Auteur |
Bericht |
Bernardo
911 SCZoetermeer
|
Kokerbalk verroest
2 weken terug mijn SC voor kleine reparatie en jaarlijkse APK naar de garage
gebracht. Normaal gesproken, 's-morgens gebracht, 's-middag weer ophalen.
Maar nu werd ik 's-middags gebeld door garagehouder met de mededeling dat hij niet verder kon met de APK.
Reden: de aan de voorzijde geplaatste kokerbalk was zodanig verroest dat je met weinig moeite er zo door heen prikt met een schroevendraaier.
Vandaag kon ik dit zelf zien onder de brug en heb daar foto's van gemaakt. Het probleem is dat ik het wil repareren maar de garagehouder is een eenmanszaak en het heeft het eigenlijk te druk hiervoor. Iemand tips voor mij. Ik zal proberen de foto's in mijn album te plaatsen.
_________________________________________ Carpe Porsche
|
26 nov 2007 23:43 |
|
|
porsche356sc
356
924
944
944 cupracer(s)
968CS
Boxster S
Cayman SAalsmeer
|
zoek je een 'expert' of een beun?
|
27 nov 2007 0:38 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
En in de buurt of is afstand geen bezwaar?
|
27 nov 2007 10:24 |
|
|
Henk.E
RS4Gelderland
|
Duur of goedkoop?
|
27 nov 2007 11:15 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Blankemeijer in Bleskensgraaf doet dit soort zaken wel, maar misschien vind je dat te ver.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
27 nov 2007 16:48 |
|
|
Double G
911 carrera 3.2 '86Kapelle
|
Zou gezien de plek waar het zich bevindt het kunnen dat er in het verleden een accu flink heeft zitten lekken en de boel heeft aangetast? Of is de rechter kant er net zo aan toe?
_________________________________________ NPC 0577
|
27 nov 2007 20:48 |
|
|
Martin K.
Boxster 3.4 STwente
|
Ik zie geen grote gaten, alleen een beetje vliegroest onder het tectyl.
Wel valt op, dat er redelijk verse tectyl is gespoten....weet je zeker dat het is doorgeroest? Mijn SC had hier ook tgv slecht gerepareerde schade
last van, maar die vliegroest is " niets ernstigs", althans, nog niet
_________________________________________ Groeten uit Twente
|
27 nov 2007 21:15 |
|
|
Bernardo
911 SCZoetermeer
|
De garagehouder zei ook of er een accu gelekt heeft, het tectyl was inderdaad 'verser' dan de rest van de auto.
Vanaf de onderkant van de auto met je gezicht naar de voorkant is de linkerkant meer aangevreten dan rechts.
De linker bevestigingspunt van de voorwielophanging -welke vastzit aan de kokerbalk- zit precies bij het rotte gedeelte, daar zou een nieuw stuk ingelast moeten worden. De rechterkant is 'minder' erg maar moet wel gefixt worden.
Op wat voor kostenplaatje kan ik hierop rekenen, iemand een indicatie?
_________________________________________ Carpe Porsche
|
27 nov 2007 23:09 |
|
|
Renntech
Diverse Porsche'sSteenwijk
|
Als het zo goed als nieuw moet worden : 2750,- Maar dat wil je vast niet horen.
.
_________________________________________ http://www.renntech.nl
|
27 nov 2007 23:59 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
't is maar wat je vliegroest noemt...
een gat groot genoeg dat een olifant er door heen kan vliegen misschien
morgen effe bij de opticien langs
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
28 nov 2007 2:01 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Zeg 't niet te hard ....
... denk dat er meer achter zit dan alleen dat ene "APK" gaatje
|
28 nov 2007 3:35 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
28 nov 2007 8:58 |
|
|
Renntech
Diverse Porsche'sSteenwijk
|
Precies, en wat verstaat iemand onder kwaliteit, tien mensen, tien meningen
_________________________________________ http://www.renntech.nl
|
28 nov 2007 9:17 |
|
|
cabrio wim
|
Moeten we nu voor dit doorgeroest gevalletje een vergrootglas gaan kopen voor alles te lezen of is dit de strijd der concurentie
In ieder geval een serieus klusje, denk niet dat je dit zo maar even dichtbakt.
|
28 nov 2007 9:22 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
ombouwen tot racer, heb je gelijk de eerste gewichtsbesparing
zonder dollen, goed laten repareren dus
_________________________________________ Got coffee?
|
28 nov 2007 9:31 |
|
|
Bernardo
911 SCZoetermeer
|
Het moet naarlek goed gemaakt worden hoeft niet nieuw
Het is de bedoeling dat de auto weer veilig en voor mijn idee vakkundig
wordt hesteld.
Bij eventuele verkoop/inruil moet dit geen issue worden.
Bedankt voor jullie input, ik weet nu waar ik mijn eindejaarsuitkering voor ga gebruiken....enne namens mijn vergrootglas, bedankt, het had een topavond.
_________________________________________ Carpe Porsche
|
29 nov 2007 0:03 |
|
|
Peter
Geen Boxster 981 S meer
|
Als ik jou was zou ik eens goed kijken hoe ver de roest al heeft toegeslagen, de binnenschermen, de kofferruimte, haal de accu maar eens weg. De voorste draagbalk is een erg belangrijk structureel onderdeel van een 911 plus dat de voorwielophanging daar aan vast zit. Bij een 'echte' reparatie zal de de hele dwarsbalk (onder en boven) vervangen moeten worden. Dit is geen plaats waar je even wat stukjes in gaat lassen. Volgens mij mag je volgens de APK ook niet aan dragende delen lassen.
Dit kan een aardige klus worden en aangezien de wielophanging er aan vast zit moet dit ook nog op een mal gebeuren. Zo niet, dan heb je kans dat de auto nooit goed uitgelijnd krijgt.
|
29 nov 2007 10:11 |
|
|
cabrio wim
|
Is dit niet de oplossing voor jou.
http://link.marktplaats.nl/130661781
Voor ik een reactie krijg, ik weet dat het niet voor een SC is, maar bedoeld als voorbeeld hoe je het goed kunt maken.
|
29 nov 2007 12:02 |
|
|
Rick
Haaglanden
|
Bernardo, Zoetermeer ligt niet zo ver van Berkel Rodenrijs af. Neem eens vrijblijvend contact op met TonCar, langsrijden of bellen. Info en laten bekijken kost niets, dus wat heb je te verliezen?
Is een toppertje.
Toncar Bosch Car Service
Rodenrijseweg 127
2651 BN Berkel en Rodenrijs
tel.: 0105117700
|
29 nov 2007 14:46 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
Dat is een VOLVO-specialist
_________________________________________ Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
|
29 nov 2007 14:51 |
|
|
Rick
Haaglanden
|
Ja, van Volvo's lust ie ook wel pap, maar kijk eens naar zijn restauratieprojecten?
Heb daar ooit een deelrestauratie van een 356 laten doen, en als het budget het weer toelaat zal ook mijn Ferrari Daytona Replica daar voor een groot deel strak en scheurvrij getrokken worden en van een mooi kleurtje worden voorzien.
|
29 nov 2007 14:58 |
|
|
cabrio wim
|
Dat bedoel ik dus ook, en geloof best dat je ook serieus bent.
|
29 nov 2007 21:05 |
|
|
Bernardo
911 SCZoetermeer
|
@peter, helemaal mee eens, dit moet goed uitgevoerd worden. Wil er straks weer in rijden zonder narigheid o.i.d.
@wim, thx voor de link, btw ik heb een SC uit 1982.
@Rick, bedankt voor het adres
@Eleven, jij bedankt voor je vakkennis.
Ik zie nu toch wel enigszins een lichtpunt, het is fixable.
Btw het is fijn om met jullie dit te delen
_________________________________________ Carpe Porsche
|
29 nov 2007 21:17 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Ja dit was vroeger mijn vak gebied
Vooral toen de APK ingevoerd werd kwamen veel mensen met dit soort problemen
Weet dat veel collega's (en ik ook) niet echt gek waren op dit soort klusjes
Toch als ik het zie kriebelen mijn handen wel een beetje, je kan dit heel fraai repareren
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
29 nov 2007 21:53 |
|
|
Ome Sander
|
Een 914 Henny... Pfff! Wat zit er een vracht aan (3)dubbel plaatwerk in!!
Vernieuwen van een voorscherm bracht toen 3 volle dagen laswerk met zich mee... heel veel succes iig!
@Bernardo: Succes met de reparatie. Ziet er lelijk uit, maar lijkt me goed te maken, hoor.
|
30 nov 2007 23:51 |
|
|