Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 21 mei 2025 14:39

Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ] 
Kaspersky 
Auteur Bericht
Bericht Kaspersky
Heeft iemand ervaring met het Kaspersky Anti Virus pakket. Kunnen blijkbaar met één abonnement 2 computers beveiligd worden.

Beweren dat die alle wormen en andere virussen eruit haalt.
Heb nu AVG anti spyware en Mcafee.

01 dec 2007 10:43
PorscheForum Super Junkie
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
Gebruik Kaspersky op de 1 - meest gebruikte - en AVG op de andere PC.

Beide ok.

Volgens de Consumentenbond zijn gratis scanners prima :idea: 8)

01 dec 2007 11:07
Profiel
PorscheForum Rakker
987
Twente
Bericht 
Kaspersky is inderdaad een goede, NORTON nog beter....

Heb Kaspersky aantal jaren gebruikt maar nu sinds 3 jaar NORTON

en die bevalt mij nog beter, sindsdien geen virus of griepje meer gehad :wink:

Bij Kaspersky ondervond ik ( persoonlijke mening :roll: ) af en toe toch kleine problemen, niet onoverkoombaar, maar toch...

01 dec 2007 22:09
Profiel
Bericht 
Weet niet of het nog dezelfde is / was die jij had, maar dit is de vernieuwde versie 7.0 die ik wil aanschaffen.
Volgens bedrijf de beste die er nu is. :roll:

01 dec 2007 22:18
PorscheForum Rakker
Amsterdam
Bericht 
Norton maakt je pc onnodig traag, probeer eens NOD32. Programma werkt op de achtergrond en belast de cpu minimaal.

01 dec 2007 22:33
Profiel
PorscheForum Rakker
924 `77
Wijchen
Bericht 
BmX944 schreef:
Norton maakt je pc onnodig traag, probeer eens NOD32. Programma werkt op de achtergrond en belast de cpu minimaal.

Klopt, vroeger was ik een fan van Symantec, maar elke keer die rommel wat op de achtergrond mee hijgde werd ie niet sneller van.

Sinds een klein jaartje nu (wel officieel gekocht) NOD32 draaien, echt toppie software.

Misschien een overweging waard Wim?

01 dec 2007 22:53
Profiel Facebook 
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Kaspersky in zijn huidige vorm is niks mis mee. Werkt goed, snel en betrouwbaar. AVG is een prima gratis initiatief met dito ervaringen. De gratis scanners zijn wat minder uitgebreid maar doen het verder prima.
Zelf gebruik ik al jaren naar volle tervredenheid Trend Micro.

Dat een scanner 100% van alle virussen en spyware tegenhoud is niet te garanderen. Een antivirus producent heeft altijd tijd nodig om een update van de virus tabellen te maken wanneer een virus in het wild wordt gesignaleerd. Theoretisch kun je de in die tijd die daar tussen zit besmet worden. Je voelt hem al aankomen.... hoe sneller ze een update op de markt hebben bij een gesignaleerd virus hoe beter je beschermd bent.

02 dec 2007 1:38
Profiel WWW
Bericht 
Ben zondagmorgen begonnen met het scannen van mijn computer met Kaspersky eerst alles apart en dan een totale computerscan, 147 geinfecteerde bestanden heeft hij eruit gehaald en 3x het trojaanse paard, die zaten gelukkig in niet geopende out-look mappen.
Vond trouwens heel raar dat de meeste virussen via out-look binnen gekomen zijn en de rest Via Lime-Wire (muziek programma) plus paar via Porsche Forum.
Programma geeft alles goed aan waar het vandaan komt en scant redelijk snel, verder nog een defragmentatie uitgevoerd en heb er weer een lekker snelle lap-top aan over gehouden.
Bedankt voor de info (niet Porsche) die jullie geleverd hebben. :thumleft:

03 dec 2007 11:22
PorscheForum Rakker
Ex Boxster S 3.2 2004 Audi A4 3.0 V6 TDI
Rotterdam
Bericht 
Ben ook zeer tevreden met Kaspersky. Veel mogelijkheden ook om de firewall aan te passen (als je dat nodig hebt). Komt ook altijd met hun virusscanner en firewall (zeer) goed uit de tests.

Alleen anti-spam is iets minder ver ontwikkeld, maar met gebruik van anti-spamfilters van je Internetprovider is dat iets minder belangrijk.

Verder zijn deze russen zo goed dat hun antivirus-engine door veel andere virusmakers (ik geloof o.a. AVG en F-Secure) wordt toegepast.

03 dec 2007 11:49
Profiel
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Dit klinkt allemaal heel positief. Was tot op heden zeer tevreden over Norton, maar ik ga Kaspersky toch ook maar eens uitproberen.

03 dec 2007 17:27
Profiel WWW
Bericht 
BmX944 schreef:

nod32 is ook goed draai er zelf ook mee

03 dec 2007 19:05
PorscheForum Rakker
Ex Boxster S 3.2 2004 Audi A4 3.0 V6 TDI
Rotterdam
Bericht 
Nog een aardige tip:

Regelmatig kun je korting krijgen op de viruspaketten, bijvoorbeeld via de banken met Internetbankieren. Zo heb ik mijn Kaspersky Internet suite gekocht van bijna 70 Euro voor 48 Euro via een aktie via de postbank. Licentie voor 1 jaar, voor 2 PC's.

Hoewel de actie formeel voorbij is werkt de link nog steeds, dus wellicht kun je er nog van gebruik maken.

Overigens is het handig om altijd eerst de 30 dagen trial versie te proberen van dergelijke pakketten om te kijken of het wel bevalt voor jouw specifieke situatie.

03 dec 2007 22:49
Profiel
PorscheForum Rakker
964 TL Limited Edition
Bericht 
Misschien komt het omdat ik een supersnel systeem heb, maar norton internet security (laatste versie) loopt als een trein en ik merk niet dat het meeloopt hoor. Nooit problemen met iets, komt misschien ook omdat ik niet zomaar op iets klik. Games lopen op top snelheid. Alles loopt vlekkeloos.

Bedrijfsmatig zal je intra netwerk firewall wel moeten uitzetten, anders scant hij elk bestand wat over het netwerk gaat. Dan heb ik het niet over het externe werk he.

Waarom ik niet graag overstap, die tijd heb ik een beetje gehad, goed programma, goed merk, daar blijf ik bij en kosten maken voor mij in dat geval niks uit.

/edit: no offence maar dat proberen laat altijd zoveel rotzooi achter, dat ik daar zoiezo van afgestapt ben. Dan kan je nog zoveel registry cleaners eroverheen halen, maar dat helpt toch voor geen meter.

03 dec 2007 22:54
Profiel ICQ 
Bericht 
Neem een Apple, ben je van het gezeik af!

04 dec 2007 1:24
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
Bericht 
Waarom een veel duurder "design" ding kopen wat veel trager is... :wink:

04 dec 2007 1:29
Profiel WWW Facebook 
Bericht 
trager? Volgens mij is de snelste PC voor Vista een Mac!
Zal de 'link' wel even zoeken.
Maar wij zijn toch geil van design en kijken niet op een paar centen?
Overigens bespaar je juist veel geld aan die anti-virus zooi en crashen doet het nooit.
http://www.pcworld.com/article/id,13664 ... ticle.html

04 dec 2007 1:35
Bericht 
:lol: :lol:
Die laptop ziet er niet bepaald uit als typisch eentje uit de Apple fabriek (die zijn toch standaard roze ofzo)
Weet best dat ze afgestapt zijn van hun "eigen" prosessors (anders had het nooit gelukt).
Heb zo'n 8 jaar met zowel Windows als Apple naast elkaar gewerkt, doe mij toch maar de eerste.
Ben zelf opgegroeid met dos/wordperfect en lotus, dan blijf je daar in hangen, dat is net zoals diegenen die zijn opgegroeid met de grafische schil van apple dat ook vaak hebben.

04 dec 2007 10:14
Profiel WWW Facebook 
Moderator
PF #57
Bericht 
Dan blijf je daarin hangen?????

Gert, gebruik jij nog steeds Lotus 1-2-3 en Wordperfect????? :shock: :shock: :shock: :cheesy:

04 dec 2007 10:56
Profiel
Bericht 
Is er al wat nieuws dan? :mrgreen:
Ik bedoelde in de richting van MS blijven hangen.

04 dec 2007 11:15
Profiel WWW Facebook 
Antwoord op onderwerp   [ 19 berichten ]