Auteur |
Bericht |
Newt
Papendrecht
|
Intrax 4W onderstel
Heeft iemand ervaring met enerzijds de 4Way danwel 1K2 van intrax onder een 996. Ik overweeg de 4-way op mijn 996TT
|
27 nov 2007 20:33 |
|
|
2000 gtv
Ex 993 c2,
Ex 997 4S,
Ex 964 c2 '92,
991.2 SSint Pancras
|
Geen ervaring.Is wel heel goed spul maar meer voor iemand die veel aan de afstelling wil kunnen wijzigen...circuit.Anders zijn er genoeg andere alternatieven.Manthey(waalgarage)Bilstein(pps ook verstelbaar)H&R etc etc.
Het ligt er dus aan wat je ermee wilt gaan doen en van verwacht.
Gewoon een aantal specialisten bellen zou ik zeggen.Succes
_________________________________________ what is understood
need not be discussed.
|
28 nov 2007 12:16 |
|
|
$TEEF
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
|
ken het niet..
Weet wel dat Manthey mooie setjes heeft en goede resultaten geeft...
gaaf hoor ! succes.
Steef
|
28 nov 2007 16:33 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Manthey is KW.
|
28 nov 2007 16:50 |
|
|
Newt
Papendrecht
|
|
28 nov 2007 17:04 |
|
|
M a r c
Ex 964 C2 en ex GT3 MkII
...nu kappersauto
|
Ga er gewoon langs, de eigenaar Henk rijdt zelf met een 996 met een Intrax onderstel. Ze bouwen álles zelf inclusief schokdempers e.d.
_________________________________________ www.europeantuning.nl voor Volvo & Porsche, FABSPEED MOTORSPORT dealer www.mh-schietsport.nl voor sportschutters
|
28 nov 2007 20:17 |
|
|
2000 gtv
Ex 993 c2,
Ex 997 4S,
Ex 964 c2 '92,
991.2 SSint Pancras
|
Met een eigen smaakje
_________________________________________ what is understood
need not be discussed.
|
28 nov 2007 20:19 |
|
|
M a r c
Ex 964 C2 en ex GT3 MkII
...nu kappersauto
|
En KW maakt gebruik van Koni-dempers.
Intrax is in alle opzichten méér high-tech.
_________________________________________ www.europeantuning.nl voor Volvo & Porsche, FABSPEED MOTORSPORT dealer www.mh-schietsport.nl voor sportschutters
|
28 nov 2007 21:15 |
|
|
drknauf
___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ
ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
|
kennisen van me rijden ermee , zijn er zeer tevreden over.
ik zou eerst ook intrax onder de mijne zetten maar heb op het laatste moment toch voor h&r gekozen, daar ben ik heel erg tevreden over.
succes met je keuze
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
28 nov 2007 22:40 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Wat moet je in vredes naam met viervoudig verstelbare schokbrekers?
En dan nog op een straat auto...
Of ga je er ook de bijbehorende telemetrie/datalogging bij monteren en een engineer bij huren om de afstellingen te kunnen bepalen
Wat dacht je? die staan bovenaan, dus dat zullen wel de beste zijn
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
29 nov 2007 0:02 |
|
|
Newt
Papendrecht
|
[Ratio mode on:]
Zoals ik al aangaf "ik overweeg", dat wil zeggen dat ik met harde argumentatie een keuze wil maken tussen de 1K2 en de 4-way. Is immers een behoorlijke investering en kan veel gevolgen hebben voor het rijgedrag van je auto.
[Ratio mode off:]
[emotion mode on]:
Nee tuurlijk niet..joh..ik ga een vraag stellen op het forum, heb geld zat en neem de (beste, duurste) eerste keuze. Tevens heeft de 4-way de volledige geautomatiseerde functie van realtime instellen van al je rebound, veerweg,, etc instellingen. Kijk mike met 1 knop.. Net zoals ik de 996TT heb aangeschaft........ik kwam binnen..gaarne de beste duurste ...
[emotion mode off]:
Verder alles ok hoor....
|
29 nov 2007 8:21 |
|
|
drknauf
___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ
ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
|
Kijk mike met 1 knop..
wat moek zien dan???
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
29 nov 2007 11:17 |
|
|
M a r c
Ex 964 C2 en ex GT3 MkII
...nu kappersauto
|
Ik denk dat Newt ook Mike heet...
_________________________________________ www.europeantuning.nl voor Volvo & Porsche, FABSPEED MOTORSPORT dealer www.mh-schietsport.nl voor sportschutters
|
29 nov 2007 11:28 |
|
|
Newt
Papendrecht
|
Waauww Mike, it's amazing, kijk je kan het gebruiken voor een strakke wegligging, tevens (wel optioneel) ook voor een nog gladder scheerresultaat....wauw...
|
29 nov 2007 11:47 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
En wat voor beargumentatie verwacht je dan?
Je geeft niet eens aan wat je ermee denkt/wilt bereiken of ervan verwacht...
Je zal niet de eerste zijn die dikke dure meervoudig verstelbare dempers koopt en eigenlijk geen idee hebt hoe/wat je eraan moet afstellen en vervolgens een auto hebt die slechter rijdt/stuurt dan met standaard dempers
Goeie investering
Waarom eigenlijk Intrax, en geen JRZ, Moton, Ohlin?
Waarom wil je een 2, 3 of 4voudig verstelbare demper?
Weet je al wat voor veren je eronder wilt? Hoofdveren, hulpveren?
Ook al nagedacht over de uitlijning en andere stabi's?
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
29 nov 2007 16:44 |
|
|
M a r c
Ex 964 C2 en ex GT3 MkII
...nu kappersauto
|
Joh, doe niet zo interessant.... Newt stelt gewoon een vraag, geef dan gewoon antwoord i.p.v. met een bepaalde ondertoon... Of wil je zo nodig laten zien dat je er verstand van hebt?
_________________________________________ www.europeantuning.nl voor Volvo & Porsche, FABSPEED MOTORSPORT dealer www.mh-schietsport.nl voor sportschutters
|
29 nov 2007 16:49 |
|
|
Newt
Papendrecht
|
| | | | Jeroen914 schreef: En wat voor beargumentatie verwacht je dan? Je geeft niet eens aan wat je ermee denkt/wilt bereiken of ervan verwacht... Je zal niet de eerste zijn die dikke dure meervoudig verstelbare dempers koopt en eigenlijk geen idee hebt hoe/wat je eraan moet afstellen en vervolgens een auto hebt die slechter rijdt/stuurt dan met standaard dempers Goeie investering Waarom eigenlijk Intrax, en geen JRZ, Moton, Ohlin? Waarom wil je een 2, 3 of 4voudig verstelbare demper? Weet je al wat voor veren je eronder wilt? Hoofdveren, hulpveren? Ook al nagedacht over de uitlijning en andere stabi's? | | | | |
kijk dat bedoel dat is argumentatie en waarvoor ik het heb gevraagd..mijn dank..
|
29 nov 2007 17:06 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
yeah... right
als het niet over domme onderbroekenlol gaat, wordt het al gauw te ingewikkeld hier
Newt... Die dempers zijn gewoon vette overkill voor een straat auto
Ik denk dat je met bv een RSA of HDA demper van Intrax al veel meer verstellingsmogelijkheden hebt dan je ooit zal gebruiken
Ik denk dat je in de praktijk meer hebt aan bv. een Bilstein PSS9
Daar zitten 9 instellingen op die tegelijk de in- en uitgaande slag bepalen
(vergelijk met de intrax, waar je 50 instellingen hebt voor de ingaande en apart 50 verstellingen voor de uitgaande slag = 2500 combinaties )
Je kan ook eens een "rondje" Uden doen
Daar zitten o.a. AST, Moton en JRZ
Maar zoals gezegd, verzin eerst goed voor jezelf wat je wilt/verwacht
Zonder een goeie 'input' kan geen enkele demper leverancier je een (fatsoenlijk) advies geven...
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
29 nov 2007 19:05 |
|
|
Mick
|
Daar moet je toch zijn voor Intrax , dus waarom ook niet.
AST zit er trouwens niet volgens mij, maar er ook weer niet zover vandaan (Valkenswaard).
_________________________________________ Geniet van wat je hebt en wees blij voor wat een ander heeft!
|
29 nov 2007 20:08 |
|
|
John
Cayenne
|
nope heel toevallig ook
Verder is mijn mening in deze als ex 996 4s rijder, met hetzelfde onderstel als de 996 Turbo, dat je denk ik de essentie van een 996 turbo volledig voorbij gaat......door hem zo keihard te maken.......
Een 996 Turbo is puur ontwikkeld voor straatgebruik, met een smeuïge dosis sportiviteit..........ga je het onderstel aanpassen moet je dat er wel uit halen.....dus je wilt een hardcore auto geschikt voor circuit etc......
mijn idee ..........neem dan een GT2....is een GT3 in een brede body met turbo's.....en gaat ook hard ala die inmens getunede turbo van jou......
|
29 nov 2007 20:29 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Duh...! Je hebt gelijk... Ik was even in de war met Proflex Eén van de weinige die niet in Uden zit
waar lees jij dat?
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
29 nov 2007 20:43 |
|
|