Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 21 mei 2025 22:52

Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Discussie Vlaanderen / Walonië / België 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Antwerpen & Geel
Bericht 
svm schreef:
Al eens in Brussel wezen winkelen ? Ze begrijpen daar met moeite nederlands. Dit kan toch niet !

Ik woon op de taalgrens, als ik naar walonie ga, 3 km verderop, dan begrijpen ze mij zelf niet. Als jij dit normaal vind ? Awel ik niet !

By the way Flyer : Als je naar Zweden gaat wonen, dan leer je toch ook zweeds. Je past je aan aan de mensen om je heen, dit betekent dus ook de taal overnemen. Je kan je niet eeuwig verstoppen achter een "wereldtaal".

Ga nu stoppen want ga kwaad worden !

Ik begrijp je hoor en vind ook dat je gelijk hebt, maar toch kan ik het me persoonlijk niet aantrekken wat zij doen of niet doen aangezien ik er ook niet mee in conctact kom.
Vlaanderen is mijn leefwereld en wanneer iemand mij in het frans aanspreekt zal ik ook in het frans antwoorden..
Dit is gewoon een discussie met argumenten berust op eigen ervaring! Mensen in het grensgebied zullen zich waarschijnlijk doodergeren en anderen geven er niet veel om..

Anderzijds ben ik wel enorm benieuwd hoe het allemaal gaat aflopen, ookal lijkt mij een splitsing enorm onrealistisch!

@svm: ivm je voorbeeld van zweden, je past je aan aan de mensen om je heen, als die allemaal zweeds praten, dan leer je simpelweg zweeds. Maar een waal die met andere franstaligen omgaat gaat gewoon niet zo makkelijk nederlands leren omdat er ook nederlandstaligen in belgië wonen.. Ik motiveer mezelf toch ook niet om frans te leren omdat er toevallig ook franstaligen wonen (die ik nooit zie) maar wel omdat ik vaak in frankrijk, zwitserland, etc. kom..

28 nov 2007 11:31
Profiel Facebook 
Antwoord op onderwerp   [ 26 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2