Auteur |
Bericht |
mayonaise
|
nope, ik woon hoog genoeg, 30 meter+ boven de huidige zeespiegel... laat maar komen die zeespiegel, dan hoef ik niet zo ver rijden om naar de zee te gaan!
|
03 dec 2007 17:18 |
|
 |
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Niet om te zeggen dat zure regen 100% onzin was, maar die foto's van kale bossen zoals jij toont bleken achteraf pure propaganda.
|
03 dec 2007 19:21 |
|
 |
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Lekker selectief... Er zijn ook onderzoeken die (veel) meer claimen. Nog afgezien van het punt dat als het 25% is dat daarmee nog niet gezegd is dat die 75% CO2 is. Maar zo heb je ook de huidige metingen die waarschijnlijk (deels) vervuild zijn door het feit dat de meetpunten dichter bij de bebouwing zijn komen te liggen (doordat de bebouwing uit aan het breiden is), wat natuurlijk gevolgen heeft voor de temperatuur. In dat verband is het nog interessant dat in de atmosfeer de temp. stijgingen niet of nauwelijks terug te vinden zijn. Hij had het over opwarming. Dat was natuurlijk wat een aantal jaar geleden werd "beloofd". Nu voorspelt men of warmer, of kouder, of natter, of droger, of meer extremen, of minder extremen, of meer sneeuw, of minder sneeuw, enz. enz. Kortom: het blijft niet constant. Nou, tsjonge... zou het echt?
Hier zijn we het 100% met elkaar over eens.
|
03 dec 2007 19:27 |
|
 |
Jort
Groningen
|
Is er behalve een verwachte verandering voor ons op basis van de theorie al een goede en concrete voorspelling gedaan dan?
Nogmaals, één zwaluw maakt ook geen zomer dus kijken naar de situatie deze zomer en daar een conclusie aan hangen is een non argument.
_________________________________________ Tjolk.
|
03 dec 2007 21:16 |
|
 |
Jort
Groningen
|
Juist niet, aangezien de meest recente onderzoeken het in het gunstigste (voor wat betreft het aandeel zonnestraling) geval spreken van maximaal 25%. Als ik selectief was geweest had ik bijvoorbeeld de IPCC stellingname verwoord. Gelukkig hebben we nu een breed scala van methodieken die samen de gemiddelde temperatuur bepalen, waardoor deze vervuiling er grotendeels uitgefilterd kan worden. In de middeleeuwen telde men bijvoorbeeld het aantal wijnranken om tot conclusies te komen...
Over selectief gesproken. Vele "milieuprofeten" die voorheen het fenomeen klimaatsverandering door toedoen van de mens ontkenden, onderkennen dat nu wel. Of hebben de stellingname veranderd in: fenomeen is reëel, maar de effecten zullen wel meevallen.
Zou het echt?
Zal jouw tijd wel duren. 
Laatst bijgewerkt door Jort op 03 dec 2007 22:10, in totaal 2 keer bewerkt.
|
03 dec 2007 21:27 |
|
 |
Marcel B.
ex 996 4S Cabrio; ex 996 4S; ex 930 (2x); ex 3.0 cabrio
|
Hey jongens, zo kannie wel weer. Standpunten zijn duidelijk. Doe er mee wat je wilt
Marcel B.
|
03 dec 2007 21:31 |
|
 |
aleh
ex-993 cabrio
ex-996 cabrio
ex-996 turbo
ex-Cayenne S
ex-Panamera S
993 cabrio
Haarlem
|
Modder eters, kan dit dicht?
_________________________________________ http://www.autodisk.nl
|
03 dec 2007 21:32 |
|
 |
Devils son
|
Er zijn ook omgekeerde bewegingen. Feit is dat door te zeggen dat het klimaat alle kanten op kan gaan e.e.a. niet meer falcificeerbaar is. Ik vind dat een zwaktebod. Buitengewoon vreemd om zeker te zijn van de oorzaak, maar niet van het gevolg...
Ik heb een paar posts hiervoor al aangegeven hoe ik vind dat we dienen te handelen. Ben je het daar nu echt mee oneens?
|
03 dec 2007 21:34 |
|
 |
Jort
Groningen
|
Als het gaat om weersvoorspellingen is dat al de normaalste zaak van de wereld. We weten hoe iets ontstaat, we kennen de oorzaken, maar voorspellingen voor volgende week zijn al uiterst onbetrouwbaar. Laat staan als het gaat om een volledig klimatologisch systeem vele vele jaren na nu.
|
03 dec 2007 21:36 |
|
 |
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Enige wantrouwendheid is gezond maar je moet het niet overdrijven...
|
03 dec 2007 21:58 |
|
 |
Devils son
|
Maar we "weten" wel dat het een probleem gaat zijn...
Jammer dat je mijn laatste vraag over sloeg.
|
03 dec 2007 22:01 |
|
 |
aleh
ex-993 cabrio
ex-996 cabrio
ex-996 turbo
ex-Cayenne S
ex-Panamera S
993 cabrio
Haarlem
|
|
03 dec 2007 22:02 |
|
 |
Devils son
|
Die foto's waren van Oosteuropese bossen waar het verbranden van bruinkool het (grote) probleem was en dat speelde bij ons helemaal niet. Achteraf bezien waren die problemen bij ons juist veel groter bij laaggroei... en waren de problemen veel minder groot dan gedacht.
Ik ben niet wantrouwend, ik hou mijzelf gewoon op de hoogte.
|
03 dec 2007 22:10 |
|
 |
Dimas
'04 Boxster 2.7
|
Aleh zal in het vervolg wel 2 keer nadenken alvorens een nieuw topic te openen me dunkt 
|
03 dec 2007 22:17 |
|
 |
aleh
ex-993 cabrio
ex-996 cabrio
ex-996 turbo
ex-Cayenne S
ex-Panamera S
993 cabrio
Haarlem
|
Zucht
|
03 dec 2007 22:55 |
|
 |
Bert
911 3.2 cabrioHaarlem PF # 2694
|
Aleh manneke, de Turbo is een feit zie ik!
Misschien zie ik 'um morgenochtend wel
Leuk topic trouwens 
_________________________________________ Relax! Het is maar blik............
|
03 dec 2007 23:18 |
|
 |
horn
PF #57
|
aloude discussie tussen jort en devils son. Is niet de eerste keer, hoogstwaarschijnlijk ook niet de laatste keer. naar mijn idee zijn ze het niet eens, maar respecteren ze elkaars standpunten wel. ik laat het dus maar even open.
tja, en ik heb die deur niet opengezet 
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
03 dec 2007 23:21 |
|
 |
Rob 944
944Grave
|
Voel ik mij wel eens bezwaard..........
Ik maak mij zorgen.Zorgen over het rappe tempo waarin de longen van de aarde naar de gallemiezen wordt geholpen.Ik heb het over het tropisch regenwoud.Het antwoord is dus "Ja". 
_________________________________________ Waar een wil is........
.....is een weg.
En voor wie niet wil.......
......die heeft pech !!
|
05 dec 2007 17:37 |
|
 |
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
icm met Porsche?
of je hebt een houten dashboard of dat ding is houtgestookt ofzo 
_________________________________________ Got coffee?
|
05 dec 2007 17:40 |
|
 |
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Dit is zijn daily driver:

_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
05 dec 2007 17:45 |
|
 |
mike 93
993 C2
|
Deze heb ik op reserve als ik me bezwaard ga voelen

_________________________________________ Een Porsche is meer dan de som der (onder)delen
|
05 dec 2007 17:51 |
|
 |
Devils son
|
Ik zal jouw zorgen wegnemen:
De hoeveelheid bomen in de wereld daalt niet maar stijgt. Ondanks het kappen in tropisch regenwoud is er volgens de Food and Agriculture Organization (FAO) drie miljoen vierkante kilometer meer bos dan vijftig jaar geleden. Vooral in houtexporterende landen als Canada en Finland dijt het bos uit. Nederland heeft in vergelijking met andere landen (België met zijn Ardennen!) weinig bos. Wel is ook bij ons het bosareaal in de afgelopen eeuw flink uitgebreid, met meer dan 100.000 hectare. Er is nu 350.000 hectare bos, 50 procent meer dan in 1900.
|
05 dec 2007 18:11 |
|
 |
Winchester
|
Op het gevaar af niets zinnigs meer bij te dragen aan deze discussie, vanuit de heksenketel Napels...
Ik voel me niet bezwaard om Porsche te rijden. Integendeel. Ik zou me veel meer bezwaard voelen om een elektrische auto te rijden (of nog erger: biobrandstof). Elektriciteit kan tegenwoordig zo maar uit een land komen waar men nog kolen stookt in centrales. En dat wij westerlingen voedsel opstoken in auto's vind ik helemaal schandalig, nog los van het feit dat biobrandstof niet energie-efficient is. (Als je de productie van de brandstof meerekent).
En ik heb spaarlampen 
|
06 dec 2007 19:56 |
|
 |
ruud964
Hoeksche Waard
|
Gezien hetgeen hierna door DS wordt gemeld moet je dus oppassen met een gevoel en wat wel eens wordt geroepen. In ieder geval (als we even in Nederland blijven) zien we de laaste jaren b.v. in de Hoeksche Waard een toename van bosbouw (voorheen akkerbouw)
Overigens vind ik het wel typisch dat dergelijke berichten niet zo breed worden uitgemeten in de media. Misschien wil men dat liever niet horen. Onder andere is in de glastuinbouw de lozing van drainwater de laaste jaren sterk afgenomen en is de waterkwaliteit sterk verbetert. Dit soort dingen worden (vind ik) te weinig onder de aandacht gebracht. Wel dat er gif wordt gebruikt, terwijl dat nog maar een 20ste deel is ten opzichte van ca. 10/20 jaar geleden. Bij een groot aantal bedrijven wordt overwegend biologisch bestreden.
Sorry, ik draaf een beetje door  maar vindt de éénzijdigheid wel eens storend
|
06 dec 2007 22:17 |
|
 |
Devils son
|
Dat laatste is het natuurlijk.
Zo kennen we allemaal al decennia lang de gevleugelde uitspraak "de rijken worden rijker en de armen worden armer". Nou, de rijken worden idd. rijker. Maar...
de feiten zeggen: nivellering. De armen zijn relatief nog veel rijker geworden (ik weet nog dat er bij mij op de lagere school een jongen zat wiens ouders niet veel geld hadden en dus geen auto, geen telefoon, enz. en tegenwoordig rijdt men netjes auto, mobiel (en hoe armer hoe vaker een nieuw model zo lijkt het wel)).
Ook wereldwijd neemt de armoede af. Maar goed, je hoort vaak alleen maar de negatieve dingen. En wat er niet is verzint men wel.
|
07 dec 2007 10:37 |
|
|