Auteur |
Bericht |
flatsix
964 C4 Targa zwart, zwarter, zwartst!N.Brabant
|
omgebouwde 993 bij erpa.nl, wat vinden jullie ervan?
Bij Erpa staat een 993 met een bijzonder verhaal. oorspronkelijk een carrera 2 uit 1994 bordeaux met camel interieur, heeft deze auto na (wsch een major) chade gediend als donor voor een fors ombouwproject (bij v Zweeden in Middelburg gedaan, wie kent dit bedrijf beter?).
Nu een 1997 S uitvoering, met nieuwe(re) motor, in iedergeval varioram en ook nieuwe bak, interieur, Turbo S achterschermen (wreed) en een (Helaas niet OPO) turbo achterspoiler.
Turbo 996 velgen, andere klokken, etc etc.
Al met al optisch wel zeer dik en gelikt, maar in feite niets origineels meer, en een purist zal wsch zeggen "bij elkaar geraapt zooitje" en er met een boog omheen lopen.
Maar ik moet zeggen, ik vind hem wél mooi, en 36000 eutjes voor een 993 met deze spec's is op zich niet duur. maar ja, zou je het er ook weer voor krijgen als je hem verkocht???
Met andere woorden: Wat vinden jullie? akelig b(r)ouwsel, wegwezen of gave bak, weer eens iets anders? Graag jullie reactie!
_________________________________________ Blij dat ik Rij!
|
02 dec 2007 16:36 |
|
|
mike 93
993 C2
|
Photo, linkje?
_________________________________________ Een Porsche is meer dan de som der (onder)delen
|
02 dec 2007 16:43 |
|
|
horn
PF #57
|
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
02 dec 2007 16:49 |
|
|
LouisXIV
964 C2 coupe schiefer grau
ex 993 C4 vesuvio '97
ex 964 C2C zwart metallic '91Meerssen Zuid Limburg
|
Porsches van voor 1998 zijn wat dat betreft net Lego. Alles past op elkaar en dat is juist het mooie aan deze auto's. Je kan naar hartelust je eigen auto opwaarderen en er valt makkelijk aan te sleutelen (in tegenstelling tot Ferrari ed). Ook dat is de reden dat ze nog immer populair in de racerij zijn. Dus als het netjes gedaan is (en v Zweeden is vakkundig) kan het best wel wat zijn
_________________________________________ Its about as fast as you can go without having to eat airline food!
|
02 dec 2007 16:56 |
|
|
mike 93
993 C2
|
Luie dag, thanks
_________________________________________ Een Porsche is meer dan de som der (onder)delen
|
02 dec 2007 17:01 |
|
|
Marcel B.
ex 996 4S Cabrio; ex 996 4S; ex 930 (2x); ex 3.0 cabrio
|
Ik ben er ook geweest voor deze auto. Probleem vond ik dat er (ik dacht) tot 2004 totaal geen boekjes en dergelijke bij zitten. In plaats van een automatische versnellingsbak is er een zesbak in gemaakt en er is ook een andere motor ingegaan, waarvan geen gegevens zijn.
Overigens is de spoiler ook niet origineel.
Ik viel in eerste instantie ook op het uiterlijk en er zit ook een erg mooi geluid in.
Ik heb ook nagedacht over de eventuele verkoop en ik denk dat deze auto door zijn verleden er lastig te verkopen is.
Vandaar laten staan.
Marcel B.
|
02 dec 2007 17:01 |
|
|
LouisXIV
964 C2 coupe schiefer grau
ex 993 C4 vesuvio '97
ex 964 C2C zwart metallic '91Meerssen Zuid Limburg
|
als je voor orginaliteit gaat heb je helemaal gelijk. Echter.....
als het netjes gedaan is, is dus alles uit elkaar geweest, de versleten dingen vervangen, schoongemaakt en gesmeerd. Oftewel je kan een erg frisse auto hebben. Dit merk je direct als je erin rijdt. Een soepele koppling (een goede 993 hoort net zo makkelijk als een golfje te koppelen!), en dito strak weggedrag. Ik zou toch even kijken en vooral rijden. Ik heb in menig "opgebouwde" 964/993 gereden en een beter gevoel gehad dan een "originele" auto. Bevalt het je....-> AKK
Kan je voor een leuke prijs een mooie wagen rijden
_________________________________________ Its about as fast as you can go without having to eat airline food!
|
02 dec 2007 17:13 |
|
|
BJ964
Porsche 964 C2 1991
|
Ik sluit me hier volledig bij aan! Het gaat erom wat JIJ wilt en niet wat anderen vinden en bij de eventuele verkoop zeggen. Tenzij je van plan bent om maar een paar maanden in deze auto te rijden...
_________________________________________ Porsche 964C2 Nachtblauw
|
02 dec 2007 17:57 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Buiten het feit dat het mss wel 'n hele vakkundige ombouw is op kenteken is het nog altijd 'n automaat
... dat kan leuk worden bij verkeerscontroles - of zelfs bij de jaarlijkse APK
|
02 dec 2007 18:57 |
|
|
Henk
PF # 136
|
En dat terwijl je voor een paar duizend meer een "echte" kunt kopen...
_________________________________________ "Just be yourself, there are plenty of others"
|
02 dec 2007 19:04 |
|
|
porsche356sc
356
924
944
944 cupracer(s)
968CS
Boxster S
Cayman SAalsmeer
|
mijn idee, liever een originele voor dat geld.....
|
02 dec 2007 19:05 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Kriebelt het alweer
|
02 dec 2007 19:09 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Ook mijn idee
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
02 dec 2007 19:11 |
|
|
M a r c
Ex 964 C2 en ex GT3 MkII
...nu kappersauto
|
Vraagprijs... wil niet zeggen dat je er dat dan ook voor moet geven.
_________________________________________ www.europeantuning.nl voor Volvo & Porsche, FABSPEED MOTORSPORT dealer www.mh-schietsport.nl voor sportschutters
|
02 dec 2007 19:13 |
|
|
Henk
PF # 136
|
Je weet maar nooit...
_________________________________________ "Just be yourself, there are plenty of others"
|
02 dec 2007 19:22 |
|
|
BJ964
Porsche 964 C2 1991
|
Daar heb je wel een punt Olaf; scherp! Lijkt me een puntje om mee te nemen, mocht je bij Erpa op bezoek gaan
_________________________________________ Porsche 964C2 Nachtblauw
|
02 dec 2007 19:45 |
|
|
Master Ken
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 TargaGemert, N-Brabant
|
Ben nooit zo'n voorstander van ombouw. Misschien niet onverstandig om verder te kijken. Succes
|
02 dec 2007 19:48 |
|
|
zuugnap
|
hmmm denk omdat je er een draadje van maakt , twijfel je
bij twijfel echt niet inhalen...........
persoonlijk zou ik voor orgineel gaan en daarnaast
in elk geval geen muizebekleding
suc6 met je strooptocht
|
02 dec 2007 20:37 |
|
|
flatsix
964 C4 Targa zwart, zwarter, zwartst!N.Brabant
|
goede opmerking, over het kentekenbewijs. en wat betreft de prijs: voor een paar duizend meer heb ik echt geen echte 2S of 4S!!!
Jullie reacties zetten me wel aan het denken, ga toch in ieder geval kijken. Originaliteit is voor mij geen must, maar het geheel moet wel een beetje kloppen..'
En wat dat betreft: ik zou ook geen lichtgrijs interieur willen. Enig idee wat het ongeveer kost als ik dat (stoelen, deurpanelen, tapijt) wil veranderen?
_________________________________________ Blij dat ik Rij!
|
02 dec 2007 21:22 |
|
|
aleh
ex-993 cabrio
ex-996 cabrio
ex-996 turbo
ex-Cayenne S
ex-Panamera S
993 cabrio
Haarlem
|
Hij is mooi! Als je van plan bent een tijd erin te rijden en hij is goed, waarom niet?
_________________________________________ http://www.autodisk.nl
|
03 dec 2007 1:28 |
|
|
michael
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replikaReuver
|
Tip van mij, staan laten dat "lijk". Je word 'm nooit meer kwijt [bied zo'n auto eens te koop aan hier op het forum voor 36K, kun je lachen ]. Dat ding staat trouwens al jaren te koop. Koop voor die centen een mooie eerlijke normale 993, is nog sneller ook.
Tsja, en erpa zelf........ .
PS, wil je je huidige P daar in gaan ruilen? Dan kun je helemaal lachen .
_________________________________________ 911 turbo, the boosted beast.
mhaschreurs.hyves.nl
|
03 dec 2007 3:06 |
|
|
horn
PF #57
|
Maar de vraag is of dat na te zoeken is als er geen boekjes zijn en van de motor niks bekend is... En op het rijden alleen bepalen of het een frisse auto is, zou ik link vinden. Maar ik ben dan ook een leek. Een Porsche rijdt al gauw 'gaaf'....
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
03 dec 2007 8:37 |
|
|
TD (zonder I)
Utrechtse Heuvelrug
|
Kan me hier volledig bij aansluiten. Als je toch veel kiks voor niks wilt http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/at ... id=4362179 Leuke baggerschuit voor weinig. Maarrrrr bezint eer ge begint.
|
03 dec 2007 10:12 |
|
|
Rick
Haaglanden
|
Een auto van dit bouwjaar die dermate ingrijpend omgebouwd is, moet m.i. wel een treurig verleden hebben. Een brandje wellicht met een leuke kreukel, die er ondanks high-tec richtbanken niet meer voor 100% uitgaat?
Bij zware schade's wordt het kenteken door de politie ingenomen, en doorgestuurd naar de RDW.
Mocht dit het geval geweest zijn, is deze historie altijd nog bij de RDW op te vragen.
Zelf zou ik hem, ondanks dat deze P. mooi oogt en redelijk geprijsd lijkt, toch niet in mijn collectie willen hebben.
|
03 dec 2007 10:18 |
|
|
Mick
|
Re: omgebouwde 993 bij erpa.nl, wat vinden jullie ervan?
Als jij dit exemplaar geweldig vindt, een AKK is positief en je hebt geen plannen om deze 911 weer te verkopen dan zou ik deze lekker kopen. Na stevig onderhandelen uiteraard.
Ik ben benieuwd hoeveel mensen hier, inclusief degene die zich negatief over dit exemplaar uitlaten, in goed herstelde "schadegebakjes" rijden zonder het te weten.
_________________________________________ Geniet van wat je hebt en wees blij voor wat een ander heeft!
|
03 dec 2007 10:26 |
|
|