Auteur |
Bericht |
Hielkema993S
911 993 CarreraS
Ex 911 997 Coupe, Ex 911 993 TargaNuenen / N-Brabent
|
Dus ja, de een vindt het normaal en de ander niet. Aan jou de keus.
_________________________________________ "There is no substitude"
|
26 nov 2007 14:31 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Normaal heeft 2 betekenissen:
- het hoort zo -> geldt niet voor olie lekken
- het komt vaak voor -> dat wel ja .....
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
28 nov 2007 1:46 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Normaal = valt binnen de normen.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
28 nov 2007 12:02 |
|
|
dubsport
Porsche 968Noord Brabant
|
Ik heb de keuze gemaakt er maar van af te zien en ook mn geld niet weg te gooien met een AKK.
Dus gewoon verder zoeken
|
28 nov 2007 15:42 |
|
|
Jos Targa
Porsche 914 2.7 1970
Porsche Panamera GTS 2016
Porsche Boxster CupUrmond
|
Heel verstandig Lucien
|
28 nov 2007 21:13 |
|
|
Nicolò
3.2 Carrera '87er J-serie
|
Mijn 3.2'tje lekte ooit, maar dat laat je dan repareren. En dan lekt 'tie niet meer. Het lijkt hier wel alsof een 3.2'tje hoort te lekken. Onzin!
_________________________________________ Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!
|
28 nov 2007 22:02 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Volgens mij zegt niemand dat. Alleen wordt aangegeven dat je het vaak ziet. Zeker als we het over zweten hebben (en zeker als het de kleppendeksels betreft) is het niet ongebruikelijk dat een 3.2 niet kurkdroog is.
Dat het wel de bedoeling is, spreekt voor zich. Maar zweten op de kleppendeksels zegt niet dat je een slechte auto hebt of tegen een dure reparatie aan zit te hikken.
|
29 nov 2007 15:04 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
We zijn eruit dus?
3.2's lekken soms
Dat hoort op zich niet
Kan vrij onschuldige oorzaak hebben
Die vrij gemakkelijk opgelost kan worden
Maar niet altijd..........
|
29 nov 2007 20:58 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
op slot dit geneuzel.
|
29 nov 2007 21:00 |
|
|
pvanwiggen
Carrera 3.2Zwitserland
|
Daarom horen er bij kleppenstellen nieuwe pakkingen en nylstop moeren op! + een zorgvuldige monteur.
|
29 nov 2007 21:58 |
|
|
cabrio wim
|
Ik zeg niks twijfel niet aan je kennis, maar weet wel dat er veel verschil zit in het lekken / zweten van gereviseerde motoren.
Waaraan en hoe het komt weet ik ook niet, hebben dit voorjaar een 2.7 gedaan en zweet er weer behoorlijk op los, terwijl we altijd opdezelde manier te werk gaan, dus.
Laten we het er op houden dat het net als bij de mensen is, de een heeft ook vlugger last van een lekke koppakking (lees zweet) als de ander.
|
01 dec 2007 21:21 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Zit gewoon bij een complete, orginele onderhoudsset met alle benodigde onderdelen
Heb een 3.2 onderhouden en die was DROOG, ook nog bij 150.000 +
(gekocht met 75.000).
Het kan i.i.g. wel
Uitzondering
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
Laatst bijgewerkt door Paul II op 01 dec 2007 21:27, in totaal 1 keer bewerkt.
|
01 dec 2007 21:25 |
|
|
Airhead
1986 C1Friesland
|
Heb ivm. de enorme importantie van dit topic net ff die van mij gecheckt.
3.2, 190K kms, bij 160K is ie uit elkaar geweest, 1000 km geleden kleppen gesteld. Ook droog.
Het kan dus zekers wel!
_________________________________________ Im Prinzip bist du bei dem Auto mit dem Denken schon zu langsam. [Walter Röhrl - über den 911 3.2]
|
01 dec 2007 21:34 |
|
|
Airhead
1986 C1Friesland
|
Het WC papier is niet bruin iig.
_________________________________________ Im Prinzip bist du bei dem Auto mit dem Denken schon zu langsam. [Walter Röhrl - über den 911 3.2]
|
01 dec 2007 21:38 |
|
|
alvin01
ex Carrera Coupe 3.2 1987Amsterdam
|
N drupje, bij stilstand van 2 a 3 weken , wel bijna 270.000 km op teller zonder revisie!En volgens Erwin(van Renntech) gaan ze allemaal wel n keer lekken.
|
01 dec 2007 21:46 |
|
|
cabrio wim
|
Kweet niet, maar mijne met nu 259000 en revisie gekregen op 230000 is ook nog droog.
|
01 dec 2007 21:49 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Pakkingen en andere afdichtingen hebben inderdaad niet het eeuwige leven
... da's pas 29.000 Km
|
01 dec 2007 22:36 |
|
|
Speedy G
911 SC '81Surhuisterveen
|
Er zijn maar weinig auto's die nooit lekken/zweten. Het is vrij normaal dat ook Porsches kunnen gaan lekken. De pakkingen en keerringen van Porsche hebben echt geen uniek anti-lek-patent. Ik denk dat de meesten hier gewoon hopen dat die van hun niet al te erg lekken. De pakkingen staan bloot aan druk, koude en hitte, worden oud en poreus, en moeten zo nu en dan worden vervangen.
Een goed voorbeeld zijn de klepdeksel-pakkingen van de 993. Door het hydrolische "klepstelmechanisme" hoeft de pakking in principe niet meer vervangen te worden omdat het deksel er niet af hoeft, maar door ouderdom en uitdrogen zijn er vandaag de dag best veel 993 klepdekseltjes die lekken/zweten. En eigenlijk geldt dit voor alle afdichtingen. Ik ben bang dat dit verschijnsel als normaal moet worden beschouwd.
_________________________________________ Ik last van bumperklevers? Hooguit aan m'n voorbumper
|
01 dec 2007 23:04 |
|
|
Joost993
ex 997 Carrera S, ex 3,2 ex 993 C2 PF#233Limburg
|
Mijn (ex) 3.2 had 217000 op de teller en was kurkdroog, mijn 993 is ook kurkdroog maar heeft ook pas 66000 op de teller.
|
02 dec 2007 0:32 |
|
|
cabrio wim
|
Klopt, maar wel al in nov.2003 revisie gekregen, en dan lees ik hier soms andere verhalen.
|
02 dec 2007 10:47 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
De mijne ook - en lekt en zweet niet -
.. maar zoals gezegd 'n beetje vettigheid op het blok kan zeker geen kwaad
|
02 dec 2007 18:47 |
|
|
dubsport
Porsche 968Noord Brabant
|
De meningen varieren dus nog al betreffende het al dan niet lekken zweten. Ik kan me ook best voorstellen dat na 20 jaar de pakkingen ongeacht of er nu veel of weinig mee gereden is versleten zijn.
Wellicht dat de kans groter is als de auto op korte termijn zwaar belast wordt dat het lekken erger is. door de drukdie opgebouwd wordt binnen de motor en eh ja een pakking is nu eenmaal van zachter materiaal gemaakt dan het blok zelf.
Ik denk dat ik uit de reacties mag concluderen dat een p blok soms lekt.
|
02 dec 2007 23:29 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Nee
Zweten mss ... maar lekken is IMO 'n NO-GO
|
02 dec 2007 23:31 |
|
|
dubsport
Porsche 968Noord Brabant
|
Maar je bedoelt met lekken dat er een plas onder de auto staat na een nacht. Of dat er een druppel aan het blok hangt?
|
02 dec 2007 23:45 |
|
|
Jos Targa
Porsche 914 2.7 1970
Porsche Panamera GTS 2016
Porsche Boxster CupUrmond
|
Pfff. geen enkel blok hoort te lekken, dat betekend simpelweg dat er iets niet in orde is. Lees "niet in orde"en vraagt dus voor aandacht. zweten ok. een blok dat lekt is voor mij een doorn in het oog. zelfs een enkel druppeltje vind ik al minder, maar valt mee te leven.
Ben het dan ook niet eens met de stelling dat lekken/zweten bij een boxer hoort. Dit hoort bij geen enkel blok, van wat voor een merk of type dan ook.
|
03 dec 2007 0:35 |
|
|