versus een even goede 993 scheelt qua budget toch nog wel iets...
_________________________________________ "Water dient om eieren te koken!"
|
26 nov 2007 12:47 |
|
|
Hielkema993S
911 993 CarreraS
Ex 911 997 Coupe, Ex 911 993 TargaNuenen / N-Brabent
|
Meten is weten, dus gewoon gaan rijden en je keus maken.
Daarna komt je volgende dilemma: Coupe, Targa of Cabrio??
_________________________________________ "There is no substitude"
|
26 nov 2007 12:52 |
|
|
Roi
niet meer....
|
964..vind ik mooier...puur smaak
_________________________________________ Alles is relatief....maar o wat had ik mijn Porsche lief.
|
26 nov 2007 12:58 |
|
|
TD (zonder I)
Utrechtse Heuvelrug
|
Eerst budget bepalen : tot 30 mille 964, tot 40 mille 993.
Los van alle voors en tegens qua looks, een goede 993 is gewoon beter.
|
26 nov 2007 13:12 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Voor de 964 heb ik 8 jaar een SC gehad, vond de 964 met al zijn extra's lomper, zwaarder aanvoelen
Veel minder speels, voor de SC 8 jaar een 2,7 coupé bereden en heerlijk simpel en licht.
Daar kon je echt mee gooien en smijten
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
26 nov 2007 13:25 |
|
|
Roi
niet meer....
|
dus die 993 2 S ie helemaaaal niks....
_________________________________________ Alles is relatief....maar o wat had ik mijn Porsche lief.
|
26 nov 2007 13:44 |
|
|
Master Ken
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 TargaGemert, N-Brabant
|
Gewoon zelf je conclusie trekken na een proefrit. Zoals hierboven al meerdere keren omschreven... waar ga je voor; looks, budget etc. Ga lekker rijden en neem dan je eigen besluit. succes
|
26 nov 2007 13:49 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Roi, je begrijpt natuurlijk wel wat ik bedoel
Ben enorm in mijn nopjes met de 993, en in vergelijking met mijn 964 een verbetering
Terwijl die 964 een hele mooie originele auto was met weinig km's
Wat ik bedoel met mijn eerdere 911's is een beetje te vergelijken met de eerste Golf GTI 's, niet zoveel pk's maar door hun lichte gewicht prachtige scheurijzers
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
26 nov 2007 14:22 |
|
|
drknauf
___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ
ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
|
yo guido kom anders ff een keer langs bij de eerste beste meeting kanje bij mensen het verschil voelen als je ff een stukkie mee mag rijden
kunje het verschil ter plekke voelen
hans luna next friday
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
26 nov 2007 14:27 |
|
|