Auteur |
Bericht |
LeoH
Amsterdam
|
 Meerwaarde Jubi-uitvoering(en)
Ook de waterkokers werden in beperkte jubi-series geleverd.
Heb er vandaag eentje (996 3.6 Targa) bekeken, en was wel gecharmeerd.
Ze zijn dunner gezaaid, ook wat duurder. Wannehaves, emotie ? of is er een realistiche meerwaarde aan een jubi toe te kennen ?
that's my question ........ 
|
30 nov 2007 21:34 |
|
 |
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Moeilijk te zeggen Leo
Heb zelf een jubi SC gehad (zie mijn album) met een hele aparte kleur
Ook een handtekenig in de stoelen, maar denk toch dat hij gewoon mooi en goed moet zijn om hem makkelijk te verkopen.
Heb hem toevallig aan een goede kennis kunnen verkopen in 1999, en die bezit hem nog steeds
Hij was en is er nog steeds heel erg gek op
De 2S die ik nu heb is eigenlijk ook iets aparts, maar je moet het gewoon mooi vinden
Op het forum is al heel wat discussie geweest over de "zilveren" spiegels
Zou gewoon voor de 4S gaan, héél errug moooooooooi 
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
30 nov 2007 22:53 |
|
 |
horn
PF #57
|
wat de gek ervoor geeft. als je hem wil kopen is het een jubi, dus duurder. als je hem wil verkopen is het een bijzondere kleur, maar niet écht mooi, dus niet meer waard... 
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
01 dec 2007 1:41 |
|
 |
LeoH
Amsterdam
|
Ben er inmiddels achter dat er "ombouw"-aanbod op de markt is.
De echte Jubi "40 Jahre" 996 ( vanaf 2003 ) is een coupe, heeft o.a. 345pk met 6 bak. Targa's/Cabrio's zijn niet als Jubi's geleverd.
|
01 dec 2007 10:17 |
|
 |
mike 93
993 C2
|
Wat ik wel weet, is dat de Duitsers er een behoorlijke meerwaarde aan toekennen, ze hebben er zelfs aparte fora voor.
_________________________________________ Een Porsche is meer dan de som der (onder)delen
|
01 dec 2007 10:21 |
|
 |
LeoH
Amsterdam
|
Klopt. Heb 't gezien. Daarom mijn vraag hoe dat hier ligt.
|
01 dec 2007 10:22 |
|
 |
cabrio wim
|
Ik denk dat de "meer" waarde echt meer voor jezelf is of voor mensen die auto's verzamelen.
Ik zo persoonlijk geen extra geld voor een jubi uitgeven.
|
01 dec 2007 10:37 |
|
 |
Rob Herfst
Cayenne Turbo S Hybrid &
Boxster S (987)Rotterdam
|
Tsja, wat is de meerwaarde van een Jubi.........dat zal worden bepaald door een bepaalde emotie die voor de één sterker is dan voor de ander.
Daarom zal er altijd wel iemand te vinden zijn die er wat extra €'s voor over heeft!
Maar ja, wat is de meerwaarde van een (om)bouw-pakket???
Voor de puristen denk ik helemaal niets (die lopen er zelfs met een boog om heen), maar het gaat erom wat je er zelf van vindt, en of je er (iets) meer voor over hebt dan een reguliere 996.
_________________________________________ Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
|
01 dec 2007 12:36 |
|
 |
mike 93
993 C2
|
De meerwaarde is misschien belangrijk voor verzamelaars, net als horloges, meubelen enz. Waar (kunstmatig) weinig van gemaakt wordt is voor een aantal mensen aantrekkelijk. 
_________________________________________ Een Porsche is meer dan de som der (onder)delen
|
01 dec 2007 13:03 |
|
 |
BJ964
Porsche 964 C2 1991
|
Precies, het blijft een limited edition en er zijn mensen die daar erg gevoelig voor zijn (ik, op zijn tijd, bijvoorbeeld  )
_________________________________________ Porsche 964C2 Nachtblauw
|
01 dec 2007 15:17 |
|
 |
Airhead
1986 C1Friesland
|
Meerwaarde vind ik in dit geval wel miniem.
Bij een RS kan je echt spreken van meerwaarde, ook al krijg je "minder"; maar daar moet je dan ook echt voor betalen, helaasch. 
_________________________________________ Im Prinzip bist du bei dem Auto mit dem Denken schon zu langsam. [Walter Röhrl - über den 911 3.2]
|
01 dec 2007 17:03 |
|
 |
dicer
997 4s MK2, ex. Boxster 986 /PF #2444Noord-Holland
|
Tsja Leo....het is maar net of je het er zelf voor over hebt. Als het een echte kleine serie betreft met veel optische en fysieke verschillen is het misschien meer waard. Bij verkoop spreek je dan eigenlijk de echte kenner er mee aan. Die willen wel wat extra betalen voor een speciale editie.
De Targa blijft natuurlijk op zich een zeldzame verschijning... 
_________________________________________ Porsche driving is a state of happiness
|
01 dec 2007 17:15 |
|
 |
LeoH
Amsterdam
|
Het ging hierom :
http://www.bxb.nl/createsite/auto/createauto.asp?b_id=998&page=1&isSearch=3&rs_auto_id=6052
is een fraaie Targa, zeker met deze optiek.
Maar.....Omgebouwd tot "wannebee-jubi" . Niet origineel, geen meerwaarde dus. Denk wat aan de hoge kant met deze prijs ?
|
01 dec 2007 17:26 |
|
 |
dicer
997 4s MK2, ex. Boxster 986 /PF #2444Noord-Holland
|
Lage kilometerstand...maar dat mag ook wel voor die prijs!
_________________________________________ Porsche driving is a state of happiness
|
01 dec 2007 17:39 |
|
 |
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
|
01 dec 2007 19:57 |
|
 |
gassen
964 C4 Jubi 793uit Uithoorn
|
Ik heb zelf gekozen voor een jubi, de 964 jubi. Voornamleijk om het feit dat deze jubi's een 'wide-body' hebben. Dikke kont zonder grote vaste vleugel zoals de turbo's.
Toen ik de auto zag en ik door kreeg dat het om een speciale editie ging merkte ik dat ik het wel spannend vond om een auto te kopen die gelimiteerd is (in oplage) en bepaalde kenmerken zoals de kleur heeft die geen ander model heeft.
Looks was het belangrijkste en emotie kwam erbij.
|
01 dec 2007 23:03 |
|
 |
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Gelimiteerd is natuurlijk best leuk. Maar vooral als het om echt kleine aantallen gaat. Gelimiteerde oplagen voor een paar duizend stuks zijn m.i. gewoon marketing.
Ik denk dat ik, als het dan toch gelimiteerd moet, het liefste een SC RS zou kopen. 20 stuks van gemaakt!! Of een S/T: ook iets van 20
|
02 dec 2007 12:58 |
|
 |
Pascal
‘64 Kever
|
Hmmm, Leo, een 4S is mijn inziens wel mooier dan deze Targa... Maar, een Targa is ook wel heel gaaf, met dat dak enzo
Ben ik blij dat ik niet in jouw schoenen sta met zo'n moeilijke keuze zeg 
|
02 dec 2007 14:17 |
|
 |
Jaco
Negenhonderdvijfenzestig.
|
Dit zeg jij toch niet omdat................ 
_________________________________________ Don't need to know where i'm going, just need to know where i've been......
|
02 dec 2007 14:29 |
|
 |
LeoH
Amsterdam
|
@Pascal : Als er ene 996 Targa-4S-tiptr bestond was het niet moeilijk.........
Een van de allermooiste van dit moment IMHO :

|
02 dec 2007 15:43 |
|
 |
2.2E_69
911 2.2E targaGoirle, NB
|
Mss wel de mooiste 911 tot nu toe, zo'n 997 4S targa.
Wat een beauty zeg! 
|
02 dec 2007 17:39 |
|
 |
Pascal
‘64 Kever
|
Nah... Mis de rode reflectorbalk  (vandaar de 996-4S  )...
Enne, Jaco, wat denk jij joh?
|
02 dec 2007 18:15 |
|
 |
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Zo'n wide body is ook wel héél apart 
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
02 dec 2007 19:14 |
|
 |
thomas993
ex 930, ex Boxster S, ex 993 targa, ex 993S, ex 997S, ex 993 cabrio
|
Ben met pascal eens de rode reflectorbalk is zeer fraai, vind de 4S zeer fraai mede door dit detail, zou ik meer om geven als een paar aangeplakte sideskirts
|
02 dec 2007 19:20 |
|
 |
Godspeed
PF #911België
|
Ik weet wel dat ze in België bij sommige dealers wel erg lang hebben blijven staan, en dat vooral de velgen in glanzend chroom niet bij iedereen in Europa in de smaak vielen...
 
|
03 dec 2007 20:05 |
|
|