|
Auteur |
Bericht |
mayonaise
|
1988 944S
Wegens verhuis vanuit NL, verandering van werk, en dat ik plek nodig heb in mijn garage om een 911 projectje te beginnen verkoop ik mijn 944S
richtprijs, 6000 euro
ongeveer 190.000 km
Marashino rood
2.5 Liter, 16 kleppen
188 pk, 140kw
de lak is een 8/10, beetje steenslag op de neus
een klein deukje in de deur, dat zonder spuiten eruit kan gehaald worden,
t valt niet echt op
de motor is in top conditie, er is namelijk een nieuwe motor in geplaatst aan 121.000 km
ik zeg wel, nieuwe motor van Porsche zelf, geen revisie motor,, de motor ruimte is dan ook heel netjes
komt met attest van Porsche Import Belgie, ivm ruilmotor merktekens
de distributie is vorig jaar volledig vernieuwd door http://www.j-en-s-autotechniek.nl/ (Porsche specialist), inclusief spanrollen en allemaal Porsche onderdelen, en alles dat er bij hoort, en na 2500 opnieuw door J&S de riemen herspannen, volgens 't boekje
de motor is kurk droog, nergens een druppel olie te zien
altijd mooi warm gereden, geen zotte kuren met koude olie
olie verbruik, 1l per 2500 a 3000 km
Design 90 velgen, 6j voor 8j achter
staat op Bridgestone Expedia banden met voldoende profiel (60%)
205/55/16 vooraan
225/50/16 achteraan
interieur, bordeaux rood flanel met fijne krijtstreep
2 delige achterbank (dit was een optie), met zwevende bagage cover ( hangt aan elastieken, hoorde bij de 2 delige achterank optie, echter de stof van de bagage cover was verweerd, en heb ik voorlopig vervangen met de synthetische die ik van een type 1 bagage rollo heb gerecycleerd
de chauffeurs stoel is gescheurd op de bekende plek.
Dashboard, type 2 , geen scheuren
centrale armleuning, opbergvak, met goeie scharnier
stikking stuur zit beetje los
versnellingspook leer beetje verkleurd
voor de rest,
recent vervangen thermoswitch voor de blowers
versnellings bak schakelt prima, koppeling is ook goed, voorste
voorste wiellagers vervangen
vering is dik in orde, uitlijning ook
remschijven en blokken vervangen, voorste remklauwen gereviseerd
achterste blokken vervangen
de hand rem is beetje aan de zwakke kant.
geen zonnedak
opties en dergelijke:
Porsche sound system, 10 speakers in deuren en achterste zijpanelen(woofers en tweeters)... dure optie, gaat normaal op ebay (als ze er al eens te vinden zijn)voor 6-800 euro, en is het eerlijk gezegd meer dan waard, enorm goed geluid
porsche alarm ( met 2e sleutelgat aan bestuurderszijde), wel niet actief, geen sleutel van
climatronic, airco aanwezig, niet gevuld, thermostaat werkt, blowers werken prima
abs
servo
mistlampen
werkende achterruit wisser en ontdooiing, koplamp sproeiers, achterklep ontgrendeling,electrische ramen,electrisch bediende en verwarmde buitenspiegels, centrale deurvergrendeling
sleutel en reserve sleutel
komt met reserve DME computer voor 944S
en set reserve D90 wielen, 2x6j 2x8j (met versleten banden weliswaar)
toolkit, krik, compressor en origineel reserve wiel aanwezig
alsook handleiding en onderhouds boekje, in porsche kaft
een modelbouw versie van de 944S, met foto op doos, identiek als de echte, marashino rood 1:24 van italierie
(al mee zitten prutsen,maar nog niks gelijmd)
Staat nu nog op Nederlands kenteken , maar ik heb hem al volledig in orde qua import, en gelijkvormigheids attest, enkel nog een 2ehands keuring en je kan hem inschrijven. Dus geen enkel verschil met een auto die al reeds op Belgische "plakken" heeft gestaan ( doe dit omdat ik wettelijk 6 maand zo mag rijden, en dat hij in NL goedkoper is qua wegenbelasting en verzekering)
Voor Nederlanders gewoon normale procedure, naar Postkantoor gaan en op naam zetten , dat Belgisch gelijkvormigheids attest kun je dan gewoon bij de boorddocumenten laten...
Ik ben eerlijk in mijn beschrijving, het is cosmetisch gezien geen perfect exemplaar, maar wel eentje waar je plezier aan hebt, hij moet niet dringend weg, ik heb geen haast, voorlopig gebruik ik hem nog bijna dagelijks, dus ook geen zorgen dat ie lang stil heeft gestaan. Het is een binnenslaper, droge garage, maar zelfs als hij eens buitenstaat, hij start koud, start warm, start lauw, start altijd
Ik probeer later nog meer foto's te maken, mijn niet herlaadbare batterijen zijn leeg
|
18 nov 2007 18:09 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Met zo'n uitgebreid verslag moet je haar ongetwijfeld kunnen verkopen.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
18 nov 2007 18:17 |
|
|
BJ964
Porsche 964 C2 1991
|
Kijk, dit is nog eens anders dan; zie link en zoek het verder maar uit Heel veel succes met de verkoop; lijkt me een goed exemplaar als je een 944 zoekt
_________________________________________ Porsche 964C2 Nachtblauw
|
18 nov 2007 18:40 |
|
|
mayonaise
|
tx voor de comments
ik snap die zwakke advertenties ook niet echt
je doet er jezelf geen plezier me, want dan krijg je gewoon meer :
-tijdsverspilling met mensen die je opbellen of mailen om meer te weten
-die komen kijken en dan is het niet wat ze zoeken of ze vallen over iets dat voor hun belangerijk is, maar wat je zelf van minder belang vond...
en ik vind er persoonlijk geen fun aan om 20 bandentrappers te enterainen terwijl ze uit de hoogte je auto af lopen te kraken, alsof ze een occasie van 2 jaar oud lopen te kopen, mijn vorige 3 Porsches heb ik telkens in maximaal 2 geinteresseerden/testritten kunnen verkopen, 't is al erg genoeg dat ik ze niet allemaal kan houden, dus ik maak er liever geen lijdensweg van voor mezelf
kzeg niet dat er geen vragen meer kunnen zijn met bovenstaande beschrijving, maar ik denk dat de meeste dingen toch gedekt zijn
Het is geen Marktplaats gedoe waar je bagger '44's ziet voor 2500 euro
en waar je meteen eenzelfde bedrag mag gaan rekenen om het rijdbaar te maken, laat staan toonbaar... markplaats 44's zijn gewoon geen benchmark voor wat '44's waard zijn, laat staan 16kleppers waard zijn
|
18 nov 2007 19:35 |
|
|
944 guy
Dr. Ir. werktuigbouw86 944, 83 928S
|
Wow, klinkt als een top-kar. Met slechts 70k op de motor kun je voor 6 Keuro haast nooit een miskoop doen!
Wat meer plaatjes erbij en je hebt een prima advertentie
|
18 nov 2007 20:56 |
|
|
mayonaise
|
nog vergeten :
originele Blaupunkt radio zit er nog bij, niet geinstalleerd zit nu JVC in(die zit er normaal niet bij, maar valt eventueel te bespreken)
|
18 nov 2007 21:03 |
|
|
mayonaise
|
bump , niemand?
moet binnenkort van NL kenteken af, prijs valt over te spreken indien iemand interesse heeft
|
03 dec 2007 11:21 |
|
|
LuKe
Zuid-Limburg(B)
|
probeer eens op 944forum.com?
zo eentje moet toch snel een liefhebber kunnen vinden??
_________________________________________ LuKe's force.....it is a 718 Boxster S ! (ex-944S2 ex-987 Boxster S)
|
05 dec 2007 14:36 |
|
|
mayonaise
|
staat ie al op
kdenk dat het verkeerde seizoen is voor verkoop
en wacht ik tot de lente
|
05 dec 2007 14:55 |
|
|
john's Porsches
911 2,2 t TargA en Coupe 1971, EX 944 targa II 1985, boxster in opbouw
|
eventueel intresse
_________________________________________ http://www.HVK-hogere-veiligheidskundige.nl
|
05 dec 2007 17:40 |
|
|
Rob 944
944Grave
|
Sorry dat ik het zeg,maar dat moet dan maar.......
- De airco is wel aangesloten,maar niet gevuld.Dure en onoverzichtelijke klus,dus uitbesteden.
- De handrem is zwak.Schoenen,bevestigingsmechanisme en kabels.......Heb ik bij mijn eigen 944 destijds zo mee lopen stoeien..
- Stiksel op stuur laat een beetje los.Tijd voor een nieuw sportstuurtje ?
- Versnellingspook een beetje vervaagd.Mits die niet stuk is ....
- Costmetisch niet perfect.
Ik vind,maar dat is MIJN mening,dat 6000 euro voor een dergelijke auto in die staat wel erg veel geld is...........
Mijn eigen 944 liep niet meer,en ik had al maanden geen tijd om hem te repareren.De onderdelen had ik al wel.
De auto,een orgineel NL 944 uit 1987 met boekjes/onderhoudspapieren in de kleur Zermatt zilver,is voor 1000 euro naar Timmerman in Alteveer gegaan.Inclusief een karrevracht met onderdelen,waaronder het complete motormanagement-systeem.
Sorry,wel reeël blijven.............
_________________________________________ Waar een wil is........
.....is een weg.
En voor wie niet wil.......
......die heeft pech !!
|
05 dec 2007 18:25 |
|
|
mayonaise
|
als jij je auto onder de prijs verkoopt, dan moet ik dat nog niet gaan doen he
1000 voor een auto die behalve defecte motor goed in de lak en andere onderdelen zit, is wel degelijk onder de prijs
dan kun je hem beter in stukken verkopen en had je meer geld in je zakken gehad... das niet mijn probleem, maar het uwe
voor 1000 euro heb je gewoon je auto gedumpt omdat je zelf te snel er van af wou... ik heb geen haast
bovendien was de jouwe een 8 klepper 163 pk( enfin , zo lees ik het in je post)
de mijne is een 16 klepper, 190 pk, zit nog maar 70 duizend op de motor ,met recente distributie, rollen ketting nazicht door Specialist
en niet onbelangerijk, hij LOOPT,
+ een er zit een 10 speaker fabrieks af Porsche Sound System in
als je appelen met peren vergelijkt , dan kom je nergens
en als jij een 944S kan vinden in gelijkaardige staat onder de 5000 euro kan vinden mag je me gerust bellen
maar ik vrees dat je er geen vindt die motorisch zo goed zijn, met zoeen recente distributie.
op ebay vind je er wel, maar je krijgt er veel vragen en kosten bij , in de zin van "hoe lang staat ie al stil" "gelijk distributie kosten bij rekenen" "wat zal er binnen de x maand kapot gaan omdat ie na lang stil staan terug begint te rijden"
de mijne heeft als 1e wagen dienst gedaan, en heeft zich uitstekend gedragen... hij komt niet uit een uitgelopen meerjarige winterslaap zoals vele goedkope Porsches... die dan altijd duurkoop uitvallen
je kan die puntjes wel gaan vernoemen, maar je zegt niks dat ik niet weet
ik vermelde ze omdat ik eerlijk ben, en als ik tijd heb zal ik ze wel aanpakken , wat best kan zijn als er geen bijters zijn voor de lente, maar hoe netter en beter het beestje wordt, hoe minder de prijs zal zakken, in tegendeel
ik wil nu plek maken in garage voor 911, maar als dat niet lukt dan ga ik hem niet dumpen , maar perfectioneren, en dan zal de prijs er ook naar zijn in de lente..
fyi, er staat een heel fijne 944S te koop, niet ver van mijn deur, voor 9000 euro... tis maar dat je 't weet
|
05 dec 2007 19:57 |
|
|
brian951
997 C4
ex 964C2
ex US 951Hengelo
|
nou allebei een beetje water bij de wijn dan maar...3500 euro..iedereen accoord?
grtzz Brian (voormalig blauwhelm)
_________________________________________ Ride Hard, you can rest when you die
|
05 dec 2007 21:41 |
|
|
Denniz C2
993 C2
|
Ik snap niet dat iemand een auto kan afkraken nav een beschrijving De dingen die genoemd worden lijken mij op z'n minst acceptabel. Sure, 6000 euro is absoluut geen koopje dat ben ik met je eens, echter..... een goede 944 zoek ze maar eens Heb een jaar of 4 geleden mijn S2 verkocht voor net iets meer
En ja, alle 944 rijders hier op het forum hebben natuurlijk de perfecte staan. Net als ik toendertijd
Wat ik wel denk is dat veel mensen die voor een 944 aan het kijken zijn met dit budget eerder naar een S2 toe zullen neigen. Ik denk dat dat de verkoop wel zal bemoeilijke.
Succes !
_________________________________________ Ut et Zeeuwse
|
05 dec 2007 21:49 |
|
|
mayonaise
|
voor 3500 hou ik hem wel voor mezelf, of tot in de lente...
en ik ga al helemaal niet in een publieke thread zitten onderhandelen, maar dat weet je zelf ook wel
|
05 dec 2007 21:49 |
|
|
Rob 944
944Grave
|
Oké:
6000 euro aanschaf.
En dan begint het.De airco moet gevuld worden.Als deze moet worden omgebouwd van R12 naar R 134a,dan ben je echt de klos.Gaat bijna 2500 euro kosten.
Handremschoenen+mechanismen+kabels kosten ongeveer 300-350 euro.Zelf inbouwen voor dat geld.
Mooi sportstuurtje voor een 944 reken ik 400 euro voor.Natuurlijk zijn er ook aftermarket-stuurtjes te koop voor minder,maar ik heb het over een orgineel gelijkend stuur.
En dan het costmetisch in orde (laten) maken.Auto's spuiten of laten bijspuiten is een dure grap.Ik heb in oktober 2003 voor mijn 944 2 bumpers laten spuiten en een scheur laten repareren,en dat kostte bijna 700 euro bij Care in Wijchen.
Ik durf er niet aan te denken wat het kost om een hele voorkop te laten bijwerken op steenslag.En dan heb ik het nog niet over het uitlepelen van de flauwe deuk in de deur...........
6000+2500+400+350.........Zit ik al op 9250 euro ex spuitwerk !
Voor mijn auto is door partikulieren 750 euro geboden voor de onderdelen.
Timmerman kwam hem grif halen voor 1000 euro.Hij zag er wel een leuk projectje in voor de verloren uurtjes in de winter..............
De juiste kleur,de orginele staat,het feit dat het een orginele NL auto was met het hele verleden erbij,dat trok hem over de streep.
"Dan heb ik straks een leuke auto voor leuk geld" was zijn oordeel.
Het verhaal van "dan houd ik hem zelf","dan zet ik hem wel weg","ik heb geen haast" dat heb ik al zo vaak gehoord............
_________________________________________ Waar een wil is........
.....is een weg.
En voor wie niet wil.......
......die heeft pech !!
|
05 dec 2007 21:52 |
|
|
mayonaise
|
ja en nee
voor 6000 een S2 vinden die mechanisch niks nodig heeft, en geen recente langslaper is geweest
daar moet je dan al weer een goeie dosis geluk voor hebben...
ze bestaan, ga ik niet ontkennen, maar je moet er maar op komen te vallen, net zoals je altijd met zakken geluk een perfecte 944/2 voor 3500 kan vinden, of een mechanisch goeie 944S voor 4500 kan vinden...
maar die zakken geluk die kun je niet in de AH kopen, en daar wringt nu net het schoentje
en het zijn niet die auto's die de marktprijs bepalen, de uitzonderingen bepalen niet de regel, en marktplaats al helemaal niet, das een loterij
|
05 dec 2007 21:56 |
|
|
brian951
997 C4
ex 964C2
ex US 951Hengelo
|
Denk toch zeker wel dat de "markt" waaronder oa marktplaats de prijzen zeker wel mede bepalen..als er nl 5 gelijkende te koop staan voor 5000 euro ga jij niet 6 of 7000 vragen, gewoon omdat je weet dat je jezelf dan uit die bewuste markt prijst
_________________________________________ Ride Hard, you can rest when you die
|
05 dec 2007 21:59 |
|
|
mayonaise
|
2500 is grove prijs bovendien kan kope gewoon beslissen dat ie geen AC nodig heeft zoals ik bv perfecte 944 waar al dat werk al aange beurd is zal gewoon met hogere prijs te koop worden gezet door de eigenaar jij rekent max prijs de kans dat alles tegelijk vervangen dient te worden is klein kan even goed zijn dat ze gewoon gesteld moeten worden kzal er es naar kijken een der dezer dagen.. of gewoon paarse draad halen, en opnieuw dichtrijgen... het is een losse stikking, geen compleet kapot stuur weet je, jij ben heel goed in rekeningen maken van dingen waar je niks mee te maken hebt, je bent geen potentiele koper je hebt de auto niet gezien je weet dus niet waarover je praat als je niet van plan bent te kopen, en de auto niet hebt gezien dan moet je hier niet lopen rekenen en afkraken en je rekent alsof je een perfecte 944S zoekt welnu ik zei je al, ik weet die perfecte 944S staan en die kost idd 9000 euro maar je bent geen koper, want je gedraagt je niet serieus ik heb geen prive bericht in mijn porscheforum mailbox van je, zoals volwassen mensen doen die interesse hebben maar het was een niet lopende auto en het was geen 16 klepper tuurlijk bieden ze maar 750 euro op ze willen hem particulier voor de porsche basic cup, 9/10 was het 356C die je dat bood, en kgeef hem gelijk ook, hij bied, als ze bijten, dan heeft ie weer een mooie donor wil niet zeggen dat jij daar mee een goeie deal hebt aan 1000 duh
en weet je, of het nu een verhaal is , of niet
wat maakt dat jouw uit als je toch geen potentiele koper bent
je loopt hier maar beetje te trollen, af te kraken op iets waar je niets mee te maken hebt
iemand die interesse heeft, die spreekt in een prive bericht, die loopt niet in een draad te onderhandelen, laat staan de boel af te kraken als tactische onderhandelings move
of wel ben je serieus geinteresseerd, of wel onthou je uzelf van verder zinloos en niet relevant commentaar
Laatst bijgewerkt door mayonaise op 05 dec 2007 22:19, in totaal 1 keer bewerkt.
|
05 dec 2007 22:08 |
|
|
mayonaise
|
zoveel 944S'en staan er nu bij mijn weten niet te koop
de enige andere is en Belg vlak bij, en die is nagenoeg showroom voor 9000 euro, echt een plaatje
de laatste die ik op autotrader zag, waren 944S'en, die geneens een 16 klepper motor hadden, die handelaren toch
ebay heeft er een enkele in DE en oosten rijk of zwitserland gezien
en die waren netjes, maar mechanisch een vraagstuk, je kan niet testrijden, je weet niet hoe lang ze stil stonden, distributie, vraagteken, mag je al meteen gaan doen...en dan moet je ze nog transporteren, importeren , op kenteken zetten, keuren en BPM op betalen...tel uit je winst
enfin , t maakt niet uit, ik verkoop hier mijn auto, en wie echt interesse heeft, die spreekt me persoonlijk aan, en dan kunnen we altijd praten
publiek debateren over een verkoop is gewoon zinloos, desnoods stuur ik de RDW mijn NL kenteken gewoon op, en dan is ie weg uit Nederland, gedaan met de onzin, ik zeg dat ie niet weg moet, ik verkoop geen onzin , als ik iets zeg, dan ist dat ook zo
mag je aan eender wie vragen die al iets van me heeft gekocht van me, op dit forum, oa Erwin van Renntech kan dit beamen...
|
05 dec 2007 22:15 |
|
|
brian951
997 C4
ex 964C2
ex US 951Hengelo
|
voormalig blauwhelm pakt popcorn en graaft zich in
_________________________________________ Ride Hard, you can rest when you die
|
05 dec 2007 22:20 |
|
|
Eric
Achter de duinen.
|
Ik blijf het toch een pak geld vinden voor zo'n ding.
_________________________________________ Boxer power.
|
05 dec 2007 22:26 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Stijn laat die online-tire-kickers toch... 't is de reactie niet eens waard
Lijkt me een nette prijs voor een nette auto
Iemand die een fatsoenlijke 944 zoekt weet dat heus wel
Je moet wel een E N O R M E sukkel zijn als je liever een auto koopt met een "fraai stuur" dan een met een frisse motor
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
06 dec 2007 2:27 |
|
|
Rob 944
944Grave
|
Nou dat weer..........
Sorry,ik beschrijf alleen de realiteit van alle dag.Bied je auto aan bij Timmerman in Alteveer of bij Frawi in Ambt Delden,of bij Porsche Wolfs in Eijsden.
Loop voor de lol eens door hun assortiment en maak een vergelijking.Ga eens daadwerkelijk kijken wat een vergelijkbaar exemplaar echt kost,en trek daaruit je conclusie.
Of maak hem in orde,neem hem mee,en blijf ervan genieten....
_________________________________________ Waar een wil is........
.....is een weg.
En voor wie niet wil.......
......die heeft pech !!
|
06 dec 2007 8:44 |
|
|
mayonaise
|
ja , handelaars opkoop prijs is idd representatief voor de waarde van een auto, winstmaken is voor die gasten geen enkel doelstelling
kga echt geen 500 km retour tripje maken om hun assortiment te gaan bekijken... timmer man heeft 3 944's op zijn website, allemaal 150-250 000 km op de teller...2 to 3 keer meer kilometers op de motor dan de mijne...
en de prijs vermelden ze niet eens
maar ja , zoals jeroen zegt, waarom antwoord ik jou eigenlijk
forum richtlijnen
- Behandel een ander zoals je ook zelf behandeld wilt worden. Kraak een ander (of zijn auto!) niet af, daar zit niemand op te wachten!
- Probeer zoveel mogelijk ontopic te blijven in de diverse discussies, vaak nodigt een discussie uit om offtopic te gaan, maar hou het een beetje binnen de lijnen.
loop es lekker buiten de "occasions aageboden" je tijd verslijten
want hier ben je gewoon off topic bezig, je bent geen koper, kom hier dan niet saboteren omdat jezelf je auto aan een handelaar hebt verpatst voor een habbekrats
|
06 dec 2007 10:24 |
|
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: hookmen |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|
|
|