Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 10:41

Antwoord op onderwerp  [ 53 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
omgebouwde 993 bij erpa.nl, wat vinden jullie ervan? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
964 C4 Targa zwart, zwarter, zwartst!
N.Brabant
Bericht omgebouwde 993 bij erpa.nl, wat vinden jullie ervan?
Bij Erpa staat een 993 met een bijzonder verhaal. oorspronkelijk een carrera 2 uit 1994 bordeaux met camel interieur, heeft deze auto na (wsch een major) chade gediend als donor voor een fors ombouwproject (bij v Zweeden in Middelburg gedaan, wie kent dit bedrijf beter?).
Nu een 1997 S uitvoering, met nieuwe(re) motor, in iedergeval varioram en ook nieuwe bak, interieur, Turbo S achterschermen (wreed) en een (Helaas niet OPO) turbo achterspoiler.
Turbo 996 velgen, andere klokken, etc etc.
Al met al optisch wel zeer dik en gelikt, maar in feite niets origineels meer, en een purist zal wsch zeggen "bij elkaar geraapt zooitje" en er met een boog omheen lopen.
Maar ik moet zeggen, ik vind hem wél mooi, en 36000 eutjes voor een 993 met deze spec's is op zich niet duur. maar ja, zou je het er ook weer voor krijgen als je hem verkocht???

Met andere woorden: Wat vinden jullie? akelig b(r)ouwsel, wegwezen of gave bak, weer eens iets anders? Graag jullie reactie!

02 dec 2007 16:36
Profiel
PorscheForum Rakker
993 C2
Bericht 
Photo, linkje?

02 dec 2007 16:43
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
Geen google thuis? :cheesy:

Afbeelding Linkje :salut:

02 dec 2007 16:49
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2 coupe schiefer grau ex 993 C4 vesuvio '97 ex 964 C2C zwart metallic '91
Meerssen Zuid Limburg
Bericht 
Porsches van voor 1998 zijn wat dat betreft net Lego. Alles past op elkaar en dat is juist het mooie aan deze auto's. Je kan naar hartelust je eigen auto opwaarderen en er valt makkelijk aan te sleutelen (in tegenstelling tot Ferrari ed). Ook dat is de reden dat ze nog immer populair in de racerij zijn. Dus als het netjes gedaan is (en v Zweeden is vakkundig) kan het best wel wat zijn :!:

02 dec 2007 16:56
Profiel
PorscheForum Rakker
993 C2
Bericht 
horn schreef:
Geen google thuis? :cheesy:

Afbeelding Linkje :salut:

Luie dag, thanks :wink:

02 dec 2007 17:01
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex 996 4S Cabrio; ex 996 4S; ex 930 (2x); ex 3.0 cabrio
Bericht 
Ik ben er ook geweest voor deze auto. Probleem vond ik dat er (ik dacht) tot 2004 totaal geen boekjes en dergelijke bij zitten. In plaats van een automatische versnellingsbak is er een zesbak in gemaakt en er is ook een andere motor ingegaan, waarvan geen gegevens zijn.
Overigens is de spoiler ook niet origineel.

Ik viel in eerste instantie ook op het uiterlijk en er zit ook een erg mooi geluid in.

Ik heb ook nagedacht over de eventuele verkoop en ik denk dat deze auto door zijn verleden er lastig te verkopen is.

Vandaar laten staan.

Marcel B.

02 dec 2007 17:01
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2 coupe schiefer grau ex 993 C4 vesuvio '97 ex 964 C2C zwart metallic '91
Meerssen Zuid Limburg
Bericht 
als je voor orginaliteit gaat heb je helemaal gelijk. Echter..... :twisted: :twisted:

als het netjes gedaan is, is dus alles uit elkaar geweest, de versleten dingen vervangen, schoongemaakt en gesmeerd. Oftewel je kan een erg frisse auto hebben. Dit merk je direct als je erin rijdt. Een soepele koppling (een goede 993 hoort net zo makkelijk als een golfje te koppelen!), en dito strak weggedrag. Ik zou toch even kijken en vooral rijden. Ik heb in menig "opgebouwde" 964/993 gereden en een beter gevoel gehad dan een "originele" auto. Bevalt het je....-> AKK :!:
Kan je voor een leuke prijs een mooie wagen rijden :!:

02 dec 2007 17:13
Profiel
PorscheForum Junkie
Porsche 964 C2 1991
Bericht 
Ik sluit me hier volledig bij aan! Het gaat erom wat JIJ wilt en niet wat anderen vinden en bij de eventuele verkoop zeggen. Tenzij je van plan bent om maar een paar maanden in deze auto te rijden...

02 dec 2007 17:57
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Buiten het feit dat het mss wel 'n hele vakkundige ombouw is :arrow: op kenteken is het nog altijd 'n automaat :shock:

... dat kan leuk worden bij verkeerscontroles - of zelfs bij de jaarlijkse APK :roll:

02 dec 2007 18:57
Profiel WWW Facebook 
Moderator
PF # 136
Bericht 
En dat terwijl je voor een paar duizend meer een "echte" kunt kopen... :wink: Afbeelding

02 dec 2007 19:04
Profiel
PorscheForum Junkie
356 924 944 944 cupracer(s) 968CS Boxster S Cayman S
Aalsmeer
Bericht 
mijn idee, liever een originele voor dat geld.....

02 dec 2007 19:05
Profiel WWW
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
HenkC2C schreef:
En dat terwijl je voor een paar duizend meer een "echte"kunt kopen... :wink:

Kriebelt het alweer :?: :lol:

02 dec 2007 19:09
Profiel WWW Facebook 
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht 
HenkC2C schreef:
En dat terwijl je voor een paar duizend meer een "echte" kunt kopen... :wink: [img]

Ook mijn idee :!:

02 dec 2007 19:11
Profiel
Ex 964 C2 en ex GT3 MkII ...nu kappersauto
Bericht 
porsche356sc schreef:
mijn idee, liever een originele voor dat geld.....

Vraagprijs... wil niet zeggen dat je er dat dan ook voor moet geven. 8)

02 dec 2007 19:13
Profiel WWW
Moderator
PF # 136
Bericht 
Olaf schreef:
HenkC2C schreef:
En dat terwijl je voor een paar duizend meer een "echte"kunt kopen... :wink:

Kriebelt het alweer :?: :lol:

Je weet maar nooit... ;-)

02 dec 2007 19:22
Profiel
PorscheForum Junkie
Porsche 964 C2 1991
Bericht 
Olaf schreef:
Buiten het feit dat het mss wel 'n hele vakkundige ombouw is :arrow: op kenteken is het nog altijd 'n automaat :shock:

... dat kan leuk worden bij verkeerscontroles - of zelfs bij de jaarlijkse APK :roll:

Daar heb je wel een punt Olaf; scherp! Lijkt me een puntje om mee te nemen, mocht je bij Erpa op bezoek gaan :idea:

02 dec 2007 19:45
Profiel
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
Bericht 
Ben nooit zo'n voorstander van ombouw. Misschien niet onverstandig om verder te kijken. Succes :wink:

02 dec 2007 19:48
Profiel
Bericht 
hmmm denk omdat je er een draadje van maakt , twijfel je

bij twijfel echt niet inhalen........... :P

persoonlijk zou ik voor orgineel gaan en daarnaast
in elk geval geen muizebekleding :roll:

suc6 met je strooptocht

02 dec 2007 20:37
PorscheForum Rakker
964 C4 Targa zwart, zwarter, zwartst!
N.Brabant
Bericht 
goede opmerking, over het kentekenbewijs. en wat betreft de prijs: voor een paar duizend meer heb ik echt geen echte 2S of 4S!!!
Jullie reacties zetten me wel aan het denken, ga toch in ieder geval kijken. Originaliteit is voor mij geen must, maar het geheel moet wel een beetje kloppen..'
En wat dat betreft: ik zou ook geen lichtgrijs interieur willen. Enig idee wat het ongeveer kost als ik dat (stoelen, deurpanelen, tapijt) wil veranderen?

02 dec 2007 21:22
Profiel
PorscheForum Rakker
ex-993 cabrio ex-996 cabrio ex-996 turbo ex-Cayenne S ex-Panamera S 993 cabrio Haarlem
Bericht 
Hij is mooi! Als je van plan bent een tijd erin te rijden en hij is goed, waarom niet?

03 dec 2007 1:28
Profiel
PorscheForum Junkie
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replika
Reuver
Bericht 
Tip van mij, staan laten dat "lijk". Je word 'm nooit meer kwijt [bied zo'n auto eens te koop aan hier op het forum voor 36K, kun je lachen :popcorn: ]. Dat ding staat trouwens al jaren te koop. Koop voor die centen een mooie eerlijke normale 993, is nog sneller ook.

Tsja, en erpa zelf........ :thumbdown: .

PS, wil je je huidige P daar in gaan ruilen? Dan kun je helemaal lachen :evil: .

mhaschreurs.hyves.nl

03 dec 2007 3:06
Profiel Facebook 
Moderator
PF #57
Bericht 
LouisXIV schreef:
als het netjes gedaan is, is dus alles uit elkaar geweest, de versleten dingen vervangen, schoongemaakt en gesmeerd. Oftewel je kan een erg frisse auto hebben. Dit merk je direct als je erin rijdt.

Maar de vraag is of dat na te zoeken is als er geen boekjes zijn en van de motor niks bekend is... En op het rijden alleen bepalen of het een frisse auto is, zou ik link vinden. Maar ik ben dan ook een leek. Een Porsche rijdt al gauw 'gaaf'....

03 dec 2007 8:37
Profiel
PorscheForum Rakker
Utrechtse Heuvelrug
Bericht 
michael schreef:
Tip van mij, staan laten dat "lijk". Je word 'm nooit meer kwijt [bied zo'n auto eens te koop aan hier op het forum voor 36K, kun je lachen :popcorn: ]. Dat ding staat trouwens al jaren te koop. Koop voor die centen een mooie eerlijke normale 993, is nog sneller ook.

:thumleft: Kan me hier volledig bij aansluiten. Als je toch veel kiks voor niks wilt :arrow: http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/at ... id=4362179 Leuke baggerschuit voor weinig. Maarrrrr bezint eer ge begint. :!:

03 dec 2007 10:12
Profiel
PorscheForum Rakker
Haaglanden
Bericht 
Een auto van dit bouwjaar die dermate ingrijpend omgebouwd is, moet m.i. wel een treurig verleden hebben. Een brandje wellicht met een leuke kreukel, die er ondanks high-tec richtbanken niet meer voor 100% uitgaat?

Bij zware schade's wordt het kenteken door de politie ingenomen, en doorgestuurd naar de RDW.
Mocht dit het geval geweest zijn, is deze historie altijd nog bij de RDW op te vragen.

Zelf zou ik hem, ondanks dat deze P. mooi oogt en redelijk geprijsd lijkt, toch niet in mijn collectie willen hebben.

03 dec 2007 10:18
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: omgebouwde 993 bij erpa.nl, wat vinden jullie ervan?
flatsix schreef:
Met andere woorden: Wat vinden jullie? akelig b(r)ouwsel, wegwezen of gave bak, weer eens iets anders? Graag jullie reactie!

Als jij dit exemplaar geweldig vindt, een AKK is positief en je hebt geen plannen om deze 911 weer te verkopen dan zou ik deze lekker kopen. Na stevig onderhandelen uiteraard. ;)

Ik ben benieuwd hoeveel mensen hier, inclusief degene die zich negatief over dit exemplaar uitlaten, in goed herstelde "schadegebakjes" rijden zonder het te weten. :idea:

03 dec 2007 10:26
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 53 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende