Auteur |
Bericht |
FlatSix911_BE
911SCBelgium
|
Usual,
Ik dacht dat de bushings onderdelen zijn die de schakelstang geleiden, deze kunnen achter tal van jaren uitgesleten zijn, ook het koppelstuk die onder de plaat zit achter de voorzetels in de tunnel kan problemen geven heb reeds meermaals gelezen dat dit een oorzaak kan zijn je dit het best eerst vervangt alvorens aan een revisie van de schakelbak te denken, is stukken goedkoper.
Ik moet ook zeggen dat ik zelf ook ondervindt dat mijn bak niet soepel schakelt naar 2e, velen zeggen dat dit normaal is, heb ook al gedacht de olie te laten vervangen want hoe meer kilometers ik rijd des te moeilijker, zou kunnen te maken hebben met de viscositeit van de olie die veranderd na een lange rit (heb dit ook maar ergens gelezen maar of dat dit juist is moet een specialist maar bevestigen)
FlatSix911_Be
|
07 jul 2004 23:05 |
|
 |
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
De algemeen toegepaste short shift kit (van Porsche of Weltmeister) maakt eventuele problemen alleen maar erger.
Eerst de de schakelstang bussen vervangen incl. die in het koppelstuk
Als je super wilt schakelen (strakker dan een G50) moet je een WEVO kitje monteren.
Maar ja, echte onderdelen kosten echt geld... dus gewoon lekker in de erwtensoep blijven roeren
gr.
Jeroen
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
08 jul 2004 3:32 |
|
 |
Shark
t.me/filesforcarsMiddelburg
|
|
08 jul 2004 3:50 |
|
 |
Lou
EX Carrera Targa 1985 zilvergrijs,
bijna ex 993 Cabrio 1994 zwart,
EX Boxster 1999 zwartWachtebeke
|
_________________________________________ La vie est nulle sans bulles.
|
08 jul 2004 8:12 |
|
 |
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Ja... sterker nog, ik heb er vorige maand nog mee gereden en ik ken de man die ze maakt
Ze zijn ietsje goedkoper dan de WEVO kit (die naar mijn mening kwalitatief toch iets beter is)
http://www.wevo.com
Als je serieus intresse hebt kan ik wel effe kijken of ik een goeie prijs voor je kan maken...
gr.
Jeroen
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
08 jul 2004 13:04 |
|
 |
Lou
EX Carrera Targa 1985 zilvergrijs,
bijna ex 993 Cabrio 1994 zwart,
EX Boxster 1999 zwartWachtebeke
|
Voorlopig niet, ik slaag er nog goed in om hem in zen tweede te krijgen en de overige gaan als een mes door boter. Voor de tweede heb ik een kneepje: ik trek hem er een beetje zijdelings in en dan loopt het perfect.
In elk geval bedankt voor het aanbod (staat op mijn vaste schijf) 
_________________________________________ La vie est nulle sans bulles.
|
08 jul 2004 14:37 |
|
 |
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
Het lijkt erop dat hier de experts zitten!
Ik heb ook last van een slecht schakelende 915 bak  , willen jullie misschien even kijken naar mijn rookie-vraag "slecht schakelende 915 bak"geplaatst onder het forum Onderstel en Remmerij ( daar hier ook "aandrijving" genoemd wordt)?
Thanx!
Jeroen
P.S> Porscheforum is echt geweldig, ik sta te kijken van de "traffic"op deze site!
|
02 aug 2004 23:22 |
|
 |
hoek0201
|
Beste porsche forum leden,
Ben meestal op Pelicanparts.com (name: K-jetronic) te vinden maar dacht hier ook eens wat te schrijven alhoewel dit alweer een oude posting is. Ook ik ben een groot fan van Swepco 201, na lang zoeken kwam ik erachter dat Renntech Swepco verkoopt (anders had ik het uit Engeland of met zeer hoge verzendkosten uit de VS moeten laten komen). Ten eerste Swepco 201 is alleen geschikt voor de 915 bak. Mocht je bak niet zo fijn schakelen dan kun je een paar dingen makkelijk zelf doen. Eerst de bak opnieuw afstellen, de bussen in de schakeloverbrenging vervangen en als laatste dus Swepco 201. Dit heb ik allemaal gedaan en ik moet zeggen een verbetering van 80%. Ik heb ook gedacht aan de officielle schakelwegverkorter, ik heb deze laatst geprobeerd en ben er niet van overtuigd dat dit voor mij de oplossing is (zwaar en gaat toch ten koste van de synchros) als laatste heb ik nu een paar metalen bussen besteld voor in de kruiskoppeling, ik weet dat de officiele van plastic zijn en ovaal maar hierdoor houdt je dus expres speling in de lengterichting op de kruiskoppeling, nadeel van metalen bussen is natuurlijk meer geleiding van geluid en dat je de bedoel exacter af moet stellen. Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het wel!
Met vriendelijke groet,
Gerko
1978sc
|
20 okt 2004 12:58 |
|
 |
Olaf
911 Carrera S
|
He' 'n shopper ..... Haarlem, Steenwijk en ver daar buiten
Dat Alpo je niet aan Swepco heeft kunnen helpen
WELKOM btw !
Olaf -diedemoeitenietmeerneemtomverderdansteenwijktegaan- 
_________________________________________ In the Dutch mountains ...
|
20 okt 2004 13:15 |
|
 |
hoek0201
|
Nee ALPO had er zelfs nog nooit van gehoord en was ook niet geinteresseerd (gemiste kans denk ik).
Gerko
1978sc
|
20 okt 2004 13:20 |
|
 |
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Deze moet je hebben
Als je veel op pelican zit, dan weet je dat er niks beters is dan de spullen van WEVO!
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
20 okt 2004 14:18 |
|
 |
hoek0201
|
Weet ik alleen betaal ik nu, $29,99 ipv$$$, is het toch waard om zo een keer te proberen. Is iemand in de VS die 30 paar op proef laat maken en laat ik nu geluk hebben!!! Laat het je nog weten of het bevalt, ik verwacht ze eind deze begin volgende maand. (weet je wat ook een mooi systeem is van www.seinesystems.com)
Gr.
Gerko
|
20 okt 2004 14:45 |
|
 |
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Dat ding van Seine Systems lijkt me helemaal niks...
Het schijnt wel te werken, maar heeft een te hoog hobby/pruts gehalte naar mijn zin
Ander alternatief is de shifter van JWest. Is ietsie goedkoper dan de WEVO shifter en werkt ook erg goed. Ik heb James Adams afgelopen zomer ontmoet en een aantal auto's met zijn shifter gereden.
Hayden Burvill van WEVO is een absolute kunstenaar. Ben van de zomer ook weer een middagje bij hun in de "shop" geweest... watertandend lekker wat ze daar maken.
WEVO komt binnenkort ook met een shifter voor de G50. Ben benieuwd...
Als je WEVO spullen wilt hebben moet je maar een brul geven.
gr.
Jeroen
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
20 okt 2004 15:06 |
|
|