Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 19 apr 2025 13:36

Antwoord op onderwerp  [ 129 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Voel jij je wel eens bezwaard? 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht 
Nooit

30 nov 2007 15:19
Profiel
PorscheForum Rakker
993 C2
Bericht 
Deze neem ik erbij. (let op het millieuvriendelijke bos(je) :wink:

Afbeelding

30 nov 2007 15:22
Profiel
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht 
Waar ik wel eens aan denk is de enorme hoeveelheid brandstof die wij verbruiken met z'n allen :oops:
Reken maar uit wat we verbruiken, onze trucks lopen geniddeld 1 op 2,5 :!:
Waar komt dit allemaal vandaan en nog belangrijker hoe lang is dit nog voorradig :?:
Je wilt niet weten hoeveel wij aan brandstof dokken elke maand :evil:
Die vriend van me met die Kjenne :!: , als hij op vakantie gaat rijd hij echt van pomp naar pomp :cry:

30 nov 2007 15:40
Profiel
Amsterdam
Bericht 
Joh, maak je daar maar niet al te druk over.
Als je weet wat een fors cruiseschip verbruikt lach je om jouw volle tankies....:

Gemiddeld brandstofverbruik per dag : 42 ton. :roll: :wink:
1 weekje vakantie : > 300.000 liter...... :oops:

30 nov 2007 15:48
Profiel
Haarlem e/o
Bericht 
Klopt, hoorde laatst wat zo'n snelle boot tussen Calais en Dover verbruikte :evil:
Wist werkelijk niet wat ik hoorde :!: :idea: :twisted: ENORM zoveel brandstof :oops:

30 nov 2007 15:54
Profiel
___________________ ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ ησ ѕυвѕтιтυтє ___________________
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
Bericht 
gaat per dag 9 miljard liter olie doorheen, zo,n 1.5 a 2.0 liter de man :shock:

_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:

30 nov 2007 15:58
Profiel WWW Facebook 
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Ben toch begaan met deze problematiek. Daarvoor probeer ik regelmatig een nieuwe wagen te kopen, vermits de nieuwste wagens ook steeds milieuvriendelijker worden.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

30 nov 2007 16:03
Profiel WWW
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Ter compensatie rijd ik af en toe in de Cuore van mijn vrouw. :wink:

30 nov 2007 16:04
Profiel WWW
Haarlem e/o
Bericht 
Of de fiets :idea:

30 nov 2007 16:14
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche: Nine Eight Seven 'Silver Stallion'
Overijssel
Bericht 
Ik zou gewoon nog voll genieten van je Porsche... zo lang het nog kan. :!:

Ik zou me niet verbazen als hun ook nog een regel gaan maken, waarbij alle Porsches met een Elektrische 12 V motortjes aangedreven moet worden.. :shock: :shock:

In andere woorden je kan dan beter in een skelter gaan rijden :drive: :roll: .

Maak je je niet druk er zijn al genoeg mensen die 'voor je' denken wat betreft milieu en marketing daarvan. :D

30 nov 2007 16:41
Profiel
PorscheForum Rakker
1971 911 S
Antwerpen
Bericht 
Toch even tegen de stroom in .... ik voel me wel bezwaard.... Blijft hallucinant hoe we in West-Europa met steeds meer wagens gaan rijden en onze wagen voor alles en nog wat van stal halen.... daarenboven gaan wij hier er ook nog eens hobby-matig mee rijden :? Circuitdagje hier, rondritje daar...
Ja dus...ik voel me er af en toe wel eens minder goed bij...helaas niet voldoende om het niet te doen... :oops:
Een mens blijft toch een redelijk opportunistisch wezen dat vooral eigen plezier en comfort zoekt...

PS : pleistertjes op de ziel zoals plan kind, 11.11.11, e.a. helpen wel :idea:

30 nov 2007 16:43
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2 Cabrio
Bericht Après nous le déluge
Bezwaard? Neen. Die hele CO2 lobby is in mijn optiek een marketing machine die uit is op een ding en dat is meer omzet op producten die in de productie fase al meer CO2 uitstoot genereren dan dat er uiteindelijk op wordt bespaard.

Ik wil ter compensatie van ' global warming ' (is meer dan CO2 alleen) liever investeren in duurzame energie om mijn huishouden zichzelf te laten bedruipen op gebied van warmwater en electriciteit (Zonne-energie).

En als achteraf blijkt dat ik het fout had ...
Jammer dan, mag ik ook nog lol hebben?

Après nous le déluge - wat betreft CO2.

30 nov 2007 16:55
Profiel
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht 
Peet964 schreef:
Toch even tegen de stroom in .... ik voel me wel bezwaard.... Blijft hallucinant hoe we in West-Europa met steeds meer wagens gaan rijden...

Agree. Dagelijks 500 km file staat CO2 te pompen. Die paar funritjes daarentegen doen me niets.

30 nov 2007 17:07
Profiel
PorscheForum Rakker
997 GT3 Mk1
Bericht 
In de miljoenen jaren dat de aarde bestaat is er al een aantal keren "global warming" opgetreden, even als ijstijden. Het is een cyclisch proces.
Volgens mij is het arrogant en getuigd het van grootheidswaanzin van de mens om te denken dat wij als mensheid ook maar enige invloed hebben op dit proces. :wink:

Grtz. Boxi

30 nov 2007 17:53
Profiel
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
RS-R schreef:
En de open haard heb ik lekker ook aangestoken, zo. :wink:

Veel te milieuvriendelijk :!: Daarmee geef je de co2 terug die eerder door de bomen uit de lucht gehaald is.

30 nov 2007 17:53
Profiel WWW
Ex: Boxster 986 3.2S op zoek naar...
DEN HAAG
Bericht 
Nee nooit! ook niet als ik vreemd ga... :wink:

Privilege Beauty & Footcare

30 nov 2007 17:59
Profiel Facebook 
Groningen
Bericht 
gast schreef:
( de rechter heeft de film al op 11 punten een leugen genoemd)

Een rechter, die niet helemaal bij was met de feiten.

Laatst bijgewerkt door Jort op 30 nov 2007 20:16, in totaal 1 keer bewerkt.

30 nov 2007 18:02
Profiel
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0 nu: fiets, ov
Utrecht
Bericht 
Ik heb juist een Porsche aangeschaft zolang het nog kan, en benzine nog niet op afbetaling is... nog even lol maken, er komen nog genoeg zure jaren.

30 nov 2007 18:03
Profiel
PorscheForum Rakker
993 C2
Bericht 
Jort, je lijkt goed geinformeerd. Wat zou jij er concreet aan willen doen? (in de Nederlandse situatie)

30 nov 2007 18:06
Profiel
Groningen
Bericht 
Als de sodemieter aan de kernenergie ter overbrugging, tot we een fatsoenlijk alternatief hebben voor fossiele brandstoffen. Als vervanger voor de nieuw geplande kolencentrales bijvoorbeeld. Voor de rest de gestelde doelstelling voor schoner autoverkeer handhaven, maar dan is daar wat mij betreft ook weinig meer te behalen (zeker in relatie tot andere bronnen van vervuiling), voordat we ook een haalbare alternatieve brandstof voor auto's hebben.

Verandert globaal weinig, maar daar hebben we als kleine speler toch weinig invloed. Veranderingsproces is in de VS ook al langzaam in gang gezet en uiteindelijk zullen landen als China (problemen zijn daar ook al reëel alleen nog geen prioriteit) en India ook volgen. Mijn bescheiden mening.

Maar omtrent de global warming, raadt ik vooral aan om dit stukje door te lezen. Behoorlijk up to date en voor meer verdieping een omvangrijke set bronnen voor de liefhebber. Het afdoen als enkel een hype of resultaat van een conspiracy, doet de realiteit een beetje tekort:
http://en.wikipedia.org/wiki/Global_Warming_controversy

Ben absoluut geen wereldverbeteraar, maar ook niet te opportunistisch om wat verder te kijken dan wat in mijn straatje past.

Laatst bijgewerkt door Jort op 30 nov 2007 20:05, in totaal 1 keer bewerkt.

30 nov 2007 18:18
Profiel
PorscheForum Junkie
964 C2 1992
Amstelveen
Bericht 
Laat je toch niet gek maken door die linkse milieu-gestapo in dit land. Ik zou werkelijk niet weten waarom ik ook maar 1 km minder in mijn Porsche zou moeten rijden, zolang niet bewezen is dat de 'klimaat-veranderingen' ook maar enig verband daarmee houden. In vergelijking met de uitstoot van CO2 door een land als China en het smelten van de Siberische toendra, is onze uitstoot een druppel op een gloeiende plaat.

Het einde van de ijstijd is toch ook niet door toedoen van de menschheid in gang gezet? En ook al was dit wel zo, dan nog is de uitstoot van schadelijke gassen door de industriële revolutie per jaar (eind 18e eeuw vnl door uitvinding van de stoommachine) alsnog vele malen groter dan de huidige uitstoot per jaar!

( Overigens; door alle belasting die jij extra betaalt (wegenbelasting, brandstof-accijns, en straks km-heffing) kan onze regering toch ook eens investeren in alternatieve energie-winning? De wegenbelasting wordt toch al lang niet meer gebruikt waar die voor bedoeld is, maar voor subsidie op waterkrachtcentrales of zonneenergie/ getijde energie is ook geen plaats. Dan wordt er toch weer liever een kolencentrale uit de grond gestampt!! En toch moeten de automobilisten weer extra schuiven. logisch allemaal...)

30 nov 2007 18:28
Profiel
PorscheForum Rakker
993 C2
Bericht 
@jort: Kijk! Dat is een nuchter verhaal. Volgens mij ben je wat betreft het millieu een idealist ( staat je te prijzen) maar ik ben bang dat het postzegeltje (Nederland) globaal niet zoveel in te brengen heeft, ondanks het feit dat de overheid ons dat wil doen geloven. :roll:

30 nov 2007 18:31
Profiel
Groningen
Bericht 
Natuurlijk hebben we globaal absoluut gezien weinig in te brengen, zowel positief als negatief, maar we hoeven daarom geen uitzonderingspositie te hebben, zeker gezien de relatieve vervuiling en het relatieve verbruik van fossiele brandstoffen per hoofd van de bevoling hier t.o.v. het gemiddelde op deze aardkloot. Daar scoren we best aardig.

Als je stelt dat de overheid hier regelmatig te ver doordraaft gezien bovenstaande, dan ben ik het daar nu mee eens. Misschien dat ik daar over 30 jaar anders over denk, dat kan.

Sprekend voorbeeld is bijvoorbeeld hoe veel belangrijke bouwprojecten, ook van de overheid, stil liggen door een feitelijk zelf opgelegde milieu maatregel, die wellicht iets te ambitieus is gesteld in vergelijking met door de EU gestelde normen. Dat is slechts één voorbeeld maar mede door ons poldermodel en dit soort maatregelen blijven ook veel projecten en belangrijke besluitvormingen liggen, die een positieve bijdrage zouden kunnen leveren aan zowel milieu als economie (zie ook fileprobleem). Kortom het kost tijd, geld en zorgt voor besluiteloosheid alom. Één en ander geeft wel aan dat ook de overheid hier geen passend antwoord heeft klaarliggen, hetgeen de veel aangehaalde conspiracy theorie ook meteen in een nieuw daglicht stelt.

30 nov 2007 19:21
Profiel
911 993 CarreraS Ex 911 997 Coupe, Ex 911 993 Targa
Nuenen / N-Brabent
Bericht 
Ik fiets altijd naar de kroeg :wink:
Met mijn auto, diesel met cat, naar mijn werk. 1:8 8)
En in het weekend, yes, de P van stal. Hoop elk weekend 100 Euries te kunnen knallen, heb ik weer een hoop lol gehad. :lol:

En voel me niet echt bezwaard met 3 auto's, kan er maar in 1 tegelijk rijden. :wink: Cabriootje, Targa, en de StationCAr

30 nov 2007 20:08
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
aleh schreef:
Mijn vraag is of je je wel eens bezwaard voelt.

Nee. Ik zou ook niet weten waarom ik dat zou moeten voelen. Ik laat mij geen schuldgevoel aanpraten door politici en zeker niet politici die 10x zoveel energie gebruiken als ik.

30 nov 2007 20:23
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 129 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende