Auteur |
Bericht |
turbocruiser
964 C2 1992Amstelveen
|
Een nadeel van de 964 is dat je om de 20K km kleppen moet stellen... maar das gelijk ook weer een voordeel!
Persoonlijk vind ik de 964 meer een rijders-auto, de 993 is (vind ik) een opmaat naar de GT-achtige 996. (hopelijk schop ik niemand tegen de schenen...)
Maar je moet vooral kiezen wat je zelf wilt!
_________________________________________ "Il mattino ha l' oro in bocca"
|
26 nov 2007 21:34 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
3.2? puur licht en simpel.
|
26 nov 2007 21:57 |
|
|
mike 93
993 C2
|
Wat vind jij als ervaringsdeskundige als voordeel/nadeel 964 / 993? (Ik heb geen ervaring met een 964)
_________________________________________ Een Porsche is meer dan de som der (onder)delen
|
26 nov 2007 22:06 |
|
|
ruud964
Hoeksche Waard
|
@ Wolf: da's een 356 ook
|
26 nov 2007 22:06 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
een 356 is niet geschikt voor dagelijks gebruik, een 3.2 wel.
|
26 nov 2007 22:29 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Over smaak valt niet te twisten, maar wij hebben de 964 overgeslagen - zie onder avatar - vanwege de looks.
Een 993 rijdt beslist niet 'veel gemakkelijker' dan zelfs een 'oude' 3.2.
Bij beide is het makkelijk om de auto 'te verliezen'
Het blijven allemaal geweldige, interessante en spannende 911-typen
Suc6 met je zoektocht
Voor een Turbo-look 993 ligt de prijsrange wel een stuk hoger dan de genoemde 40 k
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
26 nov 2007 22:32 |
|
|
pete 928
968csamersfoort
|
als ik het geld had ging ik voor de 993 die vind ik persoonlijk het mooiste model en dan de turbo woooow
|
26 nov 2007 23:11 |
|
|
Walter964
964 C2C->997 C2C->997.2 GT3Empel
|
Liever een late 964 dan een hele vroege 993 (raamroestduivel). Zelf vind ik de 964 mooier en puurder. Pas de late 993 2S/4S vindt ik een absolute verbetering tov de 964. Alleen die kosse ondertussen 60k en heb je geen lage bijtelling.
grt
w
PS Rij de mijne ook zakelijk en heb idd bijtelling over de taxatiewaarde ( rekbaar begrip). Heb 'm eerst nog prive gereden en toen ie echt onderhoud moest heb ik 'm aan mijn bedrijf verkocht
Zijn er eventueel liefhebber voor mijn auto als ik 'm verkoop??
_________________________________________ Een dag niet vol gas gegeven is een dag niet geleefd
|
27 nov 2007 0:15 |
|
|
Henk
PF # 136
|
nee liever een 993....
_________________________________________ "Just be yourself, there are plenty of others"
|
27 nov 2007 0:18 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
964 puur? daar is juist het verval begonnen 4wd, airco,airbags,billenhitte etc etc
|
27 nov 2007 0:24 |
|
|
drknauf
___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ
ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
|
964 rs niet puur
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
27 nov 2007 0:37 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
@Wolf: Billenhitte had je eerder ook al, net als airco... Kom op joh, met goede argumenten komen... Zoals stuurbekrachtiging, ABS, rembekrachtiging, G50-bak (owhja, en het gebrek aan geluid, dat ook ja )
On Topic: Ga ze allebei eens rijden, als je van beide een goed exemplaar vindt, zullen ze in prijs niet gigantisch veel schelen (lees: een late 964 en een vroege 993 van "gelijke" kwaliteit). Echter, de 993 is nog geen 15 jaar oud, dus zul je nog even flink moeten bijtellen. Alhoewel, wat kostte een beetje 993 destijds? En wat kost een leuke middenklasser nu?
|
27 nov 2007 9:31 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Vooral die slaloms hé
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
27 nov 2007 9:46 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Als de financiën het toelaten een 993, als laatste waterkoker.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
27 nov 2007 16:33 |
|
|
Zürich
ex-993 TargaZürich
|
Dit lijkt me een mooie afsluiting van de discussie
_________________________________________ Op zoek naar een 997 (4) S Cabrio
|
27 nov 2007 17:02 |
|
|
M a r c
Ex 964 C2 en ex GT3 MkII
...nu kappersauto
|
Toen ik mijn 964 kocht was de afweging simpel: koop ik binnen mijn budget een vroege 993 met veel kms of koop ik een goede 964 met weinig kms. Ben toen met beide proef weesten rijden en vondt de verschillen minimaal. De 993 oogt al wel weer moderner aan de buitenkant, maar interieur is nagenoeg hetzelfde.
_________________________________________ www.europeantuning.nl voor Volvo & Porsche, FABSPEED MOTORSPORT dealer www.mh-schietsport.nl voor sportschutters
|
27 nov 2007 17:24 |
|
|
dennis964
964 C2 Amethyst
|
het blijft een eeuwige discussie....
_________________________________________ Walter Rohrl: "...und jetzt bitte richtig gasgeben!"
|
27 nov 2007 17:54 |
|
|
M a r c
Ex 964 C2 en ex GT3 MkII
...nu kappersauto
|
E.e.a. hangt dus af van je persoonlijke smaak én je budget
_________________________________________ www.europeantuning.nl voor Volvo & Porsche, FABSPEED MOTORSPORT dealer www.mh-schietsport.nl voor sportschutters
|
27 nov 2007 18:59 |
|
|
rafv
997 GT3Kempen, Belgie
|
Hmmm, geef mij dan maar het luchtgekoelde blok van een 996
|
27 nov 2007 19:11 |
|
|
BJ964
Porsche 964 C2 1991
|
Wim, ik moet zeggen dat je een leuke twist geeft aan deze discussie On topic: mijn advies is om met beide types te gaan rijden en om de eventuele verschillen zelf te ervaren. Koop vooral wat je ZELF het mooiste vindt en niet wat anderen mooi vinden Succes!
_________________________________________ Porsche 964C2 Nachtblauw
|
27 nov 2007 21:23 |
|
|
Porchitis
|
7 jaar een 3.2 gereden
daarna 7 jaar een 964 en nu sinds 1 1/2 een 993 C4
alle 3 de wagens zijn wat mij betreft schitterende mooie wagens, maar een 993 rijdt nu eenmaal beter dan een 964 en een 964 beter dan een 3.2, is gewoon een kwestie van technologie of je het nu wil of niet, 993 heeft een multi-link achterwielophanging, betere remmen, ruitenwissers, krachtigere motor, 6-bak etc..
Het verschil dat merk je pas als je een rit doet op één dag van een dikke 500 km over kleine baantjes met veel remmen en schakelen.
Uit een 993 stap je gewoon veel minder vermoeid uit.
En voor de rest wil ik zeggen gewoon kopen (naar je budget) hetgeen jezelf het mooiste vindt.
|
27 nov 2007 23:06 |
|
|
horn
PF #57
|
het grappige vind ik dat best veel 993-rijders een avatar hebben met de achterkant van hun 993 en 964-rijders met een sideshot van hun auto.
grappig omdat ik de 993 van achteren een erg mooie 911 vind, maar van voor niet. 964 vind ik van voren veel mooier en van achteren niet veel lelijker.
Mooie spreuk - chinees bloed?
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
27 nov 2007 23:10 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
De 993 is in de praktijk NIET sneller (in rechte lijn) dan de 964 (eerder een fractie minder snel). Uitz. de eerste 285 pk modellen (met de korte bak).
|
27 nov 2007 23:27 |
|
|
Mick
|
Krasse uitspraak. Het tegendeel is hier eerder namelijk ook geschreven.
Volgens mij zijn zowel een 964 als een 993 daar even geschikt voor. Ik zou een 964 kiezen.
_________________________________________ Geniet van wat je hebt en wees blij voor wat een ander heeft!
|
27 nov 2007 23:29 |
|
|
hackbox
964 C2 Cabrio
|
Kwestie van smaak...
964, 30.000 / jaar heerlijke auto om in te rijden.
Moe worden? Het is maar net wat je lekker vindt.
Ik heb een 993 4S geprobeerd, maar vond het niet 'mijn ding'.
Niet direkt genoeg, te veel comfort, niet dat spartaanse gevoel waar ik van hou. Na 500 Km rit in een 964 ben ik niet moe maar wel tevreden.
Al met al blijft het een kwestie van smaak.
_________________________________________ hgttg
|
27 nov 2007 23:41 |
|
|