Auteur |
Bericht |
Maupy
|
18inch Speedline onder 964RS
Ik zit met een probleem en ben benieuwd of iemand mij kan helpen hiermee.
Ben in het bezit van een Porsche 964 RS uit 1992 met daaronder de orginee magnesium 17 inch cup velgen. Nu heb ik laatst een set 18inch orginele Speedline 3-delig gekocht van een 993.
De maten van de velgen zijn : 8 J * 18 et 52 en 10 J * 18 et 65
Nu las ik ergens dat de originele speedline voor porsche 964 RS achtervelgen hebben van 10 J * 18 et 61..
Een verschil in ET waarde van 4. Nu heb ik een set spacers gekocht van H&R om per as 7mm ruimte te creeren, maar helaas past het nog niet.
Kan iemand mij helpen om deze 18inch Speedline toch onder mijn porsche passend te krijgen.
MvG
|
29 nov 2007 19:59 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Re: 18inch Speedline onder 964RS
Heb je je wel gerealiseerd dat de 18" speedlines bij de RS 3.8 horen en dat de RS 3.8 een WTL-body heeft?
Ik zou mij dus vooral niet richten op de maten van de velgen van de RS 3.8 aangezien dat gewoon een andere auto is dan de RS.
|
29 nov 2007 21:15 |
|
|
Maupy
|
Weet iemand dan welke et-waarde goed is voor de achterzijde..? Want nu met ET 58 (65-7) loopt ie net tegen de olieleiding aan rechtsachter.
Een ander bijkomend probleem is dat als ik spacer breder dan 7 mm ga gebruiken de tapeinde te weinig hou vast gaan bieden en de centreerring geen functie meer heeft...
Weet iemand welke spacer ik het beste kan gebruiken..? Of ben ik bezig met mission impossible..?
Is het uberhaupt wel mogelijk om 18inch op een 964 RS 3.6 te krijgen..?
|
29 nov 2007 21:57 |
|
|
Eric
Achter de duinen.
|
Ruimte creeren met spacers?? Daarmee crieer je door het gebruik van de spacers juist minder ruimte.
Drknauf heeft ook speedliners eronder in dezelfde maten als dat jij hebt dus passen doet het wel.
|
29 nov 2007 22:01 |
|
|
Maupy
|
Ik bedoel ruimte tussen de olieleiding en de band. Nu loopt dat net aan.
Maar H&R gaat gelijk naar 14mm dus 7 mm verder naar buiten en dan ben ik bang dat het aan de buitenkant gaat aanlopen.
Kan iemand mij vertellen hoe ik in contact kom met DrKnauf..?
|
29 nov 2007 22:10 |
|
|
Eric
Achter de duinen.
|
|
29 nov 2007 22:15 |
|
|
horn
PF #57
|
hemeven een pb (persoonlijk bericht) sturen
Oja, en niet verbaasd zijn als je een antwoord krijgt dat begint met 'Heeeeee Maupy gozurt, gatie dan? jouw vellugies zijn de baas'...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
29 nov 2007 22:16 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Met dit verschil dat de 964 handenarbeid is en dus niet altijd dezelfde maten heeft. Waar bij de een iets aan loopt, loopt bij de ander niets aan, ook al liggen er dezelfde velgen/spacers op...
18" past niet altijd en is nog altijd afgekeurd door Porsche (waar zich niemand iets aan gelegen laat liggen) voor de smalle 964.
|
29 nov 2007 22:31 |
|
|
drknauf
___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ
ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
|
vandaar ook meeste 964 cup autoos met 18 inch reden
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
29 nov 2007 23:59 |
|
|
V-8
997 GT3RS, 964RS, 911R, 934 (project ?), 73RS (op zoek)Den Haag
|
gewoon lekker op 17" blijven rijden !
|
30 nov 2007 0:10 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
30 nov 2007 0:22 |
|
|
drknauf
___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ
ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
|
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
30 nov 2007 0:26 |
|
|
M a r c
Ex 964 C2 en ex GT3 MkII
...nu kappersauto
|
Ik heb de replica's in 9,5Jx18" achterop en dat gaat prima, loopt rondom binnen en buiten helemaal vrij.
Kan ook een kwestie van uitlijnen zijn als je rechterband tegen de olieleiding loopt.
_________________________________________ www.europeantuning.nl voor Volvo & Porsche, FABSPEED MOTORSPORT dealer www.mh-schietsport.nl voor sportschutters
|
30 nov 2007 0:47 |
|
|
D.D.
Op zoek naar...Noordwijk aan zee
|
de mijne lopen wel aan , als ik diep door een kuil ga.....
_________________________________________ HOOTERS.....;)
|
30 nov 2007 0:53 |
|
|
M a r c
Ex 964 C2 en ex GT3 MkII
...nu kappersauto
|
Mijn schroefverenset staat zó stug dat ie toch niet inveert...
_________________________________________ www.europeantuning.nl voor Volvo & Porsche, FABSPEED MOTORSPORT dealer www.mh-schietsport.nl voor sportschutters
|
30 nov 2007 0:55 |
|
|
drknauf
___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ
ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
|
echtwaar stug
de mijne rijd nog comfortabel echt waar
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
30 nov 2007 0:59 |
|
|
Jaco
Negenhonderdvijfenzestig.
|
Denk dat je andere spacers moet hebben. Niet van die vulringen, maar ringen met eigen draadeinden erin. Heb geen foto, maar vast wel iemand hier die weet wat ik bedoel . Vraag het anders een aan Erwin van
Renntech, die kan je vast wel én advies én de juiste spacers leveren.
_________________________________________ Don't need to know where i'm going, just need to know where i've been......
|
02 dec 2007 14:14 |
|
|
V-8
997 GT3RS, 964RS, 911R, 934 (project ?), 73RS (op zoek)Den Haag
|
jawel Mickey - alleen niet als jij in de buurt bent sorry je weer gemist te hebben afgelopen vrijdag maar het excuus was goed en daar heeft Paul het over - de KJN is weg, enneee......
|
02 dec 2007 17:04 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Dat is niet waar. Er is idd een tijd gereden op 18", dat bleek problemen te geven met de ophanging en sindsdien is er het advies van de fabriek om geen 18" te gebruiken op de smalle 964 modellen.
|
02 dec 2007 23:08 |
|
|
drknauf
___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ
ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
|
zijn ze zeker veel lager gegaan dan ik
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
02 dec 2007 23:12 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
... dat JIJ het verschil niet weet tussen 'n 964 en 'n 993, die nog gedeeltelijk in de grondverf staat ...
|
02 dec 2007 23:36 |
|
|
Eric
Achter de duinen.
|
|
03 dec 2007 0:38 |
|
|
Maupy
|
Bedankt voor alle reactie's..De 18inch speedline zijn vanmiddag onder de RS gegaan met behulp van originele porsche spacers van 21mm per kant.
Ziet er geweldig uit....Nogmaals dank voor jullie hulp...
|
04 dec 2007 19:25 |
|
|
horn
PF #57
|
feauteau's willen we zien!
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
04 dec 2007 19:29 |
|
|
drknauf
___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ
ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
|
zitten ze d,r onder maupy, graag gedaan gozah
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
04 dec 2007 20:19 |
|
|